Γ. Κιμούλης:«Αλίμονο στον καλλιτέχνη που κρίνει την αξία του έργου του από το πώς θα το εισπράξουν οι άλλοι»

Πολυσχιδής προσωπικότητα, πολυτάλαντος καλλιτέχνης, ο Γιώργος Κιμούλης σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στο «Μαυροπούλι» του Χάροουερ και εξηγεί στη Γιώτα Δημητριάδη γιατί επέλεξε το συγκεκριμένο κείμενο και πώς η κοινωνία αντικατοπτρίζεται στο θέατρο.

Γ. Κιμούλης:«Αλίμονο στον καλλιτέχνη που κρίνει την αξία του έργου του από το πώς θα το εισπράξουν οι άλλοι»

Πολυσχιδής προσωπικότητα, πολυτάλαντος καλλιτέχνης, ο Γιώργος Κιμούλης σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στο «Μαυροπούλι» του Χάροουερ, στο θέατρο Άλμα (από τις 10/11) και εξηγεί στη Γιώτα Δημητριάδη γιατί επέλεξε το συγκεκριμένο κείμενο και πώς η κοινωνία αντικατοπτρίζεται στο θέατρο.

Γ. Κιμούλης:«Αλίμονο στον καλλιτέχνη που κρίνει την αξία του έργου του από το πώς θα το εισπράξουν οι άλλοι» - εικόνα 1

Τι σας γοήτευσε στο «Μαυροπούλι»;
Όπως σε όλα τα έργα που επιλέγω, το θέμα του. Είναι η συνάντηση έπειτα από δεκαπέντε χρόνια ενός άντρα γύρω στα εξήντα και μιας γυναίκας είκοσι έξι χρόνων. Είναι εμφανές ότι κάποτε είχαν μια παράνομη σχέση. Πριν από δεκαπέντε χρόνια, όμως, η κοπέλα ήταν δώδεκα κι εκείνος σαράντα πέντε.

Τι είδατε στην Ανθή Σαββάκη και την επιλέξατε για συμπρωταγωνίστριά σας;
Έψαχνα αρκετό καιρό να βρω μια νέα ηθοποιό. Πιστεύω ότι στην παράσταση αυτή η διαφορά της ηλικίας των δύο προσώπων πρέπει να είναι εμφανής, ενώ είναι αναγκαία και η σκηνική ισοτιμία. Χρειαζόμουν λοιπόν, εκτός απ’ τη σκληρή δουλειά και το ταλέντο, η συνάδελφος να έχει τρία ακόμη βασικά στοιχεία: αφοσίωση, συγκέντρωση και σκηνική αυταπάρνηση. Η Ανθή τα έχει. Είμαι απόλυτα ικανοποιημένος που δουλεύω μαζί της.

Σκιαγραφήστε μας την προσωπικότητα του ρόλου που ερμηνεύετε.
Η αμφισημία που διακατέχει όλο το έργο έχει άμεση σχέση με τον μπερδεμένο κόσμο αυτού του άντρα. Πιστεύω πως δεν ξέρει τι νιώθει κάθε φορά. Τον ενδιαφέρει περισσότερο το πώς φαίνονται στους άλλους τα αισθήματά του. Συμβαίνει σε πολλούς αυτό, στην εποχή που ζούμε. Δεν θέλω να τον δαιμονοποιήσω, διότι είναι ένας χαρακτήρας που δημιουργώ εγώ ο ίδιος και θα καταλήξει αδιάφορος αν ηθικολογήσω στη σκιαγράφησή του. Απ’ την άλλη δεν μ’ ενδιαφέρει να δημιουργηθεί κάποια συμπόνια γι’ αυτόν. Παρ’ όλ’ αυτά δεν μπορούμε να παραβλέψουμε ότι οι κανονικοί άνθρωποι είναι πολύ χειρότεροι από αυτόν και ειδικά αυτοί που συνειδητά πλευρίζουν μικρά παιδιά και ότι εμείς ως κοινωνία πρέπει να αποφασίσουμε τι πρέπει να κάνουμε με αυτούς.

Γ. Κιμούλης:«Αλίμονο στον καλλιτέχνη που κρίνει την αξία του έργου του από το πώς θα το εισπράξουν οι άλλοι» - εικόνα 2

Πιστεύετε ότι έχουμε την τάση να βάζουμε γρήγορα ταμπέλες;
Έχουν συμβάλει πολλά σ’ αυτήν την –καταστροφική κατά τη γνώμη μου– ταχύτητα στην κρίση των ανθρώπων. Δείτε την ταχύτητα με την οποία ο δημοσιογραφικός λόγος αναπτύσσει τα θέματά του. Αυτήν τη συνοπτική ακραία ανάπτυξη. Και αναφέρομαι στο δημοσιογραφικό λόγο, καθώς μέσω αυτού μαθαίνουμε τα γεγονότα που πρέπει να κρίνουμε. Δεν ξέρω αν υπάρχει επιστροφή.

Η σημερινή εικόνα του θεάτρου τι αντικατοπτρίζει για την κοινωνία μας;
Τα πάντα, με κάποιες εξαιρέσεις βέβαια. Ατονία, αδιαφορία, άγχος, αισθητικό χάος, εγωκεντρισμό και ναρκισσιστικό μηδενισμό.

Μια πλούσια θεατρική σεζόν σάς περιμένει: «Μαυροπούλι», «Ψηλά από τη γέφυρα», «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ», «Βάτραχοι» το καλοκαίρι. Τι θα πρέπει να συμβεί ώστε να τη χαρακτηρίσετε «πετυχημένη»;
Η αποτυχία ή η επιτυχία είναι ο τρόπος με τον οποίο οι άλλοι βλέπουν τα έργα μας. Εμείς, όσο κοινότοπο κι αν ακούγεται, έχουμε ως κέρδος όλη τη διαδικασία της δημιουργίας ενός έργου. Αλίμονο στον καλλιτέχνη που κρίνει την αξία του έργου του από το πώς θα το εισπράξουν οι άλλοι. Ένα έργο δεν ετεροπροσδιορίζεται. Αυτοπροσδιορίζεται.

Περισσότερες πληροφορίες

Το μαυροπούλι

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 90 '

Η Ούνα ανακαλύπτει το μέρος όπου βρίσκεται κρυμμένος ο Ρέι, τον οποίο είχε ερωτευτεί σε μικρή ηλικία. Όμως πόσο δυνατό ήταν αυτό που είχαν μεταξύ τους

Άλμα

Ακομινάτου 15-17 & Αγ. Κωνσταντίνου

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Σ’ εσάς που με ακούτε": Η επιτυχία του ΚΘΒΕ κατεβαίνει Αθήνα

Μετά την επιτυχία που γνώρισε στη Θεσσαλονίκη, το έργο της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη έρχεται για λίγες παραστάσεις στο Αμφι-Θέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/04/2024

Η "Μαύρη σαμπούκα" γίνεται Grande και επιστρέφει για καλοκαίρι

Μετά από αμέτρητες "τελευταίες παραστάσεις" και 2 sold out περιοδείες, η κωμωδία με τους Τόλη Παπαδημητρίου και Αντώνη Στάμο έρχεται στο Άλσος για μία και μοναδική φορά.

"Βάτραχοι": Γιάννος Περλέγκας και Κι όμως κινείται συνδυάζουν Αριστοφάνη με escape room

Η ομάδα Ελλήνων ακροβατών και χορευτών συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον ηθοποιό και ανεβάζει την αρχαία κωμωδία χρησιμοποιώντας τη σκηνική σύνθεση ενός ζωντανού δωματίου απόδρασης.

Ποια είναι η νέα παράσταση που έρχεται το Μάιο στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου;

Ο Γιώργος Παύλου, απόφοιτος του Τμήματος Σκηνοθεσίας της Δραματική Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, ανεβάζει το πιο βιωματικό και ίσως και το ωριμότερο έργο του Χρήστου Βακαλόπουλου για μια γενιά που συνθηκολόγησε και μια Αθήνα που χάθηκε ανάμεσα στους συρμούς.

Τελευταία ευκαιρία για να δεις τον "Τυχαίο θάνατο ενός αναρχικού" (και το καλοκαίρι!)

Η παράσταση "φαινόμενο" αποχαιρετά τη σεζόν και το θεατρόφιλο κοινό με λίγες καλοκαιρινές παραστάσεις και με την αρχική dream team διανομή της πρώτης χρονιάς πριν περάσει στο πάνθεον των παραστάσεων που έγραψαν ιστορία.

Λένα Κιτσοπούλου: Αντίστροφη μέτρηση για το "Και λέγε λέγε", τη νέα της παράσταση στο Θέατρο Τέχνης

Γιάννης Κότσιφας, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Θοδωρής Σκυφτούλης και Γαλήνη Χατζηπασχάλη ανεβαίνουν στη σκηνή μαζί τη σκηνοθέτιδα και δημιουργό σε μια παράσταση που δημιουργήθηκε από τον συνδυασμό διαφορετικών τεχνών και μιλάει για τον έρωτα, την πατριαρχία και πολλά ακόμη.

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.