Underground ομάδες. Υπάρχουν;

Tώρα πια που οι πρωτεργάτες των αλλοτινών καλλιτεχνικών καταλήψεων έγιναν σταρ και περιοδεύουν διεθνώς, ποιοι απομένου να εκπροσωπούν το ακραιφνώς πειραματικό ελληνικό θέατρο;

Underground ομάδες. Υπάρχουν;

Οι αλλοτινοί καταληψίες κάποτε γίνονται σταρ –συνέβη με τους Γιάννη Κακλέα, Μιχαήλ Μαρμαρινό, Άντζελα Μπρούσκου, Δημήτρη Παπαϊωάννου. Γενιές ολόκληρες πειραματιστών περνούν από τα υπόγεια στα σαλόνια – οι Blitz και οι Vasistas διαπρέπουν στη Στέγη, οι Αζάς – Τσινικόρης διευθύνουν την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Μήπως, τελικά, σε τεχνο-καπιταλιστικούς καιρούς, το underground χωράει παντού, ο πειραματισμός ενσωματώνεται και αξιοποιείται από το σύστημα, περνώντας στις λαμπερές σκηνές; Ή μήπως υπάρχουν πάντα εστίες αντίστασης, αντιθεσμικές κινήσεις που υπονομεύουν τα φαινόμενα και κυοφορούν το ακραίο;

Η απάντηση είναι ίσως κάπου εκεί έξω: στις καλλιτεχνικές καταλήψεις του Εμπρός και του Green Park ή στις ολονυχτίες του Κωνσταντίνου Ντέλλα στα υπόγεια του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά και στις DIY περφόρμανς στο «Μπαγκλαντές» και στα αθηναϊκά διαμερίσματα που μετατρέπονται για λίγες βραδιές σε σκηνές θεάτρου. Μόρτικα αριστουργήματα είναι οι περφόρμανς του Άρη Μπινιάρη και φόρος-τιμής στο ρομαντικό decadence εκείνες των Bijoux de Kant. Νέα πρόσωπα ενδίδουν διαρκώς στο «αλλιώτικο». Παράδειγμα; Ο Δημήτρης Λάλος ανεβάζει –σαν μεταπολεμική Πιετά– τη «Στέλλα με τα Κόκκινα Γάντια» (φωτό) στην Ακαδημία Πλάτωνος.

Ένα ερώτημα πάντα θα αιωρείται: Έστω ότι υπάρχει underground σκηνή στην Αθήνα. Πόσο στ’ αλήθεια underground είναι;

Περισσότερες πληροφορίες

Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 120 '

Η Στέλλα είναι μια γυναίκα ελεύθερη, που αντιστέκεται σε μια ολόκληρη κοινωνία για να δώσει λίγο φως στις προκαταλήψεις που μας στοιχειώνουν.

Μπέκετ_Παράθυρο

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 50 '

Η παράσταση διαδραματίζεται σε ένα διαμέρισμα 2ου ορόφου επί της οδού Τσιμισκή και βασίζεται στα έργα «Λίκνισμα», «Ανάσα» και «Πατήματα» του Σάμιουελ Μπέκετ.

Insomnia Greca

  • Performance
  • Διάρκεια: 240 '

Μεταμεσονύκτια διαδραστική περφόρμανς με βασικό άξονα την έννοια του «ξένου» στους χώρους του θεάτρου. O κάθε θεατής επιλέγει την ώρα εισόδου και εξόδου

Ωδές στον πρίγκιπα

  • Performance
  • Διάρκεια: 60 '

Μια αλλόκοτη, ξέφρενη μετα-ποπ εικονοποίηση της ομώνυμης ποιητικής συλλογής του Νίκου-Αλέξη Ασλάνογλου

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Μάρτυρας κατηγορίας"- Μυστήριο και αμείωτο σασπένς και 3η χρονιά στο "Δημήτρης Χορν"

Με ένα καστ γεμάτο ταλέντο και ενέργεια, η παράσταση "Μάρτυρας κατηγορίας" ζωντανεύει το θρυλικό δικαστικό θρίλερ της Άγκαθα Κρίστι στο θέατρο "Δημήτρης Χορν". Για 3η χρονιά η ένταση και η αληθοφάνεια κρατούν το κοινό καθηλωμένο από την πρώτη στιγμή ως το συγκλονιστικό φινάλε.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/12/2025

"Το μεγάλο μας τσίρκο": Το ιστορικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη ξανά στα φώτα της σκηνής

Ο Πέτρος Ζούλιας σκηνοθετεί το έργο-σταθμός της θεατρικής και πολιτικής ιστορίας μας, σε μια μουσικοθεατρική υπερπαραγωγή, με την Ελεωνόρα Ζουγανέλη και τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο επικεφαλής του πολυμελούς θιάσου.

Τιμητική βράβευση στον σκηνοθέτη και συγγραφέα Μπάμπη Πλαϊτάκη από τον οργανισμό Heritage & Museums

Προβολή της θεατρικής του παράστασης "Δείπνο με τον Μεγαλέξανδρο".

Η "Φόνισσα" σε σκηνοθεσία Θοδωρή Αμπαζή

Η "Φόνισσα" εμπνέει τη νεοσύστατη Ομάδα "Φάος", που υπό τη σκηνοθεσία του Θοδωρή Αμπαζή μετατρέπει τον παπαδιαμαντικό λόγο σε μουσικοθεατρική παράσταση, φωτίζοντας εκ νέου τη σκοτεινή δύναμη του εμβληματικού έργου.

Το θέατρο "Τζένη Καρέζη" υποστηρίζει την απεργία των ηθοποιών

'Το θέατρο χωρίς τους ανθρώπους του, δεν μπορεί να υπάρξει': Σε ακύρωση παραστάσεων προχωράει το θέατρο "Τζένη Καρέζη", δείχνοντας την υποστήριξή του στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών.

Τι ισχύει με την απεργία που ανακοίνωσε το Σ.Ε.Η.

Διαβάστε την ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος που στηρίζει τα αιτήματα του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών.

Έξι παραστάσεις σηκώνουν ξανά αυλαία (4-10/12)

Επιστρέφουν στις σκηνές από 4 έως 10 Δεκεμβρίου κι αξίζουν οι έξι θεατρικές επαναλήψεις που ακολουθούν.