
All star θίασος αγαπημένων ηθοποιών -συνήθεις ύποπτοι της κωμωδίας- και μια τρελή φάρσα γεμάτη ανατροπές και παρεξηγήσεις με την υπογραφή της Δήμητρας Παπαδοπούλου, είναι ό,τι χρειάζεται μια θεατρική παράσταση για να μετατραπεί σε ένα αντίδοτο στην δύσκολη πραγματικότητα. Εμείς μιλήσαμε σε μία συνέντευξη εφ όλης της ύλης με τον γνωστό και ιδιαιτέρως αγαπητό ηθοποιό Κρατερό Κατσούλη, ο οποίος πρωταγωνιστεί μαζί με τους Κώστα Αποστολάκη, Βάσω Γουλιελμάκη, Ροζαμάλια Κυρίου, Δανάη Λουκάκη, Τόνυ Δημητρίου, Ηλιάνα Γαϊτάνη, Κορίνα Θεοδωρίδου και Λάζαρο Βασιλείου στην κωμωδία που σκηνοθετεί ο Γιώργος Λύρας στο Ριάλτο - "Αλέκος Αλεξανδράκης". Τι συμβαίνει άραγε στον περιβόητο εκδοτικό οίκο Σεβαστού - Κούκου; Ο ίδιος μας έδωσε μια μικρή γεύση, ενώ από τη συζήτησή μας δεν θα μπορούσαν να λείπουν το κομμάτι του wellness που εξερευνά στον χώρο που έχει δημιουργήσει τα τελευταία χρόνια, το Modus Vivendi by Krateros Katsoulis, αλλά και όσα τον ανησυχούν για το μέλλον, όντας και πατέρας δύο παιδιών.
Φέτος συναντιέστε ξανά με τη Δήμητρα Παπαδοπούλου. Τι σας κέντρισε το ενδιαφέρον στην κωμωδία "Στο τσακ!" και τι σας γοητεύει στη γραφή της;
Με τη Δήμητρα Παπαδοπούλου γνωριστήκαμε, ήρθαμε κοντά και αγαπηθήκαμε μέσα από το θέατρο, όταν δουλέψαμε για πρώτη φορά μαζί πριν από τρία χρόνια στην επιθεώρηση "Τι ζούμε ρε;" στο Άλσος. Εμείς. Το ότι συνεργαζόμαστε εδώ και τρία χρόνια μάς έφερε ακόμη πιο κοντά. Υπάρχει ένας αμοιβαίος θαυμασμός και εκτίμηση μεταξύ μας και ψάχναμε μία καλή ευκαιρία να συνεργαστούμε ξανά και να κάνουμε αυτό που αγαπάμε. Έτσι, όταν ήρθε η στιγμή να επιλέξουμε ένα νέο έργο, σκεφτήκαμε μαζί με τον Κώστα Αποστολάκη να βρούμε κάτι που να μας αρέσει, να περάσουμε καλά και να το μοιραστούμε με το κοινό. Όσον αφορά τη γραφή της Δήμητρας Παπαδοπούλου μου αρέσει πάρα πολύ. Είναι εκρηκτική, συγκεντρωτική, ακριβής και με πολύ χιούμορ!
"'Όσο πιο δύσκολα, σκοτεινά και ανελεύθερα είναι τα πράγματα, όπως στη σημερινή εποχή, τόσο περισσότερο νομίζω ότι χρειάζεται η κωμωδία".
Ποιο ρόλο ερμηνεύετε στην παράσταση και ποιους χαρακτήρες ερμηνεύει ο υπόλοιπος θίασος;
Υποδύομαι τον Τζέρι ο οποίος είναι διακοσμητής στο σπίτι του κυρίου και της κυρίας Σεβαστού, τους οποίους ερμηνεύουν ο Κώστας Αποστολάκης και η Βάσω Γουλιελμάκη, αντίστοιχα. Είμαι μέλος της "οικογένειας" αυτού του σπιτιού, όπου συμβαίνουν όλα τα ευτράπελα! Ο Τόνυ Δημητρίου και η Δανάη Λουκάκη υποδύονται το έτερο ζευγάρι φίλων της οικογένειας Σεβαστού. Το μπέρδεμα ξεκινά όταν κάθε ένας από αυτούς τους δύο κανονίζει ραντεβού με τον παράνομο δεσμό του στο ίδιο σπίτι, που ερμηνεύουν η Κορίνα Θεοδωρίδου και ο Λάζαρος Βασιλείου, αντίστοιχα. Η παρέα μας συμπληρώνεται με την Ροζαμάλια Κυρίου που κάνει την υπηρέτρια του σπιτιού και την Ηλιάνα Γαϊτάνη, που παίζει μια διάσημη συγγραφέα παιδικών βιβλίων η οποία ψάχνει εναγωνίως τον κύριο Σεβαστό και εκδότη.

Σας εκφράζει η φράση "στο τσακ!";
Νομίζω πως χαρακτηρίζει τον τρόπο που ζούμε σήμερα. Ζούμε σε μια εποχή υψηλών ταχυτήτων. Προσωπικά, προσπαθώ να προσαρμόζομαι και να ανταποκρίνομαι στις προκλήσεις, αλλά θα προτιμούσα να μην βρισκόμασταν πάντα "στο τσακ"! Υποχρεωνόμαστε πολλές φορές.
Χαρακτηρίζει τον τρόπο που ζούμε σήμερα η φράση "στο τσακ!".
Πιστεύετε ότι είναι μια εποχή που ο κόσμος έχει ανάγκη την κωμωδία;
Απολύτως! Ο κόσμος έχει πάντα ανάγκη την κωμωδία. 'Όσο πιο δύσκολα, σκοτεινά και ανελεύθερα είναι τα πράγματα, όπως στη σημερινή εποχή, τόσο περισσότερο νομίζω ότι χρειάζεται η κωμωδία.
Αναμφίβολα, το θέατρο μπορεί να μας κάνει να γελάσουμε και να ξεχαστούμε, ειδικά όταν μιλάμε κωμωδίες. Πιστεύετε, όμως, ότι το θέατρο μπορεί και να μας αφυπνίσει;
Φυσικά! Είναι ιδιότητα της τέχνης να αφυπνίζει και είναι και μέρος της δικής μας δουλειάς ως ηθοποιοί. Σίγουρα βέβαια εξαρτάται από το έργο που επιλέγει κανείς και από το μήνυμα που θέλει να μεταδώσει. Η τέχνη είναι εργαλείο δημιουργίας και προϊόν σκέψης. Δίνει τη δυνατότητα σε κάποιον να αλληλεπιδράσει, να προβληματιστεί, ακόμα και να αλλάξει τρόπο σκέψης.
Όπως καταλαβαίνω, οι συνεργασίες είναι για εσάς κάτι πολύ σημαντικό. Είναι πιο σημαντικές ακόμα και από το ίδιο το έργο ίσως;
Ακριβώς! Το πιο σημαντικό πάντα για μένα είναι η συνεργασία, το ποιοι συμμετέχουν στην ομάδα δηλαδή. Μετά έρχεται το τι θα κάνουμε. Γιατί αν δεν περνάμε καλά και δεν υπάρχει επικοινωνία, το αποτέλεσμα δεν θα είναι καλό. 'Όταν όλοι όσοι δουλεύουμε στο θέατρο λέμε ότι "περνάμε καλά", δεν εννοούμε ότι βρισκόμαστε συνέχεια σε μια ανέμελη, ευτυχισμένη κατάσταση. Εννοούμε ότι υπάρχει κατανόηση, αντίληψη των πραγμάτων και αρμονική συνεργασία. Αν δεν έχεις καλούς συνεργάτες, τότε ακόμα και το πιο σπουδαίο έργο δεν θα μπορέσει να αποδοθεί με τον κατάλληλο τρόπο.

"Η ενασχόληση με την τέχνη του ηθοποιού μπορεί να σε βοηθήσει να γίνεις καλύτερος άνθρωπος".
Σχετίζεται το θέατρο με το κομμάτι του wellness που εξερευνάτε στο Modus Vivendi by Krateros Katsoulis;
Το θέατρο, για μένα, ήταν πάντα ένας τρόπος προσωπικής εξέλιξης. Από πολύ νωρίς κατάλαβα ότι η ενασχόληση με την τέχνη του ηθοποιού μπορεί να σε βοηθήσει να γίνεις καλύτερος άνθρωπος. Το να ασχολείσαι με την τέχνη είναι well-being κατά μία έννοια. Συνδέεται με τη φροντίδα του ίδιου του ανθρώπου, του πολιτισμού του, της παιδείας του. Well-being δεν είναι μόνο η άσκηση, η σωστή διατροφή ή ο διαλογισμός.
Ποια σεμινάρια σεμινάρια πραγματοποιείτε φέτος στο Modus Vivendi;
Έχουμε το σεμινάριο "Εν αρχή ο λόγος" του Γιώργου Λεκάκη, το οποίο εστιάζει στην ιστορία και τη γνώση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας. Επιπλέον, έχουμε ένα μάθημα φωνητικής και θεραπευτικών αναπνοών, το οποίο διδάσκει η Τζίνα Πούλου, σοπράνο της Λυρικής Σκηνής. Πρόκειται για μια σπουδαία καθηγήτρια της Ένωσης Φωνητικής των καθηγητών της Νέας Υόρκης, η οποία είναι ανάμεσα στους ελάχιστους Έλληνες και Ελληνίδες διαπιστευμένους instructors της μεθόδου Buteyko. Τέλος, υπάρχει και το δικό μου σεμινάριο, το "Λόγος στο Σώμα & Σώμα στο Λόγο", που ασχολείται με το πώς οι βασικές τεχνικές της υποκριτικής μπορούν, μέσα από το παιχνίδι, να γίνουν εργαλεία για να κάνουν την καθημερινότητά μας πολύ πιο όμορφη, εύκολη και λειτουργική.

Ποιος καλλιτέχνης και δάσκαλος σας ενέπνευσε στα πρώτα σας βήματα;
Ως μαθητής δραματικής σχολής, είχα τη χαρά να έχω σημαντικούς δασκάλους, όπως τον Άγγελο Αντωνόπουλο, την Ελένη Χατζηαργύρη, τον ίδιο τον Γιώργο Θεοδοσιάδη, του οποίου τη σχολή τελείωσα. Επίσης, τον Χρήστο Πολίτη και τη Μαρία Σκούντζου. Ήθελα πολύ να έχω δάσκαλο τον Γιώργο Μιχαλακόπουλο, αλλά δεν έτυχε. Τόσο η υποκριτική τους δεινότητα όσο και η προσωπική τους στάση στα πράγματα μου ενέπνεαν σεβασμό και θαυμασμό. Έκτοτε υπήρξαν και άλλοι βέβαια άνθρωποι που θαυμάζω με τους οποίους είχα την τύχη να συνεργαστώ. Όπως ο Σπύρος Παπαδόπουλος, ο Γρηγόρης Βαλτινός, η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης, και σκηνοθέτες όπως ο Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης, η Νικαίτη Κοντούρη κ.ά. Είχα την τύχη να συνεργαστώ με πολύ ενδιαφέρουσες προσωπικότητες και με πολύ καλούς ηθοποιούς.
Με ποιες αξίες θα λέγατε ότι πορεύεστε όλα αυτά τα χρόνια;
Όλοι ξεκινάμε με ένα τρόπο, έχουμε μία βάση με ό,τι κι αν ασχοληθούμε. Προσωπικά, οι αξίες μου ήταν πάντα πολύ συγκεκριμένες και έχουν να κάνουν με την ισότητα, τη δικαιοσύνη, την ελευθερία, την αγάπη. Αυτές είναι οι αξίες που πρεσβεύω στη στη ζωή μου και προσπαθώ να τις εφαρμόζω καθημερινά. Από εκεί και πέρα πάνω στη σκηνή, ένας ηθοποιός μπορεί να αποζητά αυτά τα οποία πρεσβεύει, προτιμά και προτείνει ο ίδιος, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα καταφέρει πάντα εύκολα να τα βρει. Κάποιες φορές, οι συνθήκες είναι διαφορετικές και εκεί δοκιμάζεται η ικανότητά μας να εξελισσόμαστε.

Ζούμε σε μια δύσκολη κοινωνικοπολιτική περίοδο, με όσα βλέπουμε να συμβαίνουν σε παγκόσμιο επίπεδο. Πώς βλέπετε το μέλλον, ειδικά ως πατέρας δύο παιδιών;
Ο Αριστοτέλης έλεγε πως η ανοχή και η απάθεια είναι οι τελευταίες αρετές μιας κοινωνίας που καταρρέει. Αυτό που με ανησυχεί περισσότερο είναι η ανοχή και η απάθεια μας. Γιατί όντως αυτά είναι τα σημάδια που δείχνουν ότι μια κοινωνία πεθαίνει. Πρέπει να αντιληφθούμε τη σημασία και την αξία του να ενδιαφερόμαστε ο ένας για τον άλλον. Θεωρώ ότι είναι τώρα πια υποχρέωσή μας να είμαστε αλληλέγγυοι.
Περισσότερες πληροφορίες
Στο τσακ!
Κωμωδία-αντίδοτο στη σύγχρονη πραγματικότητα που επικεντρώνεται σε μια σειρά ξεκαρδιστικών παρεξηγήσεων που συμβαίνουν στον εκδοτικό οίκο Σεβαστού - Κούκου. Ο Απόστολος Σεβαστός ετοιμάζεται για ένα δείπνο στις οκτώ με τη σύζυγό του Βασιλική Σεβαστού και κάποιους εκδότες. Ο Τόνυ Κούκος πείθει τον συνέταιρο και φίλο του Απόστολο να του δανείσει το σπίτι του, όσο θα λείπει, για να βρεθεί με την παράνομη σχέση του. Λίγο πριν η Βασιλική έχει αναγκαστεί να παραχωρήσει το σπίτι στη φίλη της και σύζυγο του Τόνυ, Μαίρη Κούκου για την πρώτη δια ζώσης γνωριμία με νεαρό μέσα από γνωστή εφαρμογή γνωριμιών. Ο διακοσμητής του σπιτιού Τζέρυ, λίγο πριν ολοκληρώσει την ανακαίνιση του σπιτιού και η οικονόμος Γκρέτα έρχονται να συμβάλουν και εκείνοι με το δικό τους ύποπτο τρόπο στη διατάραξη της ισορροπίας του. Όλα καταρρέουν όταν λίγο πριν τις οκτώ - στο τσακ - εμφανίζεται απρόσκλητη η Μαργαρίτα Τσαμασφίρα Φουξ, η συντηρητική και επιτυχημένη συγγραφέας παιδικών βιβλίων. Χωράει κάποιος στο ντουλάπι ενός μπάνιου; Ταιριάζει το ροδακινί με το ακαζού; Πετυχαίνουν τα ραντεβού από το tinder; Πόσες χιλιάδες ευρώ απέδωσε το «Πι πι το παπί μου;» Τι συμβαίνει με την Alpha Bank; Ατέλειωτα ερωτήματα και ξεκαρδιστικές παρεξηγήσεις - στο τσακ - λίγο πριν την καταστροφή.