Για όνομα...

3

«Θα πω τον γιο μου Αδόλφο!»: η δήλωση πέφτει σαν κεραυνός εν αιθρία. Μια παρέα ικανών Ελλήνων ηθοποιών παίζει με κέφι μια παρέα Γάλλων μεσοαστών που δειπνεί τελώντας σε υπαρξιακή και διαπροσωπική κρίση στη χαριτωμένη αυτή γαλλική κομεντί.

Για όνομα...

«Θα πω τον γιο μου Αδόλφο!»: η δήλωση πέφτει σαν κεραυνός εν αιθρία. Μια παρέα ικανών Ελλήνων ηθοποιών παίζει με κέφι μια παρέα Γάλλων μεσοαστών που δειπνεί τελώντας σε υπαρξιακή και διαπροσωπική κρίση στη χαριτωμένη αυτή γαλλική κομεντί.

Για όνομα... - εικόνα 1

Επί σκηνής, ένα μοντέρνο μεσοαστικό σαλόνι ανεπιτήδευτης οικειότητας, με ανακατωμένες βιβλιοθήκες, χαριτωμένα μπιμπελό, γωνιακούς καναπέδες... (σκηνικά-κοστούμια: Αθ. Σμαραγδή). Μια φωνή off μάς συστήνει τα πρόσωπα: την άξια οικοδέσποινα και φιλόλογο (Β. Σταυροπούλου), τον σύζυγό της, έναν ολίγον σνομπ καθηγητή της Σορβόννης (Χρ. Χατζηπαναγιώτης), τον αδερφό της, νεοφιλελεύθερο μεγαλομεσίτη, πετυχημένο και χωρατατζή (Φ. Μουρατίδης), τη σύζυγό του, γοητευτική λομπίστα και έγκυο στο πρώτο τους παιδί (Μ. Κωνσταντάκη) και, τέλος, τον οικογενειακό φίλο, μουσικό, για την ακρίβεια «το πρώτο τρομπόνι στη συμφωνική ορχήστρα» (Αντ. Λουδάρος). Κι ενώ πρόκειται να δειπνήσουν παρέα, ένα χοντροκομμένο αστείο φιλοναζιστικών αποχρώσεων του μεγαλομεσίτη, τινάζει στον αέρα τα πιάτα με το μοσχάρι ταζίν και το χούμους.

Για όνομα... - εικόνα 2

«Δεν υπάρχει ουδετερότητα. Ό,τι κάνουμε είναι πράξη πολιτική!» θα αναφωνήσει ένας από τους συνδαιτυμόνες σε αυτή τη «συνταγογραφημένη» για επιτυχία και κατ’ επίφαση πολιτικώς μη ορθή γαλλική κομεντί δωματίου με τη θριαμβευτική πορεία (και ως ταινία, το «Για όλα φταίει το όνομά σου!», 2012). Πέντε χαρακτηριστικοί τύποι μεσοαστών μιλούν και λογομαχούν, επιδιδόμενοι σε κοινωνιολογική και ψυχολογική ανάλυση. Η αρχική συνθήκη sitcom, τύπου «Τα φιλαράκια», σταδιακά εκτρέπεται με τους όρους του «Θεού της σφαγής».

Τυχαίο ή όχι, ο σκηνοθέτης του «Για όνομα…» Κ. Μαρκουλάκης ανεβάζει την ίδια περίοδο σε γειτονικό θέατρο το προαναφερθέν έργο της Γ. Ρεζά. Αν εκεί, όμως, επιτρέπει το παράλογο, εδώ εμμένει στον ρεαλισμό, ντοκουμεντάροντας σε χαλαρό τέμπο το γκρέμισμα των προσφιλών ηθικών και αξιακών στερεοτύπων της ομήγυρης. Ο θίασος διαθέτει μεσογειακό ταμπεραμέντο, σπιρτόζικες ατάκες, έντεχνες εκρήξεις και, κυρίως, πείθει πως πρόκειται για μια παρέα που παίζει… μια παρέα!

ΑΛΙΚΗ Αμερικής 4, 2103210021. Διάρκεια: 100΄.

Περισσότερες πληροφορίες

Για όνομα...

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 100 '

Ένα φιλικό και οικογενειακό δείπνο εξελίσσεται σε πεδίο μάχης όπου ο καθένας βγάζει τα απωθημένα του

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το Αγγέλων Βήμα συνεχίζει δύο παραστάσεις του και μετά το Πάσχα

Τα θεατρικά "Ανατολικά της Εδέμ" και "Ιστορίες για ανθρώπους γενναιόδωρους" παρατείνονται για όσους δεν τα πρόλαβαν μόνο για 4 τελευταίες ημερομηνίες.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
25/04/2024

Ο κροκόδειλος

Ένα από τα λιγότερο γνωστά και ελάχιστα παιγμένα αφηγήματα του Ρώσου συγγραφέα προσεγγίζει μια νεανική θεατρική ομάδα, ενισχύοντας τη σατιρική του διάθεση. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο με ενδιαφέροντα σημεία αλλά και κάπως άτολμο. | Powered by Uber

Ο αποτυχημένος

Μελετημένη, καλοκουρδισμένη και καλοπαιγμένη παράσταση που καταφέρνει να μετατρέψει το μυθιστόρημα ενός από τους πλέον "δύστροπους" συγγραφείς σε σκηνικό ποίημα. | Powered by Uber

"Μπιζζζ….!" στο Επί Κολωνώ: Γνωρίζουμε 4 νέες ομάδες που διακρίθηκαν στο φεστιβάλ Off-Off Athens

Το νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου προσγειώνεται στο θέατρο Επί Κολωνώ και μοιράζεται μαζί μας τα πρώτα της βήματα και τις πρώτες τις επίσημες θεατρικές δουλειές. Πάμε να τους ακούσουμε!

Η "Ωραία κοιμωμένη" έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής

135 χρόνια μετά την πρώτη του πρεμιέρα έρχεται από την παραμυθένια Πράγα το υπέροχο μπαλέτο του Τσαϊκόφσκι με την αυθεντική χορογραφία του Μαριούς Πετιπά κι ερμηνείες από διάσημους σολίστ του εξωτερικού.

"Το μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας": Τέσσερις τελευταίες παραστάσεις στο Αυλαία

Ο πολυχώρος του Πειραιά θα υποδεχτεί για δύο Κυριακές και δύο Δευτέρες το έργο που βασίζεται σε βιβλίο της Σπεράντζας Βρανά.

Ζουζέπ Μαρία Μιρό: "Η προσπάθειά ενός σώματος να απελευθερωθεί είναι ήδη μια μορφή ελευθερίας"

Στην Καταλονία μας μετέφερε νοερά η συζήτηση που είχαμε με τον συγγραφέα του μονολόγου "Το πιο όμορφο σώμα που έχει υπάρξει ποτέ σε αυτό το μέρος" που ερμηνεύει ο Αργύρης Ξάφης στο Θησείον. Μάθετε όλα όσα είπαμε μαζί του για την ομορφιά, την επιθυμία αλλά και την αφιέρωση της ελληνικής μετάφρασης στ@ δολοφονημέν@ Ζακ Κωστόπουλο/Zackie Oh.