"Unfriend": Παρακολουθήσαμε την παράσταση στον Νέο Ακάδημο και μεταδίδουμε εντυπώσεις μας

Το “α” ήταν εκεί σε μία βραδιά της κωμωδίας όπου πρωταγωνιστούν οι Κατερίνα Διδασκάλου, Βάσω Λασκαράκη και Σόλων Τσούνης και μοιράζεται τις σκέψεις του.

unfriend © Patroklos Skafidas

Το Google είναι μία πανίσχυρη μηχανή αναζήτησης -αυτό το ξέρουν όλοι. Εκεί υπάρχουν πληροφορίες για τα πάντα, από το καλύτερα μέρη για να φας την Τσικνοπέμπτη, μέχρι το ποια είναι η πρωτεύουσα του Λιχτενστάιν, αλλά και το… αν μια άγνωστη που σχεδόν αυτοπροσκαλείται στο σπίτι σου είναι δολοφόνος. Εντάξει, ίσως το τελευταίο να είναι λίγο τραβηγμένο, αλλά πώς θα αντιδρούσες αν σου τύχαινε στην πραγματικότητα; Γιατί αυτό ακριβώς συνέβη στον Πέτρο και τη Ντέπι, το ζευγάρι που ενσαρκώνουν ο Σόλων Τσούνης και η Βάσω Λασκαράκη στην παράσταση "Unfriend” στον Νέο Ακάδημο. Το "α” παρακολούθησε τo έργο που σκηνοθετεί ο Αντώνης Γαλέος (σε μουσική Σταμάτη Κραουνάκη)  και αναμεταδίδει τις εντυπώσεις του καθώς και τι συζήτησε με την… "ύποπτη” άγνωστη που προαναφέραμε, την οποία ερμηνεύει η Κατερίνα Διδασκάλου.

unfriend
©Patroklos Skafidas

Διαβάστε Επίσης

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι δεν έπεφτε καρφίτσα στην πλατεία του Νέου Ακάδημου, με τον κόσμο να συρρέει ολοένα και περισσότερος μέχρι και το τρίτο κουδούνι. Στο κοινό μπορούσε να δει κανείς όλες τις ηλικίες, από μεγαλύτερους μέχρι νεότερους αλλά και οικογένειες με παιδιά. Και μάλλον αυτό το τελευταίο κοινό ήταν η κύρια στόχευση του έργου -και αυτό με διττό τρόπο. Από τη μία πλευρά, οι χαρακτήρες του "Unfriend” (το κλασικό αντρόγυνο που πνίγεται στη δουλειά, ο ανώριμος έφηβος γιος τους, η μέσα στη νταρκίλα συνομήλικη αδερφή του) κατάφερναν να δημιουργήσουν μια οικειότητα. Από την άλλη, τα fart jokes ίσως προκαλούσαν κάποια χαμόγελα αλλά μαζί και αρκετή αμηχανία (με αποκορύφωμα τη σκηνή των… εντερικών θεμάτων του χαρακτήρα του αστυνόμου). Πώς, όμως, φτάνουμε στον αστυνόμο (Άρης Αντωνόπουλος) που έρχεται στο κατά τα άλλα φιλήσυχο σπίτι και πίνει ανενόχλητος το γάλα στο ψυγείο;

Unfriend
©Patroklos Skafidas

Διαβάστε Επίσης

Στο "Unfriend”, όλα ξεκινούν όταν ένα ζευγάρι σε μια κρουαζιέρα γνωρίζει την Έλσα, μία χήρα, η οποία ξέρει τα κουτσομπολιά σε κάτω, μέσο και άνω κατάστρωμα. Το αντρόγυνο, απο ευγένεια, υπόσχεται στην πολύ επικοινωνιακή γυναίκα (που γίνεται και ολίγον τι κολλιτσίδα), να τη φιλοξενήσει σε περίπτωση που ο δρόμος τη φέρει προς τα μέρη τους. Και, ξαφνικά, συμβαίνει ακριβώς αυτό. Πράγματι, λίγους μήνες αργότερα, η Έλσα ανακοινώνει την άφιξή της -κάτι που θα ήταν απλά κουραστικό για τον Πέτρο και την Ντέπι αν δεν αποδεικνυόταν… επικίνδυνο. Γιατί με μία αναζήτηση στο Google, η Ντέπι ανακαλύπτει ότι η Έλσα έχει διαπράξει ένα κάρο φόνους. Είναι δυνατόν να αφήσουν μια serial killer να μπει μέσα στον προσωπικό τους χώρο, πόσω μάλλον όταν βρίσκονται εκεί και τα παιδιά τους (Μανώλης Γκίνης/Αμέρικο Μέλης, Γεωργία Μεσαρίτη); Τελικά, φαίνεται ότι είναι, καθώς η διστακτική στάση κυρίως του άντρα αλλά και η αμφιβολία για την αλήθεια αυτής της βαριάς κατηγορίας, επιτρέπουν την είσοδο (και την εγκατάσταση) της Έλσας στο σπίτι τους.

Και κάπου εδώ εντοπίζουμε τα λίγο πιο ουσιαστικά θέματα του κειμένου του Σκωτσέζου Στίβεν Μόφατ (Doctor Who). Είναι, τελικά, αληθινό οτιδήποτε διαβάζουμε στο διαδίκτυο; Πρέπει να το εμπιστευόμαστε πάντοτε ως πηγή μας; Πόσο επικίνδυνα είναι τελικά τα fake news και πόσο εύκολα οδηγούν σε δολοφονίες χαρακτήρα; Αυτές είναι κάποιες από τις σημαντικές και επίκαιρες προβληματικές του έργου, μαζί με το ζήτημα της αστικής ευγένειας: μπορεί ένα καθωσπρέπει μέλος της κοινωνίας να καταρρίψει τα στεγανά του ίδιου του του καθωσπρεπισμού όταν αυτό είναι ανάγκη; 

Unfriend
©Patroklos Skafidas

Διαβάστε Επίσης

Σίγουρα από το "Unfriend” θα μας μείνουν οι ερμηνείες των ηθοποιών, από τις οποίες ξεχωρίσαμε την ευρηματικότητα της Διδασκάλου αλλά και τις απολαυστικές στιγμές σωματικής κωμωδίας του Δημήτρη Κουρούμπαλη (ειδικά σε ένα ιντερμέδιο του έργου). Παράλληλα, έξυπνη ήταν και η ανατροπή του κειμένου -η ανεπιθύμητη από τους γονείς Έλσα κερδίζει τη συμπάθεια των παιδιών- αλλά και το ανοιχτό τέλος του (no spoilers). Την ίδια στιγμή, βέβαια, η αβάσταχτη "βρετανικότητα” του "Unfriend” δεν άφηνε ορισμένες όψεις του έργου να περάσουν στην πλατεία. Και δεν μιλάμε για τις σποραδικές αστοχίες στη μετάφραση (του τύπου "Sweet Jesus!”- "γλυκέ Ιησού!”), αλλά για την ίσως όχι τόσο αναγνωρίσιμη από το ελληνικό κοινό αντίθεση ανάμεσα στο βρετανικό ζευγάρι και τη στερεοτυπικά, πάρα-πολύ-φιλική Αμερικανίδα Έλσα αλλά και για την βιντεο-αναπαράσταση του "Deadly women” με την Ελένη Κρίτα (άραγε, πόσοι θεατές έπιασαν το reference;).

Unfriend
©Patroklos Skafidas

Διαβάστε Επίσης

Αφού τελείωσε η παράσταση, είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε με την Κατερίνα Διδασκάλου στον δρόμο της επιστροφής. Η ερμηνεύτρια, η οποία πρώτη φορά κάνει κωμωδία, μας αποκάλυψε ότι αυτό που της άρεσε στο έργο ήταν η εξυπνάδα του και το πολιτικό σχόλιο που κρυβόταν στο κάτω κείμενο. Επιπλέον, σε ένα γενικότερο σχόλιο για το είδος της παράστασης επεσήμανε ότι "η κωμωδία πρέπει να είναι ένα συμβάν ανθρώπινο, να μη αισθάνεσαι ότι ο ηθοποιός επιχειρεί να κάνει κάτι”. Τέλος, η Διδασκάλου, η οποία πρωταγωνιστεί και στην "Ηλέκτρα” της ΕΡΤ, μας αποκάλυψε ότι πρόκειται να συνεχίσει την "Πόρνη από πάνω”, τον μονόλογο που έχει κάνει θεατές να της εκμυστηρευτούν ότι τους άλλαξε τη ζωή.

Info: Η παράσταση θα παίζεται μέχρι και τις 28/4.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Unfriend

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 90 '

«Πώς αντιδράς όταν μαθαίνεις ότι φιλοξενείς μια δολοφόνο και πώς θα τη ξεφορτωθείς ευγενικά;» αναρωτιέται η ομάδα γνωστών και αγαπημένων ηθοποιών που πρωταγωνιστεί στη μαύρη κωμωδία του 2020 για όλες τις ηλικίες, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, από τον σπουδαιότερο σύγχρονο κωμικό συγγραφέα στο Ηνωμένο Βασίλειο. Κατά τη διάρκεια των διακοπών τους, ο Πέτρος και η Ντέπι, ένα αγαπημένο «καθωσπρέπει» ζευγάρι, γνωρίζεται με την Έλσα, μια εκκεντρική, ιδιαιτέρως διαχυτική χήρα. Συμφωνούν από ευγένεια, να παραμείνουν σε επαφή στα social media. Λίγους μήνες αργότερα η Έλσα τους επισκέπτεται απρόσκλητη, ανακοινώνοντάς τους ότι θα μείνει μαζί τους μια ολόκληρη εβδομάδα. Όταν το ζευγάρι αποφασίζει να αναζητήσει κάποια στοιχεία στο διαδίκτυο για την ανεπιθύμητη φιλοξενούμενή τους, αφού δεν ξέρουν τίποτα για αυτή, ανακαλύπτουν ότι μπορεί να είναι μια στυγνή δολοφόνος!

Νέος Ακάδημος

Ακαδημίας & Ιπποκράτους 17

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Για τον Χάρη Ρώμα, η ανάγκη να αισθανθούμε ορατοί είναι πιο βαθιά απ’ όσο νομίζουμε

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας του κωμωδίας "Η Πριγκίπισσα των Αγίων Σαράντα" στο Coronet (από 4/12), ο Χάρης Ρώμας μιλά για τη συγγραφή, την υποκριτική, αλλά και για την πολιτική, αποκαλύπτοντας πώς συνδέει το χιούμορ με την κοινωνική κριτική και την προσωπική αλήθεια.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
07/12/2025

Χορεύουμε με την "Τοσοδούλα" στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Μια παράσταση για όλη την οικογένεια που βασίζεται στο παραμύθι "Τοσοδούλα" του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, σε σκηνοθεσία Γκάρι Σιβογιάν.

Συζήτηση για τους Αφροέλληνες με αφορμή την παράσταση "Άσπρο Μαύρο" στο Επί Κολωνώ

Οι συντελεστές της παράστασης "Άσπρο Μαύρο" συνομιλούν με τρεις καλεσμένους στην εκδήλωση - συζήτηση "Η Ορατότητα της Αφροελληνικής Κοινότητας στο Σύγχρονο Γίγνεσθαι".

"Μάρτυρας κατηγορίας"- Μυστήριο και αμείωτο σασπένς και 3η χρονιά στο "Δημήτρης Χορν"

Με ένα καστ γεμάτο ταλέντο και ενέργεια, η παράσταση "Μάρτυρας κατηγορίας" ζωντανεύει το θρυλικό δικαστικό θρίλερ της Άγκαθα Κρίστι στο θέατρο "Δημήτρης Χορν". Για 3η χρονιά η ένταση και η αληθοφάνεια κρατούν το κοινό καθηλωμένο από την πρώτη στιγμή ως το συγκλονιστικό φινάλε.

"Το μεγάλο μας τσίρκο": Το ιστορικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη ξανά στα φώτα της σκηνής

Ο Πέτρος Ζούλιας σκηνοθετεί το έργο-σταθμός της θεατρικής και πολιτικής ιστορίας μας, σε μια μουσικοθεατρική υπερπαραγωγή, με την Ελεωνόρα Ζουγανέλη και τον Δημήτρη Γκοτσόπουλο επικεφαλής του πολυμελούς θιάσου.

Τιμητική βράβευση στον σκηνοθέτη και συγγραφέα Μπάμπη Πλαϊτάκη από τον οργανισμό Heritage & Museums

Προβολή της θεατρικής του παράστασης "Δείπνο με τον Μεγαλέξανδρο".

Η "Φόνισσα" σε σκηνοθεσία Θοδωρή Αμπαζή

Η "Φόνισσα" εμπνέει τη νεοσύστατη Ομάδα "Φάος", που υπό τη σκηνοθεσία του Θοδωρή Αμπαζή μετατρέπει τον παπαδιαμαντικό λόγο σε μουσικοθεατρική παράσταση, φωτίζοντας εκ νέου τη σκοτεινή δύναμη του εμβληματικού έργου.