Εγκαίνια: Οι εκθέσεις της εβδομάδας (9-15/6)

Όλα τα εικαστικά πρότζεκτ που αξίζει να δείτε τις επόμενες μέρες.

This way the traces never die Αθηνά Κουμπαρούλη

This way the traces never die

Μέσα από μία σειρά έργων που λειτουργούν ως μάρτυρες ή υβριδικά απομεινάρια, η Αθηνά Κουμπαρούλη συγκροτεί μια αφήγηση με ανοιχτά ερωτήματα γύρω από το τοπίο και την απώλεια του, σε μια περίοδο κλιματικής κρίσης. Η καλλιτέχνιδα υιοθετεί την αρχαιολογική μεθοδολογία, όμως καταφέρνει να τη μετασχηματίσει σε καλλιτεχνικό εργαλείο, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια νέα μορφή ανασκαφής που περιλαμβάνει θραύσματα των τοπίων που ερευνά. Αναζητώντας την παρουσία μέσα από την απουσία, η έκθεση χαρτογραφεί ένα τοπίο φαντασιακό αλλά και απόλυτα πραγματικό. Εγκαίνια: a.antonopoulou.art, 12/6 (7-10 μ.μ.).

In a Bright Green Field

In a bright green field

Η νέα συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη (Πειραιώς 138) με το Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ περιλαμβάνει έργα είκοσι επτά δημιουργών κάτω των 40 ετών που διερευνούν πιθανές εκδοχές του μέλλοντος στις οποίες θα μπορούσαν να αναδυθούν ανανεωμένες σχέσεις με τον φυσικό κόσμο και ανοιχτές προσεγγίσεις της κοινότητας. Με ποίκιλα μέσα, οι καλλιτέχνες εξετάζουν τις πιο συναρπαστικές αναδυόμενες καλλιτεχνικές πρακτικές στην Αθήνα, τη Λευκωσία και την Ευρώπη. Εγκαίνια: 11/6 (8 μ.μ.).

The Giddy Road to Ruin

Charline von Heyl The Giddy Road to Ruin
© Charline von Heyl. Ευγενική Παραχώρηση Galerie Gisela Capitain, Κολωνία and Petzel Gallery, Νέα Υόρκη. Φωτο: Butcher Walsh

Η πρώτη έκθεση της Γερμανο-αμερικανίδας καλλιτέχνιδας Charline von Heyl στην Ελλάδα, ξεδιπλώνεται στους τρεις ορόφους της Συλλογής Γιώργου Οικονόμου και παρουσιάζει επιλεγμένα έργα των τελευταίων δεκαετιών. Εγκαίνια: 14/6 (12-8 μ.μ.)

Το Φτερούγισμα της Γραμμής

Πάνος Προφήτης Το Φτερούγισμα της γραμμής
Courtesy Panos Profitis

Διαβάστε Επίσης

Το νέο σύγχρονο πρόγραμμα Contemporary Intervention Program του Μουσείου Αλέκος Φασιανός στοχεύει στην ενίσχυση της σύγχρονης ελληνικής τέχνης μέσω του δημιουργικού διαλόγου μεταξύ του έργου του Αλέκου Φασιανού και των έργων σύγχρονων καλλιτεχνών. Πρώτος καλλιτέχνης που θα συμμετέχει στο πρόγραμμα είναι ο διακεκριμένος Πάνος Προφήτης. "Όταν επισκέφτηκα το μουσείο για να δω τους χώρους και τα έργα ενόψει της επερχόμενης έκθεσης, διέκρινα σημεία επαφής – σαν σταυροδρόμια που στο κέντρο τους ενώνονταν. Αυτή η συγκυριακή ταύτιση με εντυπωσίασε, καθώς με καθοδήγησε στην επιλογή των έργων που θα μπορούσαν να παρουσιαστούν στην έκθεση" αναφέρει ο καλλιτέχνης. Εγκαίνια: 10/6 (6-9 μ.μ.).

Savage Syntax

Savage Syntax A. R. Penck
A. R. Penck, ΧωρίA. R. Penck, Χωρίς τίτλο, π. 1980, χαρακτικό σε χαρτίς τίτλο, π. 1980, χαρακτικό σε χαρτί

Συνδυάζοντας χαρακτικά έργα και γλυπτά μεγάλων διαστάσεων, η έκθεση διαμορφώνει μία θεωρητική και αισθητική πρόταση συγκρότησης μιας οπτικής γλώσσας που δεν εδράζεται στην ορθολογική τάξη, αλλά στο ένστικτο, τη συγκινησιακή φόρτιση και τις αρχέγονες ενορμήσεις. Στα έργα των καλλιτεχνών Roberto Matta, A. R. Penck και Απόστολου Φανακίδη το ζωώδες, η βία και ο ερωτισμός λειτουργούν ως θεμελιακές συντακτικές μονάδες που διαταράσσουν τον ορθολογισμό και αναδεικνύουν τις δυνατότητες της ορμέμφυτης έκφρασης. Εγκαίνια: Roma Gallery, 12/6 (7.30 μ.μ.).

Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Αθηνά Κουμπαρούλη: This way the traces never die

  • Μεικτά Μέσα

Μέσα από μία σειρά έργων που λειτουργούν ως μάρτυρες ή υβριδικά απομεινάρια, η Αθηνά Κουμπαρούλη συγκροτεί μια αφήγηση με ανοιχτά ερωτήματα γύρω από το τοπίο και την απώλεια του, σε μια περίοδο κλιματικής κρίσης. Τα έργα της έκθεσης αποτυπώνουν χειρονομίες που δεν επιδιώκουν τη διατήρηση αυτού που έχει απομείνει, αλλά στρέφονται προς την εκσκαφή αυτού που έχει εξαφανιστεί. Η χρονική σύμπτωση με την έξαρση των πυρκαγιών την περίοδο 2021–2024 οδήγησε την ερευνητική διαδικασία προς μια νέα κατεύθυνση, με τα κατεστραμμένα τοπία να λειτουργούν ως case studies. Υιοθετώντας την αρχαιολογική μεθοδολογία, αλλά μετασχηματίζοντάς την σε καλλιτεχνικό εργαλείο, η καλλιτέχνιδα παρουσιάζει μια νέα μορφή ανασκαφής που περιλαμβάνει θραύσματα των τοπίων που ερευνά. Αναζητώντας την παρουσία μέσα από την απουσία, η έκθεση χαρτογραφεί ένα τοπίο φαντασιακό αλλά και απόλυτα πραγματικό.

Charline von Heyl: The Giddy Road to Ruin

  • Ζωγραφική

Η πρώτη έκθεση της Γερμανο-αμερικανίδας καλλιτέχνιδας στην Ελλάδα, ξεδιπλώνεται στους τρεις ορόφους της Συλλογής Γιώργου Οικονόμου και παρουσιάζει επιλεγμένα έργα των τελευταίων δεκαετιών. Η Charline von Heyl είναι μια από τις σημαντικότερες ζωγράφους της γενιάς της. Με σπουδές στη Γερμανία τη δεκαετία του ‘80, και εμπνευσμένη τόσο από παλαιότερους καλλιτέχνες όσο και από σύγχρονούς της, άρχισε να εξερευνά νέους δρόμους στη ζωγραφική, ιδιαίτερα μετά τη μετακόμισή της στη Νέα Υόρκη το 1994. Παρόλο που οι πίνακές της αποπνέουν τη σχολαστικότητα και την ένταση που συναντά κάποιος στη δουλειά των προαναφερθέντων καλλιτεχνών, η δουλειά της von Heyl απέχει από την ειρωνεία προτιμώντας μια πιο ανοιχτή αίσθηση του χιούμορ και μια σχετική ευελιξία ανάμεσα στο χειρωνακτικό και διανοητικό κομμάτι της σύνθεσης.

Πάνος Προφήτης: Το Φτερούγισμα της Γραμμής

  • Μεικτά Μέσα

Το νέο σύγχρονο πρόγραμμα Contemporary Intervention Program του Μουσείου ΑΛέκος Φασιανός στοχεύει στην ενίσχυση της σύγχρονης ελληνικής τέχνης μέσω του δημιουργικού διαλόγου μεταξύ του έργου του Αλέκου Φασιανού και των έργων σύγχρονων καλλιτεχνών. Πρώτος καλλιτέχνης που θα συμμετέχει στο πρόγραμμα είναι ο διακεκριμένος Πάνος Προφήτης. «Όταν επισκέφτηκα το μουσείο για να δω τους χώρους και τα έργα ενόψει της επερχόμενης έκθεσης, διέκρινα σημεία επαφής – σαν σταυροδρόμια που στο κέντρο τους ενώνονταν. Αυτή η συγκυριακή ταύτιση με εντυπωσίασε, καθώς με καθοδήγησε στην επιλογή των έργων που θα μπορούσαν να παρουσιαστούν στην έκθεση» αναφέρει ο καλλιτέχνης.

Savage Syntax

  • Μεικτά Μέσα

Συνδυάζοντας χαρακτικά έργα και γλυπτά μεγάλων διαστάσεων, η έκθεση διαμορφώνει μία θεωρητική και αισθητική πρόταση συγκρότησης μιας οπτικής γλώσσας που δεν εδράζεται στην ορθολογική τάξη, αλλά στο ένστικτο, τη συγκινησιακή φόρτιση και τις αρχέγονες ενορμήσεις. Στα έργα των καλλιτεχνών Roberto Matta, A. R. Penck και Απόστολου Φανακίδη το ζωώδες, η βία και ο ερωτισμός λειτουργούν ως θεμελιακές συντακτικές μονάδες που διαταράσσουν τον ορθολογισμό και αναδεικνύουν τις δυνατότητες της ορμέμφυτης έκφρασης.

In a Bright Green Field

  • Αφιερώματα

Η νέα συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ περιλαμβάνει έργα είκοσι επτά δημιουργών κάτω των 40 ετών που διερευνούν πιθανές εκδοχές του μέλλοντος στις οποίες θα μπορούσαν να αναδυθούν ανανεωμένες σχέσεις με τον φυσικό κόσμο και ανοιχτές προσεγγίσεις της κοινότητας. Με ποίκιλα μέσα, οι καλλιτέχνες εξετάζουν τις πιο συναρπαστικές αναδυόμενες καλλιτεχνικές πρακτικές στην Αθήνα, τη Λευκωσία και την Ευρώπη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Εγκαίνια: Οι εκθέσεις της εβδομάδας (6-12/10)

Τα εικαστικά πρότζεκτ που σημειώνουμε για τις επόμενες μέρες.

ΓΡΑΦΕΙ: ΕΙΡΗΝΗ ΝΙΚΟΛΑΚΑΚΗ
06/10/2025

Μια έκθεση ψυχικής τοπιογραφίας στην Γκαλερί Σκουφά

Ο Γιάννης Ευθυμίου παρουσιάζει το πρώτο του ατομικό πρότζεκτ.

Ζωγραφικές "Αντανακλάσεις" πλημμυρίζουν τον Τεχνοχώρο

Ένα νέο πρότζεκτ από την εικαστικό Μίνα Κουζούνη.

Μια έκθεση φωτογραφίας μάς δείχνει πώς βλέπουν οι Παλαιστίνιοι τον εαυτό τους

Οι ομάδες Φωτογραφίας Αμπάριζα και Διάφραγμα 26 παρουσιάζουν στο Cinemarian μια συνταρακτική έκθεση με καρέ των Παλαιστινίων Sanad Latifa, Mahmoud Abu Rahma, Mariam Riad Abu Daqqa, Ahmed Shamallakh, Rula Halawani κ.ά.

Έξι πρωτοπόρες γυναίκες στο Ίδρυμα Θεοχαράκη

Έκθεση με έργα από συλλογές του Ιδρύματος Ωνάση, της Ειρήνης Παναγοπούλου, του Barjeel Art Foundation, του Saloua Raouda Choucair Foundation και της Ebtisam Abdulaziz, καθώς και από ιδιωτικές συλλογές.

Ημέρες Κύπρου στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Δείτε τις εκδηλώσεις για τον Οκτώβριο.

Φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο κοσμούν το MOMus Θεσσαλονίκης

Το αφιέρωμα θα διαρκέσει έως τις αρχές του 2026.