Η Francesca Cataldi παίζει με τα υλικά σε ένα πολυμορφικό, ερευνητικό πρότζεκτ

Σαράντα δισδιάστατα και τρισδιάστατα έργα από τσιμέντο, πίσσα, ρητίνη, κυτταρίνη και γυαλί θα παρουσιαστούν σε μια έκθεση όπου η καλλιτέχνιδα αναπαριστά τον εαυτό της με έναν ιδιαίτερα πρωτότυπο και συνεκτικό τρόπο.

I work - Francesca Cataldi

Tα εγκαίνια της ατομικής έκθεσης της Francesca Cataldi με τίτλο "I work" σε επιμέλεια του Paolo Cortese θα πραγματοποιηθούν στην γκαλερί Gramma Epsilon στις 25 Οκτωβρίου, όπου θα παρουσιατούν 40 δισδιάστατα και τρισδιάστατα έργα από τσιμέντο, πίσσα, ρητίνη, κυτταρίνη και γυαλί.

I work - Francesca Cataldi

Με αφετηρία το "La rete", έργο του 1971 στο οποίο η Cataldi άρχισε να διερευνά για πρώτη φορά τη δυνατότητα απομάκρυνσής της από τον καμβά και το ντύσιμο αυτού με σιδερένιο πλέγμα, η έκθεση ακολουθεί την πορεία της καλλιτέχνιδας μέσα από τη χρήση διαφόρων υλικών και την αξιοποίηση αντικειμένων που η ίδια έβρισκε στο περιβάλλον της. Από την αρχή της πορείας της έως σήμερα, η Cataldi προσχώρησε σε καλλιτεχνικούς κύκλους, αφοσιώθηκε σε διαφορετικά υλικά, μελέτησε τα χαρακτηριστικά τους, τα οικειοποιήθηκε, τα συνδύασε και τα μεταμόρφωσε. Όπως λέει χαρακτηριστικά: "τα πράγματα είναι αυτά που με αναζητούν, όχι εγώ τα πράγματα. Εκείνα έρχονται και πυροδοτούν σε μένα την ιδέα". Η παρούσα έκθεση έρχεται να τεκμηριώσει την έρευνα της καλλιτέχνιδας στα διαφορετικά υλικά, μια έρευνα που διαρκεί συνολικά για περισσότερα από 50 χρόνια.

I work - Francesca Cataldi

Στα έργα που παρουσιάζονται συγκαταλέγονται κυρίως γλυπτά, επιτοίχια πάνελ και βιβλία ως έργα τέχνης κατασκευασμένα από τσιμέντο, πίσσα, ρητίνη, χαρτί, κυτταρίνη και γυαλί. Με τα χρόνια, η Cataldi ένιωσε την ανάγκη να συνδέσει το έργο της έρευνας και του πειραματισμού της στην ύλη με αυτό της αφήγησης, κάτι που στην παρούσα έκθεση καθίσταται ορατό μέσα από τα μεγάλα πάνελ στα οποία η εικαστικός συνοψίζει τις ιστορίες της. Το αυτοβιογραφικό στοιχείο είναι εξίσου παρόν σε μερικά από αυτά που η καλλιτέχνις αναπαριστά τον εαυτό της με έναν ιδιαίτερα πρωτότυπο και συνεκτικό τρόπο. Στο έργο της Cataldi η χρήση του σύρματος είναι επίσης συχνή, με τη διαφορά ότι εδώ αυτό αποτελείται από πίσσα, χαλκό ή σίδηρο. Αν και τούτη η επιλογή καθιστά την πρακτική της μια εντελώς ξεχωριστή περίπτωση στο σύμπαν της υφαντικής τέχνης, η ίδια έλαβε μέρος στις σημαντικότερες εκθέσεις αυτού του είδους που πραγματοποιήθηκαν τη δεκαετία του 1980 σε επιμέλεια των Mirella Bentivoglio και Sveva Lanza. Στα έργα της Cataldi, η εννοιολογική ορμή συνδέεται στενά με τη χειρονομία, και η έρευνα και ο πειραματισμός συνδιαλέγονται με την αντιπαράθεση και την αφήγηση. Αυτό πραγματώνεται σαν τρόπος απόκρισης της καλλιτέχνιδας στην εσωτερική ανάγκη της για δικαιοσύνη, την οποία η ίδια καλωσορίζει και εκπληρώνει μέσω της δημιουργίας έργων για τα οποία η πολυετής έρευνα και ο πειραματισμός είναι κεντρικής σημασίας, όπως για παράδειγμα συμβαίνει με τα artist’s books και τα μεγάλα επιτοίχια πάνελ.

I work - Francesca Cataldi

Η έκθεση, η οποία διοργανώνεται κάτω από την αιγίδα του Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου Αθηνών, είναι μέρος του πρότζεκτ "Le ragazze di Mirella" που η γκαλερί Gramma_Epsilon αφιερώνει στη Mirella Bentivoglio και τις καλλιτέχνιδες που αυτή υποστήριξε. Η έκθεση πρόκειται να συνοδεύεται έναν κατάλογο σε επιμέλεια του Paolo Cortese με συμμετοχές των Francesca Cataldi, Paolo Cortese, Micol Forti και Azzurra Pizzi.

Η καλλιτέχνις σπούδασε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Νάπολης υπό την καθοδήγηση του Σπινόζα, αναπτύσσοντας αρχικά μια ανεπίσημη και υλική ζωγραφική. Μετακόμισε στη Ρώμη σε πολύ νεαρή ηλικία όπου εργάζεται και ζει ακόμα. Στη δεκαετία του 1970, η χρωματική ύλη μεταμορφώθηκε σε φυσική ύλη και τα μη παραδοσιακά καλλιτεχνικά στοιχεία όπως η πίσσα, το τσιμέντο, η κυτταρίνη, το γυαλί, ο υαλοβάμβακας και τα μέταλλα προστέθηκαν στα έργα της. Ακολουθώντας τους κανόνες και τους νόμους αυτών των υλικών, και συσχετίζοντας τη χημική και φυσική δράση τους, τη διαφθορά και τους αλχημικούς μετασχηματισμούς τους, ξεκίνησε να τα ερμηνεύει και να τα χρησιμοποιεί εξερευνώντας νέα όρια. Από τα τέλη της δεκαετίας του 1970 έχει δημιουργήσει book objects και artist’s books με τα πιο διαφορετικά μεταξύ τους υλικά, τα οποία έχουν εκτεθεί σε μεγάλες εκθέσεις στην Ιταλία και στο εξωτερικό. Τα τελευταία χρόνια έχει προσεγγίσει τον ψηφιακό κόσμο και έχει δημιουργήσει μια σειρά από μεγάλα πάνελ και βίντεο που αφηγούνται ενδιαφέρουσες ιστορίες οι οποίες συχνά συνδέονται με τον κόσμο των γυναικών. Η Cataldi δίδαξε στο Trier για περισσότερα από 30 χρόνια και εξέθετε τακτικά στην Ιταλία και στο εξωτερικό σε δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους, συμπεριλαμβανομένης της Μπιενάλε της Βενετίας και της Μπιενάλε του Σαν Πάολο.

Εγκαίνια: 25/10 (6μμ.)

Δείτε όλες τις εκθέσεις της πόλης στον οδηγό τεχνών του athinorama.gr.

Διαβάστε Επίσης


 

Περισσότερες πληροφορίες

Francesca Cataldi. I Work

  • Μεικτά Μέσα

Η έκθεση παρουσιάζει σαράντα δισδιάστατα και τρισδιάστατα έργα από τσιμέντο, πίσσα, ρητίνη, χαρτί, κυτταρίνη και γυαλί. Ξεκινώντας από το «The Net», έργο του 1971, η έκθεση παρακολουθεί το ταξίδι της Cataldi στη δημιουργία έργων τέχνης με διαφορετικά υλικά που συνέλεγε από το περιβάλλον της. Από την αρχή της εικαστικής της πορείας, η Cataldi έχει αφιερώσει την πρακτική της σε διαφορετικά υλικά, μελετώντας τα χαρακτηριστικά τους, συνδυάζοντάς τα και μεταμορφώνοντάς τα σε κάτι τελείως διαφορετικό. Στα γλυπτά, ζωγραφικά πάνελ και βιβλία-αντικείμενα που παρουσιάζονται στην έκθεση, είναι έντονη η παρουσία του αυτοβιογραφικού στοιχείου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Βερόνικα Ράιμο: "Δεν ξέρω κανέναν.μία σύγχρονο.η Έλληνα.ίδα συγγραφέα και αυτό είναι πρόβλημα"

Στο βιβλίο "Ας πούμε πως είμαι εγώ" η Βερόνικα Ράιμο υπονομεύει το autofiction με χιούμορ πλάθοντας την αντι-περσόνα της. Συναντήσαμε τη συγγραφέα στην Αθήνα και είχαμε μια ωραία συζήτηση για τη μνήμη, τη μυθοπλασία, τη μετάφραση και την κουλτούρα της ακύρωσης.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
19/07/2024

Μαρίνα Αρβανιτάκη, γιατί η σεξουαλικότητα εξακολουθεί να θεωρείται ταμπού στην Ελλάδα;

Η ψυχοθεραπεύτρια και συγγραφέας του "Σεξ – Ήθος" μιλά στο "α" για όσα την οδήγησαν στη δημιουργία του βιβλίου, τις προβληματικές της σεξουαλικής εκπαίδευσης και πώς μπορούμε να έχουμε μια εμπεριστατωμένη αντίληψη γύρω από τη σεξουαλικότητα.

"Η λέξη για τον κόσμο είναι θάλασσα": Παρατηρώντας τη θάλασσα από μια κοινωνικοπολιτική σκοπιά

Σύνθεση φανταστικού και πραγματικού στο Παλιό σχολείο του νησιού από 11σύγχρονους καλλιτέχνες και καλλιτέχνιδες.

Τα σκηνοθετημένα αυτοπορτραίτα του Θοδωρή Βρανά ταξιδεύουν στα Κύθηρα

Η έκθεση "ABSORBED (Damn, I miss snowboarding)" είναι ένα φωτογραφικό ημερολόγια που στοχάζεται τον κόσμο των social media.

"1974 & 1944: Η Αθήνα γιορτάζει την ελευθερία της": Μια μεγάλη έκθεση για δύο επετείους-ορόσημα

Από τη ναζιστική κατοχή στη δημοκρατία και από τη δικτατορία στη μεταπολίτευση, η διπλή έκθεση μνήμης τιμά την απελευθέρωση της πρωτεύουσας σε δύο χρόνους στο Πάρκο Ελευθερίας.

Το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο φωτίζει μια ξεχωριστή πτυχή της κυπριακής τραγωδίας

Μέσα από σπάνιες αφίσες της περιόδου και αντίστοιχο φωτογραφικό υλικό, που εκπέμπουν ποικίλα μηνύματα και συμβολισμούς, αναδεικνύονται τα τραγικά γεγονότα της τουρκικής εισβολής.

Το "Ματαδόρ" του Βαγγέλη Μαρινάκη έρχεται να μας παρασύρει σε ένα ιδιότυπο ταξίδι

Στο πρώτο βιβλίο του συγγραφέα που κυκλοφορεί από την ΚΑΠΑ εκδοτική ο κεντρικός ήρωας κινείται πάνω στην οδική άσφαλτο, μέσα στα μεσογειακά νερά, από την Πελοπόννησο μέχρι τη Στερεά και από τα τουριστικά θέρετρα της Magna Grecia έως το οικιακό ταβάνι.