Το φαράσι.ζιν #3 είναι online κι έχει θέμα το "πέθνος"

Πένθος και έθνος ενώνονται στον τίτλο του νέου ζιν που κυκλοφορεί από το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, σε επιμέλεια της Προσωρινής Ακαδημίας Τεχνών.

φαράσι.ζιν

Το φαράσι.ζίν #03 "Πέθνος: ένα ερευνητικό καλλιτεχνικό πρόγραμμα της ΠΑΤ ή η τρίτη γενιά που πενθεί αυτοκτονεί" είναι online. Με αυτό εγκαινιάζεται το νέο ερευνητικό πρότζεκτ "Πέθνος” της Προσωρινής Ακαδημίας Τεχνών/ ΠΑΤ (Βαγγέλης Βλάχος, Δέσποινα Ζευκιλή, Γιώτα Ιωαννίδου, Ελπίδα Καραμπά). Το φαράσι.ζίν εκδίδεται από το Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του  Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και για το τρίτο του τεύχος η αρχισυντακτική ομάδα (Φοίβη Γιαννίση, Ίρις Λυκουριώτη, Φανή Παραφόρου) προσκάλεσε την ΠΑΤ να το επιμεληθεί. Ένα τεύχος για του οποίου τη διαμόρφωση συμμετείχαν οι: Αθηνά Αθανασίου, Πάτι Βαρδάμη, Φοίβη Γιαννίση, Βαγγέλης Καραμανωλάκης, Αλέξανδρος Κιουπκιολής, Κατερίνα Κομιανού, Ίρις Λυκουριώτη, Κωστής Παπαϊωάννου, Χαρά Στεργίου, Έλενα Τζελέπη, Στέργιος Γιώργος Τσαρουχάς, Μάριος Χατζηπροκοπίου, Θοδωρής Χιώτης.

Διαβάστε το τρίτο φαράσι.ζίν online

Πέθνος: ένα ερευνητικό καλλιτεχνικό πρόγραμμα της ΠΑΤ ή η τρίτη γενιά που πενθεί αυτοκτονεί

Πώς στεκόμαστε απέναντι στο πλήθος των απωλειών και της ρητορικής της απόγνωσης που μας περιβάλλουν; Πώς μπορούμε να διαχειριστούμε την απώλεια (waste/d) και το πένθος, να τα μετατρέψουμε σε "απολαυστική μαχητικότητα";

Στο πλαίσιο του τεύχους οργανώθηκαν τρεις συζητήσεις με καλεσμένες/ους θεωρητικούς και καλλιτέχνιδες/ες (Αθηνά Αθανασίου, Πάτι Βαρδάμη, Φοίβη Γιαννίση, Βαγγέλης Καραμανωλάκης, Αλέξανδρος Κιουπκιολής, Ίρις Λυκουριώτη, Κωστής Παπαϊωάννου, Έλενα Τζελέπη, Μάριος Χατζηπροκοπίου) που επικεντρώθηκαν στην έννοια/νεολογισμό του πέθνους, μια προκλητική σύνδεση του πένθους και του έθνους ως ένα κλειδί ανοίγματος της σύγχρονής μας ιστορικής συνθήκης.

Ταυτόχρονα, προσκλήθηκαν τρεις καλλιτέχνιδες/ες (Κατερίνα Κομιανού, Χαρά Στεργίου, Θοδωρής Χιώτης) να αποκριθούν σε αυτήν τη συζήτηση, σχεδιάζοντας από ένα έργο ειδικά για την έκδοση.

Το Πέθνος, όπως και όλα τα προγράμματα της ΠΑΤ, θα ξεδιπλωθεί μέσα από μια σειρά διατυπώσεων, δράσεων, εκδόσεων, ζωντανών εκδηλώσεων (live events) κλπ. Τα προγράμματα και το υλικό (θεωρητικό, καλλιτεχνικό, επιμελητικό) που προκύπτει από αυτά, δημιουργούν ένα ρίζωμα που μεγαλώνει γύρω από κρίσιμα θέματα των καιρών, που βρίσκονται στον πυρήνα των ενδιαφερόντων μας, στα οποία η πρακτική της ΠΑΤ προτείνει ένα είδος παρέμβασης.

Σχεδιασμός τεύχους: Στέργιος Γιώργος Τσαρουχάς
Εικόνα εξωφύλλου: Λεπτομέρεια από το έργο της Κατερίνας Κομιανού, Αρπαγή, 2024

Λίγα λόγια για την Προσωρινή Ακαδημία Τεχνών

H Προσωρινή Ακαδημία Τεχνών (ΠΑΤ) είναι ένας παρα-θεσμός, που λειτουργεί στο πλευρό των θεσμών, ένα καλλιτεχνικό έργο, ένα επιμελητικό και παιδαγωγικό πρόγραμμα. Κατανοώντας τον θεσμό ως διαδικαστικό και ανατρέποντας κριτικά τον όρο ακαδημία, η ΠΑΤ, μέσω εικαστικών έργων και παραγωγής  λόγου, δοκιμάζει αυτοθεσμισμένες μορφές πολιτισμού και πολιτικής και διερευνά τις ποικίλες μεθοδολογικές αρθρώσεις και αποχρώσεις μεταξύ του θεσμού και του αυτοθεσμισμένου, της τέχνης και των συστημάτων γνώσης, της πρακτικής και του λόγου.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Μια ‘Αφροδίτη’ εμπνευσμένη από τον Lespugue στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Ο Αμερικανός καλλιτέχνηςJeff Koons εξερευνά τη μορφής της Αφροδίτης από την Παλαιολιθική περίοδο μέχρι σήμερα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/11/2025

"Αμέρωτος Νόστος": Ένα εικαστικό αφιέρωμα για τη μοναδικότητα της Κρήτης

Η έκθεση λειτουργεί παράλληλα ως ρετροσπεκτίβα στο έργο του καλλιτέχνη Σταύρου Παναγιωτάκη.

Το κοσμοϊστορικό έτος 1945 σε μια έκθεση στη Βουλή

Το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία εγκαινιάζει τη νέα έκθεση "1945: το τέλος του πολέμου" στον εκθεσιακό χώρο του στο Πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο.

Η έκθεση "Athens Dies In Dreams At Sunrise" παρουσιάζεται σε ένα παλιό λατομείο στο λόφο του Φιλοπάππου

Ο ΝΕΟΝ αναθέτει στον Αλέξανδρο Τζάννη την υλοποίηση του Έργου στην Πόλη 2025.

Εγκαίνια της έκθεσης "All Eyes on Palestine" στην Αθήνα

Η έκθεση-ορόσημο της σύγχρονης παλαιστινιακής τέχνης που αξιοποιεί την τέχνη ως εργαλείο αντίστασης.

Μιλώντας ελεύθερα για το βιβλίο της Ειδικής Εισηγήτριας των Ηνωμένων Εθνών για τα κατεχόμενα παλαιστινιακά εδάφη

Η εκδοτική ομάδα του βιβλίου της Φραντσέσκα Αλμπανέζε διοργανώνει στο Σ22 μια ελεύθερη συζήτηση, δίχως εισηγήσεις και ομιλίες.