Avatar: Η μεγαλύτερη επιτυχία, ever

Κι επίσημα πλέον - τί σημαίνει αυτό για την αγορά της διασκέδασης;

Ναι, ΟΚ. Περιμέναμε να... γίνει επίσημο, καθώς ημέρες τώρα έχουν γραφεί άρθρα που προαναγγέλουν το γεγονός, μα δεν το επιβεβαιώνουν. Όμως επίσημο είναι πια - με μία τουλάχιστον ερμηνεία - και μπορεί να ειπωθεί συνοδεία... τυμπανοκρουσίας: το Avatar του James Cameron, η ταινία που η βιομηχανία του κινηματογράφου αξιοποιεί ως "αιχμή του δόρατος" για την προώθηση της εικόνας 3D, είναι τυπικά η πλέον επιτυχημένη εμπορικά στην ιστορία του κινηματογράφου. Εδώ και κάποιες ημέρες έχει ξεπεράσει τα έσοδα του προηγούμενου "πρωταθλητή", του Titanic (1860 δις δολάρια έναντι 1850 δις αντίστοιχα), καταφέρνοντάς το μάλιστα μέσα σε 7 μόλις εβδομάδες, ενώ το Titanic χρειάστηκε... 10 μήνες για να πετύχει το ρεκόρ του. Aκόμη κι αν το Avatar αποσυρθεί από τα σινέμα πριν το καλοκαίρι - αν και παραμένει η μόνη 3D ταινία στις αίθουσες μέχρι τότε - θα έχει σίγουρα ξεπεράσει κατά πολύ το Titanic στα έσοδα έως τότε. Pas mal!

Θέτοντας κατά μέρος για λίγο τη μεγάλη συζήτηση του αν και κατά πόσο το Avatar έχει όντως επιτύχει αυτό το ρεκό - αν έχουν ληφθεί δηλαδή στον υπολογισμό στα υπόψιν η τιμή του εισιτηρίου τότε και τώρα, οι τιμαριθμικές αναπροσαρμογές, blah blah blah - υπάρχει ένα σημαντικότερο στοιχείο που αξίζει αναφοράς. Η περίπτωση Avatar είναι ίσως η μόνη κατά την οποία η βιομηχανία του Holywood και του home entertainment στάθηκαν σύσσωμες πίσω από μία προσπάθεια. Όλες οι κινηματογραφικές το έκαναν για το συμφέρον τους, για να φέρουν πίσω στα σινεμά το κοινό εκείνο που δεν εντυπωσιάζεται πια με τον δυνατό ήχο και τις μεγάλες οθόνες, θέλκοντάς το με τη "σειρήνα" της εικόνας 3D. Όλες οι κατασκευάστριες εταιρείες καταναλωτικών ηλεκτρονικών το έκαναν επειδή η μετάβαση στην εικόνα 3D για το σπίτι θα οδηγήσει σημαντικό τμήμα του ίδιου κοινού στην αναβάθμιση του εξοπλισμού του. Ο στόχος ήταν κοινός και θεμιτός, εξ ου και η επιτυχία. Που, φυσικά, θα μεταβεί απροβλημάτιστα στην οικιακή αγορά μέσα στο έτος.

Υπό αυτήν την έννοια, το Avatar αποτελεί επιτυχία σημαντικότερη από αυτήν που το box office υποννοεί. Ως ταινία μπορεί να είχε αδυναμίες, αλλά ήταν το είδος της υπερπαραγωγής που δεν αποτυγχάνει να εντυπωσιάσει κανέναν. Είναι, με άλλα λόγια, το ιδανικό όχημα για να επιδείξει την τεχνολογία 3D για το σπίτι με τέτοιο τρόπο, ώστε να κάνει τους περίφημους early adopters - εκείνους ανάμεσά μας που θέλουν και μπορούν να επενδύουν σε ό,τι πιο καινούργιο, ανεξαρτήτως κόστους - να την ποθήσουν. Μας πειράζει; Καθόλου! Αρκεί το Avatar να μην είναι απλώς ένα... πεφτάστερο στο στερέωμα των παραγωγών 3D. Αρκεί η βιομηχανία του Holywοod και του home entertainment ταυτόχρονα να αντιληφθούν ότι, από τη στιγμή που το τρένο της στερεοσκοπικής εικόνας ξεκινήσει, θα χρειάζεται... κάρβουνο. Κι άλλες παραγωγές, κι άλλες ταινίες, κι άλλα games με εικόνα 3D. Ειδάλλως, ουσιαστικά... τσάμπα θα πάει η επιτυχία του James Cameron. Και δεν θέλει κανείς να... εκνευρίσει το σκηνοθέτη του Terminator, σωστά;

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ