Ο Θωμάς Μοσχόπουλος γράφει για τα «Top girls»

Γιατί ένας άντρας να ενδιαφερθεί για ένα θέμα γυναικείο; Ο Θωμάς Μοσχόπουλος γράφει για την επιλογή του «Top girls», που ανεβαίνει στο Θέατρο Πόρτα από 2/11, αλλά και για όσα θέλησε να δημιουργήσει κατά τη διάρκεια των προβών.

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος γράφει για τα «Top girls»

Γιατί ένας άντρας να ενδιαφερθεί για ένα θέμα γυναικείο; Ο Θωμάς Μοσχόπουλος γράφει για την επιλογή του «Top girls», που ανεβαίνει στο Θέατρο Πόρτα από 2/11, αλλά και για όσα θέλησε να δημιουργήσει κατά τη διάρκεια των προβών.

Το έργο «Top Girls» της Κάριλ Τσέρτσιλ μιλά για τη χειραφέτηση και τα δικαιώματα που έχουν στερηθεί οι γυναίκες, από την οπτική των ίδιων και όχι μέσα από αντιπαράθεση με τους άντρες· βάζοντας τις γυναίκες να επικοινωνήσουν τις διαφορετικές οπτικές του γυναικείου ζητήματος μεταξύ τους. Για μένα αυτές οι οπτικές ήταν αναγκαίες στην ίδια την πράξη της δουλειάς. Ήθελα να στήσω έναν πραγματικό διά­λογο, να ενημερωθώ κι εγώ ο ίδιος τι σημαίνει γυναίκα. Δεν έχω μια συγκροτημένη οπτική, παρά μόνο μέσα από την υποκειμενική οπτική ενός άντρα, κάποιου δηλαδή έξω από το χορό.

Αυτό που προσπάθησα να δημιουργήσω στην πρόβα και σε έναν μεγάλο βαθμό έχει επιτευχθεί, είναι να έχω γυναίκες ανοιχτές στο διάλογο, που φέρουν διαφορετικές στάσεις και τάσεις απέναντι στη ζωή γενικότερα. Ακόμη και στο ίδιο το θέατρο. Με διαφορετικές εμπειρίες, που κουβαλούν διαφορετικούς κόσμους, που αφήνουν τις διαφορές τους κατά μέρος και ψάχνουν τα κοινά τους σημεία. Αυτή, άλλωστε, είναι η λύση για πολλά ζητήματα που μας κατατρέχουν, πολιτικά, κοινωνικά κ.ο.κ. Ειδικά σε ό,τι αφορά την πολεμική που έχει χτιστεί τα τελευταία χρόνια στον πολιτισμό, ότι οι αντιθέσεις δημιουργούν μια τριβή και μια θερμοκρασία.

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος γράφει για τα «Top girls» - εικόνα 1

Όταν όμως οι αντιθέσεις γίνονται αυτοσκοπός, είναι απλώς νευρωτικές και καταστροφικές. Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και με το θέατρο. Δεν έχουμε καταλάβει τον κίνδυνο που διατρέχουμε. Νομίζουμε ότι είμαστε σε μια άνθηση, ενώ στην ουσία βιώνουμε έναν κατακερματισμό δυνάμεων και μια μείωση της ποιότητας του αποτελέσματος εξαιτίας αυτής της ανάγκης να παράγουμε συνέχεια υλικό. Ήθελα να βγω από το κέλυφος της ασφάλειάς μου και να δω τι θα γίνει, αν ενωθούν φαινομενικά διαφορετικές δυνάμεις και άνθρωποι.

Ήθελα να φτιάξω μια παρέα διαφορετικών γυναικών, όπως ακριβώς είναι η παρέα του έργου, και να δω τι έχει να καταθέσει αυτή η ζύμωση για το σήμερα. Διότι το έργο μιλάει για μια ιστορικότητα του γυναικείου ζητήματος. Νομίζω ότι μπόρεσα να δώσω χώρο και να σεβαστώ απόλυτα αυτές τις γυναίκες γι’ αυτό που είναι, ακριβώς επειδή ήξερα ότι ήμουν ξένος απέναντι στο ζήτημα. Και είδα ότι δεν είναι δύσκολο ούτε εγώ να συνδιαλεχτώ μαζί τους ούτε αυτές μεταξύ τους. Και ήταν και μια χειρονομία γνωριμίας. Έπαιξε ρόλο ότι ήταν όλες τους σοβαρές επαγγελματίες και δεν φόρτιζαν τα πράγματα με μικροπολιτικές. Για μένα είχε μεγάλο ενδια­φέρον και ήταν μια ξεκούραστη, κατά βάση ανακουφιστική διαδικασία. Είδα ότι υπάρχει πολύ λιγότερη πολεμική και ανταγωνισμός ανάμεσα στις γυναίκες. Αυτό που ενδεχομένως τις οδηγεί να φέρονται έτσι είναι ένα πλαίσιο ανασφάλειας. Θα ευχόμουν να μπορούν από μόνες τους να διεκδικούν το πλαίσιο της ασφάλειάς τους με λιγότερο επιθετικούς τρόπους.

Περισσότερες πληροφορίες

Top girls

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 140 '

Ένα έργο για τη γυναικεία χειραφέτηση, στο πρώτο μέρος του οποίου διάσημοι χαρακτήρες έργων καταθέτουν τις διαφορετικές πτυχές του «κοινωνικού επιτεύγματος» των γυναικών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Φεστιβάλ Αθηνών: Τριπλό εναρκτήριο ραντεβού στην Πειραιώς 260

Η πολυαναμενόμενη στιγμή έφτασε και η Πειραιώς 260 ανοίγει τις πόρτες της με μία διεθνή θεατρική παράσταση και δύο παραστάσεις χορού.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
31/05/2024

Ο "Τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού", η "Βότκα μολότοφ" και το "Lemon" ξεκινούν περιοδεία!

Τρεις παραστάσεις που είδαμε σε προηγούμενες σεζόν ξεκινούν την καλοκαιρινή πορεία τους σε διάφορα θέατρα της Αττικής, κάνοντας πρεμιέρα την ίδια μέρα του Ιουνίου.

Η Ελένη Ράντου συνεχίζει με το "Πάρτι της ζωής μου" τη σεζόν 2024-25

Η sold out παράσταση που χάρισε στην ταλαντούχα ηθοποιό το βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού του "α" συνεχίζεται ακάθεκτη και για τρίτη σεζόν τον ερχόμενο χειμώνα.

Athens Comedy Festival: Το απόλυτο φεστιβάλ κωμωδίας σπάει κάθε ρεκόρ!

Το Athens Comedy Festival επιστρέφει μεγαλύτερο από ποτέ (από 30/5) με πάνω από 30 παραστάσεις και 80 κωμικούς και καλεσμένους και, το σημαντικότερο, περισσότερες παραστάσεις από ποτέ με πρωταγωνιστή το ίδιο το κοινό, στο Κέντρο Πολιτισμού "Ελληνικός Κόσμος".

6 παραστάσεις περφόρμανς και χορού για αυτή την εβδομάδα

Συγκεντρώσαμε για εσάς και σας προτείνουμε έξι ιδιαίτερες παραστάσεις χορού και χοροθεάτρου καθώς και site specific performance που κάνουν πρεμιέρα από 30/5 έως και 5/6.

Αίμα στη σκηνή

Άκρως διασκεδαστική πρώτη πανελλήνια παρουσίαση ενός έργου που στηρίζεται στο εύρημα του "θέατρου μέσα στο θέατρο" και αφηγείται την τραγελαφική ιστορία ενός δευτεροκλασάτου θιάσου που ανεβάζει τον "Αμλετ". | Powered by Uber

Κήτος

Δύναμη, συναίσθημα, αμεσότητα και ειλικρίνεια -παρά τις ατέλειές του- διαθέτει το ανέκδοτο έργο του Βαγγέλη Ρωμνιού, ο εξομολογητικός μονόλογος ενός παχύσαρκου άνδρα, και ανεβαίνει σε μία εξίσου άμεση παράσταση από τον Ευάγγελο Βογιατζή. | Powered by Uber