Ο κύριος Χάιντ και η ρωγμή ανάμεσα στο είναι και το φαίνεσθαι

Η νέα έκθεση του καλλιτέχνη Νίκου Βισκαδουράκη, με τίτλο «Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ».

Νίκος Βισκαδουράκης Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ

Η Roma Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Νίκου Βισκαδουράκη με τίτλο "Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ", σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης καθηγητή Μάνου Στεφανίδη, που εγκαινιάζεται στις 18 Νοεμβρίου (7 μ.μ.).

Η έκθεση συγκεντρώνει μια επιλογή ζωγραφικών έργων διαφορετικών περιόδων και ενοτήτων στα οποία ο καλλιτέχνης διερευνά τη σχέση ανάμεσα στο φως και τη σκιά, το ορατό και το άδηλο, μέσα από μια συμβολική συνομιλία με τον κ. Χάιντ, το αρνητικό είδωλο του εαυτού, τη ρωγμή ανάμεσα στο είναι και το φαίνεσθαι. Η ζωγραφική του Βισκαδουράκη αναμετράται με τη μορφή, το βάθος και το ψυχικό ίχνος, επιχειρώντας να επαναφέρει την ομορφιά ως ηθικό και υπαρξιακό αίτημα.

Νίκος Βισκαδουράκης Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ
Νίκος Βισκαδουράκης, Χωρίς τίτλο, 2025, ακρυλικό και παστέλ σε χαρτί, 100 × 70 εκ.

Όπως σημειώνει ο επιμελητής της έκθεσης, καθηγητής Μάνος Στεφανίδης, το ζητούμενο είναι: "Να επιστρέψουμε στο κάλλος. Το απόλυτο κάτοπτρο του μέσα ουρανού...Αλλά με τους όρους του σήμερα. Να χωρέσει πάλι μέσα μας η ομορφιά του κόσμου. Και μάλιστα όχι η προφανής αλλά η άδηλη. Αυτή που κρύβεται στις σκιές και το σκοτάδι γιατί περιφρονεί τους διακοσμητικούς ναρκισσισμούς. Να αντλήσουμε ξανά τις βυθισμένες μέσα στο σκοτεινό φρέαρ, εικόνες. Χωρίς να φοβηθούμε το αδυσώπητο τους κάλλος".

Νίκος Βισκαδουράκης Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ
Νίκος Βισκαδουράκης, Χωρίς τίτλο (δίπτυχο), 2024, ακρυλικό και παστέλ σε χαρτί, 100 × 70 εκ (έκαστο)

Η έκθεση περιλαμβάνει μια αυστηρή επιλογή έργων από την επιτυχημένη έκθεση στην Κρήτη "Ο καθρέφτης του κ. Χάιντ" (Βασιλική Αγίου Μάρκου, 2025) με αναφορές σε προηγούμενες ενότητες εργασίας, όπως η "Limen" (Γαλλικό Ινστιτούτο Βερολίνου, 2014) καθώς και νέα έργα. Στη νέα αυτή ενότητα έργων, ο "καθρέφτης" λειτουργεί ως θεωρητικό και ζωγραφικό πεδίο αναστοχασμού πάνω στη φύση της εικόνας και του εαυτού. Σχετικά με αυτό, ο επιμελητής της έκθεσης υπογραμμίζει ότι: "Ο ζωγράφος, εκτός των άλλων, στις παρούσες, συμβολικές αυτοπροσωπογραφίες του δεν ταυτίζεται με τον δόκτορα Τζέκιλ που εκπροσωπεί τον πειραματισμό και το ρίσκο της νεοτερικότητας αλλά το αρνητικό του υποκατάστατο. Τον ψυχικό διχασμό. Την αδυναμία να ανήκουμε στο μέλλον χωρίς τις αρπάγες του παρελθόντος. Το τερατικό και το χθόνιο απέναντι στο ηλιακό και το υψηλό.

Για τον Στεφανίδη, το έργο του Βισκαδουράκη προτείνει μια αναγωγή της αισθητικής σε ηθικό αξίωμα, μια επιστροφή στην ομορφιά με κάθε τίμημα, "μήπως και σωθεί ο παραπαίων κόσμος".

Info: Roma Gallery | έως 13/12 | Ώρες λειτουργίας: Τρ., Πεμ., Παρ. 11 π.μ. – 8 μ.μ., Τετ., Σαβ. 11 π.μ. – 4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Λεζάντα φωτογραφίας εξωφύλλου: Νίκος Βισκαδουράκης, Χωρίς τίτλο, 2025, ακρυλικό και παστέλ σε χαρτί, 100 × 70 εκ.

Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Roma Gallery

Ρώμα 5, Κολωνάκι
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Τρία νέα βιβλία από τις εκδόσεις Πατάκη

Ένα πορτρέτο της Αμερικής, ένα αστυνομικό στην Κεφαλονιά και ένα βιβλίο για την παγκόσμια κατακερματισμένη επικαιρότητα έρχονται από τον εκδοτικό.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
10/11/2025

Ο Rémy Comment φωτογραφίζει κότες σαν να ήταν άνθρωποι

Μία ιδιαίτερη έκθεση φωτογραφίας στο κέντρο της Αθήνας.

"Sweet Movie": Μια έκθεση που ξεδιπλώνεται σαν αποδομημένο θεατρικό έργο

Το δεύτερο πρότζεκτ της νεοσύστατης γκαλερί Red Carpet.

Η έκθεση "Αθήνα. Από Σελίδα σε Πόλη" ανοίγει ξανά στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων

Μετά την επιτυχημένη του παρουσίαση στην Πατησίων, το αφιέρωμα φιλοξενείται στην οδό Ακαδημίας 50.

Οι "Μέτα-ομπρέλες" της Βαρβάρας Σπυρούλη κοσμούν την Αίθουσα Τέχνης Αθηνών

Μια σειρά από γλυπτά, σχέδια και μία ηχητική εγκατάσταση.

Ευφάνταστα workshops χειροτεχνίας στο M Shop του Μεγάρου Μουσικής

Πρωτότυπα εργαστήρια για όλους παρέα με τη Νίκη Στυλιανού.

Μια οπτική ψευδαίσθηση στήνεται μέσα στην Γκαλερί Σκουφά

Ο ζωγράφος Τζουλιάνο Καγκλής χρησιμοποιεί την εικόνα για να μιλήσει για έναν ρεαλιστικό -μόνο φαινομενικά- κόσμο.