Ο Περικλής Μοσχολιδάκης γράφει για τη δική του "Απόγνωση"

Για την παράσταση που ανεβάζει με την νεοσύστατη θεατρική ομάδα Ρέκτις στο θέατρο Αλκμήνη, τη θεματολογία της και πώς προέκυψε μάς μιλάει ο σκηνοθέτης και συγγραφέας.

Απόγνωση Σοφία Μανώλη©

Ο Περικλής Μοσχολιδάκης γράφει για την πρώτη παράσταση της νεοσύστατης θεατρικής ομάδας Ρέκτις με τίτλο "Απόγνωση”, σε δικό του κείμενο και σκηνοθεσία, που παρουσιάζεται στο θέατρο Αλκμήνη. Ως δάσκαλος των τεσσάρων νέων ηθοποιών Φωτεινής Βακάκη, Ιωάννας Νικολάου, Κατερίνας Στρατή και Χριστίνας Αναστασιάδου στη δραματική σχολή, δέχτηκε την πρόταση τους να συνεργαστούν και να μιλήσουν μέσα από την παράσταση για τη βία, την γυναικοκτονία, τον έρωτα, την εκδίκηση και την προδοσία.

Η δημιουργία της ομάδας Ρέκτις

Η θεατρική ομάδα Ρέκτις δημιουργήθηκε από τέσσερις νέες ηθοποιούς που μετά την αποφοίτησή τους από τη Δραματική Σχολή, αποφάσισαν να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν μια επαγγελματική θεατρική ομάδα, παίρνοντας το μέλλον τους στα χέρια τους. Να δουλέψουν μαζί, να εκφραστούν, να πάρουν θέση μέσα από την Τέχνη του Θεάτρου στα κοινωνικά προβλήματα και να δώσουν το προσωπικό δικό τους ιδιαίτερο στίγμα. Στη συνέχεια μου πρότειναν να συνεργαστούμε και να γράψω και να σκηνοθετήσω την πρώτη τους παράσταση, ως δάσκαλος τους στη Δραματική Σχολή. Έτσι γράφτηκε η "Απόγνωση” και τώρα ήρθε η ώρα να παρουσιάσουμε το αποτέλεσμα της εξαιρετικής μας συνεργασίας στους θεατές.

Φωτιές ή Η απόγνωση
Σοφία Μανώλη©
Λεζάντα

Τι ενέπνευσε την "Απόγνωση”

Ένιωθα και νιώθω την ανάγκη να μιλήσω, να πάρω θέση, να φωνάξω δυνατά για το θέμα της βίας ενάντια στη γυναίκα, για την κακοποίηση κάθε μορφής, για τη γυναικοκτονία, για όλη αυτή την τραγωδία που έχει ως όχημα και θλιβερό πρόσχημα τον έρωτα. Ένα φαινόμενο που τον τελευταίο καιρό όλο και περισσότερο γιγαντώνεται και ταράζει καρδιές και συνειδήσεις. Το κείμενο του έργου προέκυψε μέσα από όλα αυτά τα γεγονότα, φανερά και απόκρυφα, που συνταράζουν την καθημερινότητά μας. Όλα αυτά που μαθαίνουμε, που γνωρίζουμε, που αντιλαμβανόμαστε, που υποψιαζόμαστε. Όλες αυτές τις ιστορίες που δεν αφορούν κάποια φανταστικά πρόσωπα σε έναν μακρινό πλανήτη αλλά γυναίκες κάθε ιδιότητας και κάθε ηλικίας που ζουν δίπλα μας, που μπορεί να βρίσκονται στο οικογενειακό, στο επαγγελματικό, στο φιλικό ή στο κοινωνικό μας περιβάλλον και βιώνουν αυτήν την πρωτοφανή τραγωδία. 

Περικλής Μοσχολιδάκης
Περικλής Μοσχολιδάκης

Τα θέματα που διαπραγματεύεται η παράσταση

Οι πέντε μονόλογοι και τα υπόλοιπα κείμενα που απαρτίζουν το έργο, έχουν ως θέμα τους τον έρωτα - ατύχημα και τον έρωτα - σφοδρή μετωπική σύγκρουση με, σχεδόν, αποκλειστικά θύματα τις γυναίκες. Η κάθε μια ιστορία είναι μια ιστορία βαριάς κακοποίησης με πρωταγωνίστριες αναγνωρίσιμες γυναίκες της διπλανής πόρτας που πέφτουν θύματα βίας που φτάνει μέχρι και τη γυναικοκτονία. Καθημερινές γυναίκες, που, παρασυρμένες από τον έρωτα ή την αγάπη, χωρίς να το καταλάβουν, γλιστρούν αργά και σταθερά σε έναν δρόμο δίχως γυρισμό, ανέχονται τους κακοποιητές τους στο όνομα της οικογένειας ή της αγάπης και μετατρέπονται σε θύματα. Συντρίβονται σωματικά, ηθικά και ψυχολογικά και πολλές φορές χάνουν και τη ζωή τους, σαν πεταλούδες που έλκονται από τη λάμπα και καίγονται και χάνονται για πάντα.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Απόγνωση

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 70 '

Πέντε μονόλογοι με διάθεση ποιητικού ρεαλισμού, εμπνευσμένοι από την σκληρή καθημερινότητα που μιλούν για τη βία, την γυναικοκτονία, τον έρωτα, την εκδίκηση και την προδοσία. Στην εποχή μας η θεματολογία της παράστασης αποκτά μια δραματική επικαιρότητα, καθώς, όλο και πιο συχνά έρχονται στη δημοσιότητα ειδήσεις που μας συγκλονίζουν με την έκταση και με τη βιαιότητα τους, έχοντας, σχεδόν ως αποκλειστικό τους θύμα τις γυναίκες.

Αλκμήνη

Αλκμήνης 12

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

42 θεατρικές παραστάσεις που συνεχίζονται μετά το Πάσχα

Σημαντικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, η ελληνική δραματουργία σε πολλές διαφορετικές εκφάνσεις, ερευνητικό θέατρο, δικαστικό δράμα και μυστήριο, θέατρο έξω από το θέατρο και ιστορίες αληθινών προσώπων που ενέπνευσαν θεατρικά έργα. Όλα αυτά συμπεριλαμβάνονται στο σύνολο των θεατρικών παραστάσεων που συνεχίζονται μετά το Πάσχα, δίνοντάς μας μια ακόμα ευκαιρία για ανοιξιάτικες εξορμήσεις στη θεατρική Αθήνα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
10/05/2024

"If I can not dance, I will not be a part of your revolution" δηλώνει η Μαρία Κολιοπούλου στο νέο της έργο

Στο νέο της χορογραφικό έργο μεγάλης κλίμακας, το ιδρυτικό μέλος της ομάδας Πρόσχημα συμπράττει με ερμηνεύτριες διαφορετικών ηλικιών και ικανοτήτων αναζητώντας την βαθιά απόλαυση της στιγμής.

"The last lunch" σερβίρει το πρώτο αγγλόφωνο θέατρο στην Ελλάδα

Το Theatre of the No, μετά την επιτυχία της παράστασης "Περιμένοντας τον Γκοντό", παρουσιάζει τη μουσική κωμωδία του Γιόελ Γούλφχαρτ σε σκηνοθεσία του Μάνου Τσότρα.

"Ηλικία και διακρίσεις" είναι το νέο θέμα του κύκλου συζητήσεων του Εθνικού

Σε συνέχεια της πρωτοβουλίας που πυροδοτεί τον διάλογο για φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα, έρχεται μία νέα συζήτηση με ελεύθερη είσοδο, όπου θα μιλήσουν μεταξύ άλλων η Μαριάννα Κάλμπαρη, η Αλίκη Αλεξανδράκη και ο Θέμης Πάνου.

To 3ο Φεστιβάλ σύγχρονου καλλιτεχνικού καμπαρέ έρχεται στο Red Jasper Cabaret Thatre

Το φεστιβάλ της καμπαρέ θεατρικής σκηνής της Κυψέλης είναι και πάλι εδώ για να προσφέρει στο κοινό δέκα ημέρες με παραστάσεις θεάτρου, χορού, cabaret acts, music performances, aerial acrobatics, drag performances και πολλά ακόμη.

Θέλω να σου κρατάω το χέρι

Οι σύγχρονες σχέσεις και οι ρόλοι των δύο φύλων μέσα σε αυτές απασχολούν το πρώτο θεατρικό έργο του Ιορδανίδη, που κινείται με άνεση στο είδος της δραμεντί και παρουσιάζεται σε ένα φυσικό όσο και προσωπικό ανέβασμα. | Powered by Uber

Η κασέτα

Ένα από τα σημαντικότερα έργα της Λούλας Αναγνωστάκη, και συνολικά της νεοελληνικής δραματουργίας, αποτυπώνει σχεδόν προφητικά, μέσα από μια οικογενειακή ιστορία, την Ελλάδα στο μεταίχμιο δύο εποχών. Ανεβαίνει από τον Μάνο Καρατζογιάννη σε μία προσεγμένη παράσταση με μερικές πολύ ωραίες ερμηνείες. | Powered by Uber