Δεκαήμερο

4

Σουρεαλιστικό έως και μετα-επιθεωρησιακό, τρυφερό αλλά και σκανδαλιστικό, ένα θέαμα-ακρόαμα, με έναν εξαίρετο θίασο να λειτουργεί ομαδικά.

Δεκαήμερο

Μια χοϊκή παράσταση-εγκώμιο στην αθωότητα, στο συναίσθημα, στον έρωτα και στην «αληθινή φύση» του ανθρώπου. Σουρεαλιστικό έως και μετα-επιθεωρησιακό, τρυφερό αλλά και σκανδαλιστικό, ένα θέαμα-ακρόαμα, με την εμπνευσμένη μουσική του Άγγελου Τριανταφύλλου κι έναν εξαίρετο θίασο να λειτουργεί ομαδικά.

Δεκαήμερο - εικόνα 1

Με την αθωότητα του πρωτόπλαστου και τη σκανδαλιά του τσιρκολάνου, ένα μπουλούκι θεατρίνων αναπαριστά ιστορίες πιπεράτες και περιπαικτικές, γύρω από τον έρωτα και την ηδονή, τον πόθο και τη σεξουαλικότητα. Κάτω από μια τεράστια καμπάνα-ηχείο και γύρω από ένα μεγάλο ξέστρωτο στρώμα, 14 ηθοποιοί αυτοσχεδιάζουν, μένοντας συχνά ολόγυμνοι, βασισμένοι στη δραματουργική επιμέλεια της Λ. Κιτσοπούλου και τη σκηνοθεσία-διασκευή του Ν. Καραθάνου πάνω στο «Δεκαήμερο» (1349-1351) του Βοκάκιου. Το αποτέλεσμα είναι ένα μεικτό θέαμα, ένα ακρόαμα με αναπαραστάσεις που ενσωματώνει εξίσου τον αρχέγονο διονυσιασμό και την επιθεωρησιακή φάρσα, το μπουλουκτσίδικο θέατρο και το χίπικο χάπενινγκ, χάνοντας κάποτε σε σκηνοθετικό σφρίγος, αλλά ουδέποτε σε ιδεαλισμό.

Με τον μουσικό/ηθοποιό Άγγελο Τριανταφύλλου να έχει συνταιριάξει τη βιόλα ντα γκάμπα με το μπάσο, τα μεσαιωνικά μοτίβα με το μάμπο και τη ροκ με το γκόσπελ, ο θίασος μας μιλά για εραστές που κρύβονται κάτω από τραπέζια ή δολοφονούνται, για τα πρώτα καρδιοχτύπια και τις καλοσχεδιασμένες μοιχείες, ακόμη και για κατεργάρικες ερωτοδουλειές με σουρεαλιστικά έκτροπα, όπως η ημιτελής μεταμόρφωση μιας συζύγου σε… γαϊδάρα ή η μεταμφίεση ενός μοναχού σε… αρχάγγελο Γαβριήλ για να κερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του.

Δεκαήμερο - εικόνα 2

Ο «φτερωτός» Άγγ. Τριανταφύλλου και η Γ. Χατζη­πασχάλη –με την ήρεμη δύναμη– έτσι όπως ερμηνεύουν τους τελευταίους, ανταλλάσσοντας τρυφερόλογα και αποχωρώντας σαν νιόνυμφοι στις κουίντες, δημιουργούν μια σκηνή ανθολογίας. Η πιο σπουδαία στιγμή; Το σφιχταγκάλιασμα διαρκείας του ολόγυμνου θιάσου στο τέλος, των νέων και των ηλικιωμένων, των ισχνών και των τροφαντών, όλων έμπλεων ηδονής και αμεριμνησίας: μια ποιητική, απενοχοποιημένη και πολύσημα θεατρική εκδοχή πάνω στην έννοια «ερωτικό όργιο». Γιατί στον έρωτα –και ίσως μόνο εκεί– μπορούμε όλοι να είμαστε εκστατικοί σαν παιδιά, πλάσματα αμέριμνα και ατέρμονα, σχεδόν αθάνατα, εκτός τόπου, χρόνου, πολιτισμού, θρησκείας, ιδεολογίας και κοινωνίας, πέρα από την αμαρτία και την ενοχή, πέρα από το θάνατο, μέσα στο τώρα και στη φύση.

Το δραματουργικό υλικό προδίδει ανά στιγμές τη λογοτεχνικότητά του και δίνει την αίσθηση του αφελούς ή του ανερμάτιστου – οι ιστορίες θα μπορούσαν να συνεχίζονται επ’ αόριστον, δίχως όμως να συμβάλλουν στο κεντρικό θέμα ή να παράγουν πλησμονή. Συντελείται συνολικά όμως κάτι υπερβατικό. Η παράσταση λειτουργεί σαν μια επίκληση στη μεσαιωνική αθωότητα, ένα «αγαπάτε αλλήλους» απαλλαγμένο από διδαχές. Μια υπεράσπιση του έρωτα δίχως το βάρος του προπατορικού αμαρτήματος είναι αυτό το θέαμα-προάσπιση της συλλογικότητας, που αποκηρύσσει το «εγώ» του σκηνοθέτη ή/και πρωταγωνιστή για να προασπιστεί το «εμείς» του θιάσου. Μαζί με τους ήδη αναφερθέντες ηθοποιούς, οι Αλ. Αλεξανδράκη, Μ. Διακοπαναγιώτου, Αν. Διαμαντοπούλου, Ν. Καραθάνος, Γ. Κότσιφας, Χρ. Λούλης, Γ. Μπινιάρης, Άγγ. Παπαδημητρίου, Εύη Σαουλίδου, Μ. Σαράντης, Μ. Τριανταφυλλίδου, Λ. Φωτοπούλου και ο μουσικός Δ. Τίγκας λειτουργούν σαν ένα σώμα.

Ημερομηνία πρώτης δημοσίευσης: 24/4/2014

Περισσότερες πληροφορίες

Δεκαήμερο

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 120 '

Διασκευή του Ν. Καραθάνου στο «Δεκαήμερο» του Βοκάκιου. Ένα μυσταγωγικό θέαμα για τον έρωτα, με αφετηρία κάποιους ήρωες του περίφημου σατιρικού έργου του 1350

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.