"White Dwarf": Επιστρέφει η VR εγκατάσταση της Γιολάντας Μαρκοπούλου

Παρακολουθούμε ένα κομμάτι της ιστορίας της "γέννησης" της πρώτης ατομικής βόμβας από τον φυσικό J. Robert Oppenheimer μέσω AR & VR.

White Dwarf

"White Dwarf" (Λευκός νάνος), η διαδραστική εγκατάσταση που παρουσιάζει με όρους εικονικής αλλά και επαυξημένης πραγματικότητας (AR & VR), ένα κομμάτι της ιστορίας της "γέννησης" της πρώτης ατομικής βόμβας από τον φυσικό J. Robert Oppenheimer επιστρέφει στο Μουσείο Μπενάκη, από τις 23 Φεβρουαρίου έως τις 28 Απριλίου. Τον περασμένο Δεκέμβριο, μέσα σε ένα πολύ περιορισμένο χρονικό διάστημα έκθεσης της διαδραστικής εγκατάστασης - σε 8 μόλις ημέρες - οι επισκέπτες ξεπέρασαν τους 700.

White Dwarf

Όπως εξηγεί η σκηνοθέτις Γιολάντα Μαρκοπούλου, για να δει το White Dwarf ο θεατής, εισέρχεται σε μία αίθουσα διαμορφωμένη έτσι ώστε, να μπορέσει να βιώσει την ξεχωριστή εμπειρία, που θολώνει τα όρια μεταξύ εικονικής και φυσικής πραγματικότητας, ακόμη και πριν να φορέσει τα ειδικά γυαλιά. Γίνεται συμμέτοχος σε "ένα επιστημονικό πείραμα" και καλείται να πάρει θέση απέναντι στο φλέγον ζήτημα της χρήσης της πυρηνικής ενέργειας.

White Dwarf

Τι είναι ο "Λευκός Νάνος"; Είναι ένα αστέρι που αφού εξάντλησε όλη του την ενέργεια, πεθαίνει μέσα στην απόλυτη σιωπή, χωρίς να εκραγεί. Πώς θα ήταν άραγε η ανθρωπότητα, θα μπορούσε να αναρωτηθεί κάποιος, εάν η ατομική βόμβα ακολουθούσε την ίδια μοίρα με ένα "Λευκό νάνο". Δηλαδή, αντί να σκορπίσει την καταστροφή, έμενε βουβή μέσα σε ένα δωμάτιο και να κατέληγε ένα απλό  έκθεμα σε ένα μουσείο του μέλλοντος;

Στo έργο, η έρευνα του φυσικού J. Robert Oppenheimer, του "πατέρα της ατομικής βόμβας" "υφαίνεται" μαζί με την ιστορία ενός 12χρονου κοριτσιού, της Sadako Sasaki, που υπήρξε θύμα του βομβαρδισμού της Χιροσίμα.  

White Dwarf

Η έκρηξη της ατομικής βόμβας μοιάζει με εκείνη του θανάτου ενός αστεριού σε μια έκρηξη σουπερνόβα, που αντί να αποκαταστήσει την κοσμική ισορροπία, προκαλεί αμετάκλητη ζημιά στη Γη.

To "White Dwarf" παρουσιάστηκε πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο του βνεοσύστατου τμήματος Immersive-All Around Cinema του 63ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου.

White Dwarf

Η διάρκεια της εμπειρίας είναι 30 λεπτά και μπορούν να παρακολουθήσουν το έργο, γκρουπ έως και 14 άτομα.

Info: Μουσείο Μπενάκη | 23/2-29/4 | Ωράριο λειτουργίας: Παρ.-Κυρ. | Είσοδος: €8, €5

Ώρες Παραστάσεων
Παρασκευή: 5 μ.μ., 6 μ.μ., 7 μ.μ., 8 μ.μ., 9 μ.μ.
Σάββατο: 12 μ.μ., 1 μ.μ., 2 μ.μ., 3 μ.μ., 4 μ.μ., 5 μ.μ., 6 μ.μ., 7 μ.μ., 8 μ.μ., 9 μ.μ.
Κυριακή: 12 μ.μ., 1 μ.μ., 2 μ.μ., 3 μ.μ., 4 μ.μ., 5 μ.μ.

Δυνατή η προαγορά εισιτηρίου μέσω tickets.benaki.org ή από τα ταμεία εισιτηρίων του μουσείου κατά τις ημέρες και ώρες επίσκεψης.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Μια ‘Αφροδίτη’ εμπνευσμένη από τον Lespugue στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Ο Αμερικανός καλλιτέχνηςJeff Koons εξερευνά τη μορφής της Αφροδίτης από την Παλαιολιθική περίοδο μέχρι σήμερα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
26/11/2025

"Αμέρωτος Νόστος": Ένα εικαστικό αφιέρωμα για τη μοναδικότητα της Κρήτης

Η έκθεση λειτουργεί παράλληλα ως ρετροσπεκτίβα στο έργο του καλλιτέχνη Σταύρου Παναγιωτάκη.

Το κοσμοϊστορικό έτος 1945 σε μια έκθεση στη Βουλή

Το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία εγκαινιάζει τη νέα έκθεση "1945: το τέλος του πολέμου" στον εκθεσιακό χώρο του στο Πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο.

Η έκθεση "Athens Dies In Dreams At Sunrise" παρουσιάζεται σε ένα παλιό λατομείο στο λόφο του Φιλοπάππου

Ο ΝΕΟΝ αναθέτει στον Αλέξανδρο Τζάννη την υλοποίηση του Έργου στην Πόλη 2025.

Εγκαίνια της έκθεσης "All Eyes on Palestine" στην Αθήνα

Η έκθεση-ορόσημο της σύγχρονης παλαιστινιακής τέχνης που αξιοποιεί την τέχνη ως εργαλείο αντίστασης.

Μιλώντας ελεύθερα για το βιβλίο της Ειδικής Εισηγήτριας των Ηνωμένων Εθνών για τα κατεχόμενα παλαιστινιακά εδάφη

Η εκδοτική ομάδα του βιβλίου της Φραντσέσκα Αλμπανέζε διοργανώνει στο Σ22 μια ελεύθερη συζήτηση, δίχως εισηγήσεις και ομιλίες.