Η Θούλη Μισιρλόγλου είναι η νέα διευθύντρια του MOMus - Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Θεσσαλονίκης

Διευθύντρια με τετραετή θητεία ορίζεται η Θούλη Μισιρλόγλου στο MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης- Συλλογές Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης βάσει των σχετικών ΦΕΚ .

Θούλη Μισιρλόγλου Θούλη Μισιρλόγλου © Στέφανος Τσακίρης

Διευθύντρια με τετραετή θητεία ορίζεται η Θούλη Μισιρλόγλου στο MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης- Συλλογές Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης βάσει των σχετικών ΦΕΚ (6.03.2023 και 13.03.2023), μετά την ολοκλήρωση της διεθνούς πρόσκλησης ενδιαφέροντος για τη συγκεκριμένη θέση και την απόφαση της Επιτροπής Αξιολόγησης της διαγωνιστικής διαδικασίας, όπως αυτή προβλέπεται από τον ιδρυτικό νόμο του Οργανισμού. Η ανακοίνωση ανέβηκε στο Facebook του Μουσείου. Ο σχετικός διαγωνισμός είχε προκαλέσει συζητήσεις στην εικαστική κοινότητα, μετά την παραίτηση δύο μελών της επιτροπής, και την ένσταση που είχε κατατεθεί από συνυποψήφια για τη θέση σχετικά με τη διαδικασία αξιολόγησής της. 

Ποιά είναι η Θούλη Μισιρλόγλου

Η Θούλη Μισιρλόγλου σπούδασε με υποτροφία Ιστορία Τέχνης στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Η ακαδημαϊκή της έρευνα είχε ως αφετηρία τις ιδιωτικές συλλογές σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα και εξειδικεύτηκε στις πρώτες σημαντικές ελληνικές ιδιωτικές συλλογές που αποτέλεσαν τον πυρήνα σημαντικών ελληνικών μουσειακών συλλογών, δημόσιων και ιδιωτικών. Έχει ειδικευτεί σε θέματα ιστορίας τέχνης, επιμέλειας εκθέσεων, πολιτιστικής διαχείρισης και κινητικότητας συλλογών στο Λονδίνο (Tate Britain, Goldsmith College), στο Παρίσι (Paris-Sorbonne I, Maison des Cultures du Monde) και αλλού.

Κατά το διάστημα 2005-2006 συνέβαλε στην επαναδραστηριοποίηση του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης. Στη συνέχεια, σε συνεργασία με τον Ντένη Ζαχαρόπουλο, συνέβαλε στη μεγαλύτερη έκθεση των μόνιμων συλλογών του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στην Αθήνα (2006-2007) ως επιμελήτριά του, αναλαμβάνοντας τη διεύθυνσή του το 2017.

Σε όλη τη διάρκεια της επαγγελματικής της σταδιοδρομίας συνεργάστηκε με μουσεία και δημόσιους και ιδιωτικούς καλλιτεχνικούς οργανισμούς, οργανώνοντας πλήθος εκθέσεων με φορείς και καλλιτέχνες από την Ευρώπη (Γερμανία, Αγγλία, Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Κύπρο κ.ά) και την Αμερική. Ενδεικτικά, μερικές από τις εκθέσεις που έχει επιμεληθεί είναι: Κωνσταντίνος Βήτα: Ηχητικά Τοπία (2005), The Gestalt Effect. Designers United Work and Extensions (2011), Eco Art, Πάφος Πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης (2016), Yoko Ono. Performances and Installations (2016), Αλέξανδρος Ιόλας: Η Κληρονομιά (2017), Christopher Makos: Face the strange (2018). Υπήρξε καλλιτεχνική σύμβουλος και γενική συντονίστρια του Διεθνούς Φεστιβάλ Δημητρίων του Δήμου Θεσσαλονίκης επί πενταετία (2014-2019) και έχει συμμετάσχει ως υπεύθυνη συντονισμού σε περισσότερα από δέκα ευρωπαϊκά πολιτιστικά προγράμματα. Έχει δημοσιεύσει πλήθος κειμένων σε περιοδικά, επιστημονικές και καλλιτεχνικές εκδόσεις και έχει επιμεληθεί πολυάριθμες καλλιτεχνικές εκδόσεις. Διετέλεσε μέλος επιτροπών αξιολόγησης καλλιτεχνικών προτάσεων σε εθνικό επίπεδο και συμμετείχε ως προσκεκλημένη εισηγήτρια σε διεθνή συνέδρια.
Ως στέλεχος του Μητροπολιτικού Οργανισμού Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης από την ίδρυση του φορέα το 2018, εξετέλεσε χρέη αναπληρώτριας διευθύντριας του ΜΟΜus-Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης-Συλλογές Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, καθώς και του MOMus-Πειραματικού Κέντρου Τεχνών.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Πώς 18 καλλιτέχνες μεταφέρουν στα έργα τους "ήχους της σιωπής"

Η ομαδική έκθεση διερευνά την δύναμη και τις πολλαπλές όψεις της σιωπής.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
27/11/2025

"Ω λαλά!" αναφωνούμε για το νέο βιβλίο των εκδόσεων Νήσος

Κυκλοφόρησε μόλις από τις εκδόσεις Νήσος το βιβλίο του Δαμιανού Αγραβαρά που αφηγείται την ιστορία της Λαλά, που έζησε ως ανοιχτά γκέι άνδρας στην Ελλάδα του '60, '70 και '80.

Δύο νέα βιβλία από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος

Μια γυναίκα που εισβάλλει σε ένα γάμο "συναντά" μια δολοφονία-βαμπίρ στις δύο νέες εκδόσεις του Κλειδάριθμου.

Μια ‘Αφροδίτη’ εμπνευσμένη από τον Lespugue στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Ο Αμερικανός καλλιτέχνηςJeff Koons εξερευνά τη μορφής της Αφροδίτης από την Παλαιολιθική περίοδο μέχρι σήμερα.

"Αμέρωτος Νόστος": Ένα εικαστικό αφιέρωμα για τη μοναδικότητα της Κρήτης

Η έκθεση λειτουργεί παράλληλα ως ρετροσπεκτίβα στο έργο του καλλιτέχνη Σταύρου Παναγιωτάκη.

Το κοσμοϊστορικό έτος 1945 σε μια έκθεση στη Βουλή

Το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία εγκαινιάζει τη νέα έκθεση "1945: το τέλος του πολέμου" στον εκθεσιακό χώρο του στο Πρώην Δημόσιο Καπνεργοστάσιο.