
This way the traces never die
Μέσα από μία σειρά έργων που λειτουργούν ως μάρτυρες ή υβριδικά απομεινάρια, η Αθηνά Κουμπαρούλη συγκροτεί μια αφήγηση με ανοιχτά ερωτήματα γύρω από το τοπίο και την απώλεια του, σε μια περίοδο κλιματικής κρίσης. Η καλλιτέχνιδα υιοθετεί την αρχαιολογική μεθοδολογία, όμως καταφέρνει να τη μετασχηματίσει σε καλλιτεχνικό εργαλείο, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια νέα μορφή ανασκαφής που περιλαμβάνει θραύσματα των τοπίων που ερευνά. Αναζητώντας την παρουσία μέσα από την απουσία, η έκθεση χαρτογραφεί ένα τοπίο φαντασιακό αλλά και απόλυτα πραγματικό. Εγκαίνια: a.antonopoulou.art, 12/6 (7-10 μ.μ.).
In a Bright Green Field

Η νέα συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη (Πειραιώς 138) με το Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ περιλαμβάνει έργα είκοσι επτά δημιουργών κάτω των 40 ετών που διερευνούν πιθανές εκδοχές του μέλλοντος στις οποίες θα μπορούσαν να αναδυθούν ανανεωμένες σχέσεις με τον φυσικό κόσμο και ανοιχτές προσεγγίσεις της κοινότητας. Με ποίκιλα μέσα, οι καλλιτέχνες εξετάζουν τις πιο συναρπαστικές αναδυόμενες καλλιτεχνικές πρακτικές στην Αθήνα, τη Λευκωσία και την Ευρώπη. Εγκαίνια: 11/6 (8 μ.μ.).
The Giddy Road to Ruin

Η πρώτη έκθεση της Γερμανο-αμερικανίδας καλλιτέχνιδας Charline von Heyl στην Ελλάδα, ξεδιπλώνεται στους τρεις ορόφους της Συλλογής Γιώργου Οικονόμου και παρουσιάζει επιλεγμένα έργα των τελευταίων δεκαετιών. Εγκαίνια: 14/6 (12-8 μ.μ.)
Το Φτερούγισμα της Γραμμής

Το νέο σύγχρονο πρόγραμμα Contemporary Intervention Program του Μουσείου Αλέκος Φασιανός στοχεύει στην ενίσχυση της σύγχρονης ελληνικής τέχνης μέσω του δημιουργικού διαλόγου μεταξύ του έργου του Αλέκου Φασιανού και των έργων σύγχρονων καλλιτεχνών. Πρώτος καλλιτέχνης που θα συμμετέχει στο πρόγραμμα είναι ο διακεκριμένος Πάνος Προφήτης. "Όταν επισκέφτηκα το μουσείο για να δω τους χώρους και τα έργα ενόψει της επερχόμενης έκθεσης, διέκρινα σημεία επαφής – σαν σταυροδρόμια που στο κέντρο τους ενώνονταν. Αυτή η συγκυριακή ταύτιση με εντυπωσίασε, καθώς με καθοδήγησε στην επιλογή των έργων που θα μπορούσαν να παρουσιαστούν στην έκθεση" αναφέρει ο καλλιτέχνης. Εγκαίνια: 10/6 (6-9 μ.μ.).
Savage Syntax

Συνδυάζοντας χαρακτικά έργα και γλυπτά μεγάλων διαστάσεων, η έκθεση διαμορφώνει μία θεωρητική και αισθητική πρόταση συγκρότησης μιας οπτικής γλώσσας που δεν εδράζεται στην ορθολογική τάξη, αλλά στο ένστικτο, τη συγκινησιακή φόρτιση και τις αρχέγονες ενορμήσεις. Στα έργα των καλλιτεχνών Roberto Matta, A. R. Penck και Απόστολου Φανακίδη το ζωώδες, η βία και ο ερωτισμός λειτουργούν ως θεμελιακές συντακτικές μονάδες που διαταράσσουν τον ορθολογισμό και αναδεικνύουν τις δυνατότητες της ορμέμφυτης έκφρασης. Εγκαίνια: Roma Gallery, 12/6 (7.30 μ.μ.).
Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.
Περισσότερες πληροφορίες
Αθηνά Κουμπαρούλη: This way the traces never die
Μέσα από μία σειρά έργων που λειτουργούν ως μάρτυρες ή υβριδικά απομεινάρια, η Αθηνά Κουμπαρούλη συγκροτεί μια αφήγηση με ανοιχτά ερωτήματα γύρω από το τοπίο και την απώλεια του, σε μια περίοδο κλιματικής κρίσης. Τα έργα της έκθεσης αποτυπώνουν χειρονομίες που δεν επιδιώκουν τη διατήρηση αυτού που έχει απομείνει, αλλά στρέφονται προς την εκσκαφή αυτού που έχει εξαφανιστεί. Η χρονική σύμπτωση με την έξαρση των πυρκαγιών την περίοδο 2021–2024 οδήγησε την ερευνητική διαδικασία προς μια νέα κατεύθυνση, με τα κατεστραμμένα τοπία να λειτουργούν ως case studies. Υιοθετώντας την αρχαιολογική μεθοδολογία, αλλά μετασχηματίζοντάς την σε καλλιτεχνικό εργαλείο, η καλλιτέχνιδα παρουσιάζει μια νέα μορφή ανασκαφής που περιλαμβάνει θραύσματα των τοπίων που ερευνά. Αναζητώντας την παρουσία μέσα από την απουσία, η έκθεση χαρτογραφεί ένα τοπίο φαντασιακό αλλά και απόλυτα πραγματικό.
Charline von Heyl: The Giddy Road to Ruin
Η πρώτη έκθεση της Γερμανο-αμερικανίδας καλλιτέχνιδας στην Ελλάδα, ξεδιπλώνεται στους τρεις ορόφους της Συλλογής Γιώργου Οικονόμου και παρουσιάζει επιλεγμένα έργα των τελευταίων δεκαετιών. Η Charline von Heyl είναι μια από τις σημαντικότερες ζωγράφους της γενιάς της. Με σπουδές στη Γερμανία τη δεκαετία του ‘80, και εμπνευσμένη τόσο από παλαιότερους καλλιτέχνες όσο και από σύγχρονούς της, άρχισε να εξερευνά νέους δρόμους στη ζωγραφική, ιδιαίτερα μετά τη μετακόμισή της στη Νέα Υόρκη το 1994. Παρόλο που οι πίνακές της αποπνέουν τη σχολαστικότητα και την ένταση που συναντά κάποιος στη δουλειά των προαναφερθέντων καλλιτεχνών, η δουλειά της von Heyl απέχει από την ειρωνεία προτιμώντας μια πιο ανοιχτή αίσθηση του χιούμορ και μια σχετική ευελιξία ανάμεσα στο χειρωνακτικό και διανοητικό κομμάτι της σύνθεσης.
Πάνος Προφήτης: Το Φτερούγισμα της Γραμμής
Το νέο σύγχρονο πρόγραμμα Contemporary Intervention Program του Μουσείου ΑΛέκος Φασιανός στοχεύει στην ενίσχυση της σύγχρονης ελληνικής τέχνης μέσω του δημιουργικού διαλόγου μεταξύ του έργου του Αλέκου Φασιανού και των έργων σύγχρονων καλλιτεχνών. Πρώτος καλλιτέχνης που θα συμμετέχει στο πρόγραμμα είναι ο διακεκριμένος Πάνος Προφήτης. «Όταν επισκέφτηκα το μουσείο για να δω τους χώρους και τα έργα ενόψει της επερχόμενης έκθεσης, διέκρινα σημεία επαφής – σαν σταυροδρόμια που στο κέντρο τους ενώνονταν. Αυτή η συγκυριακή ταύτιση με εντυπωσίασε, καθώς με καθοδήγησε στην επιλογή των έργων που θα μπορούσαν να παρουσιαστούν στην έκθεση» αναφέρει ο καλλιτέχνης.
Savage Syntax
Συνδυάζοντας χαρακτικά έργα και γλυπτά μεγάλων διαστάσεων, η έκθεση διαμορφώνει μία θεωρητική και αισθητική πρόταση συγκρότησης μιας οπτικής γλώσσας που δεν εδράζεται στην ορθολογική τάξη, αλλά στο ένστικτο, τη συγκινησιακή φόρτιση και τις αρχέγονες ενορμήσεις. Στα έργα των καλλιτεχνών Roberto Matta, A. R. Penck και Απόστολου Φανακίδη το ζωώδες, η βία και ο ερωτισμός λειτουργούν ως θεμελιακές συντακτικές μονάδες που διαταράσσουν τον ορθολογισμό και αναδεικνύουν τις δυνατότητες της ορμέμφυτης έκφρασης.
In a Bright Green Field
Η νέα συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ περιλαμβάνει έργα είκοσι επτά δημιουργών κάτω των 40 ετών που διερευνούν πιθανές εκδοχές του μέλλοντος στις οποίες θα μπορούσαν να αναδυθούν ανανεωμένες σχέσεις με τον φυσικό κόσμο και ανοιχτές προσεγγίσεις της κοινότητας. Με ποίκιλα μέσα, οι καλλιτέχνες εξετάζουν τις πιο συναρπαστικές αναδυόμενες καλλιτεχνικές πρακτικές στην Αθήνα, τη Λευκωσία και την Ευρώπη.