Μια βραδιά με τους "Πέρσες" της ομάδας Σημείο Μηδέν

Το θέατρο Πέτρας είναι το μόνο ανοιχτό θέατρο της Αττικής στο οποίο θα παιχτούν οι "Πέρσες" του Αισχύλου σε σκηνοθεσία του Σάββα Στρούμπου. Δεν θα χάσουμε την ευκαιρία να την δούμε.

Πέρσες Γιάννης Χατζηαντωνίου©

Το μεθοδολογικό υπέδαφος κάθε δουλειάς της ομάδας Σημείο Μηδέν είναι η μέθοδος Τερζόπουλου, μια ψυχοσωματική εκπαίδευση ηθοποιών, η οποία στηρίζεται στην έννοια της ενέργειας, ζωτικής και ζωικής. Ο Σάββας Στρούμπος, άξιος εκφραστής της συγκεκριμένης μεθόδου, ύστερα από ένα πολύμηνο εργαστήριο εστιασμένο στην αρχαία δραματουργία, παρουσίασε μια δική του προσέγγιση στους "Πέρσες" του Αισχύλου με έξι ηθοποιούς (Ρόζυ Μονάκη, Έβελυν Ασουάντ, Μπάμπης Αλεφάντης, Άννα Μαρκά Μπονισέλ, Έλλη Ιγγλίζμ, Ντίνος Παπαγεωργίου) ως Χορό, μέσα από τον οποίο αναδύονται τα πρόσωπα του έργου.

Διαβάστε Επίσης

"Οι "Πέρσες” είναι η τραγωδία που θέτει με βαθιά ποιητικό και κριτικό τρόπο το τραυματικό δίπολο πόλεμος-εξουσία. Αντιμετωπίσαμε το υλικό μέσα από το τοπίο της Νέμεσης, της θεϊκής εκδίκησης και τιμωρίας", δήλωσε στο "α" ο σκηνοθέτης.  Πρόκειται για την πρώτη τραγωδία που αντλεί τη θεματολογία της από ιστορικά γεγονότα (και μάλιστα μόνο κατά οκτώ χρόνια προγενέστερα από την παρουσίασή της στο κοινό) καθώς πραγματεύεται την οδύνη των Περσών όταν πληροφορούνται για τη συντριπτική ήττα τους στη Σαλαμίνα μάχη στην οποία είχε λάβει μέρος ο ίδιος ο συγγραφέας. Συχνά αναφερόμενη ως "αντιπολεμική" η τραγωδία του Αισχύλου "Πέρσες" στέκεται κριτικά απέναντι σε κάθε είδους υπεροψία και επεκτατισμό σεβόμενη τον θρήνο των ηττημένων και αποδοκιμάζοντας την αλαζονεία των νικητών. Η παράσταση ολοκληρώνει την περιοδεία της και επιστρέφει στην Αθήνα για μία μόνο παράσταση, στις 12/9, στο θέατρο Πέτρας.

Περισσότερες πληροφορίες

Πέρσες

  • Τραγωδία
  • Διάρκεια: 80 '

Η παράσταση της Ομάδας Σημείο Μηδέν είναι το αποτέλεσμα πολύμηνου εργαστηρίου πάνω στην αρχαία τραγωδία. Βάση της ερευνητικής διαδικασίας αποτελεί η μέθοδος ψυχοφυσικής εκπαίδευσης ηθοποιών του Θεόδωρου Τερζόπουλου. Στην παράσταση συμμετέχουν έξι ηθοποιοί οι οποίοι αποτελούν όλοι μαζί τον χορό, μέσα από τον οποίο αναδύονται τα πρόσωπα της τραγωδίας. Οι “Πέρσες” αποτελούν την πρώτη τραγωδία που αντλεί τη θεματολογία της από γεγονότα ιστορικά (και μάλιστα μόνο κατά οκτώ χρόνια προγενέστερα από την παρουσίασή της στο κοινό) καθώς πραγματεύεται την οδύνη των Περσών όταν πληροφορούνται για τη συντριπτική ήττα τους στη Σαλαμίνα, μάχη στην οποία είχε λάβει μέρος ο ίδιος ο συγγραφέας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2025: Όλα όσα έγιναν στην τελετή απονομής - Δείτε φωτογραφίες

Τα Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2025 από το "αθηνόραμα" απονεμήθηκαν για 27η χρονιά την Τρίτη 4 Νοεμβρίου στην αίθουσα "Αλεξάνδρα Τριάντη" του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΠΩΛΙΝΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ
07/11/2025

Είδαμε το μιούσικαλ Annie και ξαναπιστέψαμε στο αύριο

Το μιούζικαλ-φαινόμενο που ζωντανεύει στο Παλλάς με σκηνικά, συγκίνηση και παιδικό φως.

Θέατρο και χορός για μετρημένα ραντεβού (6-12/11)

Προλάβετε πέντε events θεάτρου και χορού την εβδομάδα 6-12/11, που μετράνε από μία έως και οκτώ παραστάσεις.

O Πάρις Ρούπος πιο "Κυριλέ" από ποτέ

Η νέα stand-up comedy παράσταση του κωμικού έρχεται στη Σκηνή "Brecht" - 2510 για περιορισμένες εμφανίσεις.

"Πυρεξία - Τρία οράματα για τη Μέση Ανατολή" και η ελπίδα για έναν καλύτερο κόσμο

Η Τατιάνα Λύγαρη, με το Τρένο στο Ρουφ, συνεχίζει μια σπάνια διαδρομή όπου η τέχνη γίνεται πράξη ανθρωπιάς. Η "Πυρεξία" της Ναόμι Γουάλας είναι μια ισχυρή πρόταση στο πολιτικό και κοινωνικό θέατρο του σήμερα.

Η Αλεξία Καλτσίκη σφραγίζει τη Μπλανς Ντι Μπουά: Μια ερμηνεία που συγκλόνισε κοινό και κριτικούς

Για τη συγκλονιστική της ερμηνεία ως Μπλανς Ντι Μπουά, η βραβευμένη Αλεξία Καλτσίκη επιστρέφει στο Θέατρο Προσκήνιο. Μια ερμηνεία-ορόσημο που καθιερώνει τη θέση της στο σύγχρονο ελληνικό θέατρο.

Πρεμιέρα για το "Cat A Strophe" στο Theatre of the No

Ξεκίνησε η νέα παράσταση σε κείμενο και σκηνοθεσία του Γιόελ Γούλφχαρτ στο πρώτο αγγλόφωνο θέατρο της Αθήνας, το Theatre of the No, που θέτει το ερώτημα κατά πόσο οι ζωές μας μιμούνται το θέατρο ή το αντίθετο;