O Νίκος Παπαδόπουλος μας κάνει να αναρωτιόμαστε· "είναι η πολιτική παρελθόν;"

Στην τρίτη ατομική του έκθεση, με τίτλο «Posthuman, past Politics?», επιδιώκει να κατανοήσει τον κόσμο μέσα από πολλαπλές και ετερογενείς προοπτικές.

O Νίκος Παπαδόπουλος μας κάνει να αναρωτιόμαστε· «είναι η πολιτική παρελθόν;»


Ο Νίκος Παπαδόπουλος πραγματοποιεί την τρίτη ατομική του έκθεση στον χώρο τέχνης "Παρόδιος Στοά". Με τίτλο και βασικό ερευνητικό ερώτημα: "Posthuman, past Politics?", επιδιώκει να κατανοήσει τον κόσμο μέσα από πολλαπλές και ετερογενείς προοπτικές. Με ένα σύστημα διαφορετικών μέσων, δημιουργεί ρευστές οπτικές γωνίες αναπτύσσοντας ερωτήματα μιας αναδυόμενης οντολογίας, που εκδηλώνεται μέσα από διαφορετικές ταυτότητες. 

Ο καλλιτέχνης επεξεργάζεται τρισδιάστατες ψηφιακές προσωπογραφίες του εαυτού του, με αποτέλεσμα το μοτίβο της προσωπογραφίας του να επαναλαμβάνεται με διαφορετικά μέσα. Είτε ως τρισδιάστατη εκτύπωση στην γλυπτική εγκατάσταση είτε σαν βιντεοσκόπηση στην ανάγνωση του πλατωνικού διαλόγου, που αφηγείται ο ηθοποιός – σκηνοθέτης Λύσανδρος Σπετσιέρης ή, τέλος, ως ψηφιακός χαρακτήρας στο βιντεοπαιχνίδι, όπου οικειοποιείται ως καλλιτεχνικό μέσο έναν  μηχανισμό δημιουργίας βιντεοπαιχνιδιών. Επιπλέον τροποποιεί και παραβιάζει το εργαλείο διεπαφής (gamepad) αντικαθιστώντας την φυσική διάδραση με τυχαίες αλγοριθμικές αποφάσεις. Τα επίσημα εγκαίνια θα διεξαχθούν την Πέμπτη 31 Μαρτίου, στις 7 μ.μ.

O Νίκος Παπαδόπουλος μας κάνει να αναρωτιόμαστε·

Σύμφωνα με τον επιμελητή της έκθεσης, ιστορικό  και κριτικό τέχνης Κωνσταντίνο Μπάσιο, "(…) έχει δημιουργηθεί ένα περιβάλλον μέσα στο οποίο έχουν τοποθετηθεί διάφορες καλλιτεχνικές και τεχνολογικές εφαρμογές που στοχεύουν στην κριτική υπόδειξη/υπενθύμιση ορισμένων στοιχείων που χαρακτηρίζουν και οριοθετούν την εποχή μας. Το ειδικό ενδιαφέρον της δουλειάς του Νίκου Παπαδόπουλου έγκειται στο γεγονός ότι μπορεί να θεωρηθεί ως μία διαπιστωτική, αν όχι εμπεδωτική, εικαστική έκφραση των όσων είχε κατά στιγμές εξηγήσει ο Jean Baudrillard σε βιβλία του”.

Ο Νίκος Παπαδόπουλος ζει και εργάζεται στην Αθήνα . Είναι εικαστικός καλλιτέχνης και από το 2016 είναι μέλος της κολεκτίβας καλλιτεχνών "Ex-ils”. Σπούδασε Γλυπτική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, στο Β’ Εργαστήριο Γλυπτικής, με καθηγητή το Γιώργο Λάππα (2007-2013). Απέκτησε μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στην "Τέχνη, εικονική πραγματικότητα και πολυχρηστικά συστήματα καλλιτεχνικής έκφρασης” στο Πανεπιστήμιο Université Paris8, 2018.

Info: Παρόδιος Στοά | Αιόλου 42/44 – Κολοκοτρώνη – Βασιλικής | Διάρκεια έκθεσης: 31/3/2022 – 10/4/2022 | 6 μ.μ.-12 μ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Για τον Θοδωρή Προδρομίδη, οι συνέργειες δεν είναι απλά άλλη μια πιασάρικη λέξη

Με αφορμή την ολοκλήρωση της έκθεσης του Θοδωρή Προδρομίδη "Port Proxy" στην Callirrhoë στις 15/11 μιλάμε με τον εικαστικό για το έργο του και τη συμμετοχή του σε προγράμματα τέχνης και εκπαίδευσης ως φορέας κοινωνικής αλλαγής.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
14/11/2025

"Gut": Ένα εικαστικό πρότζεκτ για την ποιητική της υπόγειας ύπαρξης

Σύγχρονοι δημιουργοί μελετούν ορισμένους από τους ισχυρότερους συμβολισμούς των ανθρώπινων απαρχών που έχει πλάσει η φαντασία.

Ξεκίνησαν οι εγγραφές για το 15ο Διεθνές Συνέδριο CoMuseum

Ένα τριήμερο γεμάτο ομιλίες, συζητήσεις, εργαστήρια και δράσεις δικτύωσης.

"λάλλαρος": Μια κυπριακή φράση γίνεται αφορμή για εικαστικούς πειραματισμούς

Επτά Κύπριοι καλλιτέχνες συναντώνται σε ένα πεδίο δημιουργικού διαλόγου και συνύπαρξης.

Ο Ουκρανός πρωτοπόρος Alexis Gritchenko και η σχέση του με την Ελλάδα

Το MOMus Θεσσαλονίκης τιμά έναν από τους σημαντικότερους Ευρωπαίους καλλιτέχνες του 20ού αιώνα.

Η Maud Royer μάς ανοίγει τα μάτια για την "Τρανσφοβία"

Και το κάνει μέσα από το ομότιτλο νέο της δοκίμιο που κυκλοφορεί προσεχώς από τις εκδόσεις Πόλις.

Ο ρηξικέλευθος καλλιτέχνης Charles Sandison παρουσιάζει νέα έκθεση στην Αθήνα

Το "The Athens Algorithm" εξερευνά τη σχέση του δυτικού στοχασμού με την εποχή της τεχνητής νοημοσύνης.