"Ω λαλά!" αναφωνούμε για το νέο βιβλίο των εκδόσεων Νήσος

Κυκλοφόρησε μόλις από τις εκδόσεις Νήσος το βιβλίο του Δαμιανού Αγραβαρά που αφηγείται την ιστορία της Λαλά, που έζησε ως ανοιχτά γκέι άνδρας στην Ελλάδα του '60, '70 και '80.

Ω λαλά

Κυκλοφόρησε μόλις από τις εκδόσεις Νήσος το νέο βιβλίο του Δαμιανού Αγραβαρά με τίτλο "Ω λαλά!". Διαβάστε περισσότερα για την ιστορία της Λαλά που έζησε ανοιχτά ως γκέι άντρας στην Ελλάδα του '60 έως και του '80 στη συνέχεια.

Λίγα λόγια για το βιβλίο

"Ή Λαλά, η Λαλά! Έτσι με φωνάζουν. Λαλά γράψε με κι εσύ, με αυτό έγινα φίρμα"

Ο Ευάγγελος Χατζηδημητρίου δεν αναγνώρισε ποτέ το όνομα της ταυτότητας του. Γεννημένος στα τέλη της δεκαετίας του '40, έζησε ως ανοιχτά γκέι άνδρας σε μια Ελλάδα που δεν ήταν έτοιμη να τον αποδεχτεί. Πολύ γρήγορα βρέθηκε στο περιθώριο της οικογένειας, του σχολείου, της γειτονιάς. Η αφήγηση του διατρέχει τις δεκαετίες του 60, του 70, και του 80, μέχρι τον θάνατό του από AIDS στις αρχές της δεκαετίας του ΄90, σκιαγραφώντας μια ζωή γεμάτη προκλήσεις, σχέσεις, συγκρούσεις και ανατροπές.

Μέσα από την απομαγνητοφώνηση των κασετών με την τελευταία συνέντευξη που παραχώρησε σε έναν δημοσιογράφο ξετυλίγονται οι παράδρομοι της νυχτερινής Συγγρού, τα τσοντοσινεμά της Ομόνοιας, οι κρυφές γωνιές του Ζαππείου, οι θρυλικές αμμουδιές της Μυκόνου. Στις ιστορίες του παρελαύνουν σταρ της επιθεώρησης, ξεχασμένοι ηθοποιοί και χορευτές των μπουλουκιών, αρχισυνδικαλιστές του ΠΑΣΟΚ, η Τζέιν Φόντα και η Μάρμω Πανθέου, κρυφοί και φανεροί εραστές και ανώνυμοι περαστικοί με το χέρι βαθιά στη δεξιά τσέπη του παντελονιού. Με χιούμορ και αυτοσαρκασμό, ξετυλίγει έναν κόσμο στον οποίο η επιθυμία συγκρούεται με τις κοινωνικές επιταγές, και συνθέτει το ψηφιδωτό μιας εποχής κατά την οποία η σεξουαλική ελευθερία υπήρχε, αλλά συχνά ήταν στο περιθώριο. Μέχρι την τελική μάχη με το AIDS, η Λαλά δεν υπήρξε ποτέ απλώς θεατής - ήταν πάντα πρωταγωνιστής.

Μια σπαραχτική και χειμαρρώδης εξομολόγηση για την επιβίωση, τον έρωτα και την αδιαπραγμάτευτη ανάγκη να είσαι ο εαυτός σου. Ένα ταξίδι σε μια εποχή που αλλάζει, αλλά όχι πάντα προς όφελος όσων τολμούν να ζήσουν με τους δικούς τους όρους.

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα

Ο Δαμιανός Αγραβαράς γεννήθηκε το 1996 στον Πειραιά. Είναι ιστορικός, κάτοχος του μεταπτυχιακού τίτλου Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας και Ιστορίας της Τέχνης από το Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών με ιδιαίτερο ερευνητικό ενδιαφέρον την πολιτιστική ιστορία του 20ού Αιώνα. Από τον Οκτώβριο του 2021 εργάζεται στο Αρχείο της ΕΡΤ. Ασχολείται με την πεζογραφία και τη Θεατρική γραφή. Το 2015 συμμετείχε στο πρώτο στούντιο συγγραφής θεατρικού έργου του Εθνικού Θεάτρου, και το 2016 πήρε μέρος στο Εργαστήριο Νέων Θεατρικών Συγγραφέων του Ιδρύματος "Μιχάλης Κακογιάννης". Διηγήματα του έχουν δημοσιευτεί σε ηλεκτρονικά λογοτεχνικά περιοδικά (Χάρτης, Θράκα, σαλιγκάρι, culture book, Περι Ου, Fractal). Από τις εκδόσεις συρτάρι κυκλοφορούν η συλλογή διηγημάτων του Πέτα μακριά Πέπε (2023) και η νουβέλα Ρίγκελ (2025).

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

"Αμέρωτος Νόστος": Ένα εικαστικό αφιέρωμα για τη μοναδικότητα της Κρήτης

Η έκθεση λειτουργεί παράλληλα ως ρετροσπεκτίβα στο έργο του καλλιτέχνη Σταύρου Παναγιωτάκη.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/11/2025

Το κοσμοϊστορικό έτος 1945 σε μια έκθεση στη Βουλή

Το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία εγκαινιάζει τη νέα έκθεση "1945: το τέλος του πολέμου" στον εκθεσιακό χώρο του στο Πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο.

Η έκθεση "Athens Dies In Dreams At Sunrise" παρουσιάζεται σε ένα παλιό λατομείο στο λόφο του Φιλοπάππου

Ο ΝΕΟΝ αναθέτει στον Αλέξανδρο Τζάννη την υλοποίηση του Έργου στην Πόλη 2025.

Εγκαίνια της έκθεσης "All Eyes on Palestine" στην Αθήνα

Η έκθεση-ορόσημο της σύγχρονης παλαιστινιακής τέχνης που αξιοποιεί την τέχνη ως εργαλείο αντίστασης.

Μιλώντας ελεύθερα για το βιβλίο της Ειδικής Εισηγήτριας των Ηνωμένων Εθνών για τα κατεχόμενα παλαιστινιακά εδάφη

Η εκδοτική ομάδα του βιβλίου της Φραντσέσκα Αλμπανέζε διοργανώνει στο Σ22 μια ελεύθερη συζήτηση, δίχως εισηγήσεις και ομιλίες.

"Το γάλα": Ωδή στην πιο πρωταρχική μορφή προστασίας

Η Ελευθερία Τσέικο διηγείται ιστορίες ανθρώπων με έντονες εμπειρίες και μνήμες.