Underground ομάδες. Υπάρχουν;

Tώρα πια που οι πρωτεργάτες των αλλοτινών καλλιτεχνικών καταλήψεων έγιναν σταρ και περιοδεύουν διεθνώς, ποιοι απομένου να εκπροσωπούν το ακραιφνώς πειραματικό ελληνικό θέατρο;

Underground ομάδες. Υπάρχουν;

Οι αλλοτινοί καταληψίες κάποτε γίνονται σταρ –συνέβη με τους Γιάννη Κακλέα, Μιχαήλ Μαρμαρινό, Άντζελα Μπρούσκου, Δημήτρη Παπαϊωάννου. Γενιές ολόκληρες πειραματιστών περνούν από τα υπόγεια στα σαλόνια – οι Blitz και οι Vasistas διαπρέπουν στη Στέγη, οι Αζάς – Τσινικόρης διευθύνουν την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Μήπως, τελικά, σε τεχνο-καπιταλιστικούς καιρούς, το underground χωράει παντού, ο πειραματισμός ενσωματώνεται και αξιοποιείται από το σύστημα, περνώντας στις λαμπερές σκηνές; Ή μήπως υπάρχουν πάντα εστίες αντίστασης, αντιθεσμικές κινήσεις που υπονομεύουν τα φαινόμενα και κυοφορούν το ακραίο;

Η απάντηση είναι ίσως κάπου εκεί έξω: στις καλλιτεχνικές καταλήψεις του Εμπρός και του Green Park ή στις ολονυχτίες του Κωνσταντίνου Ντέλλα στα υπόγεια του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά και στις DIY περφόρμανς στο «Μπαγκλαντές» και στα αθηναϊκά διαμερίσματα που μετατρέπονται για λίγες βραδιές σε σκηνές θεάτρου. Μόρτικα αριστουργήματα είναι οι περφόρμανς του Άρη Μπινιάρη και φόρος-τιμής στο ρομαντικό decadence εκείνες των Bijoux de Kant. Νέα πρόσωπα ενδίδουν διαρκώς στο «αλλιώτικο». Παράδειγμα; Ο Δημήτρης Λάλος ανεβάζει –σαν μεταπολεμική Πιετά– τη «Στέλλα με τα Κόκκινα Γάντια» (φωτό) στην Ακαδημία Πλάτωνος.

Ένα ερώτημα πάντα θα αιωρείται: Έστω ότι υπάρχει underground σκηνή στην Αθήνα. Πόσο στ’ αλήθεια underground είναι;

Περισσότερες πληροφορίες

Ωδές στον πρίγκιπα

  • Performance
  • Διάρκεια: 60 '

Μια αλλόκοτη, ξέφρενη μετα-ποπ εικονοποίηση της ομώνυμης ποιητικής συλλογής του Νίκου-Αλέξη Ασλάνογλου

Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 120 '

Η Στέλλα είναι μια γυναίκα ελεύθερη, που αντιστέκεται σε μια ολόκληρη κοινωνία για να δώσει λίγο φως στις προκαταλήψεις που μας στοιχειώνουν.

Μπέκετ_Παράθυρο

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 50 '

Η παράσταση διαδραματίζεται σε ένα διαμέρισμα 2ου ορόφου επί της οδού Τσιμισκή και βασίζεται στα έργα «Λίκνισμα», «Ανάσα» και «Πατήματα» του Σάμιουελ Μπέκετ.

Insomnia Greca

  • Performance
  • Διάρκεια: 240 '

Μεταμεσονύκτια διαδραστική περφόρμανς με βασικό άξονα την έννοια του «ξένου» στους χώρους του θεάτρου. O κάθε θεατής επιλέγει την ώρα εισόδου και εξόδου

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Η πιο υπέροχη χειρότερη του κόσμου" είναι μια παράσταση χωρίς φίλτρα που αναμένουμε ανυπόμονα

"Γελάμε λίγο πριν μας πάρει από κάτω" φαίνεται να μας λεει η Φωτεινή Αθερίδου στο νέο της έργο "Η πιο υπέροχη χειρότερη του κόσμου", που ανεβαίνει στο Θέατρο Ιλίσια Βολανάκης, σε σκηνοθεσία Προμηθέα Αλειφερόπουλου, από 24 Ιανουαρίου, με Χειλά-Φαμέλη, Τιτόπουλο και μουσική Σκιαδαρέσες.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/12/2025

Πρεμιέρες: Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις θεατρικές παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα από 18 έως 24/12 και ξεχωρίζουν.

8 έργα με την υπογραφή του Θανάση Τριαρίδη

Ο πιο πολυπαιγμένος συγγραφέας της γενιάς του αποδεικνύεται ο Θανάσης Τριαρίδης. Οχτώ έργα του που παρουσιάζονται αυτή τη στιγμή στην Αθήνα το αποδεικνύουν.

"Kontakthof": Η Μελίνα Κόντη μιλά για τη μαγεία της Πίνα Μπάους στο Εθνικό Θέατρο

Το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει από 17 Δεκεμβρίου ξανά το εμβληματικό έργο της Πίνα Μπάους, "Kontakthof", σε συνεργασία με το Pina Bausch Foundation, φέρνοντας στη σκηνή τη μοναδική μαγεία της σπουδαίας χορογράφου. Μιλήσαμε με τη Μελίνα Κόντη, μια από τους 23 Έλληνες πρωταγωνιστές/τριες, που μοιράστηκε μαζί μας την εμπειρία της πάνω στη σκηνή.

"Αλεξάνδρεια" - "Annie" : Γιορτές γεμάτες λάμψη στο Θέατρο Παλλάς

Μιούζικαλ που προσφέρουν συγκίνηση και εντυπωσιακή σκηνική ατμόσφαιρα στο κέντρο της Αθήνας.

" Η Πριγκίπισσα των Άγιων Σαράντα ! " : Ο Χάρης Ρώμας επιστρέφει με νέα κωμωδία

Μια σειρά από παρεξηγήσεις και ευτράπελα που προκαλούν ξεκαρδιστικό γέλιο στο κοινό.

Μικρός Νότος : Κάλαντα με "Ραφτάκο των λέξεων" και "Ντενεκεδούπολη ξανά!"

Δύο ξεχωριστές παραστάσεις για παιδιά στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.