Ο Μάγος του Οζ ζωντανεύει στην έκθεση του Μίλτου Μιχαηλίδη

Στα μέσα του μήνα θα δούμε τη νέα έκθεση που φιλοξενεί η a.antonopoulou.art.

Μίλτος Μιχαηλίδης Οζ εικόνες από τον κόσμο «Portrait of Dorothy - I used to love him but I had to kill him» 60x85x140, mixed Media, 2023-24

Η νέα έκθεση του Μίλτου Μιχαηλίδη "ΟΖ- Εικόνες από τον κόσμο", είναι μια σειρά έργων, ζωγραφικής και γλυπτικής, που δημιουργούν μία εγκατάσταση με αναφορές στον Μάγο του Οζ. Το πρότζεκτ εγκαινιάζεται στις 16/5, στην a.antonopoulou.art.

Ο καλλιτέχνης δεν εικονογραφεί σελίδες από την κοσμαγάπητη ιστορία. Συλλέγει τοπία και εικόνες από βιντεοπαιχνίδια τα οποία επεξεργάζεται και ζωγραφίζοντάς τα,  αποκαλύπτονται  το παραμύθι και οι ποικίλες ερμηνείες του Μάγου Οζ. Η περιπέτεια της Ντόροθι, του ορφανού κοριτσιού και της ιδιότυπης παρέας του προς τη Σμαραγδένια Πολιτεία, προβάλλεται στο βλέμμα του ως ένας κόσμος με ανατροπές, παγίδες, αβεβαιότητες και κινδύνους. 

"Ο λαός μου φοράει πράσινα γυαλιά για τόσο πολύ καιρό, που οι περισσότεροι νομίζουν πως αυτή είναι πραγματικά η Σμαραγδένια Πολιτεία" γράφει ο συγγραφέας του Οζ, Λύμαν Φρανκ Μπάουμ. 

Ο Μίλτος Μιχαηλίδης μοιάζει να αναρωτιέται ποια είναι η πραγματικότητα και ποιος ο ψηφιακό μας κόσμος. Αφημένος στην ιστορία του Οζ, βρίσκεται  αντιμέτωπος με την ασυμφωνία ανάμεσα σε αυτό που υπάρχει και σε αυτό που πράγματι βλέπουμε. Τον απασχολεί  το γεγονός ότι πάντα παρεμβάλλεται ένας φακός, συνήθως η οθόνη ενός κινητού, που διαμορφώνει – παραμορφώνει την αίσθηση που σχηματίζουμε από ένα φυσικό τοπίο έως ένα πολιτικό συμβάν γύρω μας. Οι ψηφιακές εικόνες έχουν γίνει τόσο οικείες,  που αποτελούν  μέρος της καθημερινότητάς μας. Πρόκειται για αντιστροφή της πραγματικότητας, που, όχι μόνο ανταγωνίζεται την κανονικότητα, αλλά συχνά την αντικαθιστά, όπως η ιστορία από τον Μάγο του Οζ. Ο Μίλτος Μιχαηλίδης, μιλώντας με σύγχρονο τρόπο, είναι σαν να μεταφέρει σκηνές από μια ταινία που δε βρήκε διανομή. 

Ακόμη και η ζωγραφική του δεν είναι αυτό που φαίνεται. Χρησιμοποιεί ξυλομπογιές, οι οποίες μέσα από μία διαδικασία, δημιουργούν ένα οπτικό αποτέλεσμα που περισσότερο παραπέμπει στη ματιέρα ακρυλικών παρά στο ταπεινό μέσο των χρωματιστών μολυβιών. 

Παρόμοια, οι εγκαταστάσεις του, περίτεχνες μακέτες από παιχνίδια, πλαστικά, αντικείμενα του μοντελισμού και κατασκευές από τσίγκο, του επιτρέπουν με τρόπο θαυμαστό να βγάζει τους πρωταγωνιστές του από το "κάδρο", τις διαστάσεις του τελάρου και να τους προσφέρει άλλη προοπτική, ενώ συγχρόνως παρασύρει τον θεατή μέσα στο χώρο που ο ίδιος ο καλλιτέχνης οραματίζεται. Τα υλικά  του, ξυλομπογιές, παιχνίδια κλπ, δεν απηχούν μόνο μια παιδικότητα, αλλ’ υποδεικνύουν και το αφήγημά του: το μύθο του Οζ και την πραγματικότητα, ή πιο σωστά, τις πολλές και διαφορετικές εκδοχές του στην ψηφιακή εποχή. 

Εγκαίνια: 16/5 (7-10 μ.μ.)

Info: a.antonopoulou.art | 16/5-21/6 | Ώρες λειτουργίας: Τετ., Πεμ., Παρ.: 2-8 μ.μ., Σαβ.: 12-4 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

a.antonopoulou.art

Αριστοφάνους 20, Ψυρρή
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Μια ‘Αφροδίτη’ εμπνευσμένη από τον Lespugue στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Ο Αμερικανός καλλιτέχνηςJeff Koons εξερευνά τη μορφής της Αφροδίτης από την Παλαιολιθική περίοδο μέχρι σήμερα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/11/2025

"Αμέρωτος Νόστος": Ένα εικαστικό αφιέρωμα για τη μοναδικότητα της Κρήτης

Η έκθεση λειτουργεί παράλληλα ως ρετροσπεκτίβα στο έργο του καλλιτέχνη Σταύρου Παναγιωτάκη.

Το κοσμοϊστορικό έτος 1945 σε μια έκθεση στη Βουλή

Το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία εγκαινιάζει τη νέα έκθεση "1945: το τέλος του πολέμου" στον εκθεσιακό χώρο του στο Πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο.

Η έκθεση "Athens Dies In Dreams At Sunrise" παρουσιάζεται σε ένα παλιό λατομείο στο λόφο του Φιλοπάππου

Ο ΝΕΟΝ αναθέτει στον Αλέξανδρο Τζάννη την υλοποίηση του Έργου στην Πόλη 2025.

Εγκαίνια της έκθεσης "All Eyes on Palestine" στην Αθήνα

Η έκθεση-ορόσημο της σύγχρονης παλαιστινιακής τέχνης που αξιοποιεί την τέχνη ως εργαλείο αντίστασης.

Μιλώντας ελεύθερα για το βιβλίο της Ειδικής Εισηγήτριας των Ηνωμένων Εθνών για τα κατεχόμενα παλαιστινιακά εδάφη

Η εκδοτική ομάδα του βιβλίου της Φραντσέσκα Αλμπανέζε διοργανώνει στο Σ22 μια ελεύθερη συζήτηση, δίχως εισηγήσεις και ομιλίες.