Εγκλωβισμένοι στην ασφυκτική πραγματικότητα οι πρωταγωνιστές στα έργα του Παντελή Ψαρρά

Η έκθεση "Ten years after" σκιαγραφεί ανθρώπους και αντικείμενα μέσα σε σελοφάν, ως μια δυστοπική αλληγορία της σύγχρονης κοινωνίας.

Ten years after

Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Παντελή Ψαρρά με τίτλο "Ten years after”, σε επιμέλεια του Ιστορικού Τέχνης Μάνου Στεφανίδη. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 2 Νοεμβρίου από τις 5.30 μέχρι τις 10.30 μ.μ.

Ten years after

Ο Παντελής Ψαρράς επιστρέφει στα εικαστικά δρώμενα περίπου 10 χρόνια μετά την τελευταία του έκθεση, όπως προδίδει και ο τίτλος της έκθεσης. Όντας φανερά επηρεασμένος από τα όσα δυστοπικά συμβαίνουν γύρω μας τα τελευταία χρόνια που δουλεύει τα έργα της παρούσας έκθεσης, μας παρουσιάζει με έναν μοναδικό τρόπο πως ο σύγχρονος άνθρωπος αισθάνεται παγιδευμένος μέσα στη ζοφερή πολλές φορές πραγματικότητα.

Ten years after

Ο Ιστορικός Τέχνης Μάνος Στεφανίδης το αναφέρει πολύ εύστοχα μεταξύ άλλων στο κείμενο του για την έκθεση: "Στην τόσο ενδιαφέρουσα έκθεση του Τεχνοχώρου ο Ψαρράς παρουσιάζει έργα των τελευταίων χρόνων τα οποία κυρίως σφραγίζονται από την εμπειρία της οικονομικής κρίσης αφενός και της πανδημίας με το συνακόλουθο του εγκλεισμού, αφετέρου. Ισοπεδωμένοι και εγκλωβισμένοι άνθρωποι που ασφυκτιούν χωρίς διέξοδο, σαν να έχουν τυλιχθεί σ' ένα τρομαχτικό σελοφάν, είτε πιεσμένοι από την οικονομική ένδεια, είτε τρομοκρατημένοι από το σκιάχτρο ενός θανάτου που βρίσκεται παντού. Άνθρωποι πακεταρισμένοι σαν έτοιμοι προς άμεση κατανάλωση!"

Συνεχίζει λέγοντας ότι "ένα τέτοιο θέμα τόσο αβανταδόρικο χρειάζεται εξαιρετικά κομψή, διακριτική διαχείριση" κάτι το οποίο ο καλλιτέχνης επιτυγχάνει στο μέγιστο μέσα από τη λιτότητα που χαρακτηρίζει τη δουλειά του.

Ten years after

O Παντελής Ψαρράς γεννήθηκε στην Αθήνα το 1954. Από το 1971-1980 μαθήτευσε κοντά στον Γιώργο Βακιρτζή ζωγραφική και γιγαντοαφίσα. Το 1973 ξεκίνησε τις σπουδές του στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (ΑΣΚΤ), αρχικά στο εργαστήριο του Γ. Μαυροϊδή και στη συνέχεια στου Δ. Κοκκινίδη. Έχει ατομικές εκθέσεις στο ενεργητικό του σε ιστορικές γκαλερί της Αθήνας όπως ο Κρεωνίδης, η Ώρα αλλά και μεταγενέστερα στο Ίδρυμα Κακογιάννης. Από το 1981 έως σήμερα έχει συμμετοχές σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ακόμη έχει φιλοτεχνήσει τοιχογραφίες σε διάφορα ξενοδοχεία στην Αθήνα, την Κρήτη και τη Μυτιλήνη. Παράλληλα με τη καλλιτεχνική του πορεία από το 1982 έως το 2012 εργάστηκε σε μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες σαν διευθυντής δημιουργικού και έχει αποσπάσει διακρίσεις και βραβεύσεις από το Ελληνικό φεστιβάλ διαφήμισης, το Φεστιβάλ των Καννών και το Φεστιβάλ της Νέας Υόρκης. Έργα του υπάρχουν σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα, τη Γερμανία και την Αγγλία. Τα τελευταία χρόνια ζει και εργάζεται στο Πικέρμι.

Ten years after

Info: Αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος | 2/11 - 25/11 | Ώρες λειτουργίας: Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 11 π.μ. – 2.30 μ.μ. & 5.30 μ.μ. – 8.30 μ.μ.,  Τετάρτη 11 π.μ. - 5 μ.μ., Σάββατο 11 π.μ. - 4 μ.μ.

Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Τεχνοχώρος

Λεμπέση 4 & Μακρυγιάννη (στάση μετρό Ακρόπολη)
  • Εικαστικά

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Μουσείο Αλέκος Φασιανός: Διεθνής Ημέρα Μουσείων στη γειτονιά του Αγίου Παύλου

Όλα όσα έρχονται τις επόμενες εβδομάδες στο Μουσείο Αλέκος Φασιανός.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
13/05/2024

Το Comicdom CON Athens 2024 λέει "όχι" στην τεχνητή νοημοσύνη

Οι διοργανωτές της μεγαλύτερης αθηναϊκής γιορτής κόμικς μιλούν για τη φετινή διοργάνωση, το πολυσυλλεκτικό αφιέρωμα στην ιαπωνική ένατη τέχνη αλλά και την απόφασή τους να απαγορεύσουν την πώληση έργων που έχουν προκύψει από το πάτημα ενός κουμπιού.

Η Όλγα Κεφαλογιάννη στην έκθεση "Pablo Picasso" στους Δελφούς

Στα έργα της έκθεσης αποτυπώνεται η επιρροή της ελληνικής μυθολογίας αλλά και του πολιτικού λόγου του κορυφαίου ζωγράφου του 20ού αιώνα.

"Simurgh Self-Help": Μια εναλλακτική αφήγηση για τα διλήμματα περί εθνικής ταυτότητας και εθνικισμού

Η έκθεση σηματοδοτεί την πρώτη παρουσίαση του νέου κύκλου έργων της καλλιτεχνικής κολεκτίβας Slavs and Tatars -τον πρώτο μετά το Pickle Politics.

Δύο ακόμα αφιερώματα σε γυναίκες έρχονται στο ΕΜΣΤ

Το τρίτο μέρος του προγράμματος "Κι αν οι γυναίκες κυβερνούσαν τον κόσμο;" παρουσιάζεται με αφορμή τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων.

Εγκαίνια: Οι εκθέσεις της εβδομάδας (13-19/5)

Η έννοια της νεανικότητας σήμερα, "η τέχνη του να μην κάνεις τίποτα" και όλα τα εικαστικά πρότζεκτ που αξίζει να δείτε αυτή την εβδομάδα.

Η Αθήνα των συγγραφέων | Χρήστος Αρμάντο Γκέζος: "Θέλω να είμαι μέρος της πόλης, της ανάσας της"

Είναι από τους σημαντικότερους συγγραφείς της γενιάς του, με έργο που διακρίνεται για τη βαθιά κοινωνική ματιά και τον συνδυασμό διαφορετικών γλωσσών αφήγησης. Συναντήσαμε τον Χρήστο Αρμάντο Γκέζο λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση της επερχόμενης κυκλοφορίας του βιβλίου του "Χάθηκε βελόνι" (εκδ. Μεταίχμιο) στα γαλλικά από τον οίκο Editions MF και μας μίλησε για τη δική του Αθήνα.