Καλλιτέχνες οραματίζονται το μέλλον στο Ωδείο Αθηνών

Το πρότζεκτ «Το όνειρο του Τάτλιν. Ουτοπίες. Η αιώνια επιστροφή» συνδέει φαντασία με πολιτική σκέψη.

Το όνειρο του Τάτλιν

Από τις ουτοπίες της αρχαιότητας και την Πολιτεία του Πλάτωνα, μέχρι τα κυβοργικά μανιφέστα, τον τεχνολογικό οπτιμισμό και τις δυστοπίες της εποχής μας, η ιστορία της ανθρωπότητας είναι διαρκώς διαποτισμένη από την αναζήτηση ενός καλύτερου κόσμου. Η εικαστική έκθεση "Το όνειρο του Τάτλιν. Ουτοπίες. Η αιώνια επιστροφή", σε επιμέλεια του Δημήτρη Τρίκα, διερευνά αυτές τις διαδρομές της φαντασίας και της πολιτικής σκέψης, φωτίζοντας πώς η ουτοπία, άλλοτε ως ελπίδα και άλλοτε ως απειλή, εξακολουθεί να εμπνέει τον άνθρωπο να αναμετρηθεί με το παρόν και να οραματιστεί το μέλλον.

Η έκθεση φιλοξενείται στο Ωδείο Αθηνών από τις 2 Οκτωβρίου (7 μ.μ.), ένα εμβληματικό κτίριο-ουτοπία του μοντερνιστή αρχιτέκτονα Ιωάννη Δεσποτόπουλου, και συνοδεύεται από ένα εκτενές δημόσιο πρόγραμμα με ομιλίες, performances και καλλιτεχνικές δράσεις, σε συνεργασία με πανεπιστημιακά ιδρύματα και ερευνητικά εργαστήρια.

Το όνειρο του Τάτλιν
"Scale model”, Νίκος Μόσχος. Διαστάσεις: 180 x 170 cm. Υλικό: ακρυλικά σε καμβά/ acrylic on canvas. Χρονολογία: 2025. Courtesy of the artist and Zoumboulakis Gallery
Το όνειρο του Τάτλιν
"Χωρίς Τίτλο (Τρίπτυχο)”, Μάριος Φούρναρης. Διαστάσεις: 201cm x 150cm x 30cm. Υλικό: Ξύλο, pvc, ρητινούχο τσιμεντοκονίαμα, στάχυα. Χρονολογία: 2025
Το όνειρο του Τάτλιν
"Μελέτη για ένα ουτοπικό μνημείο”, Κατερίνα Μπότσαρη. Διαστάσεις μεταβλητές. Υλικό: σίδερο γαλβανιζέ, μοτέρ, ιμάντες, ρουλεμάν. Χρονολογία: 2025

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες: Δημήτρης Αληθεινός, Δημήτρης Αμελαδιώτης, Φίλιππος Βασιλείου, Κωστής Βελώνης, Μπάμπης Βενετόπουλος, Βασίλης Βλασταράς, Στρατής Βογιατζής, Αντώνης Βολανάκης, Βασίλης Γεροδήμος, Νίκος Γιαβρόπουλος, Γιάννης Γρηγοριάδης - Γιάννης Ισιδώρου, Σοφία Δαμουλή, Αναστασία Δούκα, Γιώργος Δρόσος, Κατερίνα Ζαφειροπούλου, Θόδωρος Ζαφειρόπουλος, Πηνελόπη Θωμαΐδη, Νάντια Καλαρά, Φωτεινή Καλλέ, Μπάμπης Καραλής, Αναστάσης Καρράς, Ζήσης Κοτιώνης - Μαριάνθη Ευθυμίου, Άλεξ Λουλούδης, Αρχιτέκτονες της Φάλαινας & Αλεξάνδρα Μπίσα & The Pokari Project, Ειρήνη Μαντινάου, Αναστάσης Μελέτης, Νίκος Μόσχος, Ελένη Μουζακίτη, Μάνια Μπενίση, Κατερίνα Μπότσαρη, Νουράκο, Μαρία Παπανικολάου, Ντάνα Παπαχρήστου, Πηνελόπη Πετσίνη- Νίκος Παναγιωτόπουλος, Νίκος Ποδιάς, Πάνος Προφήτης, Δημήτρης Ρεντούμης, Κύριλλος Σαρρής (1950-2024), Φανή Σοφολόγη, Μάριος Σπηλιόπουλος, Αθανασία Τσάτσου, Γιώργος Τσεριώνης, Αθανασία Τσοπαναργιά, Μάρω Φασουλή, Μάριος Φούρναρης, Γιούλα Χατζηγεωργίου, Μάριος Χατζηπροκοπίου - Αντώνης Αντωνίου (video editing), Cε_Lab (Χρήστος Χαρίσης και Ελένη Μολύβα), Κώστας Χριστόπουλος, Poka Yio

Info: Ωδείο Αθηνών | έως 1/11 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Σαβ. 1.30-9.30 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Δημόσιο πρόγραμμα: 26/09 - 01/10 (πριν τα εγκαίνια) και κάθε Σάββατο, 4-8 μ.μ. Περισσότερες πληροφορίες για τις παράλληλες δράσεις θα ανακοινωθούν προσεχώς.

Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Περιηγήσου στη νέα ψηφιακή έκθεση της Εθνικής Βιβλιοθήκης

Η φυσική έκθεση παρουσιάστηκε με αφορμή τη συμπλήρωση 50 χρόνων από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας στην Ελλάδα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/11/2025

Εγκαίνια: Οι εκθέσεις της εβδομάδας (17-23/11)

Τα εικαστικά πρότζεκτ που σημειώνουμε για τις επόμενες μέρες.

Ένα νέο βιβλίο εμπνέεται από το Πολυτέχνειο

Οι "Ιστορίες του Νοέμβρη" της Μαριάννας Τζιαντζή συνθέτει αναμνήσεις, μυθοπλασία και χρονογραφήματα σε ένα βιβλίο που επικεντρώνεται στις μέρες της εμβληματικής εξέγερσης.

Η νέα έκθεση στη Nitra καταγράφει το ελληνικό τοπίο σε περιόδους κρίσης

Το πρότζεκτ είναι μία συνεργασία της γκαλερί με το Closing Soon.

Το "Just Stop Now!" είναι μία μεσαιωνική προσέγγιση στη σύγχρονη τέχνη

Η Clara Juliane Glauert χρησιμοποιεί παλιές τεχνικές και συμβολισμούς για να περιηγηθεί στον σημερινό κόσμο.

Εικαστικοί κάνουν "Τέχνη για το εδώ και τώρα" σε ένα art space στο Μαρούσι

Έκθεση με αφορμή τα δέκα χρόνια από την παρουσίαση του γλυπτού "Κρίση" του Αναστάσιου Νυφαδόπουλου.