
Επισκεφθείτε τον χώρο τέχνης Tavros για να δείτε το πρότζεκτ "I wake from history, alive", όπου οι καλλιτέχνες Βαγγέλης Βλάχος και Ala Younis παρουσιάζουν έργα που αναδιαμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε ιστορικά γεγονότα.
Παράλληλα με την έκθεση, οι "Ξεναγήσεις εναλλακτικής ιστορίας" φέρνουν μαζί θεωρητικούς, νομικούς και καλλιτέχνες, οι οποίοι θα χρησιμοποιήσουν το έργο του Βλάχου "An Index of No Events" ως αφετηρία για να προτείνουν διαφορετικές χρονογραμμές πολιτικών γεγονότων, αμφισβητώντας τον τρόπο που αφηγούμαστε και θυμόμαστε την ιστορία.
Οι ξεναγήσεις:
Σάββατο 30 Νοεμβρίου, 5 μ.μ. ξενάγηση με τον Θεόδωρο Χιώτη
Σάββατο 7 Δεκεμβρίου, 5 μ.μ. ξενάγηση με τη Βασιλική Χρήστου
Σάββατο 11 Ιανουαρίου, 5 μ.μ. ξενάγηση με την Άλκηστη Ευθυμίου
Παρασκευή 17 Ιανουαρίου, 7 μ.μ. ξενάγηση με τον Βαγγέλη Καραμανωλάκη
Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.
Περισσότερες πληροφορίες
Βαγγέλης Βλάχος. An Index of No Events
Το έργο του Βαγγέλη Βλάχου είναι μια άσκηση στη λιτότητα: πυκνό, ακριβές, αλλά γεμάτο συγκαλυμμένες αμφιβολίες που δημιουργούν γνωσιακή αναστάτωση. Στο «An Index of No Events», πολιτικά συμβάντα της μεταδικτατορικής ελληνικής ιστορίας, με ευρύτερες γεωπολιτικές συνέπειες, γίνονται αφορμή για να σκεφτούμε την πρόσφατη ιστορία. Ο Βλάχος, αποφεύγοντας τις συναισθηματικές προσεγγίσεις, μας οδηγεί στις λεπτομέρειες: έναν φάκελο γεμάτο χαρτιά, ένα φαινομενικά ασήμαντο γεγονός, τη γλώσσα ως εργαλείο παραπλάνησης. Ο τίτλος παραπέμπει σε μια εννοιολογική εντροπία που αντιστέκεται στην ιεράρχηση των γεγονότων. Η γλώσσα, επίσημη και ουδέτερη, υπονοεί τις ρωγμές ανάμεσα στις γραμμές, ενώ μας καλεί να δώσουμε προσοχή στις λεπτομέρειες, ακολουθώντας τις χρονολογίες των γεγονότων που φέρνει στην επιφάνεια σαν αρχαιολόγος.
Ala Younis. Battles in a Future Estate: Haifa Street
Δύο φαινομενικά αντίθετες εικόνες διασταυρώνονται στο έργο της Ala Younis: η ελαιογραφία της Αμερικανοπαλαιστίνιας καλλιτέχνιδας Samia Halaby "Kansas City Studio" (1966) και εικόνες από το κατεστραμμένο Κέντρο Τεχνών Σαντάμ το 2003, όπου εκτέθηκαν έργα που αντανακλούσαν τη λεηλασία του μουσείου. Το "Kansas City Studio" αποτυπώνει το εργαστήριο της καλλιτέχνιδας, ενώ το video-still δείχνει ιρακινά μοντερνιστικά γλυπτά διασκορπισμένα σε ένα κατεστραμμένο μουσείο. Και οι δύο εικόνες μιλούν για διαφορετικές μορφές κατάρρευσης – η μία φανταστική, η άλλη πραγματική – και συνδέονται με την έρευνα της Younis. Η έκθεση βασίζεται στη σχολαστική έρευνα της Younis για την αρχιτεκτονική και πολεοδομική ιστορία της οδού Χάιφα στη Βαγδάτη, έναν χώρο όπου διασταυρώνονται σημαντικά κεφάλαια της σύγχρονης αραβικής ιστορίας. Η Younis ενσωματώνει πλήθος ιστοριών, αποφεύγοντας τις κυρίαρχες αφηγήσεις και τονίζοντας τη συντριπτική ισχύ τους.