Νέα TV-δύναμη στην αγορά: Japan Display!

Με τη σύμπραξη των Sony, Hitachi και Toshiba, στόχο τις τηλεοράσεις LCD

Το γεγονός ότι η αγορά των τηλεοράσεων έχει γίνει ιδιαίτερα δύσκολη για όλους τους κατασκευαστές είναι... εκ των ουκ άνευ: η οικονομική κρίση, ο σκληρός ανταγωνισμός και τα πολύ μικρά πλέον περιθώρια κέρδους έχουν υποχρεώσει όλες σχεδόν τις πολυεθνικές του χώρου να αναθεωρήσουν το πώς σχεδιάζουν να πορευτούν τα επόμενα χρόνια. Οι συμμαχίες είναι, σε τέτοιες περιόδους, ενδφιαφέρουσα προσέγγιση. Κάπως έτσι το σκέφτηκαν οι Sony, Hitachi και Toshiba, εξέτασαν και ποιό τμήμα της αγοράς των τηλεοράσεων είναι αυτό με τα μικρότερα περιθώρια κέρδους - αυτό των LCD μικρών και μεσαίων διαγωνίων - και αποφάσισαν να ενώσουν την τεχνογνωσία τους, δημιουργώντας μία νέα εταιρεία με προσήλωση σ' αυτά τα προϊόντα: το όνομα αυτής, Japan Display!

Η νέα εταιρεία έχει δημιουργηθεί ουσιαστικά με τη χρηματοδότηση της Innovation Network Corporation of Japan, μίας σύμπραξης δημόσιων και ιδιωτικών φορέων η οποία στη συγκεκριμένη περίπτωση ελέγχει το 70% της Display Japan (οι άλλοι τρεις από 10% ο καθένας). Το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο της νέας εταιρείας ανέρχεται σε περισσότερα από 2.5 δις δολάρια και, αν συνενώσει κανείς τα μερίδια των Sony, Hitachi και Toshiba, ουσιαστικά ήδη αντιστοιχεί στο 21% περίπου της παγκόσμιας αγοράς τηλεοράσεων έως τις 40 ίντσες. Η Display Japan έχει πρακτικά ήδη ξεκινήσει τη λειτουργία της, με στελέχη της να έχουν ήδη επιφορτιστεί με την ίδρυση κατασκευαστικών μονάδων όσο το δυνατόν συντομότερα.

Οι φίλοι και οι φίλες του Αθηνόραμα Digital με τη σχετική εμπειρία, πάντως, εύκολα θα διακρίνουν πως η συμφωνία αυτή έχει και λόγους βαθύτερους από τους προφανείς. Οι Ιάπωνες αισθάνονται πάρα πολύ έντονη την απειλή των Κορεατών στην παγκόσμια αγορά - των LG και Samsung δηλαδή - οι οποίοι σε μερίδια ανά προϊοντική κατηγορία και μερίδια συνολικά από κοινού προηγούνται καιρό τώρα. Η σχεδόν... ημι-κρατική χρηματοδότηση έχει και εθνι(κιστι)κό χαρακτήρα, με άλλα λόγια, ενώ δεν είναι τυχαίο πως στις μικρές και μεσαίες διαγωνίους συγκεκριμένα εστιάζεται η συνεργασία (ενώ η παγκόσμια αγορά θεωρεί πια εισαγωγικές τις 42 ίντσες και κινείται προς τις 52-55 με γοργούς ρυθμούς). Η Japan Display πάντως - που οι αναλυτές αποκαλούν χαϊδευτικά ήδη... Sochiba! - θα αφιερώσει κονδύλια και στην έρευνα για την κατασκευή τηλεοράσεων με οθόνες τεχνολογίας OLED, οι οποίες θα είναι πιθανώς το επόμενο μεγάλο "πεδίο μάχης" στο χώρο. Ίδωμεν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ