
Μετά τη μεγάλη προσέλευση του κοινού, η έκθεση "This Current Between Us", που πρωτοπαρουσιάστηκε στο πρώτο ατμοηλεκτρικό εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα τον ΑΗΣ Νέου Φαλήρου, παρατείνει τη διάρκεια της έως την Κυριακή 9/4.

Μέρη του σταθμού ανοίγουν για πρώτη φορά στο κοινό αποκαλύπτοντας αθέατες όψεις του βιομηχανικού συγκροτήματος. Η έκθεση περιλαμβάνει εκτενές αρχειακό υλικό από το φωτογραφικό και ιστορικό αρχείο της ΔΕΗ το οποίο βρίσκεται σε διάλογο με νέες παραγωγές εικαστικών έργων από διεθνείς καλλιτέχνες: ζωγραφική, γλυπτά, εικαστικές εγκαταστάσεις, βίντεο, ηχητικά έργα και επιτελεστικές δράσεις.
Παράλληλες δράσεις – Δημόσιο Πρόγραμμα
Kυριακή 12/3
6.30 & 8 μ.μ.: "Holding Strategies" Μαρίνα Μήλιου-Θεοχαράκη & Marianne Tuckman, περφόρμανς, 20’ (Κτίριο T ́)
Το έργο εστιάζει στις επιθυμίες που δεν γίνονται αντιληπτές, στις καθημερινές εντάσεις μεταξύ δύο σωμάτων. Είναι ένα ντουέτο-κολάζ από σκηνές και ενσώματες απεικονίσεις, αναφορές σε ταινίες όπως Paris, Texas (Wim Wenders) και The Fugitive Kind (Sidney Lumet), σε φωτογραφίες σεξεργατριών από το 1900, στην ιστορία της τέχνης και σε αρχαιοελληνικά αγάλματα αλλά και σε αγώνες πυγμαχίας.
Κατά το "Holding Strategies" γινόμαστε παρατηρητές δύο σωμάτων που έχουν επιλέξει το ένα το άλλο και δεσμεύονται να μοιραστούν αυτό το χρόνο μαζί. Η επαφή, η εργασία που εμπεριέχεται στο να κρατάς και να κρατιέσαι οπτικοποιείται και μετατρέπεται σε ένα ενεργό πλαίσιο διαπραγμάτευσης.

Τα σώματα στέκονται, ευθυγραμμίζονται και συγκρούονται με κέντρο ένα παγκάκι, οι κινήσεις μπλέκονται με τις λέξεις, αγκιστρώνονται, αγκαλιάζονται, η ρουτίνα γίνεται χορός. Η ένταση στον ήχο ανεβαίνει και ο χώρος του εργοστασίου μετατρέπεται σε πίστα χορού. Ο ρυθμός διαπερνά τα σώματα και διαχέεται πέρα από το οριοθετημένο όριο των θέσεων που συνήθως βρίσκουμε σε δημόσιους χώρους. Το παγκάκι, ως σημείο συνάντησης του προσωπικού με το πολιτικό οργανικά εξαπλώνεται, περικλείοντας όλο το πλαίσιο δράσης.

Μέσω του ήχου και της κίνησης, τα υλικά όρια αμφισβητούνται, όπως και τα όρια των σχέσεων. Οι καλλιτέχνιδες αποτυπώνουν κινησιολογικά τις δυναμικές που αναδύονται μέσα από τα παιχνίδια ρόλων και τις σχέσεις εξουσίας. Το έργο εξετάζει τη δουλειά που χρειάζεται για να συγχρονιστείς, να αναθερμάνεις την επιθυμία, να αφουγκραστείς, να πάρεις χώρο και να αφεθείς. Οι επαναλαμβανόμενες προσπάθειες διαμόρφωσης των δικτύων προσωπικής επικοινωνίας, μέσα σε μια σχέση επιθυμίας και απώθησης, γίνονται το επίκεντρο και καθρεφτίζουν μια ενστικτώδη ανάγκη για τριβή μεταξύ δύο σωμάτων, που προσπαθούν να δημιουργήσουν έναν οικείο χώρο για ανταλλαγή.
Η έρευνα της performance Holding Strategies έγινε στο πλαίσiο του προγράμματος Onassis AiR. Παραγωγή Blow-Up με την υποστήριξη του Onassis AiR Powered by ΔΕΗ.
Ιδέα / Χορογραφία / Υλοποίηση: Μαρίνα Μήλιου-Θεοχαράκη, Μarianne Tuckman
Επιμέλεια ήχου / Ηχητικός Σχεδιασμός: Δημήτρης Πατσαρός
Μουσική: Afrorack
Σκηνογραφία: Laure Jaffuel
Περισσότερες πληροφορίες
This Current Between Us
Μέρος των εγκαταστάσεων του ατμοηλεκτρικού σταθμού της ΔΕΗ στο Νέο Φάληρο ανοίγει για πρώτη φορά στο κοινό αποκαλύπτοντας αθέατες πτυχές του βιομηχανικού συγκροτήματος. Η ομαδική έκθεση περιλαμβάνει πλούσιο αρχειακό υλικό από το ιστορικό αρχείο της ΔΕΗ, το οποίο βρίσκεται σε διάλογο με νέες παραγωγές εικαστικών έργων από διεθνείς καλλιτέχνες: ζωγραφική, γλυπτά, εικαστικές εγκαταστάσεις, βίντεο, ηχητικά έργα και επιτελεστικές δράσεις.