Αριστοτέλης Ρήγας: "Τίποτα δεν μπορεί να συγκριθεί με την σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στον κωμικό και το κοινό σε μια ζωντανή παράσταση"

Ο γνωστός κωμικός μιλά στο “α” με αφορμή το νέο κωμικό του σόλο «Και το όνομα αυτού» που παίζεται για δεύτερη χρονιά.

Αριστοτέλης Ρήγας

Ο μοναδικός στο είδος του για τα εγχώρια δεδομένα κωμικός, Αριστοτέλης Ρήγας, που κατορθώνει να συνδυάζει μοναδικά το stand up comedy με την μουσική κωμωδία, μιλά στο "α” με αφορμή τη νέα του παράσταση "Και το όνομα αυτού". Στο τρίτο του σόλο, που παίζεται φέτος για δεύτερη χρονιά, έρχεται με εντελώς νέο υλικό εμπνευσμένο από την κοινή εμπειρία της πανδημίας, τις δικές του εμπειρίες ως νέος πατέρας, λογοπαίγνια, μεγαλύτερες ιστορίες και μουσικά mashup μεταξύ των οποίων και παιδικά τραγούδια. Μας είπε επίσης για το πόσο παρεξηγημένα είναι τα λογοπαίγνια, πως ήρθε το stand up comedy στη ζωή του αλλά και για την εκπομπή "Είμαι υπέρ” που έχει ξεκινήσει εδώ και μερικούς μήνες στο YouTube.

Αριστοτέλης Ρήγας

Πώς προέκυψε ο τίτλος "Και το όνομα αυτού";
Ηταν μια προφανής απάντηση στην ερώτηση "τι όνομα θα μπορούσε να έχει η νέα παράσταση στην οποία μιλάς για το γεγονός ότι έγινες πατέρας;". 

Τι θα δούμε σε αυτήν την παράσταση και πόσο καιρό την ετοιμάζατε;
Θα δείτε την τρίτη μου σόλο παράσταση που ενώ ως δομή στηρίζεται στις δύο προηγούμενες, μισό stand up comedy και μισό μουσική κωμωδία, αποτελείται από εντελώς νέο υλικό και στην οποία θεματικά ασχολούμαι με τις εμπειρίες που μοιραζόμαστε όλοι από την έλευση της πανδημίας και μετά αλλά και με τις προσωπικές μου εμπειρίες ως νέος πατέρας. Θα έχει λογοπαίγνια, μεγαλύτερες ιστορίες και μουσικά mashup μεταξύ των οποίων και κάποια με παιδικά τραγούδια, καθώς το τελευταίο διάστημα η μουσική στο σπίτι "παιδοκρατείται".

 

"Ο σκοπός μου δεν είναι να συνεπάρω το κοινό και να συγκινήσω τους ακροατές, είναι μόνο να τους κάνω να γελάσουν και αν κλάψουν να είναι μόνο από τα γέλια".


 

Είστε πρώτα κωμικός και μετά μουσικός ή το αντίθετο;
Είμαι μουσικός από τα 16 μου, άρα η μουσική έχει προτεραιότητα επειδή ήρθε πρώτη, ωστόσο αυτό που παρουσιάζω τα τελευταία δέκα σχεδόν χρόνια, από το 2012 που "ανακάλυψα" το είδος, αντλεί εξίσου και από τις δυο ιδιότητές μου. Δηλαδή αυτό που θα δείτε στη σκηνή είναι κατά βάση έναν κωμικό που προσεγγίζει την μουσική με τα εργαλεία της κωμωδίας, όπως άλλοι κωμικοί προσεγγίζουν πχ το μετρό ή τα αεροπλάνα ως θεματολογία. Δηλαδή, πρόκειται για κωμωδία, όχι για μουσική. Ο σκοπός μου δεν είναι να συνεπάρω το κοινό και να συγκινήσω τους ακροατές, είναι μόνο να τους κάνω να γελάσουν και αν κλάψουν να είναι μόνο από τα γέλια.

Τα λογοπαίγνια είναι ένα παρεξηγημένο είδος;
Είναι ναι. Χαίρομαι όμως που βλέπω τα τελευταία χρόνια να φεύγει από πάνω τους η "ρετσινιά" του κακού χιούμορ. Το λογοπαίγνιο είναι απλά μια φόρμα και δεν έχει να κάνει με την ποιότητα του περιεχομένου. 

Ποια είναι τα πιο ευφάνταστα μουσικά mash up που έχετε κάνει μέχρι σήμερα;
Δεν έχω ιδέα. Για εμένα είναι απλά ένα παιχνίδι με τους στίχους και τη μουσική, και η χαρά μου πηγάζει ακριβώς από αυτό, από το παιχνίδι. Μάλλον εκεί στηρίζεται και η επιτυχία τους.

 

Ποια είναι η σχέση σας με την υποκριτική και το θέατρο; Πώς ήρθε το stand up στη ζωή σας;
Υπήρξα ερασιτέχνης ηθοποιός από τη φοιτητική μου ζωή μέχρι και το 2012 που ξεκίνησα να ασχολούμαι με το stand up comedy, έχω συμμετάσχει σε κάποιες παραστάσεις, μερικές εκ των οποίων ήταν και με επαγγελματικούς θιάσους. Δεν έχω σπουδάσει σε δραματική σχολή, έκανα ωστόσο κατά καιρούς σεμινάρια υποκριτικής και αυτοσχεδιασμού. Σε ένα τέτοιο σεμινάριο γνώρισα και το stand up.

Αριστοτέλης Ρήγας

Σχολιάζετε συχνά θέματα της επικαιρότητας μέσω του καναλιού σας στο YouTube και της εκπομπής "Είμαι υπέρ”. Πότε αποφασίσατε να την ξεκινήσετε; Είναι εξίσου έντονο το κοινωνικοπολιτικό σχόλιο και στις παραστάσεις σας;
Νομίζω το πρώτο μου βίντεο το έκανα το περασμένο καλοκαίρι, και από τότε προσπαθώ να ανεβάζω ένα βίντεο την εβδομάδα, αν και οι αφορμές που βρίσκω είναι περισσότερες. Στις ζωντανές παραστάσεις δεν έχω τόσο έντονο σχόλιο επικαιρότητας, γιατί τα κείμενα των παραστάσεων είναι φτιαγμένα για να έχουν μια διάρκεια ζωής που μπορεί να φτάσει τα δυο με τρία χρόνια. Κοινωνικοπολιτικό σχόλιο υπάρχει παρόλα αυτά, απλά όχι με αφορμή την επικαιρότητα. 

Τι σημαίνει για εσάς η σχέση με το ζωντανό κοινό;
Είναι κάτι μοναδικό και αναντικατάστατο. Τίποτα δεν μπορεί να συγκριθεί με την σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στον κωμικό και το κοινό κατά τη διάρκεια μιας ζωντανής παράστασης. Μας έχει λείψει τόσο πολύ.

Ξέρετε πότε ένα αστείο θα επηρεάσει περισσότερο το κοινό ή είναι μια διαρκής έκπληξη για εσάς;
Γενικά, αν και το θέαμα φαίνεται να είναι εντελώς "αυτοσχεδιαστικό", δεν είναι καθόλου έτσι. Οι κωμικοί ξέρουμε ακριβώς τι αντιδράσεις περιμένουμε να δούμε σε κάθε αστείο, είναι όλα γραμμένα και σκηνοθετημένα μέχρι την τελευταία τους λεπτομέρεια. Εξαιρέσεις υπάρχουν σε αστεία που μας έρχονται επί σκηνής ή σε αστεία που δοκιμάζουμε στην παράσταση, όπου και έχουμε τεντωμένες τις "κεραίες" μας για να αξιολογήσουμε το υλικό αλλά αυτά τα αστεία είναι ένα πολύ μικρό ποσοστό στο σύνολο της παράστασης. Όπως ο ηθοποιός ερμηνεύει κάθε βράδυ το ίδιο κείμενο και πρέπει να το ζωντανέψει για το κοινό του, ακριβώς έτσι λειτουργούμε κι εμείς.

Αριστοτέλης Ρήγας

Προπώληση μέσω viva.gr

Περισσότερες πληροφορίες

Και το όνομα αυτού

  • Stand up Comedy
  • Διάρκεια: 75 '

Ο μοναδικός Έλληνας κωμικός που μπλέκει το stand up με τη μουσική κωμωδία υπογράφει ένα σόλο γεμάτο λογοπαίγνια, σουρεαλιστικές ιστορίες και μουσικά mash ups.

Άβατον

Ευπατριδών 3

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πρόσκληση για την Πολιτιστική Επιχορήγηση δράσεων σύγχρονου πολιτισμού από το ΥΠΠΟΑ

Οι δράσεις θα πραγματοποιηθούν εντός του 2023, στο πλαίσιο της στήριξης και ανάδειξης εκδηλώσεων πολιτιστικών φορέων.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
03/02/2023

O Γιάννης Χουβαρδάς λύνει την "Παρεξήγηση"

Την "Παρεξήγηση" σκηνοθετεί ο Γιάννης Χουβαρδάς στη σκηνή του Θεάτρου Τέχνης και, υπό τους ήχους της μουσικής που ερμηνεύει ζωντανά επί σκηνής ο Blaine L. Reininger, δίνει στην απίθανη ιστορία του Αλμπέρ Καμί μια μυστηριώδη, σχεδόν μεταφυσική χροιά. Η Μαριάννα Κάλμπαρη μετέφρασε το έργο και πρωταγωνιστεί πλαισιωμένη από ένα πολλά υποσχόμενο καστ.

"Έκτο πάτωμα": Μιούζικαλ-θρύλος ελληνικής κοπής

Με τη μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη, τους στίχους της Λίνας Νικολακοπούλου και τους χαρακτήρες του Αλφρέντ Ζερί που μετέγραψε στην ελληνική πραγματικότητα ο Γιώργος Βάλαρης, αυξάνεται η προσμονή για την πρεμιέρα του θρυλικό έργου "Το έκτο πάτωμα" στο Ακροπόλ.

Ο "Συνεργός" του Γιώργου Χριστοδούλου συνεχίζεται με τον ίδιο σε πρωταγωνιστικό ρόλο

Με μια αλλαγή στην υποκριτική ομάδα συνεχίζεται η παράσταση σε κείμενο και σκηνοθεσία του γνωστού ηθοποιού, με τον ίδιο να αντικαθιστά τον Γιώργο Τριανταφυλλίδη στη σκηνή του θεάτρου Επί Κολωνώ.

"Η κυρία δεν πενθεί": Το Θέατρο Πρόβα παρουσιάζει την σπαρταριστή κωμωδία του Κώστα Μουρσελά

Ο Σωτήρης Τσόγκας σκηνοθετεί και μοιράζεται τη σκηνή με τη Μαίρη Ραζή και τέσσερις ακόμη ηθοποιούς στο σατιρικό έργο που καθρεφτίζει τη σύγχρονη εποχή.

Θεατρικές πρεμιέρες: Έξι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε έξι από τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 2 έως 8 Φεβρουαρίου και ξεχωρίζουν.

"Ρέκβιεμ" στο Άττις με τις Σοφία Χιλλ και Αγλαϊα Παππά

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος σκηνοθετεί δυο ακαταμάχητες πρωταγωνίστριες τη Σοφία Χιλλ και την Αγλαϊα Παππά στο "Ρέκβιεμ".