Εγκαίνια: Οι εκθέσεις της εβδομάδας (4-10/11)

Αφιέρωμα σε μία σημαντική Ελληνίδα χαράκτρια, η επετειακή έκθεση των Pieris.Architects και όλα τα εικαστικά πρότζεκτ που αξίζει να δείτε αυτή την εβδομάδα.

Βάσω Κατράκη Σχέδια ξυλογραφίες και τα βότσαλα

Σχέδια, ξυλογραφίες και τα βότσαλα

Τη σημαντική χαράκτρια Βάσω Κατράκη τιμά ο Δήμος Αθηναίων παρουσιάζοντας ένα αφιέρωμα που αφηγείται τις αέναες αναζητήσεις και τις καινοτόμες μεθόδους της, οι οποίες υπήρξαν καθοριστικές για την εξέλιξη της μεταπολεμικής χαρακτικής στην Ελλάδα.

Εγκαίνια: 8/11 (7 μ.μ.)

Info: Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων | 7-22/11 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Παρ. 11 π.μ. – 7 μ.μ., Σαβ., Κυρ. 10 π.μ. – 3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

2nd Nature

2nd Nature
Κατοικία Αστικό Δάσος, Κεφαλάρι

Το καταξιωμένο αρχιτεκτονικό γραφείο Pieris.Architects επιμελείται μία έκθεση που ερευνά τη συνάντηση τέχνης, design και βιωσιμότητας στο έργο του, προβάλλοντας παράλληλα την ένδοξη πορεία του τα τελευταία πενήντα χρόνια.

Εγκαίνια (με πρόσκληση): 7/11

Info: Ωδείο Αθηνών, Πολυχώρος Ω2 | 8-16/11 | Ώρες λειτουργίας: Δευτ., Τετ, Πεμ., Παρ. 11 π.μ. - 8 μ.μ., Τρ. 10 π.μ. - 6 μ.μ., Σαβ., Κυρ. 11 π.μ. – 7 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Ένα εύθραυστο θαύμα

Χάρης Κακαρούχας ένα εύθραυστο θαύμα

Συνδυάζοντας δύο κλασικά είδη, την προσωπογραφία και την τοπιογραφία, ο φωτογράφος Χάρης Κακαρούχας αναζητά την αφτιασίδωτη ομορφιά της καθαρής ψυχής και του παρθένου τοπίου. Την τελευταία εικοσαετία, ο Κακαρούχας ταξίδεψε σε Ελλάδα και εξωτερικό και τράβηξε φωτογραφίες που στην έκθεση δεν παρουσιάζονται με αφηγηματική πληρότητα ή χρονική αλληλουχία.

Εγκαίνια: 7/11 (7-10 μ.μ.)

Info: Πολιτιστικό Κέντρο "Μελίνα" Δήμου Αθηναίων | 7-24/11 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Παρ. 11 π.μ. – 7 μ.μ., Σαβ., Κυρ. 10 π.μ. – 3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

DIVA! Italian Glamour in Fashion Jewellery

DIVA Italian Glamour in Fashion Jewellery

Όλοι γνωρίζουμε την επιρροή των Ιταλών σχεδιαστών στην ιστορία της διεθνούς μόδας. Το Μουσείο Κοσμήματος Ηλία Λαλαούνη εστιάζει σε μια σημαντική πτυχή της ιταλικής μόδας και τέχνης, το κόσμημα, φιλοξενώντας την έκθεση "DIVA! Italian Glamour in Fashion Jewellery". Διακόσια περίτεχνα κοσμήματα ένδυσης που κατασκευάστηκαν από το 1950 μέχρι σήμερα κοσμούν την αίθουσα περιοδικών εκθέσεων του μουσείου. Η ιδιαιτερότητα των συγκεκριμένων κοσμημάτων δεν αφορά μόνο την υψηλή αισθητική τους, αλλά και το γεγονός ότι φορέθηκαν από σπουδαίες ντίβες.

Εγκαίνια: 6/11

Info: Μουσείο Κοσμήματος Ηλία Λαλαούνη | 6/11-31/12 | Ώρες λειτουργίας: Δευτ., Τρ., Πεμ., Παρ. 9 π.μ. – 3 μ.μ., Τετ., Σαβ. 10 π.μ. – 6 μ.μ. | Είσοδος: €10, €5

Γιάννης Φωκάς: Έργα 1985 – 2024

Γιάννης Φωκάς Έργα 1985 2024
Χωρίς τίτλο, 1985, μικτή τεχνική σε καμβά, 160x130 εκ.

Η εικαστική πορεία του Γιάννη Φωκά, από τις αρχές του ’80 μέχρι σήμερα, σε ένα μεγάλο αφιέρωμα που προβάλλει το ενδιαφέρον του για θεματικές όπως όνειρο και πραγματικότητα, ομιλία και σιωπή, και ένταση και ηρεμία.

Εγκαίνια: 7/11 (7 μ.μ.)

Info: Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων, Κτίριο Β | 7/11/24-5/1/25 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Σαβ. 11 π.μ. – 7 μ.μ., Κυρ. 10 π.μ. – 4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Pieris.Architects. 2nd Nature

  • Αρχιτεκτονική - Design

Η έκθεση ερευνά τη συνάντηση τέχνης, design και βιωσιμότητας στο έργο του αρχιτεκτονικού γραφείου Pieris.Architects. Στον πολυχώρο Ω2 στο Ωδείο Αθηνών, η "2nd Nature" προσκαλεί τον επισκέπτη σε ένα βιωματικό ταξίδι μέσα από επιλεγμένα έργα που έρχονται να αποκαλύψουν τις αρχές και τις προθέσεις της γνωστής ομάδας αρχιτεκτόνων. Σε έναν κόσμο στον οποίο τα περιβαλλοντικά ζητήματα απασχολούν ολοένα και πιο ηχηρά τη δημόσια σφαίρα και, φυσικά, την αρχιτεκτονική κοινότητα, η δουλειά των Pieris.Architects εμφορείται από "οικο-συναισθηματική νοημοσύνη", μια έννοια που προωθούν διεθνώς από το 2002. Προσεγγίζουν την πρακτική της δόμησης βάσει των αρχών της αειφορίας, επιδιώκοντας ταυτόχρονα με τις προτάσεις τους να αφυπνίσουν αισθήσεις και συναισθήματα, να αναδείξουν τόσο τα υλικά χαρακτηριστικά όσο και την επιρροή του χώρου στην ψυχολογία του ανθρώπου. Οι αρχές της οικολογίας διέπουν τις κατασκευές τους. Τα κτίρια που σχεδιάζουν "εμπεριέχουν" νόημα, αναπνέουν, "αγκαλιάζουν" το φως της ημέρας, ενσωματώνονται στο φυσικό ή το αστικό τους περιβάλλον, σέβονται τη φύση και συνδιαλέγονται με την απείρως "αισθησιακή" δυναμική του χώρου.

Χάρης Κακαρούχας. Ένα εύθραυστο θαύμα

  • Φωτογραφία

Συνδυάζοντας δύο κλασικά είδη, την προσωπογραφία και την τοπιογραφία, ο φωτογράφος Χάρης Κακαρούχας αναζητά την αφτιασίδωτη ομορφιά της καθαρής ψυχής και του παρθένου τοπίου. Οι φωτογραφίες του δεν διεκδικούν το βλέμμα σου για να υπάρξουν, ούτε επιδεικνύουν το φυσικό τους κάλλος. Είναι φωτογραφίες χαμηλών τόνων, διακριτικές και ήρεμες, όπως τα πρόσωπα και τα τοπία που καταγράφουν. Εδώ οι άνθρωποι και οι τόποι μοιάζουν πραγματικοί, αυθεντικοί, χωρίς ίχνος εξιδανίκευσης, χωρίς τη χρήση φλας και βελτιωτικών φίλτρων. Οι 71 φωτογραφίες του αποτελούνται από 28 πορτρέτα και 43 τοπία που έχει τραβήξει την τελευταία εικοσαετία, από το 2003 έως το 2024, σε 32 διαφορετικούς τόπους, στην Ελλάδα και διεθνώς, οι οποίες παρουσιάζονται χωρίς αφηγηματική πληρότητα και χρονική αλληλουχία.

DIVA! Italian Glamour in Fashion Jewellery

  • Κόσμημα

Όλοι γνωρίζουμε την επιρροή των Ιταλών σχεδιαστών στην ιστορία της διεθνούς μόδας. Το Μουσείο Κοσμήματος Ηλία Λαλαούνη εστιάζει σε μια σημαντική πτυχή της ιταλικής μόδας και τέχνης, το κόσμημα, φιλοξενώντας την έκθεση «DIVA! Italian Glamour in Fashion Jewellery». Διακόσια περίτεχνα κοσμήματα ένδυσης που κατασκευάστηκαν από το 1950 μέχρι σήμερα κοσμούν την αίθουσα περιοδικών εκθέσεων του μουσείου. Η ιδιαιτερότητα των συγκεκριμένων κοσμημάτων δεν αφορά μόνο την υψηλή αισθητική τους, αλλά και το γεγονός ότι φορέθηκαν από σπουδαίες ντίβες.

Γιάννης Φωκάς: Έργα 1985 – 2024

  • Αφιερώματα

Η έκθεση παρουσιάζει την εικαστική πορεία που έχει διαγράψει ο Γιάννης Φωκάς από τις αρχές της δεκαετίας του 1980, η οποία τον ανέδειξε ως έναν σημαντικό εκπρόσωπο της σύγχρονης ελληνικής ζωγραφικής. Η ζωγραφική του Φωκά ταλαντεύεται ανάμεσα στην ομιλία και τη σιωπή, στην ένταση και την ηρεμία, στο ονειρικό και το πραγματικό, εντέλει ανάμεσα στην αναπαράσταση -στο αναγνωρίσιμο- και την αφαίρεση, καθότι τα έργα του δεν ήταν ποτέ παραστατικά, ούτε όμως και αμιγώς αφαιρετικά. Κατά βάθος, στο επίκεντρο της ζωγραφικής αυτής βρίσκονται ο άνθρωπος και τα ζητήματα που τον απασχολούν.

Βάσω Κατράκη. Σχέδια, ξυλογραφίες και τα βότσαλα

  • Αφιερώματα

Η Βάσω Κατράκη, μια από τις σημαντικότερες χαράκτριες του 20ού αιώνα, σφράγισε με τις αέναες αναζητήσεις της και τις καινοτόμες μεθόδους της το ύφος της μεταπολεμικής χαρακτικής στην Ελλάδα. Στην έκθεση παρουσιάζεται ένα σημαντικό, αν και όχι τόσο γνωστό μέρος της έμπνευσης και των πρώτων σταδίων μέχρι την υλοποίηση της δουλειάς της Κατράκη. Το πρώιμο στάδιο του σχεδίου που στη συνέχεια οδηγεί μέχρι την τελική σύνθεση, την χάραξη και τελευταία στο ανάτυπο, το τελικό αποτέλεσμα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Γιώργο Στριφτάρη, είναι η απενοχοποίηση του γυμνού πολιτική πράξη;

Ο φωτογράφος που τιμά το φετινό Queer Con (12-14/9, Ελληνοαμερικανική Ένωση), μας μιλά για το κίνητρο που τον οδήγησε στην τέχνη αυτή, το αντρικό γυμνό, την πραγματικότητα των ΛΟΑΤΚΙ+ στην Ελλάδα και τη θητεία του σε δύο γνωστά γκέι περιοδικά.

Το Επιγραφικό Μουσείο συμμετέχει στις Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς

Η φετινή θεματική αφορά τη σύνδεση του παρελθόντος με το μέλλον.

Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά συζητά για τον πολιτισμό στον 21ο αιώνα

Η συζήτηση γίνεται στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 130 χρόνια προσφοράς του θεάτρου.

"Sacred or Monsters": Μήπως τελικά έχουμε παρεξηγήσει τα τέρατα;

Μία ομαδική έκθεση επαναπροσδιορίζει την έννοια του "τερατώδους".

Το graphic novel για τη ζωή του Θανάση Βέγγου στο 53ο Φεστιβάλ Βιβλίου

Με αφορμή το graphic novel "ΘΒ – Η γαλέρα της ζωής μου", οι δημιουργοί του Θανάσης Πέτρου και Σπύρος Δερβενιώτης συναντούν τους Φοίβο Δεληβοριά, Ισαβέλλα Μαυράκη και Ανδρόνικο Τζιβλέρη.

Ο Αλέξανδρος Σιμόπουλος χαρτογραφεί όλες τις παραλίες όπου έχει αποκοιμηθεί

Η έκθεση "Every beach I have ever slept in" αντιμετωπίζει την παραλία ως πεδίο ενσώματης μνήμης και αισθητηριακής πολιτικής.