"Unfriend": Παρακολουθήσαμε την παράσταση στον Νέο Ακάδημο και μεταδίδουμε εντυπώσεις μας

Το “α” ήταν εκεί σε μία βραδιά της κωμωδίας όπου πρωταγωνιστούν οι Κατερίνα Διδασκάλου, Βάσω Λασκαράκη και Σόλων Τσούνης και μοιράζεται τις σκέψεις του.

unfriend © Patroklos Skafidas

Το Google είναι μία πανίσχυρη μηχανή αναζήτησης -αυτό το ξέρουν όλοι. Εκεί υπάρχουν πληροφορίες για τα πάντα, από το καλύτερα μέρη για να φας την Τσικνοπέμπτη, μέχρι το ποια είναι η πρωτεύουσα του Λιχτενστάιν, αλλά και το… αν μια άγνωστη που σχεδόν αυτοπροσκαλείται στο σπίτι σου είναι δολοφόνος. Εντάξει, ίσως το τελευταίο να είναι λίγο τραβηγμένο, αλλά πώς θα αντιδρούσες αν σου τύχαινε στην πραγματικότητα; Γιατί αυτό ακριβώς συνέβη στον Πέτρο και τη Ντέπι, το ζευγάρι που ενσαρκώνουν ο Σόλων Τσούνης και η Βάσω Λασκαράκη στην παράσταση "Unfriend” στον Νέο Ακάδημο. Το "α” παρακολούθησε τo έργο που σκηνοθετεί ο Αντώνης Γαλέος (σε μουσική Σταμάτη Κραουνάκη)  και αναμεταδίδει τις εντυπώσεις του καθώς και τι συζήτησε με την… "ύποπτη” άγνωστη που προαναφέραμε, την οποία ερμηνεύει η Κατερίνα Διδασκάλου.

unfriend
©Patroklos Skafidas

Διαβάστε Επίσης

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι δεν έπεφτε καρφίτσα στην πλατεία του Νέου Ακάδημου, με τον κόσμο να συρρέει ολοένα και περισσότερος μέχρι και το τρίτο κουδούνι. Στο κοινό μπορούσε να δει κανείς όλες τις ηλικίες, από μεγαλύτερους μέχρι νεότερους αλλά και οικογένειες με παιδιά. Και μάλλον αυτό το τελευταίο κοινό ήταν η κύρια στόχευση του έργου -και αυτό με διττό τρόπο. Από τη μία πλευρά, οι χαρακτήρες του "Unfriend” (το κλασικό αντρόγυνο που πνίγεται στη δουλειά, ο ανώριμος έφηβος γιος τους, η μέσα στη νταρκίλα συνομήλικη αδερφή του) κατάφερναν να δημιουργήσουν μια οικειότητα. Από την άλλη, τα fart jokes ίσως προκαλούσαν κάποια χαμόγελα αλλά μαζί και αρκετή αμηχανία (με αποκορύφωμα τη σκηνή των… εντερικών θεμάτων του χαρακτήρα του αστυνόμου). Πώς, όμως, φτάνουμε στον αστυνόμο (Άρης Αντωνόπουλος) που έρχεται στο κατά τα άλλα φιλήσυχο σπίτι και πίνει ανενόχλητος το γάλα στο ψυγείο;

Unfriend
©Patroklos Skafidas

Διαβάστε Επίσης

Στο "Unfriend”, όλα ξεκινούν όταν ένα ζευγάρι σε μια κρουαζιέρα γνωρίζει την Έλσα, μία χήρα, η οποία ξέρει τα κουτσομπολιά σε κάτω, μέσο και άνω κατάστρωμα. Το αντρόγυνο, απο ευγένεια, υπόσχεται στην πολύ επικοινωνιακή γυναίκα (που γίνεται και ολίγον τι κολλιτσίδα), να τη φιλοξενήσει σε περίπτωση που ο δρόμος τη φέρει προς τα μέρη τους. Και, ξαφνικά, συμβαίνει ακριβώς αυτό. Πράγματι, λίγους μήνες αργότερα, η Έλσα ανακοινώνει την άφιξή της -κάτι που θα ήταν απλά κουραστικό για τον Πέτρο και την Ντέπι αν δεν αποδεικνυόταν… επικίνδυνο. Γιατί με μία αναζήτηση στο Google, η Ντέπι ανακαλύπτει ότι η Έλσα έχει διαπράξει ένα κάρο φόνους. Είναι δυνατόν να αφήσουν μια serial killer να μπει μέσα στον προσωπικό τους χώρο, πόσω μάλλον όταν βρίσκονται εκεί και τα παιδιά τους (Μανώλης Γκίνης/Αμέρικο Μέλης, Γεωργία Μεσαρίτη); Τελικά, φαίνεται ότι είναι, καθώς η διστακτική στάση κυρίως του άντρα αλλά και η αμφιβολία για την αλήθεια αυτής της βαριάς κατηγορίας, επιτρέπουν την είσοδο (και την εγκατάσταση) της Έλσας στο σπίτι τους.

Και κάπου εδώ εντοπίζουμε τα λίγο πιο ουσιαστικά θέματα του κειμένου του Σκωτσέζου Στίβεν Μόφατ (Doctor Who). Είναι, τελικά, αληθινό οτιδήποτε διαβάζουμε στο διαδίκτυο; Πρέπει να το εμπιστευόμαστε πάντοτε ως πηγή μας; Πόσο επικίνδυνα είναι τελικά τα fake news και πόσο εύκολα οδηγούν σε δολοφονίες χαρακτήρα; Αυτές είναι κάποιες από τις σημαντικές και επίκαιρες προβληματικές του έργου, μαζί με το ζήτημα της αστικής ευγένειας: μπορεί ένα καθωσπρέπει μέλος της κοινωνίας να καταρρίψει τα στεγανά του ίδιου του του καθωσπρεπισμού όταν αυτό είναι ανάγκη; 

Unfriend
©Patroklos Skafidas

Διαβάστε Επίσης

Σίγουρα από το "Unfriend” θα μας μείνουν οι ερμηνείες των ηθοποιών, από τις οποίες ξεχωρίσαμε την ευρηματικότητα της Διδασκάλου αλλά και τις απολαυστικές στιγμές σωματικής κωμωδίας του Δημήτρη Κουρούμπαλη (ειδικά σε ένα ιντερμέδιο του έργου). Παράλληλα, έξυπνη ήταν και η ανατροπή του κειμένου -η ανεπιθύμητη από τους γονείς Έλσα κερδίζει τη συμπάθεια των παιδιών- αλλά και το ανοιχτό τέλος του (no spoilers). Την ίδια στιγμή, βέβαια, η αβάσταχτη "βρετανικότητα” του "Unfriend” δεν άφηνε ορισμένες όψεις του έργου να περάσουν στην πλατεία. Και δεν μιλάμε για τις σποραδικές αστοχίες στη μετάφραση (του τύπου "Sweet Jesus!”- "γλυκέ Ιησού!”), αλλά για την ίσως όχι τόσο αναγνωρίσιμη από το ελληνικό κοινό αντίθεση ανάμεσα στο βρετανικό ζευγάρι και τη στερεοτυπικά, πάρα-πολύ-φιλική Αμερικανίδα Έλσα αλλά και για την βιντεο-αναπαράσταση του "Deadly women” με την Ελένη Κρίτα (άραγε, πόσοι θεατές έπιασαν το reference;).

Unfriend
©Patroklos Skafidas

Διαβάστε Επίσης

Αφού τελείωσε η παράσταση, είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με την Κατερίνα Διδασκάλου στον δρόμο της επιστροφής. Η ερμηνεύτρια, η οποία πρώτη φορά κάνει κωμωδία, μας αποκάλυψε ότι αυτό που της άρεσε στο έργο ήταν η εξυπνάδα του και το πολιτικό σχόλιο που κρυβόταν στο κάτω κείμενο. Επιπλέον, σε ένα γενικότερο σχόλιο για το είδος της παράστασης επεσήμανε ότι "η κωμωδία πρέπει να είναι ένα συμβάν ανθρώπινο, να μη αισθάνεσαι ότι ο ηθοποιός επιχειρεί να κάνει κάτι”. Τέλος, η Διδασκάλου, η οποία πρωταγωνιστεί και στην "Ηλέκτρα” της ΕΡΤ, μας αποκάλυψε ότι πρόκειται να συνεχίσει την "Πόρνη από πάνω”, τον μονόλογο που έχει κάνει θεατές να της εκμυστηρευτούν ότι τους άλλαξε τη ζωή.

Info: Η παράσταση θα παίζεται μέχρι και τις 28/4.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Unfriend

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 90 '

«Πώς αντιδράς όταν μαθαίνεις ότι φιλοξενείς μια δολοφόνο και πώς θα τη ξεφορτωθείς ευγενικά;» αναρωτιέται η ομάδα γνωστών και αγαπημένων ηθοποιών που πρωταγωνιστεί στη μαύρη κωμωδία του 2020 για όλες τις ηλικίες, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, από τον σπουδαιότερο σύγχρονο κωμικό συγγραφέα στο Ηνωμένο Βασίλειο. Κατά τη διάρκεια των διακοπών τους, ο Πέτρος και η Ντέπι, ένα αγαπημένο «καθωσπρέπει» ζευγάρι, γνωρίζεται με την Έλσα, μια εκκεντρική, ιδιαιτέρως διαχυτική χήρα. Συμφωνούν από ευγένεια, να παραμείνουν σε επαφή στα social media. Λίγους μήνες αργότερα η Έλσα τους επισκέπτεται απρόσκλητη, ανακοινώνοντάς τους ότι θα μείνει μαζί τους μια ολόκληρη εβδομάδα. Όταν το ζευγάρι αποφασίζει να αναζητήσει κάποια στοιχεία στο διαδίκτυο για την ανεπιθύμητη φιλοξενούμενή τους, αφού δεν ξέρουν τίποτα για αυτή, ανακαλύπτουν ότι μπορεί να είναι μια στυγνή δολοφόνος!

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "ΑΤΙΤΛΟΝ" της Αντωνίας Οικονόμου ξεκινάει δεύτερο κύκλο παρουσίασης

Η παρασταστική αλληγορία της Ελληνίδας χορογράφου έρχεται στο Σύγχρονο Θέατρο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
16/05/2024

"Ρωμαίος και Ιουλιέτα": Το κλασικό έργο ως γέφυρα Ελλάδας και Τουρκίας στο Μέγαρο

Μετά την Άγκυρα και την Κωνσταντινούπολη, η συμπαραγωγή του Κρατικού Θεάτρου της Τουρκίας και του Μεγάρου Μουσικής σε σκηνοθεσία Λευτέρη Γιοβανίδη έρχεται στο Μέγαρο στις 16/5, με τις απαραίτητες τροποποιήσεις στην σαιξπηρική ιστορία και έναν πολυπολιτισμικό θίασο.

Μάθε με να φεύγω

Η πικρή ιστορία άτυχων ερώτων και μοναξιάς του Άκη Δήμου αποδίδεται από τον Γιάννη Σκουρλέτη με μία παράδοξη, queer σκηνική γλώσσα, που γοητεύει με τη δυναμική της. | Powered by Uber| Powered by Uber

Ένας εχθρός του λαού

Παράσταση συλλογικής αφηγηματικής φόρμας που αναδεικνύει το σημαντικού πολιτικού προβληματισμού ιψενικό έργο, αφήνοντας όμως σε δεύτερη μοίρα ζητήματα θεατρικότητας | Powered by Uber

Η "Βότκα μολότοφ" "σκάει" κι αυτό το καλοκαίρι

Η εκρηκτική κωμωδία της Ελένης Ράντου σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη και με τον Τάσο Χαλκιά ως Τσέχοφ επιστρέφει με καλοκαιρινή περιοδεία σε ανοικτά θέατρα της Αττικής.

"Uncanny valley": Οι Rimini Protokoll συμμετέχουν με περφόρμανς στο Athens Digital Arts Festival

Η γερμανική θεατρική ομάδα που δημιούργησε το επιδραστικό θεατρικό κίνημα Reality Trend έρχεται στο Ρεξ, με μια περφόρμανς με πρωταγωνιστή ένα ανθρωπόμορφο ρομπότ.

"Glorious Epic": Έχεις ξαναδεί σύγχρονο χορό στο Alcatraz Strip Club;

Η χορογράφος Σοφία Μαυραγάνη παρουσιάζει μια "ένδοξη έπικ παράσταση χορού", μια ποιητική αλληγορία για την ομορφιά του αταίριαστου στο πιο φημισμένο στριπ κλαμπ της Αθήνας.