Η Λούλα Αναγνωστάκη εμπνέει μια multimedia παράσταση: Δείτε τις νέες φωτογραφίες

Η παράσταση «Ουρανός Κατακόκκινος: Χρόνος Πριν, χρόνος Μετά» σε σύλληψη και σκηνοθεσία της Ελένης Παργινού προτείνει μια προσωπική ανάγνωση στο σύμπαν της σπουδαίας Ελληνίδας συγγραφέα.

Ουρανός κατακόκκνος χρόνος πριν χρόνος μετά Dimitra Papageorgiou©

Στο Bios ξεκίνησε τις παραστάσεις της η παράσταση "Ουρανός Κατακόκκινος: Χρόνος Πριν, χρόνος Μετά", σε σύλληψη, σκηνοθεσία και δραματουργική επεξεργασία της Ελένης Παργινού. Αντλώντας έμπνευση από το συγγραφικό σύμπαν της Λούλας Αναγνωστάκη και με τη χρήση νέων μέσων, αφηγείται την ιστορία της Σοφίας Αποστόλου, της ηρωίδας του ομώνυμου έργου, που ισορροπεί αριστοτεχνικά στα μεταιχμιακά δίπολα της συγγραφέως. Η Σοφία Αποστόλου μοιάζει να αρθρώνεται ανάμεσα στο συλλογικό και το προσωπικό, το ιδιωτικό και το δημόσιο, την προσδοκία και την απελπισία, ανάμεσα σ’ ένα παρελθόν και ένα παρόν, ένα διαρκές μέσα-έξω όπου το ένα επιδρά στην ουσία του άλλου. Αποτελεί ένα πρόσωπο-σύμβολο μιας προσωπικής/συλλογικής πληγής που προσπαθεί να βρει την ακολουθία της σ’ ένα ασαφές σήμερα.

Ουρανός κατακόκκινος χρόνος πριν χρόνος μετά
Dimitra Papageorgiou©

Σκηνοθετικό σημείωμα

Στο έργο "Ουρανός Κατακόκκινος" γνωρίζουμε μία από τις (αντι) ηρωίδες της Λούλας Αναγνωστάκη, τη Σοφία Αποστόλου. Στην ιστορία της ηρωίδας αναγνωρίζουμε την προσωπική ματαίωση αλλά και την συλλογική διάψευση. Απορρίπτοντας έναν κόσμο που την έχει πρώτος απορρίψει, η Σοφία Αποστόλου, μέσα από την ιστορία κοινωνικής παρέκκλισης του γιου της, σηκώνει τη σημαία ενός παραστρατημένου που θέτει τον εαυτό του εκτός της "υγιούς" και "καλοκαρδισμένης" κοινωνίας. Σ’ αυτό το "εκτός", η ηρωίδα θα αναγνωρίσει τη δική της φύση, τη δική της "ροπή προς το κακό" και αυτό το "εκτός" θα γίνει τελικά η φωνή της δικής της επανάστασης. Η μνημονική διαδικασία της ηρωίδας στην παράστασή μας αποκτά την λειτουργία σπασμένου καθρέφτη που αντανακλά ανεστραμμένα και θραυσματικά τη δική της ιστορία.

Ουρανός κατακόκκινος χρόνος πριν χρόνος μετά
Dimitra Papageorgiou©

Ο ηχητικός σχεδιασμός και η μουσική είναι του Κώστα Φραντζή, η ψηφιακή σκηνογραφία της Αλεξάνδρας Νιάκα, ο σχεδιασμός του φωτισμού του Περικλή Μαθιέλλη, τα κοστούμια της Βασιλικής Σουρρή. Ερμηνεύουν οι ηθοποιοί Σοφία Κορώνη, Νεφέλη Ανανιάδη και Ελένη Παργινού. Στα live electronics o Κώστας Φραντζής και στα live visuals η Αλεξάνδρα Νιάκα.

Ουρανός κατακόκκινος χρόνος πριν χρόνος μετά
Dimitra Papageorgiou©

Ουρανός κατακόκκινος χρόνος πριν χρόνος μετά
DimitraPapageorgiou@

Ουρανός κατακόκκινος, χρόνος πριν χρόνος μετά
Dimitra Papageorgiou©

Ουρανός κατακόκκινος, χρόνος πριν χρόνος μετά
Dimitra Papageorgiou©

Ουρανός κατακόκκινος, χρόνος πριν χρόνος μετά
Dimitra Papageorgiou©

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ουρανός κατακόκκινος: Χρόνος πριν, χρόνος μετά

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 65 '

Η παράσταση αντλεί έμπνευση από το συγγραφικό σύμπαν της Λούλας Αναγνωστάκη και με τη χρήση νέων μέσων επικεντρώνεται στην ιστορία της Σοφίας Αποστόλου. Η Σοφία Αποστόλου, ηρωίδα του έργου της Αναγνωστάκη “Ουρανός κατακόκκινος”, είναι μια γυναίκα που ισορροπεί αριστοτεχνικά στα μεταιχμιακά δίπολα της συγγραφέως. Είναι ένα πρόσωπο σύμβολο μιας προσωπικής αλλά και συλλογικής πληγής που προσπαθεί να βρει την ακολουθία της σ’ ένα ασαφές σήμερα. Απορρίπτοντας έναν κόσμο που την έχει πρώτος απορρίψει, η Σοφία Αποστόλου, μέσα από την ιστορία κοινωνικής παρέκκλισης του γιου της, σηκώνει τη σημαία ενός παραστρατημένου που θέτει τον εαυτό του εκτός της «υγιούς» και «καλοκαρδισμένης» κοινωνίας. Σ’ αυτό το «εκτός», η ηρωίδα θα αναγνωρίσει την δική της φύση, την δική της «ροπή προς το κακό» και αυτό το «εκτός» θα γίνει τελικά η φωνή της δικής της επανάστασης. Η μνημονική διαδικασία της ηρωίδας στην παράσταση αποκτά την λειτουργία σπασμένου καθρέφτη που αντανακλά ανεστραμμένα και θραυσματικά την δική της ιστορία.

Bios

Πειραιώς 84

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

O Μάνος Καρατζογιάννης γράφει για την "Κασέτα" της Λούλας Αναγνωστάκη

Δείτε νέες φωτογραφίες και διαβάστε το κείμενο του σκηνοθέτη και ηθοποιού Μάνου Καρατζογιάννη για την παράσταση του αναρχικού έργου μίας από τις πιο σημαντικές και δυναμικές γυναικείες μορφές της νεοελληνικής δραματουργίας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
26/04/2024

Η Πειραματική κερνά τα τελευταία "Μπατόν σαλέ"

Η δημοσιογράφος που συμμετείχε στην αποκάλυψη του σκανδάλου Predator είναι η τελευταία καλεσμένη των ζωντανών συνεντεύξεων σε ελαφριά ατμόσφαιρα τις οποίες συντονίζουν η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη και η Μαρία Φιλίνη.

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.