Παρευρεθήκαμε στη συνέντευξη τύπου του πολυαναμενόμενου "Moby Dick The Musical” που ξεκινάει το ταξίδι του στις 15 Φεβρουαρίου στη σκηνή του Christmas Theater, σε παραγωγή του Onassis Culture. Μια πολύ δεμένη ομάδα μας υποδέχτηκε μαζί με τον σκηνοθέτη της παράστασης Γιάννη Κακλέα και τον Δημήτρη Παπαδημητρίου, τον άνθρωπο που είναι υπεύθυνος για τη σύλληψη και πορεία της προς τη σκηνή με όχημα το λιμπρέτο και τη μουσική σύνθεση που δημιούργησε πάνω στο αριστούργημα του Χέρμαν Μέλβιλ. "Θα σας πω ένα μυστικό. Αν θέλετε να προτείνετε κάτι κάπου φροντίστε να ακούγεται πάρα πολύ τρελό. Δεν είχα δυσκολία να πείσω όλους τους συντελεστές και τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών στο να κάνω το Μόμπι Ντικ, παρόλο που αυτό είναι ίσως η πιο εκκωφαντική και τρελή πρόταση που θα μπορούσε να είχε γίνει ποτέ. Μιλάμε για ένα τεράστιο κείμενο. Κάποιος θα σκεφτόταν ότι αυτά τα πράγματα δεν γίνονται. Το Μόμπι Ντικ όμως έγινε μια υπερπαραγωγή έξω από κάθε όριο και κυρίως χωρίς συμβιβασμούς στο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα”. Με αυτά τα λόγια μας έβαλε στο κλίμα της δημιουργίας του Μόμπι Ντικ ο Δημήτρης Παπαδημητρίου (διαβάστε εδώ τη συνέντευξη του με αφορμή την παράσταση).
”Όταν ήρθα πρώτη φορά σε επαφή με το λιμπρέτο του Δημήτρη Παπαδημητρίου, κατάλαβα ότι χρειαζόταν μία σύνθετη προσωπικότητα σαν τη δική του για να μπορέσει να αποδώσει αυτό το λογοτεχνικό αριστούργημα και ταυτόχρονα να μη διστάσει να βουτήξει στη βαθύτερη φιλοσοφία του”
Μετά την πρώτη παρουσίαση του "Moby Dick The Musical” στο θέατρο Παλλάς το 2020, η παράσταση ανεβαίνει στο Christmas Theater εξελιγμένη, με περισσότερες τεχνικές δυνατότητες, όπως επεσήμανε ο Γιάννης Κακλέας κρατώντας το τιμόνι του εντυπωσιακού φαλαινοθηρικού Πίκουοντ που έχει στηθεί επί σκηνής με την υπογραφή του Μανώλη Παντελιδάκη. Ενώ ο σκηνοθέτης της παράστασης τόνισε ότι "Χωρίς το λιμπρέτο και τη μουσική του Δημήτρη Παπαδημητρίου δεν θα μπορούσαμε να φέρουμε εις πέρας ένα τόσο μεγάλο έργο”. Γεγονός που υπογράμμισε και ο Ιβάν Σβιτάιλο που υποδύεται τον Β’ Υποπλοίαρχο Σταμπ: ”Όταν ήρθα πρώτη φορά σε επαφή με το λιμπρέτο του Δημήτρη Παπαδημητρίου, κατάλαβα ότι χρειαζόταν μία σύνθετη προσωπικότητα σαν τη δική του για να μπορέσει να αποδώσει αυτό το λογοτεχνικό αριστούργημα και ταυτόχρονα να μη διστάσει να βουτήξει στη βαθύτερη φιλοσοφία του”.
Οι περιπέτειες του ναυτικού Ισμαήλ στην αποστολή εκδίκησης του Καπετάνιου Αχαάβ κατά της λευκής φάλαινας "Μόμπι Ντικ" ζωντανεύουν σε μια παράσταση όπου τα σκηνικά, τα κοστούμια, οι φωτισμοί και η σύγχρονη τεχνολογία των ολογραμμάτων και των προβολών δένουν μαγικά μεταξύ τους. Όπως δήλωσε ο Αιμιλιανός Σταματάκης που έχει αναλάβει το ρόλο του Ισμαήλ: "Στην εποχή μας μια τέτοια παραγωγή είναι είδος προς εξαφάνιση. Κι ένας λόγος παραπάνω που κάνει ιδιαίτερη αυτή την παραγωγή είναι ότι έχει θέσει τις βάσεις προκειμένου τα τεχνικά μέσα που χρησιμοποιούνται εδώ να μπορέσουν να εξελίξουν και άλλες παραγωγές στο μέλλον”. Ενώ σύμφωνα με τον Θοδωρή Βουτσικάκη, Α’ Υποπλοίαρχο Στάρμπακ, πέρα από τις τεχνολογικές δυνατότητες "Ο Μόμπι Ντικ είναι μια τρανή απόδειξη ότι μπορούμε να έχουμε μουσικό θέατρο σήμερα στην Ελλάδα, και μάλιστα με τρόπο διαφορετικό απ’ ότι ίσως είχαμε συνηθίσει παλαιότερα”.
Ο Μπάμπης Βελισσάριος που ερμηνεύει τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Καπετάνιου Αχαάβ μίλησε και για τη σημασία του κορονοϊού που έδωσε σε όλους τους συντελεστές τον απαραίτητο χρόνο για "να ωριμάσει μέσα μας αυτό το έργο. Ήταν πάρα πολύ δύσκολο εξαρχής να συνειδητοποιήσουμε τι πάμε να κάνουμε. Αυτή τη στιγμή μπορώ να σας πω με βεβαιότητα ότι αξίζει να μοιραστούμε με το κοινό αυτή την παράσταση”. Χρόνος ο οποίος βοήθησε και τον Ευάγγελο Κουλουκύθα μαζί με το Candyshop VFX να φέρουν στο τωρινό ανέβασμα του Μόμπι Ντικ ένα "ψάρι” που έφτασε από τα 24 τα 31 μέτρα!
Μάθαμε ακόμη ότι κατά τη διάρκεια των παραστάσεων θα διατίθεται μια πολυτελής τριπλή κασετίνα του "Moby Dick The Musical” σε CD από τη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση.
Περισσότερες λεπτομέρειες για το "Moby Dick The Musical” μπορείτε να βρείτε εδώ.
Περισσότερες πληροφορίες
Moby Dick The Musical
Το σπουδαίο μυθιστόρημα του Χέρμαν Μέλβιλ για τη φιλία, την ανθρώπινη μοίρα και τη σχέση των ορίων του ανθρώπου με τον θεό μετατρέπεται σε ένα μιούζικαλ-υπερπαραγωγή.