
Στο ριζικά ανακαινισμένο Embassy Theater θα δούμε τη σεζόν 2025-26 μια μεγάλη θεατρική επιτυχία του μεταπολεμικού θεάτρου, την "Κόμισσα της φάμπρικας" των Ασημάκη Γιαλαμά και Κώστα Πρετεντέρη.
Ο Σταμάτης Φασουλής, εκτός από το "Η δεξιά, η αριστερά και ο κυρ-Παντελής" όπου επιστρέφει για δεύτερη χρονιά, σκηνοθετεί έναν θίασο γνωστών ηθοποιών στο έργο που επέλεξε τόσο για τον κοινωνικό και πολιτικό χαρακτήρα του που αντικατοπτρίζει την εποχή, όσο και γιατί η παράσταση εντάσσεται ιδανικά στο συνολικό πλαίσιο εορτασμού των 100 ετών από τη γέννηση του Κώστα Πρετεντέρη.

Στις 18 Οκτωβρίου αναμένεται η πρεμιέρα της παράστασης με πρωταγωνιστές τους Δήμητρα Ματσούκα, Γιώργο Πυρπασόπουλο, Σάρα Γανωτή, Αντιγόνη Δρακουλάκη, Νίκο
Σταυρακούδη, Γιώργο Μπινιάρη, Ιάσων Παπαματθαίου, Κυριάκο Σαλή, Κοραλία
Τσόγκα, Βαγγέλη Σαλευρή, Μαργαρίτα Λουμάκη, Μαρία Ελευθεριάδη, στο μεταμορφωμένο θέατρο Embassy με εντυπωσιακά μεγαλύτερη σκηνή, νέα τεχνολογικά άρτια φωτιστικά σώματα και σύγχρονο τεχνικό εξοπλισμό.

Λίγα λόγια για το έργο
Βρισκόμαστε στην Αθήνα. Ένα χρόνο μετά τα Ιουλιανά και ένα χρόνο πριν τη δικτατορία. Γύρω από την "Κόμισσα της φάμπρικας" - μία νεαρή μεγαλοαστή με δυναμικό χαρακτήρα και γοητεία (Δήμητρα Ματσούκα)- παρελαύνει όλη η Αθήνα, για να μην πούμε, όλη η Ελλάδα της εποχής.
Βίλες και αυλές, ζαχαροπλαστεία, αστυνομικά τμήματα, εργοστάσια σε φουλ επαναστατική διάθεση, αγωνιστικές κινητοποιήσεις συνθέτουν το σκηνικό της ιστορίας. Μαζί με αυτά στο έργο αναδεικνύεται η τάση της εποχής από την πλευρά της πολιτικής και του έρωτα. Του έρωτα της Κόμισσας με το ακριβώς αντίθετό της: ένα λαϊκό παιδί, επάγγελμα αστυφύλαξ.
Το ερωτικό στοιχείο αντί να ανθίζει σε ένα "ροζ" περιβάλλον- όπως συνηθιζόταν σε αυτή τη μακρινή αλλά και τόσο κοντινή εποχή- ζωντανεύει σε μία μεταπολεμική Ελλάδα που παλεύει να βρει τη θέση της στο χώρο που θεωρεί ότι της αρμόζει. Ταξικοί αγώνες, ρουσφέτια όλων των ειδών, βολέματα και ψιλοαπατεωνίες που ίσως και να φτάνουν στο σήμερα.
Στον αντίποδα της Κόμισσας, ένας αστυνόμος (Γιώργος Πυρπασόπουλος), με όλα τα χαρακτηριστικά του επαγγέλματός του, που προσπαθεί να της φορέσει τις χειροπέδες της κλέφτρας και που τελικά αναγκάζεται αυτός να φορέσει τις χειροπέδες του έρωτα.
Γύρω από αυτούς ένας λούμπεν μικροδιαρρήκτης, ένας "σεσημασμένος" κομμουνιστής και μία συνδικαλίστρια εργαζόμενη μητέρα που αγωνίζεται σθεναρά για το δίκιο του εργάτη.

Η "Κόμισσα της φάμπρικας" είναι από τα λίγα θεατρικά έργα που έχουν γραφτεί και παρουσιάζουν τόσο εύστοχα την προδικτατορική εποχή. Αριστεροί, δεξιοί, πλουτοκρατία, λούμπεν προλεταριάτο, υπηρέτες και κυρίες του καλού κόσμου, συνθέτουν την κοινωνία του τότε και μέσα σ΄όλα μία Κόμισσα.
Η πρώτη θεατρική παρουσίαση της παράστασης έγινε τον Οκτώβριο του 1966, στο θέατρο Φλορίντα από τον θίασο Στέφανου Ληναίου, Μάρως Κοντού και Νίκου Ρίζου. Η επιτυχία ήταν τόσο μεγάλη που ακολούθησε και η κινηματογραφική μεταφορά του έργου, με την Άννα Φόνσου στο ρόλο της Κόμισσας, το 1969.
Η σκηνική προσαρμογή έγινε από τον Σταμάτη Φασουλή και την Αιμιλία Καραντζούλη. Η μουσική επιμέλεια έγινε επίσης από τον σκηνοθέτη. Τα σκηνικά υπογράφει ο Πάρις Μέξις, τα κοστούμια η Ντένη Βαχλιώτη και τους φωτισμούς ο Σάκης Μπιρμπίλης.
Προπώληση εισιτηρίων: more.com
Περισσότερες πληροφορίες
Η δεξιά, η αριστερά και ο κυρ-Παντελής
Η πορεία μιας οικογένειας, που από την απελευθέρωση περνάει στα Δεκεμβριανά και τελειώνει μετά τη συνθήκη της Βάρκιζας, σε μια σπάνια πολιτική στιγμή του μεταπολεμικού θεάτρου. Όπως και εκτός, έτσι και εντός του σπιτιού, επικρατεί εμφύλιος, με τον ένα γιο της οικογένειας να είναι δεξιός και τον άλλον να είναι αριστερός. Ανάμεσα στα "πυρά" τους βρίσκεται ο πατέρας τους, ο πατριάρχης κυρ-Παντελής, η μητέρα τους, η Αθηνά, αλλά και η οικιακή βοηθός τους η Φρόσω.