Η δήλωση της Υπουργού Πολιτισμού για την παραίτηση του Προέδρου του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου

Η Λίνα Μενδώνη σχολίασε την παραίτηση, απαντώντας στην ερώτηση της βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Κυριακής Μάλαμα «Τι συμβαίνει τελικά με το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο;».

Μουσείο Ανασκαφής Λίνα Μενδώνη © Studio Panoulis

Η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, απαντώντας στην επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ, Κυριακής Μάλαμα, κατ’ αρχήν, σχολίασε την παρατήρηση της ότι ο ΣΥΡΙΖΑ "έσωσε τη χώρα". "Αν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε σώσει τη χώρα", είπε η Λίνα Μενδώνη, "πιστέψτε με, ο ελληνικός λαός θα είχε τη σοφία να σας έχει ξανακάνει κυβέρνηση. Επομένως, μη συζητάτε για το τι κάνατε και ποιοι οδήγησαν τη χώρα εκεί που την οδήγησαν".

Στη συνέχεια η Υπουργός έκανε μία γενική παρατήρηση στην ερώτηση της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Κυριακής Μάλαμα: "Με την ερώτησή σας αυτή, η οποία δεν είναι και τόσο επίκαιρη,  έρχεστε και επανέρχεστε σε θέματα τα οποία έχετε ρωτήσει και ξαναρωτήσει και μάλιστα με την ίδια ακριβώς διατύπωση και για τα οποία σας έχω απαντήσει και ξανααπαντήσει, γεγονός που δεν καθιστούν επίκαιρη την ερώτησή σας κατά τον Κανονισμό της Βουλής. Προφανώς, θα σας απαντώ ξανά και ξανά και όσες φορές θέλετε, γιατί αυτό θεωρώ ότι είναι το καθήκον μου, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου. Το μόνο νέο στοιχείο που θα μπορούσε να εισάγει η ερώτηση σας, θα ήταν σχετικά με την παραίτηση του τέως πλέον Προέδρου, του Χριστιανικού Βυζαντινού Μουσείου Αθηνών, αλλά αυτό δεν το κάνατε".

 Στη συνέχεια, η Υπουργός απάντησε τα εξής:
–Δεν υπάρχει φύλακας που να δούλεψε υπερωριακά και μάλιστα κατ’ εξαναγκασμό. Αν δούλεψε υπερωριακά για οποιονδήποτε λόγο, γιατί αυτό δεν προκύπτει από τις ηλεκτρονικές κάρτες παρουσίας των φυλάκων; Όλοι οι φύλακες του μουσείου δουλεύουν στη μονή βάρδια του ωραρίου: 8.30 – 4.

–Ο ηλεκτρολόγος του μουσείου, διαπίστωσε και ανέφερε βλάβη στο σύστημα των κλιματιστικών μονάδων, η οποία προκλήθηκε από ανθρώπινη παρέμβαση. Κινήθηκαν άμεσα οι αστυνομικές διαδικασίες, αφού στο μουσείο έσπευσαν και η σήμανση και η μονάδα "Δίας". Η βλάβη αποκαταστάθηκε πλήρως την ίδια μέρα που παρουσιάστηκε. Οι χώροι του μουσείου διατηρούνται σε σταθερή θερμοκρασία 20 έως 25°C, όπως προβλέπεται και απαιτείται από τους όρους συντήρησης.

–Όλες οι αίθουσες στο μουσείο είναι ανοιχτές στο κοινό και λειτουργούν καθημερινά από 8.30 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα, εκτός της Τρίτης, που διενεργείται συντήρηση και καθαριότητα.

–Η διαδικασία και η έκδοση πρόσληψης προσωπικού από τον ΑΣΕΠ για το προσωπικό καθαριότητας, καθώς και για το προσωπικό φυλάκων και νυχτοφυλάκων είναι σε εξέλιξη. Το ζήτημα των προσλήψεων είχε εισαχθεί από τη γενική διευθύντρια στο Διοικητικό Συμβούλιο, Φεβρουάριο του 2024, οπότε συζητήθηκε και εγκρίθηκε από το Δ.Σ. Ωστόσο, για λόγους που ο ίδιος ο τότε Πρόεδρος γνωρίζει, δεν εξέδωσε και δεν δημοσίευσε στη "Διαύγεια" τις αντίστοιχες αποφάσεις, που όμως είναι προαπαιτούμενο, κατά το νόμο, για να υλοποιηθούν οι προσλήψεις. Μόλις δύο μέρες μετά την παραίτηση του Προέδρου και την αντικατάστασή του ξεκίνησαν όλες οι διαδικασίες. 

"Μόλις προχτές, είπε η Υπουργός, εγκρίθηκε ο οργανισμός του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου από το Συμβούλιο της Επικρατείας, όπως και των άλλων μουσείων και έχει ήδη αποσταλεί για συνυπογραφές από τους συναρμόδιους υπουργούς. Ακολούθως, θα δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης".

Όπως και με  τα άλλα τέσσερα μουσεία, ολοκληρώνεται τώρα  η μετάβασή τους στο νέο καθεστώς προσλήψεων ως νομικά πρόσωπα, μετά την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος.

Στη δευτερολογία της, η Υπουργός Πολιτισμού απέρριψε, εκ νέου, όλες τις αιτιάσεις της βουλευτού, προσθέτοντας ότι ο κλιματισμός λειτουργεί και η θερμοκρασία στο μουσείο είναι η κανονική. Όλες οι αίθουσες είναι ανοικτές εντός του ωραρίου ενώ είναι σε εξέλιξη  η διαδικασία πρόσληψης προσωπικού από τον ΑΣΕΠ και για το προσωπικό καθαριότητας, και για το προσωπικό φυλάκων και νυχτοφυλάκων. Για όλα αυτά, είπε η Λίνα Μενδώνη "Εσείς κινείστε με φήμες και εμείς κινούμαστε με τεκμήρια και αποδείξεις. Εγώ έχω έγγραφα να καταθέσω και να παρουσιάσω. Εσείς έχετε ιστοσελίδες και δημοσιεύματα. Αυτή είναι η μεγάλη μας διαφορά, κυρία Μάλαμα".

Διαβάστε Επίσης

Για τη θέση του μεταβατικού προέδρου του Δ.Σ., η Υπουργός βεβαίωσε ότι "καλύφθηκε αυτομάτως και αμελλητί μετά την παραίτηση του προηγούμενου. "Γιατί παραιτήθηκε ο προηγούμενος Πρόεδρος; Νομίζω ότι σας το είπα, παρά το γεγονός, επισημαίνω, ότι ήταν το μόνο καινούργιο θέμα που μπορούσατε να ρωτήσετε και δεν το ρωτήσατε: Επειδή, για δικούς του λόγους, δημιουργούσε προβλήματα κακοδιοίκησης".

Διαβάστε Επίσης

Η Υπουργός Πολιτισμού, αναφερόμενη στα πέντε Μουσεία που έγιναν Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, είπε, "Τα μουσεία δεν έγινα ΝΠΔΔ στην πενταετία, όπως λέτε! Έγιναν το 2023. Είχαμε πει, από την αρχή, ότι το ’24 θα είναι το έτος μετάβασης, μέχρι την έκδοση των Προεδρικών Διαταγμάτων των κανονισμών λειτουργίας τους, που θα επιτρέψουν να λειτουργήσουν, όπως λειτουργούν όλα τα αντίστοιχα μουσεία στο εξωτερικό. Η δε μετάβαση αυτή δεν συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα. Προφανώς, η μετάβαση αυτή έχει συμβεί στα ευρωπαϊκά κράτη, τη δεκαετία του 1980 και του 1990, όταν αντίστοιχες υπηρεσιακές δομές μετεξελίχθηκαν σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου". Επισήμανε, μάλιστα, ότι το επιτυχημένο πρότυπο για αυτή τη μετάβαση είναι το Μουσείο της Ακρόπολης.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Πάνω από 200 έργα του καλλιτέχνη Δημήτρη Σεβαστάκη παρουσιάζονται στην Εθνική Βιβλιοθήκη

"Ο λόγος και ο τόπος" περιλαμβάνει έργα που φιλοτεχνήθηκαν την τελευταία δεκαετία.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
14/11/2025

Για τον Θοδωρή Προδρομίδη, οι συνέργειες δεν είναι απλά άλλη μια πιασάρικη λέξη

Με αφορμή την ολοκλήρωση της έκθεσης του Θοδωρή Προδρομίδη "Port Proxy" στην Callirrhoë στις 15/11 μιλάμε με τον εικαστικό για το έργο του και τη συμμετοχή του σε προγράμματα τέχνης και εκπαίδευσης ως φορέας κοινωνικής αλλαγής.

"Gut": Ένα εικαστικό πρότζεκτ για την ποιητική της υπόγειας ύπαρξης

Σύγχρονοι δημιουργοί μελετούν ορισμένους από τους ισχυρότερους συμβολισμούς των ανθρώπινων απαρχών που έχει πλάσει η φαντασία.

Ξεκίνησαν οι εγγραφές για το 15ο Διεθνές Συνέδριο CoMuseum

Ένα τριήμερο γεμάτο ομιλίες, συζητήσεις, εργαστήρια και δράσεις δικτύωσης.

"λάλλαρος": Μια κυπριακή φράση γίνεται αφορμή για εικαστικούς πειραματισμούς

Επτά Κύπριοι καλλιτέχνες συναντώνται σε ένα πεδίο δημιουργικού διαλόγου και συνύπαρξης.

Ο Ουκρανός πρωτοπόρος Alexis Gritchenko και η σχέση του με την Ελλάδα

Το MOMus Θεσσαλονίκης τιμά έναν από τους σημαντικότερους Ευρωπαίους καλλιτέχνες του 20ού αιώνα.

Η Maud Royer μάς ανοίγει τα μάτια για την "Τρανσφοβία"

Και το κάνει μέσα από το ομότιτλο νέο της δοκίμιο που κυκλοφορεί προσεχώς από τις εκδόσεις Πόλις.