@leonisg | Leonidas Germanopoulos
Η George Benias Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση "Crush" της σύγχρονης εικαστικού Bety Krňanská, η οποία εγκαινιάστηκε την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου. Η έκθεση παρουσιάζει μια νέα ενότητα έργων που συνομιλεί με την ταινία "Crash" (1996) του David Cronenberg. Η αναφορά αυτή λειτουργεί ως αφετηρία για να διερευνηθούν οι σύγχρονες εκφάνσεις της επιθυμίας, της έλξης, της σύγκρουσης και της μεταμόρφωσης στη σύνθετη σχέση ανθρώπου και τεχνολογίας.
Η Krňanská ενώνει γυναικείες φιγούρες με στοιχεία από τη γλώσσα και την αισθητική του αυτοκινήτου. Οι αρχικές εικόνες παράγονται μέσω τεχνητής νοημοσύνης και στη συνέχεια μεταφέρονται σε υλικά που χαρακτηρίζουν τη δουλειά της: ζωγραφική, sublimation dye, patchwork και κερί μέλισσας. Η μετάβαση αυτή —από την ψηφιακή σύνθεση στη χειροποίητη επιφάνεια— αποκαλύπτει μια έντονη αντίθεση ανάμεσα στο ψυχρό, μηχανικό βλέμμα του αλγορίθμου και τη θερμή υλικότητα της παραδοσιακής τεχνικής.
Στο "Crush", η καλλιτέχνιδα υπερβαίνει το στερεότυπο της γυναίκας "δίπλα" στο αυτοκίνητο. Εστιάζει στην αυτονομία, στη σωματικότητα και στη σχέση ως δυναμικό πεδίο. Οι γυναικείες μορφές δεν λειτουργούν ως αντικείμενα θέασης, αλλά συνομιλούν με τη μηχανή ως ισότιμα υποκείμενα, προτείνοντας μια νέα δυνατότητα αλληλεπίδρασης πέρα από την παθητική αναπαράσταση. Η έκθεση συνεχίζει την ερευνητική πορεία της Krňanská γύρω από τη θηλυκότητα, το σώμα και τη συνάντηση τεχνολογίας και χειροτεχνίας.
Η Bety Krňanská (1992) είναι Τσέχα καλλιτέχνις που ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Το έργο της κινείται ανάμεσα στη ζωγραφική, την υφαντική τέχνη και την τεχνολογία, εστιάζοντας στη γυναικεία αναπαράσταση, την αυτονομία του σώματος και τη διαρκώς μεταβαλλόμενη σχέση επιθυμίας και ψηφιακής κουλτούρας.
Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr
Περισσότερες πληροφορίες
Bety Krňanská: Crush
Μία νέα ενότητα έργων που συνομιλεί με την ταινία «Crash» του David Cronenberg. Η αναφορά αυτή λειτουργεί ως αφετηρία για να διερευνηθούν οι σύγχρονες εκφάνσεις της επιθυμίας, της έλξης, της σύγκρουσης και της μεταμόρφωσης στη σύνθετη σχέση ανθρώπου και τεχνολογίας. Η Krňanská ενώνει γυναικείες φιγούρες με στοιχεία από τη γλώσσα και την αισθητική του αυτοκινήτου. Οι αρχικές εικόνες παράγονται μέσω τεχνητής νοημοσύνης και στη συνέχεια μεταφέρονται σε υλικά που χαρακτηρίζουν τη δουλειά της: ζωγραφική, sublimation dye, patchwork και κερί μέλισσας. Η μετάβαση αυτή αποκαλύπτει μια έντονη αντίθεση ανάμεσα στο ψυχρό, μηχανικό βλέμμα του αλγορίθμου και τη θερμή υλικότητα της παραδοσιακής τεχνικής.
