"Δρόμοι Σύνθεσης": Έργα μεταπολεμικής γενιάς σε διάλογο με τη σύγχρονη τέχνη

Στην έκθεση παρουσιάζονται μνημειακά έργα "δασκάλων" της μεταπολεμικής γενιάς, επιχειρώντας μια μοναδική ώσμωση με συνθέσεις νεότερων δημιουργών με διακριτικό αποτύπωμα.

Δρόμοι Σύνθεσης

Η Roma Gallery παρουσιάζει την ομαδική έκθεση με τίτλο "Δρόμοι Σύνθεσης". Στην έκθεση παρουσιάζονται μνημειακά έργα "δασκάλων" της μεταπολεμικής γενιάς, επιχειρώντας μια μοναδική ώσμωση με συνθέσεις νεότερων δημιουργών με διακριτικό αποτύπωμα. Πρόκειται για μια τολμηρή εικαστική διασταύρωση "Δρόμων και Συνθέσεων", όπου το έργο δεν φέρει πάνω του το βάρος του χρόνου, ούτε εκφράζει στενά μια γενιά. Έργα προσωπικά, που απηχούν δηλαδή τη σφραγίδα του δημιουργού τους, κι όλα μαζί φιλοδοξούν να συνθέσουν την ταυτότητα της ελληνικής τέχνης.

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες: Δημήτρης Αληθεινός, Γιάννης Γαΐτης, Γιώργος Ζογγολόπουλος, Όπυ Ζούνη, Νίκη Καναγκίνη, Χρήστος Καπράλος, Μιχάλης Κατζουράκης, Νίκος Κεσσανλής, Κωστής, Μαριάννα Λούρμπα, Χριστίνα Μήτρεντσε, Παύλος (Διονυσόπουλος), Χριστίνα Σαραντοπούλου, Βασίλης Σκυλάκος, Στέργιος Στάμος, Τάκης, Παναγιώτης Τανιμανίδης, Παναγιώτης Τέτσης, Γιώργος Τσακίρης, Κώστας Τσόκλης.

Δρόμοι Σύνθεσης

Στο κέντρο της αίθουσας της γκαλερί δεσπόζει το σακάκι του Παύλου, του 1967, το οποίο κρέμεται από μια καρέκλα ως "υπενθύμιση" ότι δεν έφυγε ποτέ, ενώ ο ίδιος ο Νίκος Κεσσανλής, ίσως σε ένα από τα πιο προσωπικά του έργα με τίτλο "ΑΝΤΙ-ΝΙΚΟΣ", του 1981, υποδέχεται τους επισκέπτες της έκθεσης.

Στον χώρο επίσης παρουσιάζονται δύο πολύ ετερόκλητα έργα του Κώστα Τσόκλη "Ένας κουβάς γεμάτος μέρα", του 1971 και ένα επιτοίχιο "Δοξαστικό" έργο του 1994. Το Σινιάλο του Τάκη του 1972, φιλοτεχνημένο με θραύσματα από οβίδα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ταλαντεύεται μεταξύ της παγκόσμιας ιστορίας, ενώ καταφέρνει να ισορροπήσει, δίνοντας μας ελπίδα για το μέλλον.

Δρόμοι Σύνθεσης

Ένα τοπίο της Ύδρας του Παναγιώτη Τέτση, του 2006, μας ταξιδεύει σε ένα πιο καλοκαιρινό σκηνικό που αναπολούμε και αναμένουμε καρτερικά όλο τον χρόνο. Ενώ η Νίκη Καναγκίνη σε μια εγκατάσταση, του 1990, με Νερό, Ιώδιο, Αλάτι, Χαλίκι, Λουλάκι και Γυαλί (παράγωγο της άμμου), έρχεται να αποδομήσει αυτό το σκηνικό, με μια "μαθηματική" συνθήκη αρμονίας που όλα αυτά τα "στοιχεία" συνθέτουν αντίστοιχα τοπία που έχουν ριζώσει στη μνήμη μας, ως Έλληνες.

Το έργο του Γιώργου Τσακίρη σηματοδοτεί τον κύκλο της Ζωής. Χρησιμοποιεί ως παράδειγμα την συνθήκη ζωής των σαλιγκαριών που επιζούν μόνο σε περιβάλλον με υγρασία αλλά πεθαίνουν όταν βρεθούν στο υγρό στοιχείο. Ένα έργο που μας υπενθυμίζει τη θέση μας ως ζωντανοί οργανισμοί στο περιβάλλον σηματοδοτόντας τους μελλοντικούς κινδύνους αφανισμού ζωής στον πλανήτη μας.

Εγκαίνια: 31/1 (7 μ.μ.)

Info: Roma Gallery | 31/1-25/2 | Ώρες λειτουργίας: Τρ., Πεμ., Παρ.: 10 π.μ.-8 μ.μ., Τετ., Σαβ.: 10 π.μ.-4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Roma Gallery

Ρώμα 5, Κολωνάκι
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Η εμπειρία της προσφυγιάς μέσα από τα μάτια μικρών παιδιών

Εγκαινιάστηκε στο Κέντρο Νεότητας του Δήμου Χαλανδρίου η έκθεση "Let the children talk" του Μάριου Λώλου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
31/03/2023

Μαρία-Θάλεια Καρρά: "Θέλουμε το "Revolution is not a one time event" να δημιουργήσει ένα πεδίο διαλόγου, ανοικτότητας και συμπερίληψης"

Η συνιδρύτρια του locus athens μάς μιλά για την πολυφωνική γιορτή που στήνεται στο Tavros, με αφορμή την πρόσφατη διάκριση του χώρου με το βραβείο Impact Grant.

H Τιτίκα Σάλλα μιλάει "Περί φύσεως"

Η σειρά αυτή των έργων της Τιτίκας Σάλλα αποτελεί συνέχεια παλαιότερων αναφορών της στη φύση.

"How Far We Went": Η ζωγραφική πορεία του Στέλιου Pupet

O τίτλος της έκθεσης, λέει ο Pupet, καθρεφτίζει την σχέση ανάμεσα στην διαδικασία της ζωγραφικής του και το ταξίδι της ζωής του, που έχουν αλλάξει πολύ τα τελευταία χρόνια.

"Μετεωρολογία του Κόσμου": Το αγροτικό τοπίο και το σύμπαν των videogames εμπνέουν τον Ζήση Μπλιάτκα

Μια έκθεση ζωγραφικής που συνδυάζει την παραγωγική γη με την τεχνολογία.

"Η Αθήνα στον καιρό της πανδημίας" σε έναν "χαμηλόφωνο αθηναϊκό διάλογο"

Η Αθήνα αποτυπώνεται με όψη εγκαταλελειμμένης πόλης την περίοδο της πανδημίας με το φακό της Διονυσίας Αλεξιάδη και τα κείμενα του Νίκου Βατόπουλου στη νέα έκδοση που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Καπόν.