Η Αλεξία Καλτσίκη σφραγίζει τη Μπλανς Ντι Μπουά: Μια ερμηνεία που συγκλόνισε κοινό και κριτικούς

Για τη συγκλονιστική της ερμηνεία ως Μπλανς Ντι Μπουά, η βραβευμένη Αλεξία Καλτσίκη επιστρέφει στο Θέατρο Προσκήνιο. Μια ερμηνεία-ορόσημο που καθιερώνει τη θέση της στο σύγχρονο ελληνικό θέατρο.

Λεωφορείο ο Πόθος 2025 26 Γκέλυ Καλαμπάκα©

Με δύο σπουδαίες διακρίσεις-Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας από την Ελληνική Ένωση Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών και Βραβείο Κοινού Αθηνοράματος στην ίδια κατηγορία- η Αλεξία Καλτσίκη επιστρέφει στο Θέατρο Προσκήνιο για να αναμετρηθεί ξανά με τον θρυλικό ρόλο της Μπλανς Ντι Μπουά, στο εμβληματικό έργο του Τενεσί Ουίλιαμς "Λεωφορείο ο πόθος”, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά.

Η διπλή αυτή αναγνώριση είναι η επικύρωση μιας ερμηνείας που άγγιξε τα όρια της τραγωδίας και της ποίησης. Η Καλτσίκη, με σπάνια ευαισθησία και εσωτερική πειθαρχία, δεν "υποδύεται” τη Μπλανς· την ζει στον απόλυτο βαθμό. Κάθε βλέμμα, κάθε ρήγμα στη φωνή της, κάθε κίνηση του σώματος κουβαλά τη διάλυση μιας εποχής και την αγωνία ενός ανθρώπου που προσπαθεί να κρατηθεί στο φως, ενώ όλα γύρω του σκοτεινιάζουν.

Λεωφορείο ο πόθος
Γκέλυ Καλαμπάκα©

"Η Αλεξία Καλτσίκη αιχμαλώτισε σε κάθε εκατοστό της μια ηρωίδα που είναι πολλοί ψυχισμοί μαζί: ξεπεσμένη αλλά ακόμη σνομπ αριστοκράτισσα, πληγωμένη ερωτευμένη γυναίκα, εκμαυλίστρια ανήλικων αγοριών, γυναίκα που παλεύει να κρατήσει ανθρώπους και περιουσίες, γυναίκα που βιάζεται και, βέβαια, γυναίκα που καταλήγει στο ψυχιατρείο. Η πορεία της προς την απόλυτη καταρράκωση αποτελεί μεγάλη στιγμή στη σύγχρονη παραστασιογραφία" υπογραμμίζει στην κριτική της για την παράσταση η Τώνια Καράογλου.

Η Μπλανς Ντι Μπουά της Καλτσίκη είναι εύθραυστη και μεγαλειώδης ταυτόχρονα- ένα ον σε αποσύνθεση και μαζί ένα πλάσμα που αντιστέκεται στον θάνατο με την τελευταία ύλη της φαντασίας της. Η ερμηνεία της ξεχώρισε γιατί αποκαλύπτει την ψυχή πίσω από τον μύθο· γιατί δεν αναπαριστά την παράνοια, αλλά τη μεταμορφώνει σε καθαρή ποίηση.

Λεωφορείο ο πόθος 2025-26
Γκέλυ Καλαμπάκα©

Ο Δημήτρης Καραντζάς, με τη γνωστή του ακρίβεια και βαθιά κατανόηση του σύγχρονου ανθρώπου, δημιουργεί μια παράσταση που μοιάζει με κατάδυση στο νου της Μπλανς. Μέσα από έναν εσωτερικό σκηνικό κόσμο, γεμάτο παλμούς, ήχους και φως που σβήνει, η Μπλανς κινείται ανάμεσα στη μνήμη και στην παράνοια, στο όνειρο και στην κατάρρευση. Δίπλα της, μια νέα εξαιρετική διανομή (Αινείας Τσαμάτης, Ηρώ Μπέζου, Βαγγέλης Αμπατζής, Ιωάννα Πιατά, Πέτρος Δημοτάκης) δίνει υπόσταση σε ένα περιβάλλον όπου το ένστικτο συγκρούεται με την ευαισθησία, και ο ρεαλισμός συντρίβει την ψευδαίσθηση.

Λεωφορείο ο πόθος 2025-26
Γκέλυ Καλαμπάκα©

Το "Λεωφορείο ο πόθος” του Καραντζά θα παιχτεί για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων και δεν είναι μια επανάληψη του γνωστού κλασικού έργου· είναι μια επανερμηνεία του τραύματος. Η Μπλανς δεν είναι πια μόνο μια γυναίκα του Νότου που κατέρρευσε· είναι μια μεταφορά του ίδιου του θεάτρου – του θεάτρου που επιμένει να πιστεύει στο ωραίο, ενώ ο κόσμος γύρω του σκληραίνει.

Λεωφορείο ο Πόθος, Δημήτρης Καραντζάς 2024-25
Γκέλυ Καλαμπάκα

Οι βραβεύσεις της Αλεξίας Καλτσίκη ήρθαν ως φυσικό επακόλουθο μιας ερμηνείας οριακής, ανθρώπινης και ανεπανάληπτης. Μιας Μπλανς που, όπως έγραψε ο ίδιος ο Ουίλιαμς, "δεν επιβιώνει με τη δύναμη, αλλά με την ευγένεια των ξένων”. Κι αυτή η ευγένεια, το χάρισμα της τρυφερότητας μέσα στο χάος, είναι που κάνει την Καλτσίκη να ξεχωρίζει- ως μια από τις σημαντικότερες ηθοποιούς της γενιάς της.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Λεωφορείο ο Πόθος

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 130 '

Η έκπτωτη μεγαλοαστή Μπλανς Ντιμπουά αντιπαρατίθεται με τον Πολωνό σύζυγο της αδερφής της Στέλλας, Στάνλεϊ Κοβάλσκι, όταν καταφθάνει ξαφνικά στη Νέα Ορλεάνη για να μείνει μαζί τους. Η συντριπτική σύγκρουση των δύο κόσμων, αυτού των ψευδαισθήσεων και της προσκόλλησης στο παρελθόν, στη φαντασίωση της ευημερίας, κι εκείνου της επιβίωσης, της ορμής και του πραγματισμού, εγείρει μεγάλα ερωτήματα περί κοινωνικής, φυλετικής και ταξικής ανισότητας. Η Μπλανς σ’ αυτόν τον τερματικό σταθμό που την αφήνει το λεωφορείο με το παράδοξο όνομα "Πόθος", θα έρθει αντιμέτωπη με το τραύμα της και όλες τις ανεκπλήρωτες επιθυμίες της.

Προσκήνιο

Καπνοκοπτηρίου 8 & Στουρνάρη, Πολυτεχνείο

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Μια Έντα Γκάμπλερ από το 2032 στο Θέατρο "Τζένη Καρέζη"

Μια σύγχρονη Έντα από τους Αντώνη Τσιοτσιόπουλου - Γιώργου Παλούμπη, που δρα και αντιδρά σε ένα "σημερινό" κοινωνικοπολιτικό σκηνικό.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
06/11/2025

Πρεμιέρες: Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Αυτές οι θεατρικές παραστάσεις κάνουν πρεμιέρα από 6 έως 12/11 και ξεχωρίζουν.

Τελευταία έξοδος - Ρίτα Χέιγουορθ

Το μεγάλο στοίχημα να αποδοθεί θεατρικά το best seller του "άρχοντα του τρόμου", Στίβεν Κινγκ, κερδίζεται με μια παράσταση που εμπιστεύεται τη δύναμη των θεατρικών μέσων και της υποκριτικής ερμηνείας. | Powered by Uber

Ο Φιάκας

Ο Πάνος Σκουρολιάκος σκηνοθετεί με πληθωρικότητα μια από τις πιο αγαπητές κωμωδίες της ελληνικής θεατρικής ιστορίας, με τον Γιώργο Γαλίτη να πραγματοποιεί μια απολαυστική ερμηνεία-"κέντημα". | Powered by Uber

Φωκάς Ευαγγελινός - Άννα Μάσχα μιλούν για την "Αλεξάνδρεια" στο Παλλάς

Αντίστροφη μέτρηση για την πρεμιέρα της "Αλεξάνδρειας", το όνειρο του Φωκά Ευαγγελινού που έγινε πραγματικότητα μ’ ένα εξαιρετικό καστ 25 ηθοποιών και μουσική της Ευανθίας Ρεμπούτσικα.

Έξι παραστάσεις κοιτούν τη ζωή κατάματα με τον πιο ουσιαστικό τρόπο

Έξι παραστάσεις φωτίζουν με διαφορετικούς τρόπους την ανθρώπινη ύπαρξη, τις κοινωνικές συμβάσεις και την ανάγκη για ελευθερία. Θέατρο που συγκινεί, ταρακουνά και μιλά κατευθείαν στη ζωή.

Η Κατερίνα Διδασκάλου και "Η πόρνη από πάνω": δεκατέσσερα χρόνια το ίδιο ρίγος

"Η πόρνη από πάνω" μετρά δεκατέσσερα χρόνια αλήθειας και συγκίνησης, μέσα στην άνθηση του ελληνικού θεάτρου. Ένα έργο-ορόσημο που εξακολουθεί να συγκλονίζει, με μια πρωταγωνίστρια που δίνει κάθε φορά την ψυχή της. Αν δεν έχετε δει ακόμη την Κατερίνα Διδασκάλου σε αυτόν τον ρόλο, μην τη χάσετε στον Νέο Ακάδημο.