Τι ζούμε, ρε;

3,5

Η Δήμητρα Παπαδοπούλου και ο Θοδωρής Αθερίδης ηγούνται ενός απολαυστικού μουσικοθεατρικού θεάματος, που προφέρει γενναίες δόσεις απενοχοποιημένης ψυχαγωγίας.

Τι ζούμε, ρε

Το στοίχημα για τη Δήμητρα Παπαδοπούλου, που ανέλαβε τη συγγραφή μιας επιθεώρησης, δεν είναι τόσο o συναγωνισμός με ένα είδος που γνώρισε μεγάλη ακμή ή η "ευθύνη" να το ανασύρει από την παρακμή στην οποία περιέπεσε αργότερα, όσο η δυσκολία να απευθυνθεί στο σημερινό κοινό· ένα κοινό ελάχιστα "αθώο", που περνάει από κριτικό φίλτρο ακόμη και τη σάτιρα. Βουτιά στα βαθιά, λοιπόν, αλλά το στοίχημα είναι μάλλον κερδισμένο. Το "Τι ζούμε, ρε;" φιλτράρει με χιούμορ και ανάλαφρη διάθεση την παράνοια της σύγχρονης ελληνικής –και όχι μόνο– πραγματικότητας, κι αυτή έχει σίγουρα πολλή τροφή να δώσει, τόση, μάλιστα, ώστε ακόμη μία δύσκολη εξίσωση είναι αν θα καταφέρει η τέχνη να συναγωνιστεί και να ξεπεράσει τη ζωή.

Τι ζούμε, ρε

Η πολυπολιτισμική Αθήνα, η Εκκλησία, τα ελληνοτουρκικά και η παγκόσμια πολιτική, ο covid, η κλιματική αλλαγή, το χάσμα γενεών, το #metoo και οι έμφυλες ταυτότητες, η ενδυνάμωση του γυναικείου κινήματος δίνουν τροφή στις επιμέρους σκηνές του έργου. Όπως θα αναμενόταν ίσως για ένα πληθωρικό και εκτενές κείμενο, δεν είναι όλα τα μέρη ισάξια – κάποια αναπαράγουν κοινά αστεία και άλλα ίσως και να σηκώνουν συζήτηση, όπως για το αν είναι εύστοχος τρόπος διακωμώδησης του #metoo η υπόνοια ότι ευνουχίζει τους άνδρες ή της χρεοκοπίας της αριστεράς η ταύτισή της με τους "ψεκασμένους" αντιεμβολιαστές.

Τι ζούμε, ρε

Ίσως, πάλι, η Δήμητρα Παπαδοπούλου μάς ζητάει να αφήσουμε κατά μέρος έστω για τρεις ώρες τις αντιστάσεις μας και να απολαύσουμε ένα θέαμα που αποζημιώνει σε επίπεδο ψυχαγωγίας, χάρη και στη συνεισφορά των υπόλοιπων συντελεστών: στις σπινταριστές ενορχηστρώσεις της Μαρίζας Ρίζου και στην παρουσία ζωντανής ορχήστρας, στις έξυπνες σφήνες από γνωστά τραγούδια που έχουν προσαρμοστεί στιχουργικά ώστε να συμπληρώνουν τα νούμερα, κάποια από τα οποία είναι ξεκαρδιστικά, χάρη στα δεκάδες κοστούμια της Έβελυν Σιούπη, στις χορογραφίες του Φωκά Ευαγγελινού και στην εικοσαμελή ομάδα των χορευτών και χορευτριών. Η σφιχτή σκηνοθεσία από τον Θοδωρή Αθερίδη δεν αφήνει το ρυθμό να χαλαρώσει επί τρεις ώρες, ενώ οι ηθοποιοί, γεμάτοι ενέργεια, καταθέτουν πολύ ωραίες ερμηνείες, λάμποντας ο καθένας στην ώρα του αλλά και ως σύνολο.

Τι ζούμε, ρε

Είναι όλοι ισάξιοι στον έπαινο: ο απίθανος Θανάσης Αλευράς, που απογειώνει τα νούμερά του ως ζεν γιος βενζινά και Γέροντας Παΐσιος, ο Πάνος Μουζουράκης, που αναλαμβάνει ένα από τα πιο επιτυχημένα νούμερα σχολιάζοντας το ελληνικό τραγούδι και αποδεικνύεται, εκτός από εξαιρετικός περφόρμερ, πολλά υποσχόμενος stand-up comedian, ο Κρατερός Κατσούλης, απολαυστικός ως απεγνωσμένος μπούμερ φιλόλογος, η Ελένη Κοκκίδου, ο Αντώνης Λουδάρος, φτυστός Κιμ Γιονγκ Ουν, o Λευτέρης Ελευθερίου, ο Κώστας Κόκλας, η Παρθένα Χοροζίδου, ο Κωστής Αποστολάκης, η Ηλιάνα Γαϊτάνη, ο Αντώνης Κρόμπας, η Ροζαμάλια Κυρίου, η Νίκη Λάμη, ο Στράτος Λύκος, όπως και οι πρωτεργάτες του σόου, Θοδωρής Αθερίδης και Δήμητρα Παπαδοπούλου, ειδικά ως Κύπρια μάνα-ινφλουένσερ.

Περισσότερες πληροφορίες

Τι ζούμε, ρε;

  • Επιθεώρηση
  • Διάρκεια: 180 '

Η σύγχρονη επιθεώρηση, που έχουν παρακολουθήσει μέχρι σήμερα 44.000 θεατές, συνδυάζει τραγούδι, χορό και σάτιρα με 12μελή ζωντανή ορχήστρα και 20μελές μπαλέτο και αντλεί τη θεματολογία της από την παράνοια της νεοελληνικής πραγματικότητας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"A rare gathering": Η Ελλάδα συμμετέχει στην Κουαντριενάλε της Πράγας

Το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου υλοποιεί, με τη στήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, τη συμμετοχή της χώρας στη σημαντική διοργάνωση που αφιερώνεται στη σκηνογραφία και τον παραστασιακό χώρο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
09/06/2023

"Τσίου... Η παράσταση": Το cult διαμάντι επιστρέφει

Δεκαοχτώ χρόνια μετά την πρώτη προβολή της στη μεγάλη οθόνη, η θρυλική ταινία μεταφέρεται στο σανίδι, με το ίδιο καστ (αλλά και νέες προσθήκες), την ίδια ιστορία περιπλάνησης στην Αθήνα του Δεκαπενταύγουστου και ακόμη περισσότερη φρεσκάδα. Προλάβετε κι εσείς ένα εισιτήριο για το καλύτερο reunion πάρτι του καλοκαιριού στον Βοτανικό!

Δημήτρης Καταλειφός: "Η τέχνη σήμερα έχει γίνει μόδα, κι αυτό είναι ανυπόφορο"

Μιλήσαμε με τον σπουδαίο Έλληνα ηθοποιό στην πρώτη του συνέντευξη για τον "Οιδίποδα Επί Κολωνώ" του Σοφοκλή που θα ερμηνεύσει στην Επίδαυρο σε σκηνοθεσία του Γιώργου Σκεύα πλάι σε έναν εξαιρετικό θίασο, αλλά και για τον σημερινό ρόλο του θεάτρου, τα social media, την ανθρωποφαγία που επικρατεί και τη μάστιγα του κινητού τηλεφώνου.

"Der Wij / Βίι": Υπάρχει τελικά (σκηνική) γλώσσα για να μιλήσεις για τη φρίκη του πολέμου;

Είδαμε τη διεθνή παραγωγή που άνοιξε το Φεστιβάλ Αθηνών, σε σκηνοθεσία του Κιρίλ Σερεμπρένικοφ, και μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Η Mastercard και το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου στηρίζουν την εγχώρια καλλιτεχνική σκηνή στέλνοντας ένα "ηχηρό" μήνυμα συμπερίληψης

Για 5η συνεχή χρονιά, η Mastercard, σταθερός υποστηρικτής της τέχνης και του πολιτισμού, είναι μεγάλος χορηγός του σημαίνοντα φεστιβαλικού θεσμού, ενώ στηρίζει αποκλειστικά την πρωτοβουλία εξωστρέφειας του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, grape - Greek Agora of Performance, η οποία στοχεύει στη δημιουργία μιας συστηματικής πλατφόρμας προβολής Ελλήνων *ίδων καλλιτεχνών στη διεθνή σκηνή Θεάτρου και Χορού, προωθώντας θεματικές όπως η συμπερίληψη και τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου έκανε πρεμιέρα!

Τις πόρτες της άνοιξε για μια ακόμη χρονιά η Πειραιώς 260, υποδεχόμενη το κοινό του Φεστιβάλ με τέσσερις παραστάσεις, μία τζαζ συναυλία και ένα DJ set γεμάτο χορό και κέφι.

Ποια είναι η νέα παράσταση που σκηνοθετεί ο Γιώργος Κουτλής τη σεζόν 2023-24;

Με ένα πολύ ενδιαφέρον καστ ηθοποιών που ξεχωρίζουν ετοιμάζει για τον ερχόμενο Νοέμβριο ο ανερχόμενος σκηνοθέτης της νέας γενιάς την καινούργια του δουλειά και η προπώληση μόλις ξεκίνησε.