Δέκα πράγματα που μάθαμε για τη Μαρία Κουβίδη

Βαλς Νο 6 Φάνης Παυλόπουλος©

Πού σε ξέρω;
Πουθενά μάλλον, αλλά μπορεί και να είναι η ιδέα μου. Η τελευταία μου παράσταση πριν το "Βαλς No6" που παίζεται αυτήν την περίοδο στο Μπάγκειον ήταν τα "Πολιτισμένα Ζώα" στο Bios πριν πολύ καιρό. Μία διασκευή διηγημάτων του David Sedaris με πρωταγωνιστές ζώα, πολύ αγαπημένη δουλειά και πολύ αστεία.

Πού αλλού σε βρίσκω;
Αυτή την περίοδο σε δημοτικά σχολεία να κάνω θέατρο, σε ομάδες δραματοθεραπείας, σε μέρη που έχει καλό φαγητό και στον δρόμο να κολλάω αφίσες του "Βαλς No6".

 Πες μου κάτι για το θέατρο...
Το θέατρο μπορεί να σου σώσει τη ζωή αλλά η προετοιμασία μιας παράστασης μπορεί να σε πεθάνει. Για μένα παραμένει σταθερά το μόνο πράγμα που βγάζει νόημα.

 Η παράσταση που σε έχει συγκινήσει περισσότερο.
Πολλά χρόνια πίσω, "Το έβδομο ρούχο" στο θέατρο της Οδού Κυκλάδων, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μαυρίκιου. Είναι θολή η ανάμνηση πια, αλλά με είχε συνταράξει. Έχω ακόμη στα αυτιά μου ένα τραγούδι της παράστασης, την φωνή του Νίκου Καραθάνου και την συγκλονιστική ερμηνεία της Αλέκας Παϊζη, να γονατίζει αργά- αργά με απλωμένα τα χέρια και στην πλατεία σχεδόν να μην αναπνέουμε.

Το μικρόβιο του θεάτρου μπήκε...
Νομίζω την ευθύνη γι’ αυτό την έχει ο μπαμπάς μου. Λάτρευε το θέατρο, είχε μία συλλογή με όλα τα τεύχη εκείνου του θρυλικού περιοδικού για το θέατρο και μιλούσε συνέχεια για τις παραστάσεις που είχε δει κι εγώ τον έβαζα να μου τα λέει ξανά και ξανά. Αργότερα αντιστράφηκαν οι ρόλοι, εγώ μιλούσα κι εκείνος άκουγε και ήθελε να μαθαίνει τα πάντα. Μου έχει λείψει να μπορώ να μιλάω με τον μπαμπά μου για θέατρο.

Στο "Βαλς Νο6" θα ήθελες να προσέξουμε…
Το σχόλιο του έργου όσον αφορά στο victim blaming. Οι δικοί της άνθρωποι σιωπούν, αρνούνται να δουν τι συμβαίνει, ο ευρύτερος κύκλος ψιθυρίζει, σχολιάζει, κατηγορεί, λέει τα λάθος πράγματα. Δημιουργείται ένας ασφυκτικός κλοιός γύρω της από φωνές, σχόλια και γνώμες. Η Σόνια μοιάζει να έχει "καταπιεί" όλες αυτές τις φωνές, τις αναπαράγει, τις ειρωνεύεται, παλεύει μαζί τους, προσπαθεί να υπερασπιστεί τον εαυτό της, φτάνει στο σημείο να λοιδορεί η ίδια τον εαυτό της και βέβαια πίσω από αυτό υπάρχει ένας βαθύς πόνος, όπως συμβαίνει και στην πραγματικότητα.

Βαλς Νο 6
Φάνης Παυλόπουλος©

Αποκάλυψε μου την πιο αγαπημένη σου σκηνή στην παράσταση.
Η αγαπημένη μου σκηνή στην παράσταση έχει χρώμα φούξια, ακούγεται το "spring waltz" του Chopin και η Σόνια στροβιλίζεται πάνω σε μία κούνια συναντώντας για λίγο το παιδί που ήταν κάποτε, προτού διαλυθεί η ανεμελιά και η παιδικότητα της από το τραύμα της κακοποίησης.

Ο μεγαλύτερο εχθρό της τέχνης είναι…
Ο φανατισμός και η έλλειψη ελευθερίας.

Αν μπορούσες να αλλάξεις κάτι αυτό θα ήταν…
Θα ήθελα όλες τις γυναίκες ζωντανές και ασφαλείς. Θα ήθελα ο Ζακ να είναι στο καμαρίνι του και να  ετοιμάζεται για παράσταση, η Ελένη στη σχολή της, ο Παύλος να πίνει τον καφέ του με την κυρία Μάγδα… η λίστα είναι ατελείωτη.

Τα επόμενα σχέδια σου...
Θα πορευτώ για λίγο ακόμη με το "Βαλς No6"  και βλέπουμε. Τα σχέδια μου τα κινούν οι ιστορίες που ονειρεύομαι να πω και οι άνθρωποι που λαχταράω να συναντήσω.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Βαλς Νο 6

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 70 '

Ο κορυφαίος δραματουργός της Βραζιλίας αναμοχλεύει την ιστορία της Σόνιας, μιας έφηβης που δολοφονήθηκε σε ηλικία 15 ετών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Κυριακή Νασιούλα: Το "4 +Ένα" είναι για μένα μια (επι)στροφή στη φύση με όχημα το σώμα

Η νέα χορογράφος γράφει για την παράσταση χορού, που ενώνει τη φυσική, τη μηχανική, τη φιλοσοφία, το σύγχρονο χορό και τις καλές τέχνες, όπου τα στοιχεία της φύσης συνδιαλέγονται ως παλλόμενα σώματα επί σκηνής, λίγο πριν ανέβει στην Κεντρική Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΥΣΑ ΠΑΣΙΑΛΟΥΔΗ
03/06/2024

Για το Alok, η "κουήρ χαρά" είναι ο τρόπος του να υπάρχει σε έναν κόσμο που δεν το θέλει εδώ

Με αφορμή το stand-up comedy του που θα δούμε στις 4/6 στο Βέμπο, το καλλιτεχνό που σπάει τα στερεότυπα του φύλου μίλησε μαζί μας για την ομορφιά, τη σοφία και τις δυσκολίες της τρανς ζωής αλλά και για το χιούμορ ως μέσο για να εκφραστεί η πλήρης βεντάλια της ύπαρξής του.

Τη "Σπασμένη στάμνα" σκηνοθετεί ο Γιώργος Κιμούλης αυτό το καλοκαίρι

Περιοδεία ξεκινά η κωμωδία του Χάινριχ Φον Κλάιστ που έχει ως θέμα τον λανθασμένο τρόπο άσκησης της δικαιοσύνης από τους λειτουργούς της, με τον σκηνοθέτη, τον Αργύρη Αγγέλου και την Τζόυς Ευείδη να ανήκουν στον θίασο.

Ποια είναι η νέα παράσταση που ανεβάζει ο Νικόλας Βαγιονάκης στον Μικρό Κεραμεικό του χρόνου;

Με ένα σκοτεινό έργο του Γκυ ντε Μοπασάν που μιλά για τη φρενήρη κι αυτοκαταστροφική πορεία της ζωής του θα καταπιαστεί τον επόμενο χειμώνα ο καλλιτέχνης που έφερε στη σκηνή το "Mephisto" του Κλάους Μαν.

"Τι θέλει το θέατρο από τον κόσμο;": Μια συνομιλία ανάμεσα στο/η Sasha Marianna Salzmann και τον Γρηγόρη Λιακόπουλο

Αυτό το ερώτημα θα απασχολήσει τη συζήτηση ανάμεσα στο/η θεατρικό/ή συγγραφέα και μυθιστοριογράφο και τον συγγραφέα του πρόσφατου "Generation lost", οι οποίοι θα μιλήσουν στο Ινστιτούτο Γκέτε της Αθήνας (είσοδος ελεύθερη).

Η ομάδα "Εν Δυνάμει" ανεβάζει τους "Υπνοβάτες" στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Στην Κεντρική Σκηνή του θεάτρου η Ελένη Ευθυμίου υπογράφει μαζί με την ομάδα της, που αποτελείται από νέους καλλιτέχνες με και χωρίς αναπηρία, μια παράσταση για τη σχέση του ύπνου και του θανάτου αλλά και το πώς μεταφράζονται στη ζωή μας.

Πρεμιέρα για το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024 στην Πειραιώς 260 με θέατρο, χορό και live στην πλατεία

Ο βιομηχανικός χώρος της Πειραιώς μεταμορφώνεται ξανά σε δημοφιλή προορισμό, όχι μόνο για να φιλοξενήσει την αιχμή της διεθνούς και της ελληνικής σκηνής θεάτρου και χορού αλλά και για να ανοίξει τη φεστιβαλική εμπειρία και έξω από τις αίθουσες.