"Μήδεια" του Ευριπίδη σε περιοδεία σκηνοθετεί η Λέα Μαλένη

Η Κύπρια σκηνοθέτης και βραβευμένη ηθοποιός του ΘΟΚ ανεβάζει την ασύγκριτη τραγωδία που μιλά, μεταξύ άλλων, για τον έρωτα, τη ζήλια, την προδοσία, την εξουσία, το “ξένο”, τον κοινωνικό αποκλεισμό, τη θέση της γυναίκας.

Λέα Μαλένη

Έχουν ήδη ξεκινήσει να "σκάνε” οι πρώτες ειδήσεις για τις θεατρικές παραστάσεις που θα δούμε το καλοκαίρι του 2023, ενώ εδώ και καιρό βρισκόμαστε εν αναμονή της ανακοίνωσης του φετινού προγράμματος του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Με αφορμή την ακρόαση που θα πραγματοποιήσουν μέσα στον Μάρτιο οι Θεατρικές Επιχειρήσεις Τάγαρη για την καλοκαιρινή τους παραγωγή πληροφορηθήκαμε ότι η Λέα Μαλένη θα σκηνοθετήσει τη "Μήδεια” του Ευριπίδη σε περιοδεία σε όλη την Ελλάδα. Ενώ αναμένουμε τα ονόματα των ηθοποιών που θα καθοδηγήσει η Κύπρια σκηνοθέτης και βραβευμένη ηθοποιός του ΘΟΚ (Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου), ας θυμηθούμε λίγο καλύτερα ποια ήταν η εμβληματική ηρωίδα.
Η Μήδεια, κόρη του βασιλιά της Κολχίδας και εγγονή του θεού Ήλιου, η οποία βοήθησε τον Ιάσονα, τον αρχηγό της Αργοναυτικής εκστρατείας, να κλέψει το χρυσόμαλλο δέρας, τον ερωτεύεται και τον ακολουθεί στην Ελλάδα, αφού σκοτώσει με φρικτό τρόπο, διαμελίζοντάς τον, τον αδερφό της προκειμένου να μην την εμποδίσει. Στην τραγωδία του Ευριπίδη που διδάχθηκε το 431 π.Χ, το νήμα της ιστορίας ξεκινάει με τη Μήδεια να βρίσκεται στην Κόρινθο, αντιμέτωπη με τον κοινωνικό αποκλεισμό αφού αντιμετωπίζεται ως ξένη και βάρβαρη, καθώς ο Ιάσονας της ανακοινώνει ότι πρόκειται να παντρευτεί την Γλαύκη, την κόρη του βασιλιά Κρέοντα. Η προδοσία οδηγεί την ηρωίδα να σκοτώσει την αντίζηλό της στέλνοντάς της δηλητηριασμένα δώρα, με αποκορύφωμα την αδιανόητη πράξη της παιδοκτονίας. Σκοτώνει τα παιδιά της για να εκδικηθεί τον Ιάσονα αλλά και για να τα προστατέψει από τους εχθρούς της. Η παιδοκτονία είναι το καταλυτικό στοιχείο που έφερε ο Ευριπίδης στον μύθο της Μήδειας, καθώς είναι ο πρώτος που την παρουσίασε ως συνειδητή πράξη. Έκτοτε, δεν υπάρχει καλλιτεχνικό είδος που να μην εμπνεύστηκε από αυτόν: το ίδιο το θέατρο, με τις δεκάδες μεταγραφές σε νέα έργα (από τον Κορνέιγ, τον Σενέκα, τον Ανούιγ, τον Χάινερ Μίλερ, ακόμη και τον Μποστ), ο κινηματογράφος, από τον Παζολίνι και τον Ζιλ Ντασέν μέχρι τον Λαρς φον Τρίερ, ο χορός, από τη Μάρθα Γκράχαμ ως τις δύο εξαιρετικές εκδοχές του Δημήτρη Παπαϊωάννου, η όπερα, με γνωστότερη αυτή του Κερουμπίνι, κ.ά.

Για τις ανάγκες στελέχωσης του Χορού της νέας παραγωγής της "Μήδειας” που θα παρουσιαστεί το καλοκαίρι, η παραγωγή καλεί σε ακρόαση γυναίκες επαγγελματίες ηθοποιούς, απόφοιτες δραματικών σχολών, ανεξαρτήτως ηλικίας. 

Όσα πρέπει να γνωρίζετε για την ακρόαση

-Οι ενδιαφερόμενες καλούνται να στείλουν ηλεκτρονικά το βιογραφικό τους σημείωμα, μαζί με δύο πρόσφατες φωτογραφίες τους (πορτρέτο και ολόσωμη) στο medeaperiodeia2023@gmail.com, έως την Κυριακή 19 Μαρτίου 2023 στις 12 τα μεσάνυχτα., αναγράφοντας στο θέμα του ηλεκτρονικού μηνύματος "Ακρόαση | ΜΗΔΕΙΑ" και το ονοματεπώνυμό τους. 

-Οι ενδιαφερόμενες θα πρέπει να διαθέτουν εξαιρετικές ικανότητες στο τραγούδι και στην κίνηση. Η επιλογή για συμμετοχή στην ακρόαση θα γίνει από την σκηνοθέτιδα και η αξιολόγηση των συμμετεχουσών στην ακρόαση θα γίνει από όλη την ομάδα των συντελεστών. 

-Οι ακροάσεις θα πραγματοποιηθούν σε κεντρικό θέατρο της Αθήνας από τις 23 μέχρι τις 27 Μαρτίου 2023. Οι υποψήφιες που θα επιλεγούν για την ακρόαση θα πρέπει να έχουν μαζί τους τυπωμένο το βιογραφικό τους σημείωμα και τις δύο πρόσφατες φωτογραφίες τους. Επίσης, θα πρέπει να φορούν άνετα ρούχα και παπούτσια. Οι ηθοποιοί που θα προσέλθουν στις ακροάσεις καλούνται να επιλέξουν και να αποστηθίσουν ένα σύντομο απόσπασμα  από το κείμενο του "Μήδειας" (μέρη του χορού), 5 έως 10 στίχων, σε μετάφραση δικής τους επιλογής, καθώς και ένα σύντομο τραγούδι, δικής τους επιλογής.

-Οι ενδιαφερόμενες, που θα καταθέσουν το βιογραφικό τους μέσα στην καθορισμένη προθεσμία, θα ειδοποιηθούν ηλεκτρονικά μέχρι και τις 22/3/2023 για τη συμμετοχή τους ή μη στην ακρόαση, ενώ όσες κληθούν θα ειδοποιηθούν ηλεκτρονικά για την ημέρα και ώρα της ακρόασης.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Λήγουν οι καταλήψεις στις Δραματικές Σχολές

Με ανακοίνωση τους οι Σύλλογοι Σπουδαστών/τριών Σχολών Δραματικής Τέχνης ενημερώνουν για τη λήξη των καταλήψεων και την ταυτόχρονη συνέχιση του πολυμορφικού αγώνα τους, που ξεκίνησε με αφορμή το Προεδρικό Διάταγμα και υποβαθμίζει τις καλλιτεχνικές σπουδές.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
20/03/2023

"H Βίλα": Η διαχείριση της βίας μέσα από τα μάτια τριών γυναικών

Η Λητώ Τριανταφυλλίδου σκηνοθετεί τις Νατάσα Εξηνταβελώνη, Λίλα Μπακλέση, Αγγελική Πασπαλιάρη σε ένα έργο που εξετάζει τον απόηχο ενός τραυματικού γεγονότος στην σύγχρονη πραγματικότητά.

"Μισάνθρωπος": Πέτερ Στάιν, Βασίλης Χαραλαμπόπουλος στις πρόβες στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Ξεκίνησε η προπώληση για τον "Μισάνθρωπο" του Μολιέρου που θα ερμηνεύσει ο αγαπημένος του ελληνικού κοινού ηθοποιός σε σκηνοθεσία του διεθνώς αναγνωρισμένου Πέτερ Στάιν κι ενός από τους σημαντικότερους ευρωπαίους σκηνοθέτες.

"Πού πας, βρε Καραγκιόζη;" Στο 2ο Φεστιβάλ Σύγχρονου Θεάτρου Σκιών!

Ξεκινάει από το Ρομάντσο αυτό το τριήμερο και συνεχίζει στο Σεράφειο του Δήμου Αθηναίων το φεστιβάλ που μπαίνει φέτος στη δεύτερη διοργάνωσή του ανανεωμένο και αφιερωμένο στις διαδρομές και τις συγγένειες ανάμεσα σε Ανατολή και Δύση.

Ο Κωνσταντίνος Μάρκελλος γράφει για τα "Ορφανά" και τα επίκαιρα θέματα που πραγματεύονται

Με φόντο την πρόσφατη εθνική τραγωδία και τα ερωτήματα που έγειρε, σκηνοθέτησε ο Κωνσταντίνος Μάρκελλος τα "Ορφανά" του Ντένις Κέλι, ένα έργο που όπως λεει ο ίδιος κρύβει στον πυρήνα του έναν κριτικό στοχασμό απέναντι στην έννοια "ασφάλεια" και όχι μόνο.

Η "Σταχτοπούτα" χορεύει στο Christmas Theater

Το Classical Ballet Of Eastern Europe ενώνει βραβευμένους χορευτές σε μια παραμυθένια παράσταση κλασικού χορού πάνω στο παραμύθι του Σαρλ Περό.

Το θέατρο συναντά την επιστήμη στο "The Science of CSI: Έγκλημα στο εργαστήριο"

Οι "Science Reactors" επιστρέφουν στην "Άτρακτο" και προσεγγίζουν με χιούμορ την επιστήμη σε μια παράσταση με ελεύθερη είσοδο που συνδυάζεται με εργαστήριο εγκληματολογίας.