Ο "Περιοδεύων θίασος" επιστρέφει στο θέατρο Ελέρ

Η μυθοπλασία συναντά το ντοκουμέντο σε μια σκοτεινή κωμωδία πάνω στις πολλαπλές περιπέτειες του Εθνικού Διχασμού και της Μικρασιατικής Καταστροφής.

Περιοδεύων Θίασος © Karol Jarek

Ο "Περιοδεύων Θίασος", ένα νέο θεατρικό έργο από την βραβευμένη ηθοποιό και σκηνοθέτρια Ελεάνα Γεωργούλη, υπό τις πρωτότυπες μουσικές του Θάνου Κοσμίδη των Burger Project, επιστρέφει, μετά την επιτυχημένη του πορεία, από την Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου στο Θέατρο Ελέρ. Στο ρόλο του Γελωτοποιού, ο Γεράσιμος Γεννατάς, που, με τους Γιάννη Ασκάρογλου και Μάρια Φλωράτουμέσα από ένα παράδοξο βαριετέ καταστρώματος, ταξιδεύει στο χρόνο, διατρέχοντας τα πολιτικά αδιέξοδα που καταβροχθίζουν τη χώρα μας, αγγίζοντας άλλοτε βλάσφημα και άλλοτε ιλαρά τα αποτρόπαια του κόσμου που συνεχίζουν να κυριαρχούν. 

Περιοδεύων θίασος
© Karol Jarek

Η υπόθεση

Σμύρνη, Σεπτέμβρης του 1922. Ένας Αμερικανός πολίτης ναυλώνει το πλοίο Mimosa που θα μεταφέρει δύο χιλιάδες Έλληνες της Μικράς Ασίας στον Πειραιά.  Έχοντας μόλις γλιτώσει από τις φλόγες στην προκυμαία, τρεις θεατρίνοι, πάνω σε ένα κατάστρωμα κρατούν συντροφιά στο πλήθος μέχρι να φτάσει απέναντι. Η ταχυδακτυλουργός Νινέτ ειδικεύεται στις εξαφανίσεις πλήθους και στις γενοκτονίες. Ο Γελωτοποιός ζωντανεύει τον Κωνσταντίνο, ένα πίθηκο με το όνομα του Βασιλιά που χορεύει μπαλέτο και τραγουδά άριες. Ο νοσταλγικός Ακροβάτης θυμάται την εταίρα μάνα του και τον Τούρκο πατέρα του. Φιγούρες ενός κοσμοπολιτισμού που δεν υπάρχει πια, ήρωες της εποχής που αγωνίστηκαν για το αβέβαιο αύριο της ενσωμάτωσης. Σχοινοβατώντας πάνω στη λεπτή γραμμή όπου τα όρια του τραγικού και του κωμικού διαπλέκονται, ο Γελωτοποιός, η Νινέτ και ο Ακροβάτης σκέφτονται δυνατά, παίζουν μουσική, χορεύουν, τραγουδούν, αναζητούν απαντήσεις για τη ζωή, το θάνατο, όπως μόνο τα ρεμάλια οι θεατρίνοι μπορούν. 

Διαβάστε Επίσης

Η Ελεάνα Γεωργούλη σημειώνει: 

"Μελετώντας στη διάρκεια της έρευνας το χρονικό της Μικρασιατικής Καταστροφής, αισθανόμουν ολοένα και πιο δυνατά πως αυτό που συνέβη δεν ήταν μοναχά ο ζοφερός επίλογος μιας βαριά στρατιωτικής ήττας και η πυρπόληση του τόπου. Ήταν ο θάνατος του υπαρκτού κοσμοπολιτισμού, το ιστορικό τέλος μιας ετεροτοπίας όπου το διαφορετικό συνυπήρχε αρμονικά. Ήταν η καθολικότητα της βαναυσότητας που ξέσπασε πάνω στους ελληνικούς πληθυσμούς των παραλίων, ο ξεριζωμός και η επώδυνη μετάβασή τους σε μια Ελλάδα, φτωχή και αμήχανη απέναντι στην τεράστια προσφυγική κρίση που μαίνονταν. Ηθελημένα ή αθέλητα, το τραύμα της Καταστροφής έχει περάσει στη συλλογική μας μνήμη. Και ένα τραύμα βαθύ σαν και αυτό μένει ανοιχτό μέσα στην παρέλευση των χρόνων. "Η μνήμη όπου και να την αγγίξεις πονεί”, όπως λέει στους στίχους του ο Σεφέρης. Όμως πια είναι βαθιά η ανάγκη να θυμηθούμε. Να μην ξεχάσουμε τι μας φέρνει εδώ. Γιατί χωρίς τη μνήμη δεν υπάρχει ταυτότητα κι κινδυνεύουμε έτσι να απομείνουμε αθύμητοι καβαλάρηδες ενός άγνωστου παρελθόντος. Γιατί αυτό συνέβη. Κι ίσως να ξανασυμβεί. Κι ίσως η μνήμη να είναι η μονή που μπορεί να το αποτρέψει.

Περιοδεύων θίασος
© Karol Jarek

Στόχος της έρευνας μας και της παραστατικής αυτής πρότασης, η ψηλάφηση του τραύματος, με έναν τρόπο αναπάντεχο. Καθώς έγραφα η περίφημη  φράση του Μπρετόν με κέντριζε: το χιούμορ της κρεμάλας. Μιλάμε για το θάνατο γελώντας και έτσι ίσως να του βγάζουμε και λίγο τη γλώσσα. Με έσπρωξε ως εδώ η αίσθηση ότι η  αλήθεια στο θέατρο δεν μπορεί να ειπωθεί με πολιτική ορθότητα και ίσες αποστάσεις. Πρέπει να ειπωθεί τολμηρά και αθυρόστομα, με αλητεία μα και εντιμότητα μαζί. Όπως μόνο τα ρεμάλια οι θεατρίνοι μπορούν."

Προπώληση εισιτηρίων: Viva.gr

Περισσότερες πληροφορίες

Περιοδεύων θίασος

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 90 '

Τρεις θεατρίνοι διασκεδάζουν τους επιβάτες ενός πλοίου που κατευθύνεται από τη Σμύρνη στον Πειραιά τον Σεπτέμβριο του 1922 σε μια σκοτεινή κωμωδία με ιστορικά και μυθοπλαστικά στοιχεία.

Ελέρ

Φρυνίχου 10

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι "Βρικόλακες" επιστρέφουν στο Εθνικό Θέατρο

Επανεκκίνηση κάνει η Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου με τους ιψενικούς "Βρικόλακες" δια χειρός Σταμάτη Φασουλή.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
23/03/2023

Εθνικό Θέατρο: Νέα ανακοίνωση από τον καλλιτεχνικό διευθυντή

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, Γιάννης Μόχος, με επιστολή του ανακοινώνει επισήμως την επανέναρξη των παραστάσεων στην πρώτη σκηνή της χώρας και παίρνει θέση πάνω στο θέμα της κατάληψης και του αγώνα των καλλιτεχνών.

"Βάκχες" σκηνοθετεί η Έλενα Μαυρίδου και οργανώνει ακρόαση

Μια νέα σκηνοθετική άποψη των "Βακχών" του Ευριπίδη θα δούμε το καλοκαίρι από την Έλενα Μαυρίδου, η οποία οργανώνει ακρόαση για τους ηθοποιούς που θα στελεχώσουν το Χορό.

Το κινηματογραφικό "Τσίου" γίνεται παράσταση

Ο κινηματογραφιστής Μάκης Παπαδημητράτος συγκεντρώνει τον Τσίου και την παρέα του και δίνει θεατρική μορφή στην cult ταινία που τον καθιέρωσε.

Ποιοι είναι οι φιλέλληνες του 21ου αιώνα; Η απάντηση στο Από Μηχανής Θέατρο

Ένα κωμικό θρίλερ για το τέλος του κόσμου είναι η παράσταση "Εμείς, οι ημιάνθρωποι του πουθενά (Philellines #21ος)" που σκηνοθετεί η Ελένη Μποζά, αντλώντας από το μυθιστόρημα της Μιμίκας Κρανάκη, "Φιλέλληνες, Είκοσι τέσσερα γράμματα μιας Οδύσσειας".

Την Τρίτη στο σούπερ μάρκετ

Ο Φαίδων Καστρής σκηνοθετεί και ερμηνεύει συγκινητικά το μονολογικό έργο του Εμανουέλ Νταρλέ, που εστιάζει στη σχέση μιας τρανς γυναίκας με τον πατέρα της.

Ο Ρέιφ Φάινς σε απευθείας δορυφορική μετάδοση στο Μέγαρο Μουσικής

Ο βραβευμένος με BAFTA και Tony Ρέιφ Φάινς πρωταγωνιστεί στο "Straight Line Crazy" του Ντέιβιντ Χέαρ, δίνοντας ένα υποκριτικό ρεσιτάλ.