ΑΣΚΙ και ΙΣΕΤ εγκαινιάζουν μια έκθεση αφίσας για τη "Δημοκρατία στον δρόμο"

Το πρότζεκτ παρουσιάζεται στο πλαίσιο της έκθεσης «Δημοκρατία» στην Εθνική Πινακοθήκη.

Η δημοκρατία στον δρόμο

Το Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης (ΙΣΕΤ), παράρτημα της Εθνικής Πινακοθήκης και Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτσου, στο πλαίσιο του παράλληλου προγράμματος της θεματικής έκθεσης "Δημοκρατία" που εκτίθεται στην Ε.Π.Μ.Α.Σ., σε επιμέλεια της Διευθύντριας Συραγώς Τσιάρα, παρουσιάζει σε συνεργασία με τα Αρχεία Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας (ΑΣΚΙ) την έκθεση αφίσας με τίτλο "Η Δημοκρατία στον δρόμο. Έκθεση αφίσας 1967-1981".

50 χρόνια από την πτώση της δικτατορίας της 21ης Απριλίου και την εγκαθίδρυση της Τρίτης Ελληνικής Δημοκρατίας, η ανάδειξη των αφισών ως ένα καλλιτεχνικό και συγχρόνως πολιτικό δημιούργημα αποκτά ξεχωριστή επικαιρότητα. Ακόμη κι αν στα σκοτεινά χρόνια της χούντας, το καθεστώς χρησιμοποίησε την αφίσα προπαγανδιστικά για να διαδώσει την ιδεολογία του και να νομιμοποιήσει τις αυταρχικές πολιτικές του, οι αφίσες αποτέλεσαν το κατεξοχήν όπλο του αντιδικτατορικού αγώνα μεταφέροντας το μήνυμα για ελευθερία και δημοκρατία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Στα πρώτα χρόνια της εμπέδωσης της Δημοκρατίας, η αφίσα αποτύπωσε ιδεολογίες, πολιτικούς και κοινωνικούς χώρους, πολιτιστικά γεγονότα, πρωτοβουλίες και κινήματα. Έδωσε φωνή και καλλιτεχνική μορφή σε ιδέες και κινήματα, υπηρέτησε τη δημοκρατική έκφραση της ελληνικής κοινωνίας.

Η Δημοκρατία στον δρόμο
Αφίσα από την ατομική έκθεση γλυπτικής και σχεδίων του Κυριάκου Ρόκου. Η έκθεση πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα Τέχνης Νέες Μορφές το 1972 / Αρχείο ΙΣΕΤ
Η Δημοκρατία στον δρόμο
Αφίσα αντιτουριστικής καμπάνιας της Παναμερικανικής Ομοσπονδίας για τη Δημοκρατία στην Ελλάδα, Μινεσότα. ΑΣΚΙ / Συλλογή αφισών

Οι επιλεγμένες αφίσες από τα ΑΣΚΙ, το ΙΣΕΤ και άλλους φορείς και συλλογές, αφηγούνται ιστορίες από μια συναρπαστική περίοδο. Οι αντιδικτατορικές αφίσες με το ανοιχτό τους κάλεσμα σε αλληλεγγύη στον ελληνικό λαό και αντίσταση στην καταπίεση, διασταυρώνονται με τα αιτήματα για γρήγορη εδραίωση της Δημοκρατίας, ενώ δίπλα τους οι μεταπολιτευτικές αφίσες με τα χρωματιστά μότο τους διεκδικούν περισσότερες πολιτικές και κοινωνικές ελευθερίες. Οι αφίσες από την εικαστική δράση των καλλιτεχνών στη συγκεκριμένη περίοδο σχηματοποιούν μέσα στο ευρύτερο κλίμα της περιόδου την καλλιτεχνική απόδοση του δημοκρατικού αιτήματος. Τις σπάνιες πολιτικές και καλλιτεχνικές αφίσες πλαισιώνουν φωτογραφικά ντοκουμέντα, μοναδικά αντικείμενα διαφορετικών εποχών και οπτικοακουστικά τεκμήρια σε μια πολυθεματική συνομιλία για τις ιδέες, την καλλιτεχνική έκφραση και τη Δημοκρατία.  

Επιμέλεια έκθεσης: Ιωάννα Βόγλη, Πολίνα Ιορδανίδου, Βαγγέλης Καραμανωλάκης, Στάθης Παυλόπουλος, Νατάσα Τσαροπούλου

Εγκαίνια: 29/10 (7 μ.μ.)

Info: Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης/ΙΣΕΤ | 29/10/24-10/1/25 | Ώρες λειτουργίας: Δευτ.-Παρ. 9 π.μ. – 5 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης

Βαλαωρίτου 9Α, Κολωνάκι
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Ημερίδα για τη διαχρονικότητα των Κυκλάδων ετοιμάζει το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Η Πρωτοβουλία Cycladic Identity αναδεικνύει τα ελληνικά νησιά ως ένα ζωντανό εργαστήριο συμμετοχής και συνεργασίας.

"Τα Ντοκουμέντα του Πειραιά": Ένα νέο φεστιβάλ αλλάζει τον πολιτιστικό χάρτη της πόλης

Σε ένα ζωντανό σκηνικό ιστορίας, τέχνης και συλλογικής μνήμης μετατρέπεται ο Πειραιάς αυτό το Σαββατοκύριακο.

Μουσείο Μπενάκη: Πώς ο Δημήτρης Πικιώνης σημάδεψε την ελληνική αρχιτεκτονική

Το εκθεσιακό αφιέρωμα για τον Έλληνα αρχιτέκτονα εγκαινιάζεται σήμερα (22/10).

"Ατμόσφαιρες στα πόδια μου": Προβολές για τη βιωσιμότητα της Γης στην Ταινιοθήκη

Βίντεο προτείνουν νέους τρόπους κατανόησης της σχέσης του ανθρώπου με τη γη.

Επαγγελματίες του πεδίου του χορού αποκαλύπτουν όσα δεν βλέπουμε στα παρασκήνια μιας καλλιτεχνικής παραγωγής

Το "remnants of ongoing activity" προβάλλει επισφαλείς και συχνά αόρατες συνθήκες ενός καλλιτεχνικού πρότζεκτ.