Οι "Ακρότητες" επιστρέφουν στο θέατρο "Κάτω από τη γέφυρα"

Το βραβευμένο έργο του Γουίλιαμ Μαστροσιμόνε, που θέτει ηθικά ερωτήματα με αφορμή μία απόπειρα βιασμού, επαναλαμβάνεται σε σκηνοθεσία του Νίκου Δαφνή.

Ακρότητες Σπύρος Περδίου©

Οι "Ακρότητες" του Γουίλιαμ Μαστροσιμόνε επιστρέφουν για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Κάτω από τη γέφυρα, σε σκηνοθεσία Νίκου Δαφνή, από τις 4 Νοεμβρίου. Γραμμένο το 1978, το πολυβραβευμένο έργο αφηγείται μια φαινομενικά απλή ιστορία: Ένας άντρας μπαίνει σε ένα σπίτι και επιχειρεί να βιάσει μια γυναίκα. Αυτή καταφέρνει να αποφύγει το βιασμό και να τον εξουδετερώσει. Τον δένει χειροπόδαρα και τον βασανίζει βάναυσα. Οι ρόλοι αντιστρέφονται; Ίσως.

Ακρότητες
Σπύρος Περδίου©

Ο σκηνοθέτης ανέφερε στο "α" για τις "Ακρότητες": "Το 1985 είχα δει το πρώτο ανέβασμα του έργου στο θέατρο Λαμπέτη. Φοβερή παράσταση και μεγάλη επιτυχία. Το μόνο που δεν μου άρεσε ήταν ότι ο (έξοχος) Μπάρκουλης, κραύγαζε 'επί τη εμφανίσει' την 'ιδιότητά' του. Βιαστής. Εγώ θα ήθελα ο βιαστής να είναι ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας. Αυτό το 'λάθος' (κατά τη γνώμη μου) της διανομής σκεφτόμουν και το έργο έμενε ζωντανό στη μνήμη μου από τότε.

Αν και το έργο είναι ακραία ρεαλιστικό, η σκηνοθετική γραμμή της παράστασης δεν σχετίζεται με τη 'δημοφιλία' της φρίκης, ούτε με τη δημαγωγία του βιασμού, αλλά με τις τρεις εκδοχές της αντίδρασης απέναντι στη βδελυρή αυτή πράξη. Σιωπή, καταγγελία, ή αυτοδικία. Στο έργο (και προφανώς στην παράστασή μας) η ακραία βία είναι διάχυτη. Το ίδιο και η αίσθηση ότι ο φόνος είναι κάθε στιγμή αναμενόμενος. Επέλεξα να το παρουσιάσω στον λιλιπούτειο 'Πίσω χώρο', έναν ιδιαίτερα ατμοσφαιρικό χώρο 42 θέσεων, που η άμεση επαφή των θεατών με τη δράση, μεγεθύνει το ρεαλισμό των σκηνών, γεγονός που -χωρίς να είναι αυτοσκοπός- διευκολύνει στη βιωματική προσέγγιση του έργου".

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ.

Ακρότητες
Σπύρος Περδίου©

Η παράσταση του Νίκου Δαφνή, σύμφωνα με την κριτική του "α" απέσπασε τέσσερις ξεχωριστές ερμηνείες από τον Θοδωρή Αντωνιάδη, την Ελεονώρα Αντωνιάδου, τη Σοφία Αγγελικοπούλου και την Κωνσταντίνα Σαραντοπούλου, αποδίδοντας στο ακέραιο τους ηθικούς προβληματισμούς του έργου και διατηρώντας τη σκηνική ζωντάνια των προσώπων. 

Διαβάστε την κριτική του "α" εδώ

Ακρότητες
Σπύρος Περδίου©

Η μετάφραση είναι του Μάριου Πλωρίτη, τα σκηνικά της Ελένης Σουμή, τα κοστούμια της Ελένης Παπαδοπούλου, η μουσική επιμέλεια της Κωνσταντίνας Σαραντοπούλου, οι φωτισμοί του Αλέξανδρου Πολιτάκη.

Προπώληση εισιτηρίων more.com.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ακρότητες

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Στο πολυβραβευμένο ψυχολογικό θρίλερ με κοινωνικές προεκτάσεις του Αμερικανού συγγραφέα που γράφτηκε το 1978, ένας άνδρας, ο Ραούλ, μπαίνει σε ένα σπίτι για να βιάσει μια γυναίκα, τη Μάρτζορι, εκείνη όμως τον ακινητοποιεί και τον βασανίζει, αντιστρέφοντας τους ρόλους θύτη και θύματος. Η ηρωίδα διεκδικεί την έγκριση από τις δύο συγκατοίκους και φίλες της. Οι απόψεις διίστανται καθώς η μία, που έχει επιβιώσει από έναν βιασμό στην εφηβεία της, προτείνει να τον αφήσουν να φύγει και να το ξεχάσουν, ενώ η άλλη προτείνει να καλέσουν την αστυνομία. Από εδώ ξεκινούν και οι προβληματισμοί του κοινού στο έργο που θέτει καίρια ηθικά ερωτήματα για τη διάρθρωση του κοινωνικού ιστού, η οποία ευνοεί την άσκηση της σεξουαλικής και της σωματικής βίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

O Μάνος Καρατζογιάννης γράφει για την "Κασέτα" της Λούλας Αναγνωστάκη

Δείτε νέες φωτογραφίες και διαβάστε το κείμενο του σκηνοθέτη και ηθοποιού Μάνου Καρατζογιάννη για την παράσταση του αναρχικού έργου μίας από τις πιο σημαντικές και δυναμικές γυναικείες μορφές της νεοελληνικής δραματουργίας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
26/04/2024

Η Πειραματική κερνά τα τελευταία "Μπατόν σαλέ"

Η δημοσιογράφος που συμμετείχε στην αποκάλυψη του σκανδάλου Predator είναι η τελευταία καλεσμένη των ζωντανών συνεντεύξεων σε ελαφριά ατμόσφαιρα τις οποίες συντονίζουν η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη και η Μαρία Φιλίνη.

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.