Εγκλωβισμένοι στην ασφυκτική πραγματικότητα οι πρωταγωνιστές στα έργα του Παντελή Ψαρρά

Η έκθεση "Ten years after" σκιαγραφεί ανθρώπους και αντικείμενα μέσα σε σελοφάν, ως μια δυστοπική αλληγορία της σύγχρονης κοινωνίας.

Ten years after

Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Παντελή Ψαρρά με τίτλο "Ten years after”, σε επιμέλεια του Ιστορικού Τέχνης Μάνου Στεφανίδη. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 2 Νοεμβρίου από τις 5.30 μέχρι τις 10.30 μ.μ.

Ten years after

Ο Παντελής Ψαρράς επιστρέφει στα εικαστικά δρώμενα περίπου 10 χρόνια μετά την τελευταία του έκθεση, όπως προδίδει και ο τίτλος της έκθεσης. Όντας φανερά επηρεασμένος από τα όσα δυστοπικά συμβαίνουν γύρω μας τα τελευταία χρόνια που δουλεύει τα έργα της παρούσας έκθεσης, μας παρουσιάζει με έναν μοναδικό τρόπο πως ο σύγχρονος άνθρωπος αισθάνεται παγιδευμένος μέσα στη ζοφερή πολλές φορές πραγματικότητα.

Ten years after

Ο Ιστορικός Τέχνης Μάνος Στεφανίδης το αναφέρει πολύ εύστοχα μεταξύ άλλων στο κείμενο του για την έκθεση: "Στην τόσο ενδιαφέρουσα έκθεση του Τεχνοχώρου ο Ψαρράς παρουσιάζει έργα των τελευταίων χρόνων τα οποία κυρίως σφραγίζονται από την εμπειρία της οικονομικής κρίσης αφενός και της πανδημίας με το συνακόλουθο του εγκλεισμού, αφετέρου. Ισοπεδωμένοι και εγκλωβισμένοι άνθρωποι που ασφυκτιούν χωρίς διέξοδο, σαν να έχουν τυλιχθεί σ' ένα τρομαχτικό σελοφάν, είτε πιεσμένοι από την οικονομική ένδεια, είτε τρομοκρατημένοι από το σκιάχτρο ενός θανάτου που βρίσκεται παντού. Άνθρωποι πακεταρισμένοι σαν έτοιμοι προς άμεση κατανάλωση!"

Συνεχίζει λέγοντας ότι "ένα τέτοιο θέμα τόσο αβανταδόρικο χρειάζεται εξαιρετικά κομψή, διακριτική διαχείριση" κάτι το οποίο ο καλλιτέχνης επιτυγχάνει στο μέγιστο μέσα από τη λιτότητα που χαρακτηρίζει τη δουλειά του.

Ten years after

O Παντελής Ψαρράς γεννήθηκε στην Αθήνα το 1954. Από το 1971-1980 μαθήτευσε κοντά στον Γιώργο Βακιρτζή ζωγραφική και γιγαντοαφίσα. Το 1973 ξεκίνησε τις σπουδές του στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (ΑΣΚΤ), αρχικά στο εργαστήριο του Γ. Μαυροϊδή και στη συνέχεια στου Δ. Κοκκινίδη. Έχει ατομικές εκθέσεις στο ενεργητικό του σε ιστορικές γκαλερί της Αθήνας όπως ο Κρεωνίδης, η Ώρα αλλά και μεταγενέστερα στο Ίδρυμα Κακογιάννης. Από το 1981 έως σήμερα έχει συμμετοχές σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ακόμη έχει φιλοτεχνήσει τοιχογραφίες σε διάφορα ξενοδοχεία στην Αθήνα, την Κρήτη και τη Μυτιλήνη. Παράλληλα με τη καλλιτεχνική του πορεία από το 1982 έως το 2012 εργάστηκε σε μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες σαν διευθυντής δημιουργικού και έχει αποσπάσει διακρίσεις και βραβεύσεις από το Ελληνικό φεστιβάλ διαφήμισης, το Φεστιβάλ των Καννών και το Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης. Έργα του υπάρχουν σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα, τη Γερμανία και την Αγγλία. Τα τελευταία χρόνια ζει και εργάζεται στο Πικέρμι.

Ten years after

Info: Αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος | 2/11 - 25/11 | Ώρες λειτουργίας: Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 11 π.μ. – 2.30 μ.μ. & 5.30 μ.μ. – 8.30 μ.μ.,  Τετάρτη 11 π.μ. - 5 μ.μ., Σάββατο 11 π.μ. - 4 μ.μ.

Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Βροντές κι αστραπές στη Roma Gallery: Ο Κωστής μετατρέπει τον ηλεκτρισμό σε σύγχρονη τέχνη

Με αφορμή τη νέα του έκθεση "Μπλε Αλφάβητο", μιλήσαμε με τον καταξιωμένο καλλιτέχνη για την εμμονή του με τους κεραυνούς και πώς τα έργα του είναι μια απόπειρα να έρθουμε πιο κοντά στη φύση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΕΙΡΗΝΗ ΝΙΚΟΛΑΚΑΚΗ
04/11/2025

Το Μουσείο Γουναρόπουλου αναζητά ποια είναι η προϊστορία και η καταγωγή μας

Μία έκθεση σύγχρονης τέχνης με έναυσμα το έργο του Ανδρέα Εμπειρίκου.

Αφιέρωμα για τον αρχιτέκτονα Δημήτρη Αντωνακάκη στο Μουσείο Μπενάκη

Ένας από τους σημαντικότερους εν ζωή Έλληνες αρχιτέκτονες.

Όλα όσα ετοιμάζει το Ίδρυμα Θεοχαράκη για τη νέα σεζόν

Το ίδρυμα επιδιώκει να επαναφέρει τη σιωπηλή δύναμη της προσοχής.

"Η ντροπή είναι ένα αντικείμενο στο διάστημα": Νέο εικαστικό πρότζεκτ στο Μέγαρο Μουσικής

Πρόκειται για την πρώτη μεγάλης κλίμακας παρουσίαση του νέου σώματος δουλειάς του Ανδρέα Ράγκναρ Κασάπη.

Παράταση για την έκθεση "all aboard" στο αεροδρόμιος "Ελευθέριος Βενιζέλος"

Η Αθήνα γίνεται το επίκεντρο ενός τολμηρού καλλιτεχνικού εγχειρήματος.

Το Ινστιτούτο Γκαίτε φέρνει την πολιτιστική κληρονομιά στο επίκεντρο

Η επόμενη εκδήλωση της σειράς "Heritage in Focus [Η κληρονομιά στο επίκεντρο]" συζητά για τρόπους που η πολιτιστική κληρονομιά ορίζεται, διεκδικείται και επανερμηνεύεται σήμερα.