Όλες οι must-see εκθέσεις που έρχονται τον Μάιο

Έργα με επίκεντρο τον άνθρωπο, αναπροσδιορισμοί της χαρακτικής τέχνης και εικαστικά πρότζεκτ του Athens City Festival που δεν πρέπει να χάσετε αυτόν τον μήνα.

The Eleventh House Chioma Ebinama

The Eleventh House

Ιαπωνικά κόμιξ, τελετουργίες της Δυτικής Αφρικής και η τέχνη της Ινδικής Χερσονήσου είναι τα βασικά σημεία αναφοράς στα έργα της Chioma Ebinama. Ο τίτλος είναι μια αναφορά στον Ενδέκατο Οίκο της αστρολογίας, έναν οίκο συνυφασμένο με τη συλλογικότητα, την κοινότητα και την ανθρώπινη υπόσταση. Με υπόβαθρο την κοινωνιολογία και την εικονογράφηση, η Νιγηριανή-Αμερικανίδα καλλιτέχνιδα εξετάζει τον τρόπο που οι αρχετυπικές εικόνες από την τέχνη, τις θρησκείες και τους διάφορους μύθους ανά τον κόσμο, μπορούν να γίνουν "καθρέφτης" της παγκόσμιας ιστορίας αλλά και της σχέσης του ανθρώπου με την αλλαγή, τη βία, την ομορφιά, την προκατάληψη και την αιρετικότητα. Για πρώτη φορά, η Ebinama καταπιάνεται με την τέχνη δημιουργίας χαλιών, τα οποία έχουν φτιαχτεί από μετάξι και μαλλί. Πάνω σε αυτά απεικονίζονται πολλά από τα σύμβολα που η εικαστικός χρησιμοποιεί συχνά στην τέχνη της, όπως το μάτι, ο πύθωνας και η πεταλούδα. Παράλληλα, εκτίθεται μια σειρά έργων σε χαρτί στα οποία προβάλλονται μυστηριώδεις εσωτερικοί χώροι και αντικείμενα.  

Εγκαίνια: 11/5 (7-10 μ.μ.)

Info: The Breeder | 11/5-3/6 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Παρ.: 11 π.μ. - 7 μ.μ., Σαβ.: 11 π.μ. - 7 μ.μ. Είσοδος ελεύθερη

Η Θεατρικότητα Ενός Αναβληθέντος Θανάτου

Η Θεατρικότητα Ενός Αναβληθέντος Θανάτου Raed Yassin
© J J Kucek
Raed Yassin, The Theatricality of a Postponed Death (2022), περφόρμανς (πρόβα), φεστιβάλ steirischen herbst ’22, Γκρατς, Αυστρία.  Foto: J. J. Kucek. Ευγενική παραχώρηση  του καλλιτέχνη και των Kalfayan Galleries

Μία ακόμα πρωτοποριακή έκθεση φέρνει ο Raed Yassin στην Αθήνα, μετά την παρουσίαση του ροκ μιούζικαλ "The Sea Between My Soul" στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση. Με μία γερή δόση χιούμορ, ο Λιβανέζος καλλιτέχνης εγείρει καίρια ερωτήματα για τον πόλεμο και τη θλίψη, την προσπάθεια και την αποτυχία, την κοινωνικοπολιτική διάσταση της τέχνης και το αντίκτυπο της καλλιτεχνικής λογοκρισίας. Μιμούμενος μια πομπή-περφόρμανς που επιτέλεσε ο καθηγητής του Raif Karam το 1984 στη Βηρυτό, ως διαμαρτυρία κατά των περιορισμών που βίωνε η θεατρική σκηνή τότε, ο Yassin παρουσιάζει μία αναπαράσταση της παρέλασης στους δρόμους του Γκρατς της Αυστρίας. Δημιουργείται λοιπόν ένα είδος νεκρικής πομπής που επικοινωνεί με την αρχική περφόρμανς από το ’80, καθώς και με τα όσα συμβαίνουν αυτήν τη στιγμή στην Ουκρανία. Ο καλλιτέχνης μετατρέπεται σε ένα γιγαντιαίο φουσκωτό μπαλόνι που ονομάζει "Shushu" προστατεύοντας τη νεκρική πορεία. Παράλληλα, στην έκθεση παρουσιάζονται γλυπτά-γιγάντιες μάσκες κεφαλής που βασίζονται στα πορτρέτα του θεατρικού θιάσου, καθώς και αρχειακό υλικό από την περφόρμανς του ’84.

Εγκαίνια: 11/5 (6-9 μ.μ.)

Info: Kalfayan | 11/5-17/6 | Ώρες λειτουργίας: Δευτ., Σαβ.: 11 π.μ. – 3 μ.μ., Τρ.-Παρ.: 11 π.μ. – 7 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Πέρα, δια χειρός Ακύλα Μήλλα

Πέρα δια χειρός Ακύλα Μήλλα

Μία σκηνογραφική παρουσίαση της οδού του Πέρα στην Κωνσταντινούπολη, όπως ήταν μέχρι τα μέσα του προηγούμενου αιώνα. Είναι η πρώτη φορά που τα χειροποίητα σχέδια του Ακύλα Μήλλα παρουσιάζονται σε μεγάλη κλίμακα, στοιχείο που δίνει στον θεατή την ευκαιρία να σχηματίσει μία σαφέστερη εικόνα της κοσμοπολίτικης και πολυπολιτισμικής συνοικίας της Πόλης, στην πιο ευημερούσα εποχή της.

Εγκαίνια: 2/5 (6 μ.μ.)

Info: Πολιτιστικό Κέντρο "Μελίνα" Δήμου Αθηναίων | 2-31/5 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Παρ.: 11 π.μ. - 7 μ.μ., Σαβ., Κυρ.: 10 π.μ. - 3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

BURR

Burr
© Irene Ragusini

Ο αγγλικός όρος burr αναφέρεται στο "γρέζι", την τραχιά άκρη που αφήνεται σε ένα αντικείμενο από τη δράση ενός εργαλείου και χρησιμοποιείται για να επισημάνει πως το επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται στο ίδιο το μέσο της χαρακτικής. Θέλοντας να επαναπροσδιορίσει τον ρόλο της χαρακτικής στη σύγχρονη τέχνη, τo KȮREN process space εγκαινιάζει το εικαστικό πρόγραμμα μακράς διαρκείας "BURR" με πρώτη δράση την ομότιτλη ομαδική έκθεση, την οποία θα συνοδεύει μία συλλεκτική βιβλιόδετη έκδοση με θεωρητικά κείμενα, φωτογραφική καταγραφή και τεκμηρίωση της πορείας και του αποτελέσματος του προγράμματος. Με σημείο αναφοράς τη χαλκογραφία "Melancholia" του Ντύρερ, οι δέκα συμμετέχοντες καλλιτέχνες εξοικειώθηκαν με την τέχνη της υψιτυπίας και της βαθυτυπίας μέσα από εβδομαδιαίες συναντήσεις και εργαστήρια διάρκειας πέντε μηνών και δημιούργησαν νέα έργα, εκτός των συνηθισμένων καλλιτεχνικών τους ορίων. Έτσι, το πρότζεκτ φιλοδοξεί να εισάγει νέες αφηγήσεις για την τέχνη της χαρακτικής, προωθώντας την καλλιτεχνική πολυφωνία και την εξωστρέφεια.

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες: Κυριακή Γονή, Μάρω Μιχαλακάκου, Ζάφος Ξαγοράρης, Ευριπίδης Παπαδοπετράκης, Ηλίας Παπαηλιάκης, Δημήτρης Παπαϊωάννου, Irene Ragusini, Στέφανος Ρόκος, Κατερίνα Στεφανιδάκη, Παντελής Χανδρής

Εγκαίνια: 25/5 (7 μ.μ.)

Info: KȮREN process space | 25/5-15/6 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Κυρ.: 2-8 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

20 χρόνια καθοδήγησης

Sammy Baloji
© Rolex Tomas Bertelsen
Sammy Baloji

Το Rolex Arts Festival γιορτάζει 20 χρόνια καθοδήγησης νέων δημιουργών και παρουσιάζει μία ομαδική έκθεση στο ΕΜΣΤ, με τη συμμετοχή διεθνών καλλιτεχνών που είχαν πάρει μέρος στο πρόγραμμα mentoring παλαιότερων εκδοχών του φεστιβάλ. Στα εγκαίνια θα πραγματοποιηθεί εισαγωγική ομιλία με τρεις από τους καλλιτέχνες και συντονίστρια την επιμελήτρια της έκθεσης, Ιόλη Τζανετάκη.

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες: Sammy Baloji, Alejandro Cesarco, Masanori Handa, Nicholas Hlobo, Mateo López, Camila Rodríguez Triana, Thao Nguyen Phan, Matthias Weischer

Εγκαίνια: 26/5 (2-3.30 μ.μ.)

Info: ΕΜΣΤ (Project room 1 και 2) | 26/5-4/6 | Ώρες λειτουργίας: Τρ., Τετ., Παρ., Σαβ.: 11 π.μ. – 7 μ.μ., Πεμ.: 11 π.μ. – 10 μ.μ. | Είσοδος: €8, €4

Διαβρώσεις

Βαλέριος Καλούτσης Διάβρωση 3 1991
Βαλέριος Καλούτσης "Διάβρωση 3" 1991, 114x146cm

Στην τρίτη ατομική έκθεση του Βαλέριου Καλούτση που παρουσιάζει η a.antonopoulou.art, θεματικός πυρήνας είναι η φυσική και τεχνητή ύλη και η φθορά της. Ο καλλιτέχνης μιλά για την αδιαφορία του σύγχρονου ανθρώπου απέναντι στο φυσικό περιβάλλον και τις καταστροφικές παρεμβάσεις του. Στα μέσα του ‘80, ο Καλούτσης δημιουργεί φανταστικά τοπία και συνδυάζει τη φωτογραφία με το κολάζ και το σχέδιο, ενώ μετέπειτα ασχολείται με έργα που έχουν όγκο και βάθος και παραπέμπουν σε αποκολλημένα πετρώματα, κατολισθήσεις, χαράδρες και καμένα τοπία. Σε αυτήν την ενότητα, η καταστροφή της φύσης και η δυνατότητά της να αναβιώνει, απασχολεί σε μεγάλο βαθμό τον καλλιτέχνη. Ο ίδιος αναφέρει: "Ξεκινάω από τη φυσική διάβρωση. Ένα βουνό αλλάζει σιγά σιγά μορφή μετά από πολλές χιλιάδες χρόνια. Αυτό είναι ένα πρωταρχικό θέμα. Αισθάνομαι ένα δέος για το πώς εργάζεται η φύση μόνη της. Καταστρέφει και αναδημιουργεί. Από την καταστροφή της βγαίνει κάτι άλλο κι αυτό είναι η εξέλιξη. Από εκεί αρχίζω. Είναι οι πέτρες που πέφτουν από το βουνό και σχηματίζεται η χαράδρα. Η φύση ζει… Η χαράδρα γίνεται πεδιάδα κτλ. Σε αυτό το σημείο βάζω το τεχνητό, το συνθετικό υλικό, χημικές ουσίες που έχει επινοήσει ο άνθρωπος". 

Εγκαίνια: 4/5 (7 μ.μ.)

Info: a.antonopoulou.art | 4/5-23/6 | Ώρες λειτουργίας: Τετ., Πεμ., Παρ.: 2-8 μ.μ., Σαβ.: 12-4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Unboxing Callas: Από την Κάλλας στη Μήδεια, εγκατάσταση σε τρεις πράξεις

Unboxing Callas
© Ανδρέας Σιμόπουλος
Κοστούμι του Γιάννη Τσαρούχη για τη Μήδεια - Εργασίες συντήρησης και προετοιμασία για έκθεση

Το επετειακό έτος UNESCO Μαρία Κάλλας 2023 του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού έχει ετοιμάσει πολλές εκπλήξεις και αφιερώματα για τη σπουδαίο σοπράνο, με το Μουσείο Μαρία Κάλλας να είναι ένα από τα πιο πολυαναμενόμενα πρότζεκτ που θα δούμε αυτό το καλοκαίρι. Η Εθνική Λυρική Σκηνή τιμά με τη σειρά της την εμβληματική Μαρία Κάλλας με την πολυμορφική εγκατάσταση "Unboxing Callas", το πρώτο μέρος του εικαστικού πρόγραμματος της ΕΛΣ για τα 100 χρόνια από τη γέννηση της υψίφωνου. Η σύγχρονη τέχνη έρχεται σε επαφή με ιστορικά τεκμήρια και εξερευνά τον μύθο της Μαρίας Κάλλας, ο οποίος δημιουργήθηκε όχι μόνο από πραγματικά βιογραφικά στοιχεία, αλλά και τη μυθοπλασία και τους ρόλους που η Κάλλας ερμήνευσε, όπως η Μήδεια. Ο Βασίλης Ζηδιανάκης προσκαλεί τον Πάνο Προφήτη για τη δημιουργία ενός εικαστικού πειράματος χωρισμένου σε τρεις πράξεις, στο φουαγέ της ΕΛΣ. Η περφόρμανς του Πρόφητη "Πράξη Ι" (2023) δημιουργεί σε πραγματικό χρόνο τη γλυπτική εγκατάσταση "Πράξη ΙΙ" (2023), ένα έργο που δίνει στους θεατές την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τη μεταμόρφωση της Κάλλας σε Μήδεια. Η "Πράξη ΙΙΙ" (2023) διαδραματίζεται σε όλους τους ορόφους του φουαγέ, όπου τεκμήρια από το αρχείο της ΕΛΣ, τη συλλογή του Δημήτρη Πυρομάλλη, το αρχείο του φωτογράφου Κλεισθένη Δασκαλάκου και τις συλλογές Τμήματος Παραστατικών Τεχνών του ΕΛΙΑ-ΜΙΕΤ και του Ιδρύματος Γιάννη Τσαρούχη, δημιουργούν μία νέα, σχεδόν σουρεαλιστική ανάγνωση του μύθου της Μήδειας. Η εγκατάσταση χαρτογραφείται εικαστικά από τη Χρυσάνθη Κουμιανάκη, της οποίας βασική έμπνευση αποτέλεσαν σχέδια κινησιολογίας της παραγωγής της Μήδειας της ΕΛΣ. Η χαρτογράφηση προκαλεί τους επισκέπτες να περιπλανηθούν στους βασικούς σταθμούς και τις μελλοντικές διαδρομές του μύθου, όπως προκύπτουν μέσα από την εγκατάσταση.

Εγκαίνια: 4/5 (6.30 μ.μ.)

Info: Φουαγέ Εθνικής Λυρικής Σκηνής – ΚΠΙΣΝ | 4/5-9/6 | Ώρες λειτουργίας: καθημερινά 11 π.μ. - 10 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Ώρες προβολής του έργου "Πράξη ΙΙΙ" καθημερινά 11.15-11.45 π.μ., 1.15-1.45 μ.μ., 3.15-3.45 μ.μ., 6.15-6.45 μ.μ.

Ομόνοια Λόβερς

Ομόνοια Λόβερς

Παρακολουθώντας καθημερινά τις γειτονιές στο κέντρο της Αθήνας και ειδικά την ιστορική πλατεία Ομονοίας, μία ομάδα καλλιτεχνών αποφάσισε να απαθανατίσει ένα από τα πιο ζωντανά σημεία της πόλης. Η φωτο-ομάδα αποτελείται από δύο φωτογράφους, έναν γραφίστα, δύο καλλιτέχνες, έναν εικαστικό και έναν μεταφραστή. Χρησιμοποιούν μηχανές με παραδοσιακό φιλμ, ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές ή και κινητά τηλέφωνα για να αιχμαλωτίσουν στιγμές από την καθημερινότητα αλλά και όσα συνήθως δεν παρατηρούμε περνώντας από την πλατεία. Η έκθεση παρουσιάζεται στο πλαίσιο του Athens City Festival, του Δήμου Αθηναίων.

Info: Δημαρχιακό Μέγαρο Αθήνας | 11-14/5 | Ώρες λειτουργίας: 10 π.μ. - 8 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Χαρακτική – Ζωγραφική. Αναδρομική

Χαρακτική– Ζωγραφική Αναδρομική Νίκος Δεσεκόπουλος

Μία αναδρομή στην καλλιτεχνική πορεία του χαράκτη Νίκου Δεσεκόπουλου ετοιμάζει το Athens City Festival, παρουσιάζοντας έργα του καλλιτέχνη από το 1974 έως σήμερα. Προβληματισμοί και προσωπικά βιώματα του καλλιτέχνη χωρίζονται σε ενότητες (Αιγαιοπελαγίτικη Αρχιτεκτονική, Ταξιδιωτικά, Ιστορία μιας καρέκλας, Το Ελληνικό καφενείο, Νεοκλασικά, Βάρκες, Δέντρα-φυτά ,Ηλεκτρισμός, Ανθρώπινη μορφή, Μικροχαρακτικά – ex libris – εικονογράφηση βιβλίων) δίνοντας έμφαση στην ακρίβεια των σχεδίων του, τον αυτοσχεδιασμό και τη γοητεία της παραδοσιακής χαρακτικής.

Στο πλαίσιο της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν ξεναγήσεις από τον καλλιτέχνη την Πέμπτη 18/5 στις 6 μ.μ., την Κυριακή 28/5 στις 12 μ.μ., την Πέμπτη 8/6 στις 6 μ.μ. και την Κυριακή 11/6 στις 12 μ.μ.

Εγκαίνια: 11/5 (6-10 μ.μ.)

Info: Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων | 11/5-18/6 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Σαβ.: 11 π.μ. – 7 μ.μ., Κυρ.: 10 π.μ. – 4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

© φωτογραφίας εξωφύλλου: Chioma Ebinama, Mermaid's Lamp, 2023, guache and collage on paper, 23 x 26 cm

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Βαλέριος Καλούτσης. Διαβρώσεις

  • Μεικτά Μέσα

Η έκθεση «Διαβρώσεις» είναι η τρίτη ατομική του Βαλέριου Καλούτση που διοργανώνει η γκαλερί a.antonopoulou.art την τελευταία διετία. Το κύριο θέμα της ενότητας «Διαβρώσεις» είναι η ύλη και η φυσική ή τεχνητή φθορά της. Ο Καλούτσης σχολιάζει την αδιαφορία του σύγχρονου ανθρώπου για τη φύση και την καταστροφική παρεμβατικότητά του. Οι «Διαβρώσεις» είναι μια διαμαρτυρία για την καταστροφή του περιβάλλοντος. Ο Καλούτσης δουλεύει πάνω στις «Διαβρώσεις» από το 1987 έως το 2010. Από τα φανταστικά τοπία που φτιάχνει το πρώτο μισό της δεκαετίας του ’80, όπου συνδυάζει τη φωτογραφία με το κολλάζ και το σχέδιο, μεταπήδησε σε έργα που διαθέτουν όγκο και βάθος. Είναι έργα που παραπέμπουν σε αποκολλημένα πετρώματα, κατολισθήσεις, χαράδρες και καμένα τοπία. Αυτή η τρισδιάστατη ζωγραφική -ο Τύπος της εποχής τη χαρακτηρίζει «ορυκτή» ή «κατασκευαστική»- δείχνει μια φύση που καταστρέφεται. Εδώ η φωτογραφία εξακολουθεί να υπάρχει αλλά περισσότερο ως υπόβαθρο, ως αναφορά. Άλλωστε πολλά από αυτά τα έργα βασίζονται σε φωτογραφίες που τραβούσε ο καλλιτέχνης κατά τις πεζοπορίες του στα βουνά και στα φαράγγια της Κρήτης. Ο Καλούτσης γοητεύεται από τη φυσική φθορά του φυσικού τοπίου (από εκρήξεις ηφαιστείων και πλημμύρες) και την ικανότητά του να αναδημιουργείται. «Ξεκινάω από τη φυσική διάβρωση» λέει ο καλλιτέχνης. «Ένα βουνό αλλάζει σιγά σιγά μορφή μετά από πολλές χιλιάδες χρόνια. Αυτό είναι ένα πρωταρχικό θέμα. Αισθάνομαι ένα δέος για το πώς εργάζεται η φύση μόνη της. Καταστρέφει και αναδημιουργεί. Από την καταστροφή της βγαίνει κάτι άλλο κι αυτό είναι η εξέλιξη. Από εκεί αρχίζω. Είναι οι πέτρες που πέφτουν από το βουνό και σχηματίζεται η χαράδρα. Η φύση ζει… Η χαράδρα γίνεται πεδιάδα κτλ. Σε αυτό το σημείο βάζω το τεχνητό, το συνθετικό υλικό, χημικές ουσίες που έχει επινοήσει ο άνθρωπος». Ο Καλούτσης χρησιμοποιεί υλικά που έχουν να κάνουν με τη φύση. Είναι όλα γήινα υλικά – άμμος, πέτρες και πετραδάκια τα οποία συναρμολογούνται με διάφορες κόλλες, γύψο, ακόμα και τσιμέντο. Σε κάποια έργα ο καλλιτέχνης παρεμβαίνει με συνθετικά υλικά όπως το φελιζόλ, που ενεργούν σαν συντελεστές της διάβρωσης και της φθοράς. «Καταστρέφουν το περιβάλλον κι αυτό είναι το συγκλονιστικό» παρατηρεί ο ίδιος. Με τις «Διαβρώσεις» ο Καλούτσης δεν σχολιάζει μόνο τη φθορά της φύσης αλλά και την ηθική διάβρωση του ανθρώπου, την καταστροφική του μανία, που εκδηλώνεται με τα πυρηνικά, τη μόλυνση της ατμόσφαιρας και την εξολόθρευση των άγριων ζώων. Όλα αυτά τα αρνητικά, όπως λέει, βγαίνουν στη διαμαρτυρία του. Ο άνθρωπος επεμβαίνει στον κύκλο της φύσης και τον διακόπτει, με αποτέλεσμα να καταστρέφει τη φύση και μαζί να καταστρέφεται και ο ίδιος.

Unboxing Callas: Από την Κάλλας στη Μήδεια, εγκατάσταση σε τρεις πράξεις

  • Εγκαταστάσεις

Η Εθνική Λυρική Σκηνή τιμά την εμβληματική Μαρία Κάλλας με την πολυμορφική εγκατάσταση «Unboxing Callas», το πρώτο μέρος του εικαστικού πρόγραμματος της ΕΛΣ για τα 100 χρόνια από τη γέννηση της υψίφωνου. Η σύγχρονη τέχνη έρχεται σε επαφή με ιστορικά τεκμήρια και εξερευνά τον μύθο της Μαρίας Κάλλας, ο οποίος δημιουργήθηκε όχι μόνο από πραγματικά βιογραφικά στοιχεία, αλλά και τη μυθοπλασία και τους ρόλους που η Κάλλας ερμήνευσε, όπως η Μήδεια. Ο Βασίλης Ζηδιανάκης προσκαλεί τον Πάνο Προφήτη για τη δημιουργία ενός εικαστικού πειράματος χωρισμένου σε τρεις πράξεις, στο φουαγέ της ΕΛΣ. Η περφόρμανς του Πρόφητη «Πράξη Ι» (2023) δημιουργεί σε πραγματικό χρόνο τη γλυπτική εγκατάσταση «Πράξη ΙΙ» (2023), ένα έργο που δίνει στους θεατές την ευκαιρία να παρακολουθήσει τη μεταμόρφωση της Κάλλας σε Μήδεια. Η «Πράξη ΙΙΙ» (2023) διαδραματίζεται σε όλους τους ορόφους του φουαγέ, όπου τεκμήρια από το αρχείο της ΕΛΣ, τη συλλογή του Δημήτρη Πυρομάλλη, το αρχείο του φωτογράφου Κλεισθένη Δασκαλάκου και τις συλλογές Τμήματος Παραστατικών Τεχνών του ΕΛΙΑ-ΜΙΕΤ και του Ιδρύματος Γιάννη Τσαρούχη, δημιουργούν μία νέα, σχεδόν σουρεαλιστική ανάγνωση του μύθου της Μήδειας. Η εγκατάσταση χαρτογραφείται εικαστικά από τη Χρυσάνθη Κουμιανάκη, της οποίας βασική έμπνευση αποτέλεσαν σχέδια κινησιολογίας της παραγωγής της Μήδειας της ΕΛΣ. Η χαρτογράφηση προκαλεί τους επισκέπτες να περιπλανηθούν στους βασικούς σταθμούς και τις μελλοντικές διαδρομές του μύθου, όπως προκύπτουν μέσα από την εγκατάσταση.

Πέρα, δια χειρός Ακύλα Μήλλα

  • Σχέδιο

Η έκθεση θα παρουσιάζει τη μεγάλη οδό του Πέρα στην Κωνσταντινούπολη, όπως ήταν μέχρι τα μέσα του προηγούμενου αιώνα. Πρόκειται για την πρώτη φορά που τα χειροποίητα σχέδια του Ακύλα Μήλλα θα παρουσιαστούν σε μεγάλη κλίμακα και σε σκηνογραφία που να επιτρέπει στο θεατή να σχηματίσει μια σαφή εικόνα της πλέον κοσμοπολίτικης και πολυπολιτισμικής συνοικίας της Πόλης, στην πιο ευημερούσα εποχή της.

Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων

Λεωνίδου & Μυλλέρου, Μεταξουργείο
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Αθηναίων «Μελίνα»

Ηρακλειδών 66 & Θεσσαλονίκης, Θησείο
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Kalfayan

Χάρητος 11, Κολωνάκι
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

a.antonopoulou.art

Αριστοφάνους 20, Ψυρρή
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

The Breeder

Ιάσονος 45, Μεταξουργείο
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Κέντρο Πολιτισμού – Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος»

Λεωφ. Συγγρού 364, Καλλιθέα
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ)

Λεωφ. Καλλιρρόης & Αμ. Φραντζή (πρώην εργοστάσιο Φιξ)
  • Εικαστικά

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Ο Λουκάς Παλαιοκρασάς αφηγείται το τραύμα Σύριων προσφύγων

Το "Displaced: Portraits & Landscapes" δημιουργήθηκε μετά τις εμπειρίες του σκηνοθέτη στο νησί της Λέσβου τη διετία 2015-2017.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/05/2024

Καλλιτέχνιδες από τη Βαλτική ασχολούνται με τα φαντάσματα της οικολογικής καταστροφής

Το State of Concept παρουσιάζει το ομαδικό πρότζεκτ "Φαντάσματα Ενός Αδύνατου Παρόντος", καθώς και την ατομική έκθεση μιας Ιρανής δημιουργού.

20ή ΔΕΒΘ: Ανακοινώθηκαν οι φετινοί νικητές του 3ου Βραβείου Νέων Σχεδιαστών Βιβλίου

Το Βραβείο έλαβε ο δημιουργός Ορέστης Μαυρουδής για το σχεδιασμό του βιβλίου "GÜNTHER KAUFMANN, Polis Peslikas" και ο δημιουργός Βασίλης Κουτσογιάννης για το βιβλίο "Η ώρα του Ουρανού πήγε ροζ με πορτοκαλί".

Μουσείο Μπενάκη και Fougaro Artcenter τιμούν τον Γιάννη Παππά

Μια έκθεση αφιερωμένη στον σπουδαίο γλύπτη θα παρουσιαστεί στα τέλη Ιουνίου στο Ναύπλιο.

Τι ετοιμάζει το ΕΑΜ για τις "Πράσινες Πολιτιστικές Διαδρομές"

Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο συμμετέχει στην επετειακή δράση που διοργανώνει το Υπουργείο Πολιτισμού.

Έντονα πάθη και ακραία αισθήματα στο νέο βιβλίο της Αγγέλας Καστρινάκη

Το βιβλίο "Έρωτας στον καιρό της ειρωνείας" κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κίχλη.

Penny Siopis: "Η εννοιολογική τέχνη δεν είναι απαραίτητα διδακτική"

Με αφορμή τη νέα αναδρομική της έκθεση στο ΕΜΣΤ, συζητήσαμε με την καταξιωμένη δημιουργό για πολιτική και τέχνη, τον πειραματισμό της με διαφορετικά εικαστικά μέσα και τη διαρκή επιθυμία του θεατή να φτιάχνει ιστορίες.