Η έκθεση "Υπεροψία" εξερευνά τον εθισμό μας στα ΜΜΕ

Η εικαστική εγκατάσταση του καλλιτέχνη Γιώργου Διβάρη αποκαλύπτει τη διαστρεβλωμένη πραγματικότητα που προβάλλει η τηλεόραση.

Γιώργος Διβάρης Υπεροψία

Η αίθουσα τέχνης "έκφραση - γιάννα γραμματοπούλου", παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Γιώργου Διβάρη με τίτλο "Υπεροψία", από τις 11/4.

Οι συνθέσεις του Γιώργου Διβάρη συγκροτούν μια ενιαία εγκατάσταση-πρόταση. Πρόκειται, κατά κανόνα, για επίτοιχα έργα, φωτογραφικές εκτυπώσεις επάνω σε μεταλλικές επιφάνειες, στις οποίες, πολλές φορές, ενσωματώνονται διάφορα objects trouvés: φθαρμένα αντικείμενα ή άμορφες μάζες καμένων και κατεστραμμένων, απροσδιόριστων πλέον, αντικειμένων, κομμάτια από άχρηστα λογισμικά και εξαρτήματα ηλεκτρονικών υπολογιστών.

Γιώργος Διβάρης Υπεροψία
"Ουρανός", 2013, λαμαρίνα, ψηφιακή εκτύπωση, λιωμένο βιομηχανικό πλαστικό, 94 x 122 εκ.

"Βασικός θεματικός πυρήνας των έργων του, τα τελευταία χρόνια, είναι κυρίως ο κόσμος της μέσων μαζικής επικοινωνίας, ειδικότερα της τηλεοπτικής ειδησεογραφίας – οι εικονικές και πλασματικές αναπαραστάσεις της πραγματικότητας που τα μέσα αυτά προωθούν και αναπαράγουν, με τους θεατές να μετατρέπονται σε αμέτοχους, απαθείς και εθισμένους παρατηρητές-"καταναλωτές", από απόσταση και προστατευμένοι μέσα στην ασφάλεια του οικιακού τους περιβάλλοντος, μιας συγκεκριμένης, διαστρεβλωμένης εκδοχής του κόσμου, μιας εκδοχής που, μέσα από ασύνδετες εικόνες και περιγραφές, συνειδητά προβάλλει το επουσιώδες και αποκρύπτει το ουσιώδες", σημειώνει για το έργο του ο ιστορικός της τέχνης και επιμελητής της έκθεσης Γιάννης Μπόλης.

Γιώργος Διβάρης Υπεροψία
"Επεισόδιο", 2013, λαμαρίνα, ψηφιακή εκτύπωση, λιωμένο πλαστικό, 30 x 70 εκ.

Ο Γιώργος Διβάρης γεννήθηκε στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας (1956). Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1984-89) και συνέχισε τις σπουδές του στη Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Τέχνη και Φιλοσοφία"). Είναι εικαστικός καλλιτέχνης και καθηγητής στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του ΑΠΘ (1990-2023). Διδάσκει στο Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Τέχνη και δημόσια σφαίρα" του ΑΠΘ (2018 έως σήμερα). Την περίοδο 2015-22 ήταν μέλος του Δ.Σ. του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης που, την ίδια περίοδο, μετεξελίχτηκε στον Μητροπολιτικό Οργανισμό Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης (MOMus). Ήταν, επίσης, μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του ΕΑΠ (2015-19).

Τα έργα του, από το 2006, επικεντρώνονται στην έννοια της υπεροψίας καθώς και σε εικόνες από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Έχει παρουσιάσει τη δουλειά του σε έξι ατομικές εκθέσεις στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, και συμμετείχε με εγκαταστάσεις στις εκθέσεις: Πράξις, Τέχνη σε Αβέβαιους Καιρούς (στο πλαίσιο της 2ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, 2009 και Η Μνήμη της Επανάστασης-Σύγχρονοι Έλληνες Εικαστικοί-100 χρόνια από την Οκτωβριανή Επανάσταση (αίθουσα "Νίκος Κεσσανλής", ΑΣΤΚ, Αθήνα, 2018). Συμμετείχε, επίσης, σε πολλές ομαδικές εκθέσεις.

Γιώργος Διβάρης Υπεροψία
"Υπεροψία", 2006, τμήμα εγκατάστασης, δίπτυχη σύνθεση, λαμαρίνα, ψηφιακή εκτύπωση, οθόνη σε λειτουργία, τμήμα κατεστραμμένου ψυγείου, 60 x 150 εκ.

Έργα του βρίσκονται στις συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης-Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτσου, του MOMus-Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης-Συλλογές του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, καθώς και σε άλλες δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές.

Εγκαίνια: 11/4 (7-10 μ.μ.)

Info: έκφραση - γιάννα γραμματοπούλου | 11/4-11/5 | Ώρες λειτουργίας: Τρ., Πεμ., Παρ.: 12-8 μ.μ., Τετ.: 12-6 μ.μ., Σαβ.: 12-3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Έκφραση «Γιάννα Γραμματοπούλου»

Βαλαωρίτου 9Α, Κολωνάκι
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Cypher: Βρήκαμε καταφύγιο σε μία νέα, ανεξάρτητη γκαλερί της Κυψέλης

Βρεθήκαμε ξανά στην πολυσύχναστη αθηναϊκή συνοικία, για να συναντήσουμε την ιδιοκτήτρια ενός νέου χώρου τέχνης, που στοχεύει να δώσει πίσω στην κοινότητα και όχι να γίνει απλώς άλλη μία τάση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΕΙΡΗΝΗ ΝΙΚΟΛΑΚΑΚΗ
24/06/2025

Ένας νέος συλλογικός τόμος εξερευνά την έννοια της φροντίδας

Το Κέντρο Νέων Μέσων και Φεμινιστικών Πρακτικών στο Δημόσιο Χώρο επιμελήθηκε το βιβλίο "Care in Conflict: Artistic Reflections on Broken Worlds/Words", το οποίο θα παρουσιαστεί σύντομα στο καφέ του Μπενάκη.

H εικαστικός Μαρία Ζερβός μάς ανοίγει το καλλιτεχνικό της εργαστήριο

Η καλλιτέχνις προσκαλεί το κοινό στον δημιουργικό της χώρο παρουσιάζοντας μεταξύ άλλων ένα νέο μοντάζ του έργου "Νομαδολογία (Η Έρημος)" που γυρίστηκε στην Χιλή.

Τι είναι ένας "Άτλαντας επούλωσης";

Το πρώτο βιβλίο της κοινωνιολόγου Βάλιας Τσιριγώτη είναι ένα υβριδικό χρονογράφημα-ύμνος στους ανθρώπους που συνεχίζουν, παρά τα ναυάγια.

Η Σαντορίνη υποδέχεται το νέο πολιτιστικό στολίδι της

Το Αρχαιολογικό Μουσείο της Θήρας ανοίγει ξανά τις πύλες του, προσφέροντας ένα μοναδικό ταξίδι στην πλούσια ιστορία και τον πολιτισμό της Σαντορίνης και των Κυκλάδων.

Δύο νέα βιβλία ελληνικής λογοτεχνίας για την απώλεια που μας άγγιξαν

Δύο διαφορετικοί πατέρες αναγκάζονται να κοιτάξουν πίσω καθώς αναμετρώνται με την απώλεια σε δύο σκληρά συγκινητικά βιβλία.

Εγκαίνια: Οι εκθέσεις της εβδομάδας (23-29/6)

Όλα τα εικαστικά πρότζεκτ που αξίζει να δείτε τις επόμενες μέρες.