Ink

3,5
Ink Δημήτρης Παπαϊωάννου

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου όταν ξεκίνησε να ασχολείται με το χορό αρνήθηκε να χρησιμοποιήσει παραδοσιακό λεξιλόγιο, αλλά πρότεινε απλές πτώσεις σε αργή κίνηση. Στην πορεία ανέπτυξε μία τελειοθηρική κινησιολογική φόρμα μαγνητικής δύναμης και μας έδειξε τον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνονται σκηνικά υπνωτιστικά περιβάλλοντα εικονολατρικής ισχύος σε παραστάσεις πλούσιες σε φιλοσοφικά, ηθικά, πολιτικά και ιδεολογικά θέματα. Για τους "φανατικούς" θεατές των πάντα τολμηρών θεματολογικά και νεοτερικών μορφολογικά παραστάσεών του κάθε συνάντηση μαζί είναι αποκτά μυσταγωγικό χαρακτήρα. Ευφάνταστος, αισθαντικός, πολύπλευρος καλλιτέχνης ο Δημήτρης Παπαϊωάννου, στην τελευταία του παράσταση "Ink" στήνει έναν σκηνικό χώρο πλημμυρισμένο με νερό όπου συνθέτει ένα ενδιαφέρον θεματολογικά και γοητευτικότατο μορφολογικά χορόδραμα-σκηνική σύνθεση.  Ωστόσο υπάρχουν αγκυλώσεις στην πλήρη έκφραση του συναισθήματος, γεγονός που αφήνει λίγο μετέωρο και δημιουργεί μια αμηχανία, κυρίως, στον θεατή που δεν είναι εξοικειωμένος με το έργο του. Ένα ακόμα στοιχείο που εντείνει την αίσθηση αμηχανίας είναι η επανάληψη των κινήσεων στη σκηνή με την ρύθμιση της μάνικας που πετά αδιάκοπα νερό. Περισσότερο από άλλες φορές μας δόθηκε η αίσθηση πως μάλλον τον ενδιαφέρει περισσότερο η φόρμα και λιγότερο η εξέλιξη συναισθημάτων σε αυτήν την παράσταση.



INK
© Julian Mommert

Η πλοκή του "Ink", βαθύτατα μελαγχολική, έντονα καταγγελτική, για την "εκπνευματικοποίηση του ζωικού υλικού" μέσα από μια βίαιη πράξη (εξού και το χτύπημα του χταποδιού στη σκηνή), για τα αδάμαστα αρχέγονα ένστικτα του ανθρώπου που είναι ικανός που φάει τις σάρκες του άλλου (ο θηλασμός και στη συνέχεια η κατασπάραξη ενός βρέφους-κούκλα), ακολουθεί μια αφηγηματική ροή και σαν ζωγράφος, ο Παπαϊωάννου "ζωγραφίζει" σκηνές που εντυπώνονται βαθιά στη σκέψη, όπως εκείνη με το σώμα του Γερμανού χορευτή Σούκα Χορν να αιωρείται παγιδευμένο σε ένα κόκκινο λάστιχο. Ο αλαβάστρινος Σούκα Χορν είναι συγκλονιστικός. Έχει την ικανότητα να κινείται σαν ασπόνδυλο, είναι η ζύμη, το πρόπλασμα που μπορεί να πάρει όποιο σχήμα έχει ορίσει ο δημιουργός Δημήτρης Παπαϊωάννου. Υπό τους ήχους μουσικών συνθέσεων του Κορνήλιου Σελαμσή, οι δυο περφόρμερ παίζουν ένα παιχνίδι επικράτησης κι  άλλοτε σαν ζώα ή σαν άγγελοι πειραματίζονται με τα σώματα "περνώντας" από διάφορες καταστάσεις: τρυφερότητα, διεκδίκηση, ένταση, βία δημιουργώντας ένα αποτέλεσμα αισθητικά άψογο και καλλιτεχνικά ενδιαφέρον. Υπάρχουν υποστρώματα και σύμβολά στην παράσταση που μπορεί να τα αποκωδικοποιήσεις, μπορεί και όχι. Γεννιούνται συγκεχυμένα συναισθήματα, όμως αυτα που σίγουρα σε συνεπαίρνουν είναι η εικαστική ποίηση της εικόνας και ο τεχνικός και εκτελεστικός περφεξιονισμός.

Περισσότερες πληροφορίες

Ink

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 60 '

Σε ένα ντουέτο που εξελίσσεται σε μονομαχία, οι ερμηνευτές θέτουν σε δοκιμασία τα όρια της πραγματικότητας μέσα από τα φίλτρα της επιστημονικής φαντασίας και της φρίκης. Το αποτέλεσμα είναι μια καθηλωτική καταδίωξη, ένα ονειρικό (ή μήπως εφιαλτικό;) ανθρωποκυνηγητό κάτω από μια ασταμάτητη βροχή, μέσα σ’ ένα πλημμυρισμένο τοπίο, με θέμα τον πόθο και την ακύρωση. Η παράσταση, που αποθεώθηκε από κοινό και κριτικούς, επιστρέφει μετά από την παγκόσμια περιοδεία της.

Μέγαρο Μουσικής

Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη, Αμπελόκηποι

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Farewell / Εν τόπω χλοερώ" είναι αφιερωμένο σε όσους δεν θα έρθουν αλλά έστειλαν καρτούλα αλλαγής

Η Βάσια Ατταριάν και η ομάδα Ντουθ επανέρχονται μετά το talk of the town "Nostalgia generation" και μοιράζονται μαζί μας αποκλειστικά ένα σημείωμα με εξαιρετικές αφιερώσεις.

ΓΡΑΦΕΙ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟς ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟς
13/05/2024

Νέες φωτογραφίες από τη "Γραμμή του ορίζοντος" του Εθνικού

Ρίχνουμε μια ματιά στο σκηνικό σύμπαν της νέας και τελευταίας παράστασης που ετοιμάζει η Πειραματική για φέτος, η οποία παρουσιάζει στη σκηνή το εμβληματικό βιβλίο του Χρήστου Βακαλόπουλου.

"Η Θάλασσα κι ο Γέρος": Ένα νέο έργο με τον Τάσιο Νούσια, σε καλοκαιρινή περιοδεία

Ανακαλύψτε τους σταθμούς της νέας παράστασης που σκηνοθετεί η Μαρλέν Καμίνκσι και που βασίζεται στο αριστούργημα του Έρνεστ Χέμινγουεϊ "Ο γέρος και η θάλασσα".

Eurovision 2024: Μαντώ, Κώστας Μπίγαλης, Σοφία Βόσσου και Πωλίνα μας λένε ποια τραγούδια ξεχωρίζουν από την αρχή της διοργάνωσης μέχρι σήμερα

Οι τέσσερις πρωταγωνιστές του "Reunion The Musical" και αγαπημένοι ερμηνευτές απαντούν με αφορμή την 68η διοργάνωση του διαγωνισμού τραγουδιού της Eurovision ποια είναι τα τραγούδια που δεν ξεχνούν (εκτός από τα δικά τους φυσικά!).

Το "Matilda The Musical" έρχεται στο Παλλάς τη νέα σεζόν 2024-25 και ετοιμάζει πρώτη ακρόαση για παιδιά

Η Θέμις Μαρσέλλου ετοιμάζει μια νέα υπερπαραγωγή του πολυβραβευμένου μιούζικαλ των Ντένις Κέλι και Τιμ Μίντσιν που βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Ρόαλντ Νταλ και ανακοινώνει ακρόαση για κορίτσια και αγόρια 6-13 ετών.

42 θεατρικές παραστάσεις που συνεχίζονται μετά το Πάσχα

Σημαντικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, η ελληνική δραματουργία σε πολλές διαφορετικές εκφάνσεις, ερευνητικό θέατρο, δικαστικό δράμα και μυστήριο, θέατρο έξω από το θέατρο και ιστορίες αληθινών προσώπων που ενέπνευσαν θεατρικά έργα. Όλα αυτά συμπεριλαμβάνονται στο σύνολο των θεατρικών παραστάσεων που συνεχίζονται μετά το Πάσχα, δίνοντάς μας μια ακόμα ευκαιρία για ανοιξιάτικες εξορμήσεις στη θεατρική Αθήνα.