"Κάρμεν": Μετά τη θριαμβευτική του υποδοχή, το μπαλέτο του Μπιζέ επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή

Η επιτυχημένη παραγωγή χορού από το μπαλέτο της ΕΛΣ σε χορογραφία του Γιόαν Ίνγκερ θα επιστρέψει για τρεις ακόμη παραστάσεις και η προπώληση εισιτηρίων ανοίγει στις 29/2.

Κάρμεν ΕΛΣ Βαλέρια Ισάεβα©

Μετά τις έξι soldout παραστάσεις και τα διθυραμβικά σχόλια του κοινού, η Εθνική Λυρική Σκηνή ανακοινώνει τρεις επιπλέον παραστάσεις για το μπαλέτο "Κάρμεν" σε χορογραφία Γιόαν Ίνγκερ από το Μπαλέτο της ΕΛΣ. H επιτυχημένη παραγωγή χορού, σε μουσική διεύθυνση Έκτορα Ταρτανή, θα επιστρέψει στη σκηνή της Αίθουσας Σταύρος Νιάρχος στο ΚΠΙΣΝ στις 11, 12 και 14 Ιουλίου 2024. Η προπώληση των εισιτηρίων ξεκινάει στις 29 Φεβρουαρίου.

O διεθνώς αναγνωρισμένος χορογράφος Γιόαν Ίνγκερ υπογράφει μια νέα συναρπαστική χορογραφία για την ηρωίδα του Μπιζέ, η οποία θεωρείται το σύμβολο του έρωτα και της ελευθερίας, θέτοντας ως προτεραιότητά του μια διαφορετική ανάγνωση της διάσημης ιστορίας. Προκειμένου να προτρέψει τον θεατή να παρακολουθήσει τη δράση της ιστορίας μέσα από το φίλτρο της αθωότητας, παρουσιάζει τη διάσημη ιστορία μέσα από τη ματιά ενός παιδιού.

ΕΛΣ Κάρμεν
Βαλέρια Ισάεβα©

 Ο χορογράφος σημειώνει: "Η δική μου Κάρμεν δεν βασίζεται μόνο στη γυναικεία πρωταγωνίστρια της ιστορίας αλλά, όπως και στην πρωτότυπη νουβέλα του Μεριμέ, το μπαλέτο μου επικεντρώνεται στην ερωτική απόγνωση του Δον Χοσέ, ο οποίος, αποδεχόμενος την ελεύθερη φύση της αγαπημένης του, ξεκινάει έναν δρόμο προς την Κόλαση, ωθούμενος από τα πρωτόγονα ένστικτά του: το πάθος και την εκδίκηση. Υπάρχει ένα στοιχείο μυστηρίου σε αυτόν τον χαρακτήρα: θα μπορούσε να είναι ένα παιδί, θα μπορούσε να είναι ο Δον Χοσέ. Θα μπορούσε ακόμη και να είμαστε εμείς, με την αρχέγονη καλοσύνη μας να έχει πληγωθεί από την εμπειρία της βίας, η οποία, ακόμα και αν δεν κρατάει πολύ, μπορεί να έχει επηρεάσει για πάντα αρνητικά τη ζωή μας και την ικανότητά μας να συνδεόμαστε με τους άλλους".

Κάρμεν ΕΛΣ
Γιώργος Καλκανίδης©

Η "Κάρμεν" πρωτοπαρουσιάστηκε από το Εθνικό Μπαλέτο της Ισπανίας, όπου και σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία. Ενδεικτικό της παγκόσμιας απήχησης της χορογραφίας είναι ότι έχει ήδη παρουσιαστεί με επιτυχία στο Μόντε Κάρλο, ενώ θα παρουσιαστεί προσεχώς στο Σύδνεϋ από το Εθνικό Μπαλέτο της Αυστραλίας και στο Λονδίνο από το Εθνικό Μπαλέτο της Αγγλίας. Στη χορογραφία του Ίνγκερ, η μπαλετική εκδοχή της Κάρμεν των Ροντιόν Σεντρίν–Ζορζ Μπιζέ, σε νέα ενορχήστρωση του Άλβαρο Ντομίνγκεθ Βάθκεθ, "συνομιλεί" με την πρωτότυπη μουσική σύνθεση του Μαρκ Άλβαρεθ, ενώ τη δραματουργία υπογράφει ο Γκρέγορ Ακούνια-Πολ. Τα σκηνικά είναι των Κουρτ Άλεν Βίλμερ και Λετίθιας Γκανιάν (AAPEE) με το στούντιο deDos, τα κοστούμια του Νταβίδ Ντελφίν (σε αναβίωση από τη Μαρία Λουίσα Ράμος Κοράλες) και οι φωτισμοί του Τομ Bίσερ.

Την Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής θα διευθύνει ο γεννημένος στη Στουτγάρδη αρχιμουσικός Έκτορας Ταρτανής, στο ντεμπούτο του στην ΕΛΣ. Από την καλλιτεχνική περίοδο 2023-24 είναι ο νέος επικεφαλής αρχιμουσικός της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Κάτω Βαυαρίας και έχει εμφανιστεί με μεγάλη επιτυχία σε μουσικές αίθουσες εντός και εκτός Γερμανίας. Τα τελευταία χρόνια συνεργάζεται στενά με τον διεθνώς καταξιωμένο αρχιμουσικό Θεόδωρο Κουρεντζή. Εκτός από τη μουσική διεύθυνση, ασχολείται συστηματικά και με τη σύνθεση.

Συμμετέχουν οι Α΄ Χορευτές, οι Σολίστ, οι Κορυφαίοι και το Corps de ballet της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

Η παραγωγή υλοποιείται με τη στήριξη της δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) για την ενίσχυση της καλλιτεχνικής εξωστρέφειας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

ΕΛΣ Κάρμεν
Βαλέρια Ισάεβα©

Ο Γιόαν Ινγκερ

Γεννημένος το 1967 στη Στοκχόλμη, ο Ινγκερ εντάχθηκε στο Nederlands Dans Theater το 1990 και υπήρξε εξέχων χορευτής του ως το 2002. Το 1995, το ντεμπούτο του ως χορογράφου, επίσης για λογαριασμό του Nederlands Dans Theater, συνοδεύτηκε γρήγορα από υψηλές προσδοκίες και άμεση αναγνώριση. Ο Ίνγκερ αποχώρησε από το Nederlands Dans Theater, για να αναλάβει την καλλιτεχνική διεύθυνση του Μπαλέτου Κούλμπεργκ στη Στοκχόλμη το 2003, όπου δημιούργησε πολυάριθμα έργα. Από το 2008, ο Γιόαν δουλεύει ως ανεξάρτητος χορογράφος και δημιουργεί χορογραφίες για πολλούς θιάσους σε ολόκληρο τον κόσμο όπως για την Όπερα του Γκέτεμποργκ, το Μπαλέτο της Βασιλείας, το Εθνικό Σουηδικό Μπαλέτο, το Εθνικό Μπαλέτο της Ισπανίας, το Ατερμπαλέτο, το Μπαλέτο της Όπερας της Λιόν, τα Μπαλέτα του Μόντε Κάρλο και φυσικά το Nederlands Dans Theater, όπου διετέλεσε Συνεργαζόμενος Χορογράφος από το 2009 ως το 2016. Έχει λάβει βραβεία, όπως τα Lucas Hoving Production, Danza & Danza και Benois de la Danse. Το 2022, ο Γιόαν Ίνγκερ έγινε επίσης καλλιτεχνικός διευθυντής του Take Off Dance, ενός προγράμματος εκπαίδευσης για μελλοντικούς επαγγελματίες χορευτές μεταξύ 18 και 24 ετών με έδρα τη Σεβίλλη.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Κάρμεν

  • Μπαλέτο

Μια νέα χορογραφία που καθορίζεται από μια ανάγνωση που επικεντρώνεται στο θέμα της βίας μέσα από τα μάτια ενός παιδιού, σε ενορχήστρωση Άλβαρο Ντομίνγκεθ Βάθκεθ και μουσική διεύθυνση Έκτορα Ταρτανή. Ο διακεκριμένος χορευτής και χορογράφος Γιόαν Ίνγκερ, με τη μακροχρόνια επιτυχημένη διαδρομή στο Nederlands Dans Theater, καθώς και σε άλλες σημαντικές ευρωπαϊκές ομάδες χορού, δημιούργησε το μπαλέτο Κάρμεν για το Εθνικό Μπαλέτο της Ισπανίας, όπου και σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία. O Ίνγκερ ανέλαβε το ρίσκο και την πρόκληση να δημιουργήσει μια καινούρια χορογραφία για την ηρωίδα του Μπιζέ, η οποία θεωρείται το σύμβολο του έρωτα και της ελευθερίας, θέτοντας ως προτεραιότητά του μια διαφορετική ανάγνωση της διάσημης ιστορίας. Έτσι επέλεξε να επικεντρωθεί στο θέμα της βίας, μέσα όμως από τη ματιά ενός παιδιού. Υπό αυτή την οπτική γωνία ο Ίνγκερ προτρέπει τον θεατή να παρακολουθήσει τη δράση της ιστορίας μέσα από το φίλτρο της αθωότητας.

Εθνική Λυρική Σκηνή - αίθουσα «Σταύρος Νιάρχος»

Κέντρο Πολιτισμού - Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος», Λεωφ. Συγγρού 364, Καλλιθέα

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hard pop": Το νεό χορογραφικό έργο του Δημήτρη Μυτιληναίου συνδυάζει μουσική από 20 ποπ τραγούδια

Στο στούντιο PalmTree-MCA ανεβαίνει τον Μάιο μια παράσταση που αφορά στις πιθανές συγκλίσεις αλλά και στις εμφανείς αποκλίσεις μεταξύ του κλασικού μπαλέτου και του χορού στην ποπ κουλτούρα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/05/2024

Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα

Μεταξύ λαογραφίας, τελετουργικού δρωμένου και θεάτρου ντοκουμέντο κινείται η παράσταση της Πειραματικής Σκηνής του Θεσσαλικού Θεάτρου, εμπνευσμένη από μυστικιστικές και αληθινές ιστορίες γυναικών του θεσσαλικού κάμπου. | Powered by Uber

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ

Ατμοσφαιρική και ενδιαφέρουσα σκηνική πρόταση του γνωστού έργου του Φασμπίντερ για την ερωτική εξουσία και εξάρτηση μέσα από τη σχέση δύο γυναικών. | Powered by Uber | Powered by Uber

"Έξι πρόσωπα σε αναζήτηση συγγραφέα" και μετά τις διακοπές του Πάσχα

Το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο που σκηνοθετεί ο Πέτρος Νάκος σε δική του μετάφραση στο θέατρο Altera Pars θα συνεχίσει την πορεία του μετά την πασχαλινή ανάπαυλα.

"Ψιλικά": Μία περφόρμανς σε κείμενα Γλυκερίας Μπασδέκη ανεβάζει η ομάδα "Στέρεο νερό"

Μια site-specific performance για την αναζήτηση της ευτυχίας ανεβάζει τον Μάιο η ομάδα της χορογράφου Εύης Σούλη σε ένα εγκαταλελειμμένο εμπορικό κέντρο.

"Τα ραδίκια ανάποδα" θα δούμε και μετά το Πάσχα

Λόγω επιτυχίας, ο μονόλογος του Γιώργου Γαλίτη σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη, που βρίσκεται στον δέκατο χρόνο του, θα παραταθεί και μετά τις πασχαλινές διακοπές στο θέατρο Αργώ.

Η Αναστασία Παπαστάθη σκηνοθετεί τους "Βρικόλακες"

Το σπουδαίο δράμα του Ίψεν θα δούμε την ερχόμενη σεζόν στο θέατρο Radar.