Τρεις ιδιαίτεροι καλλιτέχνες συνομιλούν στη Roma Gallery

Μια παράλληλη θέαση τριών διακριτών οπτικών πάνω στην ιδέα της γεωμετρίας.

Γεωμετρική Όραση Γιάννης Μίχας Γιάννης Μίχας, «Σύνθεση Χ 252», 1990, λάδι σε καμβά, 170x130 εκ.

Η Roma Gallery παρουσιάζει από 16/9 (7.30 μ.μ.) την ομαδική έκθεση "Γεωμετρική Όραση: Όπυ Ζούνη, Μαριάννα Λούρμπα, Γιάννης Μίχας" σε επιμέλεια της ιστορικού τέχνης Άλιας Τσαγκάρη. Η έκθεση προτείνει την παράλληλη (side-by-side) θέαση τριών διακριτών οπτικών πάνω στην ιδέα της γεωμετρίας, δίνοντας έμφαση στην αισθητηριακή πρόσληψη και την επεξεργασία γεωμετρικών εννοιών από τους τρεις καλλιτέχνες. Αντί να επιβάλει ένα επίπλαστο τεχνοϊστορικό αφήγημα που θα κατέτασσε τα έργα σε μία συγκεκριμένη σχολή βάσει μορφολογικών συναφειών ή αναφορών σε κοινές παραδόσεις της καλλιτεχνικής γλώσσας, η "Γεωμετρική Όραση" αναδεικνύει την έννοια της γεωμετρίας ως αφετηρία για τη διαμόρφωση ενός σύνθετου πλέγματος διασυνδέσεων, εντός του οποίου οι διαφορετικές προσεγγίσεις συναρθρώνονται σε ένα ενιαίο πεδίο χωρικών συσχετισμών. 

Γεωμετρική Όραση Όπυ Ζούνη
Όπυ Ζούνη, "Δίδυμος χώρος - ακτίδες φωτός", 1972, ακρυλικό σε ξύλινη κατασκευή, 103x85x14 εκ.j

Διαβάστε Επίσης

Η Όπυ Ζούνη (1941-2008) προχωρά σε μια αναλυτική οργάνωση της προοπτικής, αναδιατάσσοντας πρισματικές οπτικές εντός ενός ψευδαισθησιακού χώρου. Τριγωνικές δέσμες και διαβαθμισμένα χρωματικά επίπεδα κλιμακώνονται, συγκροτώντας έναν παράλληλο χώρο που διασαλεύει τη σταθερότητα της οπτικής εμπειρίας. Στο έργο της, η γεωμετρία δεν λειτουργεί ως περιορισμός ούτε ως μονομερής ενασχόληση· αντιθέτως, αναδύεται ως διαρκής πρόκληση, ως ένας μηχανισμός που ενεργοποιεί την παράλληλη ανάπτυξη της ύλης και την επέκταση του εικαστικού πεδίου.

Γεωμετρική Όραση Μαριάννα Λούρμπα
Μαριάννα Λούρμπα, "Ἁλὸς ἠχὼ", 2025, μικτή τεχνική σε ξύλινη κατασκευή, 100x100 εκ.j

Η Μαριάννα Λούρμπα (γεν. 1980) συγκροτεί μια τοποειδική εκδοχή γεωμετρικής αφαίρεσης που αντλεί από τις αρχιτεκτονικές δομές του Αιγαίου: επάλληλα επίπεδα, αναδυόμενοι όγκοι, στρογγυλεμένες γωνίες και μονοχρωματικές επιφάνειες που εντείνουν την αίσθηση βάθους. Η ακρίβεια των γραμμών και η αυστηρή οργάνωση των χωρικών διαστημάτων λειτουργούν ως συντακτικές αρχές που διαμορφώνουν το οπτικό πεδίο, όπου επιφάνεια, αφαίρεση και γεωμετρία συνυφαίνονται. Οι σχηματικοί όγκοι της αναδύονται ως αυτόνομες συνθετικές μονάδες με σαφή χωρικό και δομικό ρόλο στη συνολική σύνθεση.

Γεωμετρική Όραση Γιάννης Μίχας
Γιάννης Μίχας, "Σύνθεση Χ 250", 1990, λάδι σε καμβά, 170x130 εκ.

Ο Γιάννης Μίχας (1938–2008) προσεγγίζει τη γεωμετρία ως ένα δυναμικό σύστημα θεμελιωμένο στον μετασχηματισμό των μορφών. Η πρακτική του χαρακτηρίζεται από τη διαρκή εξέλιξη των βασικών στοιχείων προς νέες κατευθύνσεις, διαμορφωμένες από τις σχέσεις που αυτά αναπτύσσουν μεταξύ τους. Διυλίζοντας τις παρατηρήσεις του από τον σύγχρονο κόσμο, ο Μίχας απομονώνει σχήματα που συγκροτούν πεδία αλληλοσυσχέτισης. Η διαδικασία αυτή απλοποίησης σε στοιχειώδεις φόρμες τον οδηγεί στα αναγνωρίσιμα πλέγματα τετραγώνων.

Υπό αυτό το πρίσμα, η γεωμετρία επανέρχεται όχι ως ενιαία γλώσσα, αλλά ως πολλαπλή εμπειρία όρασης· ως ανοιχτή διαδικασία σχέσεων, μεταβολών και αναφορών.

Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Roma Gallery

Ρώμα 5, Κολωνάκι
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Μουσείο Μπενάκη: Πώς ο Δημήτρης Πικιώνης σημάδεψε την ελληνική αρχιτεκτονική

Το εκθεσιακό αφιέρωμα για τον Έλληνα αρχιτέκτονα εγκαινιάζεται σήμερα (22/10).

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
22/10/2025

"Ατμόσφαιρες στα πόδια μου": Προβολές για τη βιωσιμότητα της Γης στην Ταινιοθήκη

Βίντεο προτείνουν νέους τρόπους κατανόησης της σχέσης του ανθρώπου με τη γη.

Εικαστικοί αποκαλύπτουν όσα δεν βλέπουμε στα παρασκήνια μιας καλλιτεχνικής παραγωγής

Το "remnants of ongoing activity" προβάλλει επισφαλείς και συχνά αόρατες συνθήκες ενός καλλιτεχνικού πρότζεκτ.

Διάλεξε το επόμενο έκθεμα του Μουσείου Μαρία Κάλλας

Το μουσείο γιορτάζει δύο χρόνια λειτουργίας και καλεί το κοινό να συμβάλλει ενεργά στη μόνιμή του έκθεση.

6 μεγάλες ληστείες σε μουσεία πριν από εκείνη του Λούβρου

Η Μόνα Λίζα, η Κραυγή και άλλα έργα τέχνης που έχουν πέσει θύματα ληστείας ανά τα χρόνια.

Ποιά είναι η Laila Gohar που θα μαγειρεύει συνεχώς επί τρία 24ωρα φασόλια

Η γκαλερί ARCH μένει ανοιχτή για 72 ώρες και μας καλεί σε Table for One με καλεσμένη την αναγνωρισμένη καλλιτέχνιδα και σχεδιάστρια που χρησιμοποιεί το φαγητό ως μέσο έκφρασης.

Η έκθεση-υπερθέαμα για τον Βαν Γκογκ ανοίγει σήμερα στο Ολυμπιακό Κέντρο Γουδή

Το "Van Gogh: The Immersive Experience" είναι από τις εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσετε.