Η Μαρία Φλωράτου είναι ένα ανερχόμενο θεατρικό πρόσωπο

Μαρία Φλωράτου

Αλλάζει ρόλους, τραγουδάει χορεύει, τα κάνει όλα με φοβερή ενέργεια η Μαρία Φλωράτου στο "Έρως, Μονόπτερος, ο Πλάνης". Θελήσαμε να γνωρίσουμε καλύτερα τη νεαρή ηθοποιό και της ζητήσαμε να μιλήσει on και off the record.

Πού σε ξέρω

Αποφοίτησα από το Θέατρο Τέχνης και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εργάστηκα για αρκετά χρόνια στο θέατρο εκτός Αθήνας. Το 2017 συμμετείχα και βραβεύτηκα στο Φεστιβάλ Μονολόγου του Θεάτρου Εύπολις και στο Bob Festival Scratch Nights. Το 2019 σκηνοθέτησα και έπαιξα στην παράσταση "Ένας Κάποιος Τέτοιος Bυσσινόκηπος”, στο θέατρο Θησείον, με την ομάδα Nunc. Κατά την διάρκεια της πανδημίας συνέχισα τις σπουδές μου στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ και φέτος θα βρίσκομαι στο Μικρό Θέατρο Κεραμεικού και στο Θέατρο ΕΛΕΡ.

Πού αλλού σε βρίσκω

Από 13 Οκτωβρίου θα βρίσκομαι, κάθε Πέμπτη, στο Μικρό Θέατρο Κεραμεικού, για την παράσταση "Έρως Μονόπτερος ο Πλάνης", σε σκηνοθεσία Γεράσιμου Γεννατά. Είναι ένα έργο στο οποίο υποδύομαι είκοσι διαφορετικούς ρόλους, έχει πολύ μουσική, τραγούδι, ακόμα και ταχυδακτυλουργικά κόλπα. Είναι ένα διασκεδαστικό βαριετέ που φτιάχτηκε μέσα στο λοκντάουν, με πολύ χιούμορ και τρυφερότητα, στην προσπάθεια μας να επεξεργαστούμε τις πρωτόγνωρες συνθήκες που βιώναμε. Συνοπτικά η υπόθεση του έργου είναι ότι ο Θεός Έρωτας λαβωμένος (γι’ αυτό και Μονόπτερος) εξαιτίας του Covid19, συναντά το κοινό, στο οποίο προσφέρει διάφορα ερωτικά πιάτα, προκειμένου να ξανακερδίσει την πελατεία του. Έρωτας κεραυνοβόλος, πλατωνικός, βουκολικός και παναθηναϊκός είναι κάποια από τα πιάτα που "σερβίρονται" στο Ερωτικό Μενού της παράστασης. Επίσης κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή θα είμαι στο Θέατρο ΕΛΕΡ με την παράσταση "Περιοδεύων Θίασος" σε σκηνοθεσία Ελεάνας Γεωργούλη. Εκεί μαζί με τον Γεράσιμο Γεννατά και τον Γιάννη Ασκάρογλου, υποδυόμαστε τρεις καλλιτέχνες, που διασώθηκαν από την Καταστροφή της Σμύρνης και μέσα από την παράσταση ξαναζωντανεύουν γεγονότα και μνήμες. 

Πες μου κάτι για το θέατρο

Δεν είναι πολυτέλεια. Είναι παιδεία, πολιτισμός, κοινωνική συνοχή . Είναι το ύστατο οχυρό του Ανθρωπισμού, οι αξίες του οποίου καθίστανται παρωχημένες με ταχύτατους ρυθμούς.

Η παράσταση που σε έχει συγκινήσει περισσότερο

Με έχει συγκινήσει το "Έβδομο ρούχο" σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μαυρίκιου και με εκπλήξει ευχάριστα  η ερασιτεχνική παράσταση μιας ομάδας που λειτουργούσε στο πλαίσιο ενός κοινωνικού δικτύου. Η παράσταση ήταν λιτή, κάποιος θα την έλεγε απλοϊκή, όμως διαπίστωσα ότι η επίδραση που είχε στους συμμετέχοντες, δηλαδή στην αυτοπεποίθησή τους και στην κοινωνικότητα τους, ήταν κάτι που επιβεβαίωσε μέσα μου την αξία του θεάτρου, όχι μόνο ως ένα πολιτιστικό προϊόν που καταναλώνουμε, αλλά ως εργαλείο παιδείας, αυτογνωσίας και ενδυνάμωσης των κοινωνικών μας δεσμών. 

Το μικρόβιο του θεάτρου μπήκε

Το μικρόβιο του θεάτρου μπήκε όταν ήρθα να σπουδάσω οικονομικά στην Αθήνα. Τότε είδα μία παράσταση που μετακίνησε κάτι μέσα μου τόσο πολύ, που πλέον δεν μου αρκούσε να απολαμβάνω το θέατρο ως θεατής. Έπρεπε να γίνω κι εγώ φορέας αυτής της δύναμης που κάποιες φορές στο θέατρο, μας διαπερνά σαν ωστικό κύμα και σαρώνει όλα τα περιττά πράγματα, που φορτώνει στην ψυχή μας η καθημερινότητα. Έτσι...

Η μεγαλύτερη αγωνία για το έργο "Έρως Μονόπτερος ο Πλάνης" 

Έχω αγωνία να φτάσει η παράσταση σε όσους έχουν ανάγκη να γελάσουν μαζί με άλλους ανθρώπους και να προβληματιστούν μαζί με άλλους. Υπάρχει ένας αόρατος δεσμός που δημιουργείται μεταξύ σκηνής και πλατείας. Είναι πολύ συνειδητή πρόθεση μας να καλλιεργήσουμε αυτόν το δεσμό, γιατί πιστεύουμε κι εγώ και ο Γεράσιμος, στις ευεργετικές ιδιότητες του, τόσο σε ατομικό επίπεδο, όσο και συλλογικό. 

Η αγαπημένη σου σκηνή στην παράσταση

Δεν μπορώ να κάνω διάκριση ανάμεσα στους χαρακτήρες που υποδύομαι, ούτε στις σκηνές της παράστασης γιατί είναι όλα φτιαγμένα από στοιχεία πολύ προσωπικά. Υπάρχει όμως κάτι, που όταν συμβαίνει, με κάνει και χαίρομαι, γελάω και το διασκεδάζω διπλά γιατί είναι αναπάντεχο. Κάποιες φορές, σε σημεία που η εναλλαγή των χαρακτήρων είναι καταιγιστική, μπερδεύομαι. Μπορεί να πω τα λόγια του ενός ρόλου με την σωματικότητα του άλλου και την φωνή ενός τρίτου. Αυτό το αλλόκοτο όργιο το διασκεδάζω πολύ γιατί σημαίνει ότι έχουν κοπεί τα φρένα και έχουμε φύγει για το παράλογο. Βεβαίως η ίδια η παράσταση είναι φτιαγμένη έτσι που ακόμα και αυτό, το λάθος ας πούμε, το περιλαμβάνει και το εντάσσει μέσα στην ροή.

Off the record 

Έχοντας στο νου το τσουνάμι των απειλών που έχουμε να αντιμετωπίσουμε, λέω: Τίποτα δεν έχει χαθεί ακόμα. Να αγωνιζόμαστε. Αυτός είναι ο μόνος πλανήτης που έχουμε, αυτή είναι η μόνη ζωή που έχουμε. Να αγωνιζόμαστε.
 

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

O Μάνος Καρατζογιάννης γράφει για την "Κασέτα" της Λούλας Αναγνωστάκη

Δείτε νέες φωτογραφίες και διαβάστε το κείμενο του σκηνοθέτη και ηθοποιού Μάνου Καρατζογιάννη για την παράσταση του αναρχικού έργου μίας από τις πιο σημαντικές και δυναμικές γυναικείες μορφές της νεοελληνικής δραματουργίας.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
26/04/2024

Η Πειραματική κερνά τα τελευταία "Μπατόν σαλέ"

Η δημοσιογράφος που συμμετείχε στην αποκάλυψη του σκανδάλου Predator είναι η τελευταία καλεσμένη των ζωντανών συνεντεύξεων σε ελαφριά ατμόσφαιρα τις οποίες συντονίζουν η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη και η Μαρία Φιλίνη.

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.