
"#Cancel"
Ο Μανώλης Δούνιας σκηνοθετεί τη μαύρη κωμωδία του Βορειοϊρλανδού Ντέιβιντ ΄Άιρλαντ, όπου ένας βραβευμένος ηθοποιός, ένας φιλόδοξος σκηνοθέτης και μια δυναμική συγγραφέας συναντιούνται σε ένα θέατρο. Αιμίλιος Χειλάκης, Θανάσης Κουρλαμπάς και Αθηνά Μαξίμου συγκρούονται για την πολιτική ορθότητα, τις πολιτισμικές ταυτότητες και την κουλτούρα της ακύρωσης (Αθηνών, από 2/10).
Μαρίζα Καψαμπέλη©

"Χαμένη άνοιξη"
Το τελευταίο μυθιστόρημα του Στρατή Τσίρκα μεταφέρεται για πρώτη φορά στη σκηνή, σε σκηνοθεσία του Βαλάντη Φράγκου. Την ιστορία του Ανδρέα μέσω της οποίας απεικονίζονται οι πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα του ’60, θα αφηγηθούν οι Ελένη Ζαραφίδου, ΄Άρης Λάσκος, Καλλιόπη Παναγιωτίδου, Δημήτρης Πασσάς, Γιούλη Τσαγκαράκη, Συμεών Τσακίρης (Πορεία at Victoria, από 2/10).

"΄Άρωμα γυναίκας"
Ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης ανεβάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τη θεατρική μεταφορά του μυθιστορήματος "Το σκοτάδι και το μέλι", γνωστό από τη μεταφορά του στον κινηματογράφο από τον Μάρτιν Μπρεστ. Η ιστορία αφορά τη γνωριμία ενός νεαρού στρατιώτη με τον απόστρατο τυφλό λοχαγό Φάουστο, όταν καλείται από την υπηρεσία του να τον συνοδεύσει από το Τορίνο στη Νάπολη. Τον εμβληματικό ρόλο του Φάουστο, που ερμήνευσε ο Αλ Πατσίνο, κρατάει ο ΄Άκης Σακελλαρίου και μαζί του ερμηνεύουν οι Ξένια Καλογεροπούλου, Προκόπης Αγαθοκλέους, Μαριάννα Πουρέγκα κ.ά. (Βρετάνια, από 3/10)

"Ευγένιος"
Το έργο του Φρανκ ΜακΓκίνες, ένα από τα πολύ ωραία δείγματα ιρλανδικού θεάτρου, μεταφράζει και σκηνοθετεί ο Γιώργος Καραμίχος. Ο θάνατος, το πένθος και η απώλεια διατρέχουν ένα οικογενειακό δράμα που μπολιάζεται με μαύρο χιούμορ. Ερμηνεύουν οι Εύρη Σωφρονιάδου, Εβελίνα Αραπίδη, Βαγγέλης Ρόκκος, Μαρλέν Σαΐτη, Χάρης Ηλιάδης (Σημείο, από 3/10).

"Φιλοκτήτης"
Το αρχαιόθεμο ποίημα του Γιάννη Ρίτσου, που μιλάει για τα προσωπικά και κοινωνικά τραύματα, τα πολιτικά ιδανικά και την εξουσία ερμηνεύει ο ΄Ένκε Φεζολλάρι σε σκηνοθεσία Σίσσυς Παπαθανασίου. Oμιλητής είναι ο νεαρός Νεοπτόλεμος, που απευθύνεται με εξομολογητική διάθεση στον βουβό Φιλοκτήτη, ωθώντας τον σε μια αναδρομή στο παρελθόν (Noūs, από 5/10).

"Οι μεθυσμένοι"
Το έργο του σημαντικότερου εκπρόσωπου του νέου ρωσικού δράματος Ιβάν Βιριπάγεφ, που γνωρίζει μεγάλη απήχηση και εδώ, σκηνοθετεί ο Ανδρέας Παράσχος. Δεκατέσσερις ετερόκλητοι άνθρωποι βιώνουν τις πιο παράλογες καταστάσεις, κατά τη διάρκεια μιας νύχτας. Ερμηνεύουν οι Άννα-Μαρία Γάτου, Γιώργος Κωνσταντίνου, Βασίλης Μπόγδανος κ.ά. (Olvio, από 6/10)

"ΔΟΥΛΕΙΑ"
Το έργο του Μαξ Βολφ Φρίντλιχ, που αναδεικνύει με ωμότητα τις πιο άβολες αλήθειες που αφορούν την εργασία και την ψυχική υγεία, παρουσιάζεται σε πανελλήνια πρώτη, σε σκηνοθεσία και μετάφραση του Μενέλαου Καραντζά. Ερμηνεύουν ο Γιώργος Γιαννακάκος και η Νίνα Παπαγεωργίου (Studio Μαυρομιχάλη, από 6/10).

"Αυτοί που κοιτούν"
Το έργο του Βασίλη Μαυρογεωργίου ανεβάζουν για πρώτη φορά στη σκηνή ο Νίκος Δερτιλής και ο Δημήτρης Γεωργαλάς. Διαδραματίζεται σε μία εμπόλεμοι ζώνη και ήρωες είναι δύο στρατιώτες που συνυπάρχουν στο παρατηρητήριο, με κοινό σκοπό να δολοφονούν όποιον από τους "άλλους" περάσει από εκεί. Δίπλα στους σκηνοθέτες ερμηνεύουν επίσης οι Χρήστος Παπαγεωργίου και Βασίλης Νεμπής (104, από 6/10).
"Muses"
Στην αίθουσα γυμναστικής ενός spin class μας μεταφέρει η Γεωργία Κανελλοπούλου με μία μονολογική περφόρμανς για την γυναικεία εμπειρία, που δοκιμάζει τα όρια μεταξύ κόπωσης και αντοχής και εξετάζει την ηχηρή παρουσία των γυναικών και των θυληκοτήτων στην διάρκεια της Ιστορίας. Ερμηνεύει η Ειρήνη Δένδη (Κάμιρος, από 6/10).
Πάτροκλος Σκαφίδας©

"Τζόνι μπλε"
Κωμωδία μυστηρίου, ιστορία εκδίκησης, αλλά και ένα σκοτεινό πορτρέτο του σύγχρονου "ανδρισμού" είναι το νέο έργο του Γιωργή Τσουρή, που θα δούμε σε δική του σκηνοθεσία. Οι Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Μάνος Καζαμίας, Στρατής Χατζησταματίου κ.ά. συμμετέχουν σε ένα αθώο ανδρικό πάρτι, που εξελίσσεται σε θρίλερ (΄Άνεσις, από 8/10).

"Τέλεση"
Στο ψυχολογικό θρίλερ του Φώτη Δούσου, ένας ηθοποιός που καλείται να ερμηνεύσει τον Ιάγο παραδίδεται ολοκληρωτικά στη σκοτεινή δύναμη του ρόλου του. Τη θεατρική διασκευή του μυθιστορήματος σκηνοθετούν οι Αγγελίνα Λάτση και Σταύρος Μόσχης και ερμηνεύουν οι Άχμεντ Αμπντελαζίζ, Σάντυ Μακροπούλου, Μπάμπης Συμεωνίδης κ.ά. (Studio Μαυρομιχάλη, από 8/10).

"Intra Muros"
Στο έργο του σημαντικού νέου Γάλλου συγγραφέα και σκηνοθέτη Αλεξίς Μισαλίκ, ένα θεατρικό εργαστήριο μέσα στις φυλακές παίρνει αναπάντεχη τροπή. Το σκηνοθετεί ο Παντελής Δεντάκης και ερμηνεύουν οι Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Νικόλας Δροσόπουλος, Αμαλία Νίνου, Γιώργος Συμεωνίδης (Θέατρο του Νέου Κόσμου, από 8/10).

"Το όνομα"
Την ελληνική διασκευή της γαλλικής κωμωδίας "Le Prénom" των Ματιέ Ντελαπόρτ και Αλεξάντρ ντε λα Πατεγιέρ, υποψήφια για 6 βραβεία Molière, σκηνοθετεί ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης. Ένα όνομα δοκιμάζει σχέσεις και φιλίες ζωής, με τις ερμηνείες των Ιεροκλή Μιχαηλίδη, Ρένιας Λουιζίδου, Κρατερού Κατσούλη, Ντόρας Μακρυγιάννη και Λευτέρη Ζαμπετάκη (Αθηνά, από 8/10).
Περισσότερες πληροφορίες
#Cancel
Η πολυσυζητημένη και βαθιά πολιτική μαύρη κωμωδία φωτίζει με αιχμηρό χιούμορ την κατάχρηση εξουσίας στον καλλιτεχνικό χώρο, τα όρια της πολιτικής ορθότητας, την cancel culture και τις αντιφάσεις της «woke» κουλτούρας.
Άρωμα γυναίκας
Το διάσημο οσκαρικό έργο - ύμνος στην ανδρική φιλία και στο υπέροχο σύμπαν της γυναίκας «Scent of a woman», που έγινε ευρέως γνωστό από τον κινηματογράφο, παίζεται για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή, αντλώντας από το μυθιστόρημα «Το σκοτάδι και το μέλι» του Τζιοβάνι Αρπίνο και τη θεατρική διασκευή του βιβλίου από τον Πίνο Τιέρνο. Ο στρατιώτης Τσίτσο, καλείται από την υπηρεσία του να συνοδεύσει τον απόστρατο τυφλό λοχαγό Φάουστο, από το Τορίνο στη Νάπολη. H ιστορία αρχίζει στο Τορίνο με την γνωριμία του Τσίτσο με την «ιδιαίτερη» θεία του Φαούστο. Στη συνέχεια, στη διαδρομή με το τρένο, Φαούστο και Τσίτσο θα συναντηθούν σε ενδιάμεσους σταθμούς, με μια σειρά από ξεχωριστούς ήρωες που ο καθένας θα προσθέσει τη δική του σφραγίδα, με χιουμοριστικές και συγκινητικές στιγμές, σε αυτή την ιδιαίτερη πορεία προς την ενηλικίωση.
Αυτοί που κοιτούν
Το αντιπολεμικό, βαθιά διεισδυτικό έργο για τον πόλεμο που συμβαίνει δίπλα μας -κυριολεκτικό και μεταφορικό- και τις ανθρώπινες σχέσεις σε τεντωμένο σχοινί, ανεβαίνει για πρώτη φορά στη σκηνή. Δύο στρατιώτες σε ένα παρατηρητήριο μιας εμπόλεμης ζώνης, με στόχο να δολοφονούν όποιον από τους «άλλους» περάσει από εκεί. Δύο άνθρωποι τόσο διαφορετικοί μεταξύ τους, που δεν αντέχουν ο ένας τον άλλον αλλά πρέπει να συνυπάρχουν σε μια θανάσιμη ρουτίνα με μόνο κοινό την σημαία τους, ένα ζευγάρι κιάλια, ένα όπλο και λίγα μπισκότα. Τι θα γίνει όταν ξαφνικά ο εχθρός τούς κάνει από θύτες θύματα;
ΔΟΥΛΕΙΑ
Το σύγχρονο έργο που έκανε αίσθηση διεθνώς ξεκινώντας από το Μπρόντγουεϊ, αναδεικνύει με ωμότητα τις πιο άβολες αλήθειες που αφορούν την εργασία και την ψυχική υγεία.
Intra muros
Για πρώτη φορά παίζεται το prison drama με φόντο ένα φαινομενικά συνηθισμένο θεατρικό εργαστήρι για κρατουμένους μέσα σε μια φυλακή, που εξελίσσεται σε μια συνάντηση ζωής. Η Αλίς, νεαρή κοινωνική λειτουργός που εργάζεται σε φυλακή, προσκαλεί τον Ρισάρ, πρώην καταξιωμένο σκηνοθέτη, για να οργανώσει ένα θεατρικό εργαστήρι με τους κρατούμενους. Βοηθός του η Ζαν, ηθοποιός, συνεργάτιδα και πρώην σύζυγός του. Εμφανίζονται μόλις δύο κρατούμενοι: ο νεαρός Κεβίν, με βαρύ ποινικό παρελθόν, και ο βαρυποινίτης Ανζ, που έρχεται -χωρίς καμία διάθεση- μόνο για χάρη του φίλου του Κεβίν. Αρχικά η συνθήκη είναι άβολη για όλους, σταδιακά όμως παίρνουν μέρος σε ένα παιχνίδι ρόλων και παρασύρουν τον θεατή σε ένα ταξίδι με αναπάντεχες κρυμμένες αλήθειες και ιστορίες ζωής, που συνδέονται μεταξύ τους απρόσμενα.
Το Όνομα
Αρκεί ένα και μόνο όνομα του πρώτου παιδιού μιας οικογένειας για να φέρει τα πάνω κάτω στις σχέσεις και τις φιλίες ζωής των ηρώων στο γαλλικό πολυβραβευμένο έργο που βασίζεται στο «Le Prénom».
Τζόνι μπλε
Μια κωμωδία μυστηρίου με φόντο τη σύγχρονη Ελλάδα που μάς συστήνεται ως «εκδίκηση σε οικογενειακή συσκευασία» και παράλληλα ως ένα σκοτεινό πορτρέτο του σύγχρονου ανδρισμού από τον βραβευμένο ηθοποιό, συγγραφέα και σκηνοθέτη. Σε ένα υπόγειο στη Νέα Ιωνία, ένα φαινομενικά αθώο ανδρικό πάρτι με ουίσκι, καβγάδες, «ανδρικά» αστεία και λαϊκά άσματα, μετατρέπεται σε ένα επικίνδυνο παιχνίδι θάρρους και αλήθειας. Ένας πατέρας ξανασμίγει με τους δυο κολλητούς του σε μια βραδιά συμφιλίωσης και κλασικής αντροπαρέας που θα εξελιχθεί σε θρίλερ για γερά νεύρα. Απρόσμενες αφίξεις θα εκτροχιάσουν ακόμη περισσότερο την περίεργη αυτή βραδιά. Ανάμεσα σε χαλασμένες τηλεοράσεις, κατεστραμμένες βιντεοκασέτες και αμοντάριστα πλάνα από το παρελθόν, οι πέντε ήρωές μας θα κληθούν να πάρουν μια απόφαση, και μετά να ζήσουν με αυτήν. Πόσο μακριά μπορεί να φτάσει ένας γονιός για το παιδί του; Συχνά ο ένοχος έχει το πρόσωπο που δεν θέλουμε ποτέ να κοιτάξουμε κατάματα. Το δικό μας.
Οι μεθυσμένοι
Δεκατέσσερις χαρακτήρες -τύφλα στο μεθύσι- μοιράζονται τις πιο βαθιές επιθυμίες τους στο έργο του σημαντικότερου εκπροσώπου του νέου ρωσικού δράματος.
Ευγένιος
Ένα οικογενειακό δράμα γεμάτο συναισθηματική ένταση που εξερευνά τις ανθρώπινες σχέσεις μέσα από την αγάπη, τη σιωπή, τον φόβο και την απώλεια, σε εκείνο το λεπτό σύνορο ανάμεσα στη μνήμη και τη λήθη.
Η χαμένη άνοιξη
Για πρώτη φορά μεταφέρεται στη σκηνή το τελευταίο πολιτικό μυθιστόρημα του σημαντικού πεζογράφου, με φόντο τα Ιουλιανά του 1965, με κεντρικό το ερώτημα κατά πόσο μπορούμε να παραμείνουμε αμέτοχοι παρατηρητές της Ιστορίας.
Muses
Ένας μονόλογος που διαδραματίζεται κατά τη διάρκεια ενός spin class με ποδήλατα, μια performance-προπόνηση της γυναικείας εμπειρίας που δοκιμάζει τα όρια μεταξύ κόπωσης και αντοχής.
Φιλοκτήτης
Σύμφωνα με τον χρησμό, χωρίς τον Φιλοκτήτη και τα όπλα του Ηρακλή που έχει στην κατοχή του, η Τροία δεν κατακτιέται. Ο Νεοπτόλεμος τον επισκέπτεται μαζί με τον Οδυσσέα με στόχο να του αποσπάσει τα όπλα και να τον πείσει να επιστρέψει στη μάχη. Η Σίσσυ Παπαθανασίου -υπό την αιγίδα του Διεθνούς Φεστιβάλ Αναλόγιο- επιμελείται καλλιτεχνικά την αντιπολεμική performance για ήρωες και ανθρώπους πάνω στον δραματικό μονόλογο του Γιάννη Ρίτσου, όπου μιλά μόνο ο γιος του Αχιλλέα, ο Νεοπτόλεμος, για την προδοσία, την εγκατάλειψη, την εκμετάλλευση, την πολιτική ευθύνη, την παιδική ηλικία, τη μνήμη και το τραύμα. Σε μια Ευρώπη που αργοπεθαίνει, σε ένα κόσμο που καταρρέει, στο αιματοκύλισμα, στις γενοκτονίες και στους πολέμους που διαπράττονται, το ερώτημα παραμένει το εξής: «Γιατί ήρθαμε, γιατί πολεμήσαμε, γιατί και που επιστρέφουμε;».
Τέλεση
Ένα ψυχολογικό θρίλερ για τις δυνάμεις της δημιουργίας και της καταστροφής που κρύβουμε μέσα μας. Ο Άρης, σε μία αλλιώτικη παρτίδα σκάκι, ανοίγει την αυλαία πραγματοποιώντας το όνειρο της ζωής του: να παίξει στον Οθέλλο του Σαίξπηρ σε μια μεγάλη παραγωγή. Όμως τα πράγματα ζορίζουν, γιατί πρέπει να παίξει φορώντας μια θεατρική μάσκα και του είναι αδύνατον να ενσαρκώσει το ρόλο. Σε κατάσταση κρίσης αποφασίζει να κολλήσει τη μάσκα πάνω στο πρόσωπό του με ισχυρές κόλλες. Όσο η μάσκα κολλά πάνω του, ο Ιάγος τον καταπίνει και η μεταμόρφωση τον φέρνει αντιμέτωπο με τον ίδιο του τον εαυτό.