Εγκαίνια: Οι εκθέσεις της εβδομάδας (22-28/5)

Οι εκθέσεις του Rolex Arts Festival, μια ομαδική απόπειρα αναβίωσης της χαρακτικής και όλα τα εικαστικά πρότζεκτ που θα δούμε αυτή την εβδομάδα στην Αθήνα.

Ben Frost Η Αρπακτική Συγχορδία

Η Αρπακτική Συγχορδία

Κατά τη διάρκεια της καταληκτικής εκδήλωσης του Rolex Arts Festival στον Κήπο του Μεγάρου Μουσικής θα έχετε την ευκαιρία να δείτε από κοντά ένα αλλόκοτο ηχητικό τοπίο. Την Κυριακή 28 Μαΐου, η Αίθουσα Τριάντη του Μεγάρου φιλοξενεί την ηχητική εγκατάσταση του συνθέτη και ερμηνευτή Ben Frost, υπότροφου μουσικής της Rolex με μέντορα τον Brian Eno. "Η Αρπακτική Συγχορδία" αμφισβητεί όλα όσα συνιστούν τη "φύση" και δημιουργεί προβληματισμούς σχετικά με την περίπλοκη σχέση μας με το φυσικό περιβάλλον. Φως και ήχος δημιουργούν ένα συνεχώς εξελισσόμενο αρμονικό σύμπαν, επινοώντας ένα νέο είδος ηχητικής οικολογίας: φυσικής, ζωντανής και αναπνέουσας

Info: Μέγαρο Μουσικής | 28/5, 7 μ.μ. – 12 π.μ. | Είσοδος ελεύθερη

20 χρόνια καθοδήγησης

Sammy Baloji
© Rolex Tomas Bertelsen
Sammy Baloji

Εκτός από τις ατομικές εγκαταστάσεις και τα διάφορα καλλιτεχνικά πρότζεκτ που θα δούμε τις ημέρες στο Rolex Arts Festival, φέτος παρουσιάζεται και ένα εκθεσιακό αφιέρωμα για τον οργανισμό. Γιορτάζοντας 20 χρόνια δημιουργικών δράσεων, η έκθεση "20 χρόνια καθοδήγησης" θα φιλοξενηθεί στα project rooms 1 και 2 του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης δίνοντάς μας την ευκαιρία να γνωρίσουμε λίγη από την ιστορία του φεστιβάλ, με την έκθεση πρόσφατων έργων από όλους τους υπότροφους εικαστικών τεχνών του Rolex.

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες: Sammy Baloji, Alejandro Cesarco, Masanori Handa, Nicholas Hlobo, Mateo Lopez, Camila Rodríguez Triana, Thao Nguyen Phan, Matthias Weischer

Εγκαίνια: 26/5 (2 μ.μ.)

Info: Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης | 26/5-4/6 | Ώρες λειτουργίας: Τρ., Τετ., Παρ., Σαβ., Κυρ.: 11 π.μ. – 7 μ.μ., Πεμ.: 11 π.μ. – 10 μ.μ. | Είσοδος: €8, €4

Αρχιτέκτων προς Αρχιτέκτονα

David Chipperfield Simon Kretz
© Rolex-Tina_Ruisinger
Simon Kretz και David Chipperfield

Μέσα από μία συλλογική έκθεση, πέντε υπότροφοι αρχιτεκτονικής της Rolex επιλέγουν ένα κτίριο ή έργο κάποιου από την ομάδα και αναλύουν την αισθητική και το ύφος του. Μέσα στους χώρους του Μουσείου Μπενάκη ταξιδεύουμε σε όλον τον κόσμο, από την Κίνα στην Ιορδανία και τον Νίγηρα, μέσω της Ελβετίας και της Παραγουάης.

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες: David Chipperfield, Sahel Alhiyari, Gloria Cabral, Mariam Issoufou Kamara, Simon Kretz, Yang Zhao

Εγκαίνια: 27/5 (4.30-6 μ.μ.)

Info: Μουσείο Μπενάκη | 18/5-4/6 | Ώρες λειτουργίας: Πεμ., Κυρ.: 10 π.μ. – 6 μ.μ., Παρ., Σαβ.: 10 π.μ. – 10 μ.μ. | Είσοδος: €5-15

BURR

burr έκθεση

Ο αγγλικός όρος burr αναφέρεται στο "γρέζι", την τραχιά άκρη που αφήνεται σε ένα αντικείμενο από τη δράση ενός εργαλείου και χρησιμοποιείται για να επισημάνει πως το επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται στο ίδιο το μέσο της χαρακτικής. Θέλοντας να επαναπροσδιορίσει τον ρόλο της χαρακτικής στη σύγχρονη τέχνη, τo KȮREN process space εγκαινιάζει το εικαστικό πρόγραμμα μακράς διαρκείας "BURR" με πρώτη δράση την ομότιτλη ομαδική έκθεση, την οποία θα συνοδεύει μία συλλεκτική βιβλιόδετη έκδοση με θεωρητικά κείμενα, φωτογραφική καταγραφή και τεκμηρίωση της πορείας και του αποτελέσματος του προγράμματος. Με σημείο αναφοράς τη χαλκογραφία "Melancholia" του Ντύρερ, οι δέκα συμμετέχοντες καλλιτέχνες εξοικειώθηκαν με την τέχνη της υψιτυπίας και της βαθυτυπίας μέσα από εβδομαδιαίες συναντήσεις και εργαστήρια διάρκειας πέντε μηνών και δημιούργησαν νέα έργα, εκτός των συνηθισμένων καλλιτεχνικών τους ορίων. Έτσι, το πρότζεκτ φιλοδοξεί να εισάγει νέες αφηγήσεις για την τέχνη της χαρακτικής, προωθώντας την καλλιτεχνική πολυφωνία και την εξωστρέφεια.

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες: Κυριακή Γονή, Μάρω Μιχαλακάκου, Ζάφος Ξαγοράρης, Ευριπίδης Παπαδοπετράκης, Ηλίας Παπαηλιάκης, Δημήτρης Παπαϊωάννου, Irene Ragusini, Στέφανος Ρόκος, Κατερίνα Στεφανιδάκη, Παντελής Χανδρής

Εγκαίνια: 25/5 (7 μ.μ.)

Info: KȮREN process space | 25/5-15/6 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Κυρ.: 2-8 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Lorem Ipsum

Λυδία Δαμπασίνα Lorem Ipsum Untitled 1983-2023
 Untitled, 1983-2023

Η Λυδία Δαμπασίνα, έχοντας εδώ και χρόνια εστιάσει την καλλιτεχνική της πρακτική στην παγκόσμια οικονομική κρίση, φέρνει στο Κέντρο Τεχνών ένα εκτενές πρότζεκτ με φωτογραφίες, βίντεο, εγκαταστάσεις και γλυπτά (παλιά και νέα έργα) που μιλούν για το περιβάλλον και την κλιματική κρίση, τις οικονομικές ανισότητες, τον θρησκευτικό φανατισμό, την κακοποίηση της γυναίκας, καθώς και τον έρωτα. Μέσα από τα επιβλητικά, μεγάλης κλίμακας έργα της, η Δαμπασίνα προσπαθεί να μας επανασυνδέσει με τη φύση και ταυτόχρονα προωθεί την ιδέα της πίστης στην ατομική και συλλογική διαμαρτυρία. Ο τίτλος "Lorem ipsum" αφορά το ακατάληπτο, δοκιμαστικό κείμενο που χρησιμοποιείται στη γραφιστική και στην τυπογραφία και δηλώνει κάτι το εφήμερο. Με την επιλογή αυτής της φράσης για τίτλο, η καλλιτέχνιδας αποφεύγει να αποδώσει ένα συγκεκριμένο κόνσεπτ στο έργο της και προκαλεί τον θεατή να ανακαλύψει από μόνος του τις αφηγήσεις στις αίθουσες του Κέντρου Τεχνών.

Εγκαίνια: 25/5 (6-10 μ.μ.)

Info: Κέντρο Τεχνών | 25/5-16/7 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Παρ.: 11 π.μ. – 7 μ.μ., Σαβ., Κυρ.: 10 π.μ. – 3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Cameron Jamie

Cameron Jamie
Not yet titled, 2023. Oil paint, flashe, acrylic polymer, pigment, oil pastel on linen 195 x 130 cm

Στην καινούργια του έκθεση – την πέμπτη που παρουσιάζει στην Bernier/Eliades - ο Cameron Jamie εκθέτει ένα σύνολο από μπρούτζινα γλυπτά και ζωγραφικά έργα. Αφηρημένες και διαπλεκόμενες μορφές ακολουθούν μια οργανική κίνηση παρόμοια με την κίνηση της αράχνης. Τα έργα του Jamie αποκαλύπτουν βαθμιαία τη μαγική τους διάσταση και την αίσθηση της κάθαρσης, ενεργοποιώντας αρχέγονα ένστικτα, το ασυνείδητο, αρχαϊκούς μύθους βίας και θηριωδίας που αποτελούν ένα κοινό βιώμα.

Εγκαίνια: 25/5 (6-9 μ.μ.)

Info: Bernier/Eliades | 25/5-13/7 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Παρ.: 10.30 π.μ. – 6.30 μ.μ., Σαβ.: 12-4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Alone in a Crowd

Alone in a Crowd
© Alexandros Georgiou

Μια συνεργασία της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης με το Athens Pride 2023. Δώδεκα καλλιτέχνες αναζητούν συναισθηματικές και σωματικές διασταυρώσεις του προσωπικού και του κοινωνικού, του ιδιωτικού και του δημόσιου, μέσα από μια δαιδαλώδη, συχνά αφιλόξενη διαδρομή. Η μοναχικότητα, η απομόνωση και η αποξένωση παρουσιάζεται με διαφορετικών μορφών έργα παρέχοντας έναν χώρο για ενδοσκόπηση και ενδυνάμωση της μοναδικότητας.

Εγκαίνια: 25/5 (7-10 μ.μ.)

Info: Γκαλερί Χατζηκυριάκος- Γκίκας, Ελληνοαμερικανική Ένωση | 25/5-24/6 |  | Είσοδος ελεύθερη

Ιδού η Ρόδος

Ιδού η Ρόδος
© studiohanswilschut

Η Icaro Contemporary Art Gallery & Agency (ICARO C.A.G.A.) και το Space52 παρουσιάζουν την πρώτη ομαδική έκθεση της Icaro σε φυσικό χώρο, για την οποία δεκατέσσερις σύγχρονοι καλλιτέχνες άντλησαν έμπνευση από τα κεραμικά της διάσημης κεραμοποιίας Ίκαρος στη Ρόδο και, μελετώντας τα σχέδια από το πρωτότυπο, τα χρησιμοποιήσαν για να δημιουργήσουν δικά τους έργα. Πρόκειται για ένα σύνολο κεραμικών, εγκαταστάσεων και γλυπτών που αναστοχάζεται πάνω στην έννοια του παραδοσιακού και εμπλουτίζει την τέχνη του Ίκαρου.

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες: Λεώνη Γιαγδζόγλου, Στέλλα Καπεζάνου, Απόστολος Καρακατσάνης, Κωνσταντίνος Λαδιανός, Κυριακή Μαυρογιώργη, Ναταλία Μαντά, Μάρω Μιχαλακάκου, Δημήτρης Νεβεσκιώτης, Μαρία Οικονομίδου, Μαρία Οικονομοπούλου, Γιώργος Τσεριώνης, Δημήτρης Φραγκάκης, Ιωάννα Χατζηπανηγύρη, Διονύσης Χριστοφιλογιάννης

Εγκαίνια: 27/5 (8 μ.μ.)

Info: Space52 | 27/5-24/6 | Ώρες λειτουργίας: Τετ., Παρ.: 5-8 μ.μ. και κατόπιν ραντεβού στα 6977041634, info@space52.gr | Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Alone in a Crowd

  • Μεικτά Μέσα

Έργα δώδεκα καλλιτεχνών, που χρησιμοποιούν διαφορετικές μορφές και μέσα, ανοίγουν έναν διάλογο πάνω στην ατομικότητα στον σύγχρονο κόσμο. Οι καλλιτέχνες αναζητούν συναισθηματικές και σωματικές διασταυρώσεις του προσωπικού και του κοινωνικού, του ιδιωτικού και του δημόσιου, καθώς και εκφάνσεις του μέσα και του έξω – σε μια δαιδαλώδη, συχνά αφιλόξενη διαδρομή. Μέσα από την εξερεύνηση της συνθήκης της μοναχικότητας, της απομόνωσης και της αποξένωσης διαφαίνεται η ίδια η μοναχικότητα ως μη απαραίτητα οδυνηρή. Αντιθέτως, παρέχει έναν χώρο για ενδοσκόπηση και ενδυνάμωση της μοναδικότητας.

20 χρόνια καθοδήγησης

  • Μεικτά Μέσα

Εκτός από τις ατομικές εγκαταστάσεις και τα διάφορα καλλιτεχνικά πρότζεκτ που θα δούμε τις ημέρες στο Rolex Arts Festival, φέτος παρουσιάζεται και ένα εκθεσιακό αφιέρωμα για τον οργανισμό. Γιορτάζοντας 20 χρόνια δημιουργικών δράσεων, η έκθεση «20 χρόνια καθοδήγησης» θα φιλοξενηθεί στα project rooms 1 και 2 του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης δίνοντάς μας την ευκαιρία να γνωρίσουμε λίγη από την ιστορία του φεστιβάλ, με την έκθεση πρόσφατων έργων από όλους τους υπότροφους εικαστικών τεχνών του Rolex.

Αρχιτέκτων προς Αρχιτέκτονα

  • Αρχιτεκτονική - Design

Μέσα από μία συλλογική έκθεση, πέντε υπότροφοι αρχιτεκτονικής της Rolex επιλέγουν ένα κτίριο ή έργο κάποιου από την ομάδα και αναλύουν την αισθητική και το ύφος του. Μέσα στους χώρους του Μουσείου Μπενάκη ταξιδεύουμε σε όλον τον κόσμο, από την Κίνα στην Ιορδανία και τον Νίγηρα, μέσω της Ελβετίας και της Παραγουάης.

Ben Frost. Η Αρπακτική Συγχορδία

  • Εγκαταστάσεις

Κατά τη διάρκεια της καταληκτικής εκδήλωσης του Rolex Arts Festival στον Κήπο του Μεγάρου Μουσικής θα έχετε την ευκαιρία να δείτε από κοντά ένα αλλόκοτο ηχητικό τοπίο. Την Κυριακή 28 Μαΐου, η Αίθουσα Τριάντη του Μεγάρου φιλοξενεί την ηχητική εγκατάσταση του συνθέτη και ερμηνευτή Ben Frost, υπότροφου μουσικής της Rolex με μέντορα τον Brian Eno. «Η Αρπακτική Συγχορδία» αμφισβητεί όλα όσα συνιστούν τη «φύση» και δημιουργεί προβληματισμούς σχετικά με την περίπλοκη σχέση μας με το φυσικό περιβάλλον. Φως και ήχος δημιουργούν ένα συνεχώς εξελισσόμενο αρμονικό σύμπαν, επινοώντας ένα νέο είδος ηχητικής οικολογίας: φυσικής, ζωντανής και αναπνέουσας.

BURR

  • Χαρακτική

To KȮREN process space παρουσιάζει το επιστέγασμα του εικαστικού προγράμματος μακράς διάρκειας που επιχειρεί τον επαναπροσδιορισμό του ρόλου της χαρακτικής στο πεδίο των σύγχρονων εικαστικών τεχνών. Την έκθεση θα συνοδεύει συλλεκτική βιβλιόδετη έκδοση με θεωρητικά κείμενα, φωτογραφική καταγραφή και τεκμηρίωση της πορείας και του αποτελέσματος του προγράμματος. Με αφορμή τη χαλκογραφία «Melancholia» του Albrecht Durer, που αποτέλεσε το πρώτο εννοιολογικό έργο χαρακτικής στην ιστορία, το BURR προσβλέπει στο να υπογραμμίσει το περιεχόμενο και με έμμεσο τρόπο να σκιαγραφήσει το περιέχον. Ο αγγλικός όρος burr παραπέμπει στο «γρέζι», την τραχιά άκρη που αφήνεται σε ένα αντικείμενο – ιδιαίτερα από μέταλλο – από τη δράση ενός εργαλείου και χρησιμοποιείται για να επισημάνει πως το επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται στο ίδιο το μέσο της χαρακτικής, σε εκείνο που «αφήνεται» πίσω και σε αυτό που μένει να κατακτηθεί με όχημα αυτή. Από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο του 2023, δέκα εικαστικοί καλλιτέχνες με διεθνή παρουσία, επιδραστικό έργο και ετερόκλητη καλλιτεχνική γλώσσα, αλλά χωρίς προηγούμενη – ή με ελάχιστη – πρακτική επαφή με το εργαλείο της χαρακτικής, κλήθηκαν να εκπαιδευτούν, μελετώντας νέες τεχνικές εντός και εκτός του πεδίου δράσης τους, δημιουργώντας νέα έργα. Στη διάρκεια των πέντε αυτών μηνών, οι καλλιτέχνες Κυριακή Γονή, Μάρω Μιχαλακάκου, Ζάφος Ξαγοράρης, Ηλίας Παπαηλιάκης, Δημήτρης Παπαϊωάννου, Irene Ragusini, Στέφανος Ρόκος, Κατερίνα Στεφανιδάκη, Παντελής Χανδρής και Ευριπίδης Παπαδοπετράκης εξοικειώθηκαν με την «νέα» εικαστική και εκφραστική τους γλώσσα μέσα από εβδομαδιαίες συναντήσεις και εργαστήρια ενώ τους παρέχονταν όλα τα θεωρητικά και τεχνικά «εργαλεία» για την προσέγγιση των τεχνικών της υψιτυπίας και της βαθυτυπίας. Παράλληλα, οι συμμετέχοντες ήρθαν σε επαφή και με το προπαρασκευαστικό κομμάτι του έργου (επεξεργασία υλικών, κατασκευή εργαλείων). Τόσο μέσω του εικαστικού προγράμματος, όσο και μέσω της έκθεσης και της ειδικής έκδοσης επιχειρείται η δημιουργία νέων αφηγήσεων για το εικαστικό μέσο της χαρακτικής, προτείνοντας την καλλιτεχνική πολυφωνία και την εξωστρέφεια. Η χαρακτική αρχικά χρησιμοποιούταν ως βασικό μέσο εικονογραφίας στην οπτική επικοινωνία και στον χώρο του εντύπου και αργότερα ως ένα φωτοτυπικό πολυτελείας ή μέσο διακόσμησης. Σήμερα, επιχειρείται η αναδιατύπωση της ταυτότητάς της, προτείνοντας πρωτότυπες προσεγγίσεις στην σύγχρονη καλλιτεχνική παραγωγή. Απώτερος στόχος της δράσης αυτής είναι έτσι η εξοικείωση του ευρύτερου κοινού με την ίδια τη χαρακτική και τις πολλαπλές δυνατότητες του μέσου, αλλά και η διεύρυνση του ορίζοντα των εικαστικών τεχνών στην Ελλάδα.

Λυδία Δαμπασίνα. Lorem Ipsum

  • Μεικτά Μέσα

Η έκθεση της Λυδίας Δαμπασίνα πραγματεύεται θέματα όπως η οικολογία, οι οικονομικές ανισότητες, ο θρησκευτικός φανατισμός και ο έρωτας και περιλαμβάνει νέα έργα - φωτογραφίες, γλυπτά, εγκαταστάσεις και βιντεοπροβολές - σε συνδυασμό με κάποια παλαιότερα. Το ομώνυμο κεντρικό έργο της έκθεσης είναι μια επιβλητική εγκατάσταση με τρεις αιωρούμενους σταυρούς από κλαδιά βελανιδιάς. Το συνοδευτικό βίντεο, τραβηγμένο στη Τζια το 2021, δείχνει τους ίδιους σταυρούς να λικνίζονται υπό το φως του φεγγαριού με ηχητική υπόκρουση τον παφλασμό των κυμάτων. Ο ανυποψίαστος θεατής θα έβλεπε εδώ ένα αμιγώς θρησκευτικό θέμα, όμως η καλλιτέχνιδα αναφέρεται έμμεσα στους επαναστατικούς συμβολισμούς της σημαίας του Ρήγα (ελευθερία, ισοτιμία, αδελφότης), στην αισθητική της ανατροπής, στους κοινωνικούς επαναστάτες του χθες και του σήμερα. Όπως αφήνει να εννοηθεί το έργο με τους σταυρούς, η έκθεση της Δαμπασίνα θίγει κοινωνικοπολιτικά ζητήματα, και από αυτή την άποψη είναι μια πολιτική έκθεση. Στόχος της καλλιτέχνιδας είναι η αφύπνιση του θεατή και η ανάκτηση της χαμένης πίστης, όχι της θρησκευτικής ή της οικονομικής αλλά της πίστης στον άνθρωπο, στον έρωτα, στο δέντρο, στη δύναμη της ατομικής ή συλλογικής διαμαρτυρίας. Με αυτή την έκθεση η Δαμπασίνα διαμαρτύρεται για την κακοποίηση της φύσης και της γυναίκας, για όσα την ενοχλούν και τη θυμώνουν. Και παράλληλα μας μιλάει για όσα την παθιάζουν και την προβληματίζουν, όπως η ιδέα ότι στο ζοφερό μέλλον την άγρια φύση θα τη βλέπουμε μόνο σε θερμοκήπια. Ο τίτλος της έκθεσης είναι κι αυτός ένα είδος διαμαρτυρίας. Ο όρος «Lorem ipsum» δηλώνει το ακατάληπτο, δοκιμαστικό κείμενο που χρησιμοποιείται στη γραφιστική και στην τυπογραφία. Είναι ένα κείμενο εφήμερο, που αναμένει την αντικατάστασή του. Η καλλιτέχνις συνειδητά επιλέγει ως τίτλο μια φράση χωρίς νόημα, ώστε να αποφύγει ένα μονοδιάστατο και περιοριστικό επιμελητικό κόνσεπτ.

Ιδού η Ρόδος

  • Μεικτά Μέσα

Η Icaro Contemporary Art Gallery & Agency (ICARO C.A.G.A.) και το Space52 παρουσιάζουν την πρώτη ομαδική έκθεση της Icaro σε φυσικό χώρο, για την οποία δεκατέσσερις σύγχρονοι καλλιτέχνες άντλησαν έμπνευση από τα κεραμικά της διάσημης κεραμοποιίας Ίκαρος στη Ρόδο και, μελετώντας τα σχέδια από το πρωτότυπο, τα χρησιμοποιήσαν για να δημιουργήσουν δικά τους έργα. Πρόκειται για ένα σύνολο κεραμικών, εγκαταστάσεων και γλυπτών που αναστοχάζεται πάνω στην έννοια του παραδοσιακού και εμπλουτίζει την τέχνη του Ίκαρου.

Cameron Jamie

  • Μεικτά Μέσα

Στην καινούργια του έκθεση, ο Cameron Jamie θα παρουσιάσει ένα σύνολο από μπρούτζινα γλυπτά και ζωγραφικά έργα. Αφηρημένες και διαπλεκόμενες μορφές, αναπτύσσονται με εξάπλωση, καταστροφή και ανακατασκευή στο πλαίσιο μιας οργανικής κίνησης παρόμοιας με την κίνηση της αράχνης, που καταβροχθίζει τη λεία της στα δίχτυα της. Η πηγή αυτών των μορφών παραμένει απροσδιόριστη: ένα φαινόμενο που προσδίδει στο έργο του Jamie μια υπέροχα μοναδική και διαχρονική ενέργεια. Τα έργα του Jamie αποκαλύπτουν βαθμιαία τη μαγική τους διάσταση και την καθαρτική τους δύναμη και φέρουν στο φως τα αρχέγονα ένστικτα, το συλλογικό ασυνείδητο, τους αρχαϊκούς μύθους βίας και θηριωδίας τους οποίους συμμερίζεται όλη η ανθρωπότητα, ανεξαρτήτως πολιτισμού.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

5+1 πράγματα που δεν πρέπει να χάσεις στο Μουσείο Μαρία Κάλλας

Οι must στάσεις για όποιον επισκεφθεί το νεοσύστατο μουσείο αφιερωμένο στη μυθική σοπράνο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
18/04/2024

Η Παγκόσμια Ημέρα Μνημείων στοχεύει σε μια κληρονομιά ανθεκτική σε καταστροφές και συγκρούσεις

Η Παγκόσμια Ημέρα Μνημείων, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 18/4, αποβλέπει στην ευαισθητοποίηση του κοινού στο σημαντικό θέμα της προστασίας της Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

Λαϊκή ζωγραφική και νοσταλγία για την αγροτική ζωή στον καμβά της Ιωάννας Λημνιού

Πρόκειται για την πρώτη ατομική έκθεση της καλλιτέχνιδας που θα παρουσιαστεί στην The Breeder.

Δύο νέες εκθέσεις στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα

Πρόκειται για την έκθεση του Δημήτρη Ανδρεάδη με τίτλο "Engram" και της εικαστικού Κατερίνας Παπαζήση "A dancefloor of one’s own".

Δωρεά της οικογένειας Λάτση για την αναβάθμιση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου

Η δωρεά από τον Σπύρο και τη Ντόροθυ Λάτση γίνεται εις μνήμη του Ιωάννη και της Εριέττας Λάτση.

"Στρεβλή πορεία, 1960-1974": Παρουσιάζοντας την πολιτική από τη δεκαετία του '60 στη δικτατορία

Η μελέτη καλύπτει τα αίτια της απριλιανής δικτατορίας στη διάρκεια της δεκαετίας του ‘60 καθώς και την κληρονομιά της στην περίοδο της δημοκρατίας που ακολούθησε.

3 μεταφράστριες μάς συστήνουν με το δικό τους τρόπο τρία πολυσυζητημένα βιβλία ξένης λογοτεχνίας που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Μεταίχμιο

Οι Χίλντα Παπαδημητρίου, Μαρία Ξυλούρη και Στέλα Ζουμπουλάκη γράφουν για τη "Μελέτη περίπτωσης", το "Cloud Atlas" και το "Κορίτσι", τρία σημαντικά βιβλία που μετέφρασαν πρόσφατα και αξίζει να προσέξουμε.