Η ζωγραφική περιπέτεια του Παναγιώτη Κατσίχτη αποκαλύπτεται στην έκθεση "Ζωγραφική διαδρομή, Νέα Υόρκη-Αθήνα"

Πρόκειται για την πρώτη ατομική έκθεση του καλλιτέχνη μετά από σαράντα χρόνια επίμονης ενασχόλησης με τη ζωγραφική που αποκαλύπτει το έργο μιας μακράς καλλιτεχνικής διαδρομής στο Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων.

Peter Katsihtis Ζωγραφική διαδρομή, Νέα Υόρκη-Αθήνα

Την Τρίτη 16 Ιανουαρίου 2024, στις 7.30 μ.μ., στο Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων εγκαινιάζεται η έκθεση ζωγραφικής "Peter Katsihtis Ζωγραφική διαδρομή, Νέα Υόρκη-Αθήνα", από τον Δήμαρχο Αθηναίων Χάρη Δούκα. Πρόκειται για την πρώτη ατομική έκθεση του Παναγιώτη Κατσίχτη μετά από σαράντα χρόνια επίμονης ενασχόλησης με τη ζωγραφική που αποκαλύπτει το έργο μιας μακράς καλλιτεχνικής διαδρομής.

Όπως αναφέρει, η δημοσιογράφος Άννα Γριμάνη στο σύντομο βιογραφικό σημείωμα της, για τον γεννημένο στην Αναβρυτή Λακωνίας, στις Ανατολικές πλαγιές του Ταϋγέτου, Κατσίχτη, που στα νεανικά του χρόνια μετανάστευσε στην Αμερική: "Ο Παναγιώτης (Peter) Κατσίχτης, επιφανής επιχειρηματίας των ΗΠΑ, με αλυσίδα επιχειρήσεων στη Νέα Υόρκη και εμβληματική δραστηριότητα στον χώρο του real estate και τα χρηματιστηριακά στην Αθήνα, αποτυπώνει αξιολογικά με την πορεία του, τον αυτοδημιούργητο Έλληνα που διαπρέπει με αφετηρία το εξωτερικό. Από νεαρός Οδυσσέας, σε ένα σύγχρονο πεδίο νέων τάσεων και πρωτοποριακών ιδεών, έως την αναγνώριση στη διεθνή κοινωνία της Νέας Υόρκης, με ένα μέλλον μονταρισμένο στο επιχειρείν: διαφορετικότητα και πρωτοτυπία, έμπνευση και αισθητική κύρους, στρατηγική σκέψη –χαρακτηριστικά των επενδυτικών κινήσεών του στο κέντρο της μητρόπολης.

Peter Katsihtis Ζωγραφική διαδρομή, Νέα Υόρκη-Αθήνα

Επαναστάτης της καθημερινότητας, κυνήγησε το όνειρό του με τόλμη και ορθολογισμό. Εργατικός, ευφυής, ευπαρουσίαστος, με αγωγή –τη διδάχτηκε από τη μητέρα του–, μια ευγενική φιγούρα, όπως διακρίνεται να βηματίζει στις λεωφόρους του Manhattan. "Όταν έφυγα για την Αμερική" δηλώνει ο ίδιος "για έναν ευρύτερο ορίζοντα ζωής, είπα ότι 'θα επιτύχω'. Είχα κριτήριο. Δεν φοβήθηκα τίποτε στη ζωή μου […] Οι συγκυρίες της Αμερικής ήταν μέρος της ζωής, άλλες με βοήθησαν, άλλες όχι. Και καθώς όλοι οι άνθρωποι δεν έχουν τις ίδιες ευκαιρίες, έχει σημασία, όταν αυτές δίνονται, πώς θα τις αξιοποιήσεις. Και τα δύσκολα είναι το μεγαλύτερο σχολείο, όπως το σχολείο της ζωής –αυτό δεν το κάνεις graduate ποτέ".

Peter Katsihtis Ζωγραφική διαδρομή, Νέα Υόρκη-Αθήνα

Εξήντα και πλέον πίνακες, μεγάλων και μεσαίων διαστάσεων, από ακρυλικό σε καμβά, αποκαλύπτουν τη ζωγραφική του αναζήτηση και περιπέτεια στην τωρινή του έκθεση. "Ο Κατσίχτης ζωγραφίζει αδιάλειπτα τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες, χωρίς την πίεση της επιτυχίας και της αναγνώρισης. Δούλεψε για πολλά χρόνια στο ατελιέ του στη Νέα Υόρκη και τις τελευταίες δύο δεκαετίες στο ατελιέ στη Γλυφάδα, δημιουργώντας έργα με ρέουσα ζωγραφικότητα που διευρύνουν τη φαντασία", όπως γράφει ο επιμελητής της έκθεσης, Τάκης Μαυρωτάς και προσθέτει: "Το φως και το χρώμα, το τυχαίο και το απρόοπτο, τον απασχολούν κυρίαρχα, δίνοντας προτεραιότητα στις ελεύθερες χειρονομιακές εκφράσεις και το στάξιμο (dripping) του χρώματος. Έτσι, δημιουργεί έργα με έντονο χρωματικό πλούτο, δυνατές φόρμες, αλλά και δυνατές κινήσεις καμπύλων γραμμών, σαν να πρόκειται για κομψές λεπτές 'κορδέλες', με λεπτές πινελιές και κηλίδες, συνήθως λευκού χρώματος. Η οξύτατη αίσθηση του φωτός και η κυριαρχία των έντονων χρωμάτων (κόκκινο, πράσινο, μπλε, κίτρινο και πορτοκαλί) μαρτυρούν την υπομονή και την ψυχραιμία του στο να ενορχηστρώνει μια διαυγέστατη ενότητα έργων, που ενώ σε μια πρόχειρη ματιά, σου φαίνονται χειρονομιακά εύκολα, αποκαλύπτουν τη δεξιοτεχνία και τη χρωματική του ευαισθησία.

Peter Katsihtis Ζωγραφική διαδρομή, Νέα Υόρκη-Αθήνα

Χωρίς σχεδιαστικές αδυναμίες και δεξιοτεχνικά μπουρδουκλώματα, τα έργα φανερώνουν την εσωτερική του παρόρμηση, τις χρωματικές τους δονήσεις και την τεχνική τους καθαρότητα. Εικόνες που αναδύονται από τα μυστικά πάθη της ψυχής και αποκαλύπτουν το ύφος της δημιουργικής του πνοής, αφού η ζωγραφική του ταυτίζεται με την ικανότητα να ωθείται προς το άγνωστο.

Peter Katsihtis Ζωγραφική διαδρομή, Νέα Υόρκη-Αθήνα

Η τέχνη για τον Κατσίχτη καθρεφτίζει την εποχή και τα χρόνια διαμονής του κυρίως στη Νέα Υόρκη τα οποία αποδείχτηκαν εξαιρετικά καρποφόρα για τον ίδιο σε δύο άξονες. Ο πρώτος αναπτύσσεται γύρω από τη διαμόρφωση της φυσιογνωμίας της προσωπικής του συλλογής σύγχρονων έργων τέχνης και ο δεύτερος στην επιμονή του απέναντι στη ζωγραφική δράση για τη χάραξη του ζωγραφικού του δρόμου, της ψυχικής και πνευματικής έκφρασης. Ο Κατσίχτης εκείνη την εποχή ολοκλήρωνε το δικό του 'φανταστικό' μουσείο συλλέγοντας σημαντικά έργα καταξιωμένων καλλιτεχνών που ζούσαν στην Αμερική όπως των Μπαζιώτη, Στάμου, Chryssa, αλλά και όλων εκείνων που θαύμαζε τη δουλειά τους, όπως των Μυταρά, Καρά, Θεοφυλακτόπουλου, Σόρογκα, Παρμακέλη, Ψυχοπαίδη και Σακαγιάν μεταξύ των άλλων".

Η έκθεση στο Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων Πάρκο Ελευθερίας θα διαρκέσει έως τις 4 Φεβρουαρίου 2024 και μετά το πέρας της θα παρουσιαστεί στις Βρυξέλλες και τη Νέα Υόρκη.

Εγκαίνια: 16/1 (7.30 μ.μ.)

Info: Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων | 16/1-4/2 | Τρ.-Παρ.: 11 π.μ.-7 μ.μ., Σαβ., Κυρ.: 10 π.μ.-3 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη 

Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων

Βασ. Σοφίας, Πάρκο Ελευθερίας
  • Βινιέτες Τεχνών - City life

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Βερόνικα Ράιμο: "Δεν ξέρω κανέναν.μία σύγχρονο.η Έλληνα.ίδα συγγραφέα και αυτό είναι πρόβλημα"

Στο βιβλίο "Ας πούμε πως είμαι εγώ" η Βερόνικα Ράιμο υπονομεύει το autofiction με χιούμορ πλάθοντας την αντι-περσόνα της. Συναντήσαμε τη συγγραφέα στην Αθήνα και είχαμε μια ωραία συζήτηση για τη μνήμη, τη μυθοπλασία, τη μετάφραση και την κουλτούρα της ακύρωσης.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
19/07/2024

Μαρίνα Αρβανιτάκη, γιατί η σεξουαλικότητα εξακολουθεί να θεωρείται ταμπού στην Ελλάδα;

Η ψυχοθεραπεύτρια και συγγραφέας του "Σεξ – Ήθος" μιλά στο "α" για όσα την οδήγησαν στη δημιουργία του βιβλίου, τις προβληματικές της σεξουαλικής εκπαίδευσης και πώς μπορούμε να έχουμε μια εμπεριστατωμένη αντίληψη γύρω από τη σεξουαλικότητα.

"Η λέξη για τον κόσμο είναι θάλασσα": Παρατηρώντας τη θάλασσα από μια κοινωνικοπολιτική σκοπιά

Σύνθεση φανταστικού και πραγματικού στο Παλιό σχολείο του νησιού από 11σύγχρονους καλλιτέχνες και καλλιτέχνιδες.

Τα σκηνοθετημένα αυτοπορτραίτα του Θοδωρή Βρανά ταξιδεύουν στα Κύθηρα

Η έκθεση "ABSORBED (Damn, I miss snowboarding)" είναι ένα φωτογραφικό ημερολόγια που στοχάζεται τον κόσμο των social media.

"1974 & 1944: Η Αθήνα γιορτάζει την ελευθερία της": Μια μεγάλη έκθεση για δύο επετείους-ορόσημα

Από τη ναζιστική κατοχή στη δημοκρατία και από τη δικτατορία στη μεταπολίτευση, η διπλή έκθεση μνήμης τιμά την απελευθέρωση της πρωτεύουσας σε δύο χρόνους στο Πάρκο Ελευθερίας.

Το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο φωτίζει μια ξεχωριστή πτυχή της κυπριακής τραγωδίας

Μέσα από σπάνιες αφίσες της περιόδου και αντίστοιχο φωτογραφικό υλικό, που εκπέμπουν ποικίλα μηνύματα και συμβολισμούς, αναδεικνύονται τα τραγικά γεγονότα της τουρκικής εισβολής.

Το "Ματαδόρ" του Βαγγέλη Μαρινάκη έρχεται να μας παρασύρει σε ένα ιδιότυπο ταξίδι

Στο πρώτο βιβλίο του συγγραφέα που κυκλοφορεί από την ΚΑΠΑ εκδοτική ο κεντρικός ήρωας κινείται πάνω στην οδική άσφαλτο, μέσα στα μεσογειακά νερά, από την Πελοπόννησο μέχρι τη Στερεά και από τα τουριστικά θέρετρα της Magna Grecia έως το οικιακό ταβάνι.