Το τίμημα

3

Ένα κοινωνικό δράμα, χαρακτηριστικό της γραφής του Άρθουρ Μίλερ, ζωντανεύει σε μια βατή, συγκρατημένη σκηνοθεσία, η οποία εστιάζει στη δυναμική του έργου κι εκμεταλλεύεται τη σκηνική πείρα του Γιώργου Μιχαλακόπουλου.

Το τίμημα

Ένα κοινωνικό δράμα, χαρακτηριστικό της γραφής του Άρθουρ Μίλερ, ζωντανεύει σε μια βατή, συγκρατημένη σκηνοθεσία, η οποία εστιάζει στη δυναμική του έργου κι εκμεταλλεύεται τη σκηνική πείρα του Γιώργου Μιχαλακόπουλου.

Το τίμημα - εικόνα 1

Η επανένωση δύο αδερφών ύστερα από μακρά περίοδο απομάκρυνσης με αφορμή την πώληση του πατρικού τους είναι ο θεματικός καμβάς πάνω στον οποίο συνθέτει ο συγγραφέας ένα από τα τυπικά κοινωνικά του δράματα, όπου μια οικογενειακή υπόθεση προσωποποιεί τους προβληματισμούς του σχετικά με την επίδραση του καπιταλισμού στη διαμόρφωση του ατόμου και των κοινωνιών. Ο Μίλερ δομεί μια πυκνή ιστορία διαπλεκόμενων διαπροσωπικών σχέσεων ξεκινώντας από τον Βίκτορ και τη γυναίκα του, οι οποίοι πορεύτηκαν υπό το βάρος των οικονομικών δυσκολιών, καθώς ο Βίκτορ εγκατέλειψε τα όνειρά του προκειμένου να φροντίσει τον πατέρα του, κι έπειτα επικεντρώνεται στη συνάντησή του με τον αδερφό του Ουόλτερ, που ακολούθησε μια εκ διαμέτρου αντίθετη πορεία ζωής και καριέρας.

Η συνάντησή τους θα πυροδοτήσει συγκρούσεις και αψιμαχίες που είχαν αποφευχθεί για χρόνια και θα φέρει στην επιφάνεια θέματα που στρέφονται γύρω από το τρίπτυχο: χρήμα - (ηθικό και οικονομικό) χρέος - χρόνος. Παράλληλα ο παλαιοπώλης Σάλομον, ο οποίος έρχεται να εκτιμήσει τα έπιπλα του σπιτιού­, εκπροσωπεί τον υλιστικό κόσμο όπου όλα πωλούνται και όλα αγοράζονται και λειτουργεί ως μια έξωθεν παρουσία που τέμνει με το χιούμορ και τη θεατρικότητά της τις συγκρουσιακές σχέσεις των υπολοίπων.

Το τίμημα - εικόνα 2

Η Ιωάννα Μιχαλακοπούλου ευτυχεί να έχει στα χέρια της δύο δυνατά χαρτιά: το κείμενο του Μίλερ και τον Γιώργο Μιχαλακόπουλο ανάμεσα στους ηθοποιούς. Η σκηνοθεσία της ακολουθεί μια ρεαλιστική πλην όμως ατμοσφαιρική γραμμή ερμηνείας που εστιάζει στις συναισθηματικές διακυμάνσεις. Την ίδια στιγμή όμως διακρίνεται από μια αυτοσυγκράτηση στις ιδέες, δείχνοντας να ποντάρει κυρίως στο καλό θεατρικό κείμενο και στους ωραία σχεδιασμένους χαρακτήρες, που διαπνέονται από αντιθέσεις και αντιπροσωπεύουν ο καθένας ένα διαφορετικό σύστημα αξιών, χωρίς όμως να γίνονται στερεοτυπικοί ή να λειτουργούν ως φερέφωνα του συγγραφέα.

Τόσο η ψυχοσύνθεση του καθενός όσο και η αλληλεπίδραση με τους άλλους έρχονται στο προσκήνιο στη σκηνοθεσία της Μιχαλακοπούλου, όμως η υποκριτική καθοδήγηση και, ακολούθως, οι ερμηνείες δεν είναι ισότιμες. Ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης ερμηνεύει με άνεση και λαϊκό ύφος τον Βίκτορ, ενώ ο Χρήστος Σαπουν­τζής διαφοροποιείται σωστά σε ύφος, ως επιτυχημένος Ουόλτερ, αλλά παρουσιάζεται σε σημεία αδικαιολόγητα σφιγμένος. Η Ρένια Λουιζίδου δεν αποφεύγει τη σχηματικότητα και τις εξωτερικές εντάσεις, ενώ επιβαρύνει ενίοτε τον ρόλο με στομφώδεις εκλάμψεις. Η ερμηνεία του Γιώργου Μιχαλακόπουλου ως Σάλομον είναι κάτι περισσότερο από αξιομνημόνευτη. λειτουργεί ως «μάθημα» σκηνικής παρουσίας. Η θεατρικότητα που αποπνέει από κάθε του κύτταρο, η άνεση και η δομημένη εκφραστικότητά του, η οργανική του σύνδεση με το σύνολο, όπως και ο τρόπος με τον οποίο χειρίζεται το «αβαντάζ» του ρόλου του, είναι αφοπλιστικά.

ΙΛΙΣΙΑ Παπαδιαμαντοπούλου 4, Ιλίσια, 2107210045. Διάρκεια: 120΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Το τίμημα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 120 '

Τα ψεύδη και οι αυταπάτες δύο αδερφών που συναντιούνται ύστερα από χρόνια στο υπό κατεδάφιση πατρικό τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Πειραματική κερνά τα τελευταία "Μπατόν σαλέ"

Η δημοσιογράφος που συμμετείχε στην αποκάλυψη του σκανδάλου Predator είναι η τελευταία καλεσμένη των ζωντανών συνεντεύξεων σε ελαφριά ατμόσφαιρα τις οποίες συντονίζουν η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη και η Μαρία Φιλίνη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/04/2024

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.