Εξερευνήσεις του γυναικείου σώματος στη The Breeder

Η Corrine Slade και η Deborah Segun παρουσιάζουν τις ατομικές τους εκθέσεις στη γκαλερί, εξερευνώντας η καθεμία τη γυναικεία μορφή με διαφορετικές προσεγγίσεις.

Corrine Slade, Pop, 2022, oil on canvas, 66.04 x 59.69 cm © Corrine Slade, Παραχώρηση: The Breeder

Η γκαλερί The Breeder παρουσιάζει τις ατομικές εκθέσεις "Moon as My Mirror" και "You Keep Going Through It, I’m Just Coming Back From It", των Corrine Slade και Deborah Segun, αντίστοιχα. Οι δύο καλλιτέχνιδες εξερευνούν τη γυναικεία φύση μέσα από την ποπ κουλτούρα, την παράδοση, το φυσικό περιβάλλον και πολλές άλλες πηγές.

Οι λεπτομερείς, πολύχρωμοι καμβάδες της Corrine Slade δημιουργούν νέες οικο- φεμινιστικές αφηγήσεις. Χρησιμοποιώντας αντιθετικές χρωματικές παλέτες, η καλλιτέχνιδα τοποθετεί τις πρωταγωνίστριές της σε διάφορα σκηνικά, όπου τις πλαισιώνουν πλούσια χλωρίδα και πανίδα. Η Slade συμπεριλαμβάνει στα έργα της ποίκιλλες αναφορές από την pop κουλτούρα, τη μυθολογία, την ιστορία της τέχνης και τη πολιτιστική και προσωπική της κληρονομιά.

Η φύση παίζει σημαντικό ρόλο στις συνθέσεις της, όπου κυριαρχούν επαναλαμβανόμενα μοτίβα φρούτων, λουλουδιών, φυτών αλλά και του φεγγαριού, στοιχεία που λειτουργούν ως σύμβολα αφθονίας, εξέλιξης και γονιμότητας. Δημιουργούν απόκοσμα περιβάλλοντα που κατοικούνται από μαύρες γυναίκες, είτε μοναχικές είτε σε αλληλεπιδράσεις μεταξύ τους, καλλιεργώντας μια αίσθηση ζεστασιάς. Η τεχνική της Slade συνίσταται στην επίστρωση λαδιού διαφορετικού πάχους και διαφάνειας πάνω σε φωτεινά ακρυλικά χρώματα. Η φωτεινότητα του ακρυλικού χρώματος δημιουργεί αύρες που εκφράζουν την ρομαντική πτυχή των ηρωίδων καθώς η ανάπτυξη του φυσικού κόσμου είναι εγγενώς συνδεδεμένη με την ανάπτυξη του ανθρώπινου πνεύματος.

Τα μαγικά φυσικά περιβάλλοντα που σκηνογραφεί για τις πρωταγωνίστριες της είναι καταφύγια για παρηγοριά που δεν προσφέρονται για αυτές στον πραγματικό κόσμο, έναν κόσμο που συχνά καταφέρνει να ελέγχει και να παραβλέπει ταυτόχρονα τις μαύρες γυναίκες. Η πρακτική της καθοδηγείται από την ολοένα αυξανόμενη ανάγκη της για απόδραση, βυθίζοντας το κοινό της σε χώρους που μοιάζουν βγαλμένοι από ένα όνειρο, μέσα στο οποίο η ίδια η Slade βρίσκει ανακούφιση.

Οι εξερευνήσεις της Corrine Slade εστιάζουν σε ζητήματα αυτοστοχασμού, διαίσθησης αλλά και στην έννοια του θείου. Το φεγγάρι γίνεται εδώ ένα ισχυρό σύμβολο που αντιπροσωπεύει αυτές τις ιδέες και μοιάζει να καταπίνει τα πάντα κάτω από το ζεστό του φως. Όλα τα έργα που παρουσιάζονται στην έκθεση έχουν γίνει κατά τη διάρκεια της νύχτας και οι σκηνές που απεικονίζουν διαδραματίζονται το σούρουπο ή το βράδυ. Το σκοτάδι δημιουργεί ένα ασφαλές περιβάλλον, ένα μέρος για αυτοστοχασμό στους πρωταγωνιστές, οι οποίοι χρησιμοποιούν το φεγγάρι ως έναν καθρέφτη που επιτρέπει την ενδοσκόπηση.

Με ισχυρές αναφορές σε προσωπικά της βιώματα, το έργο της Deborah Segun εξυμνεί τα διαφορετικά σώματα των γυναικών μέσω της φόρμας και του χρώματος, του πορτρέτου και της εξιστόρησης, δημιουργώντας μια ισχυρή ανταφήγηση στις απεικονίσεις της γυναικείας μορφής τόσο στην ιστορία της τέχνης όσο και στα σύγχρονα κείμενα. Η καλλιτέχνιδα αρθρώνει τη γλώσσα της αφαίρεσης επιστρατεύοντας το εικαστικό λεξιλόγιο του κυβισμού για να αφηγηθεί τις ιστορίες των πρωταγωνιστριών της, που εμφανίζονται ταυτόχρονα δυναμικές αλλά και ευάλωτες. Οι καμβάδες της κατοικούνται από φιγούρες πληθωρικών μαύρων γυναικών σε διάφορες εκφραστικές πόζες. Η Segun εξερευνά τελικά το πορτρέτο με body sensitivity, πλάθοντας αφηγήσεις γύρω από τη δύναμη που ενέχει η τρωτότητα ως πηγή ευτυχίας, η αίσθηση του ανήκειν, η δημιουργικότητα και η αυθεντικότητα.

Deborah Segun, Third Wheeling, 2022, acrylic on canvas, 158 x 139 cm.
Deborah Segun, Third Wheeling, 2022, acrylic on canvas, 158 x 139 cm

Εξελίσσοντας το έργο της από τη σειρά How to fall in love, η Segun συνεχίζει εδώ την εξερεύνηση της ιδέας της προσωπικής ανάπτυξης που απορρέει από τις αλλεπάλληλες αλλαγές που βιώνουμε. Mε εκκίνηση την ιδέα της μετάβασης από την παιδική ηλικία στην ενήλικη ζωή ως μια ταυτόχρονα καθολική και προσωπική εμπειρία, η Segun εξερευνά το υφέρπον άγχος που συνοδεύει κάθε αλλαγή. Αυτό το νέο σώμα δουλειάς ενθαρρύνει την εμπιστοσύνη στη διαδικασία των συνεχών αλλαγών αλλά και την αποδοχή τους, όπως έρχονται. Οι πίνακες προσεγγίζουν την ιδέα της οικειότητας, με την έννοια της κατανόησης του εαυτού αλλά και της ενεργούς παρουσίας του υποκειμένου στο τώρα που βιώνει, σε μια προσπάθεια να επανορθώσουν τη σχέση μεταξύ του παρελθόντος και του παρόντος.

Υπάρχει επίσης ένα διάχυτο αίσθημα ηρεμίας και εμπιστοσύνης τόσο στην έκφραση όσο και στη γλώσσα του σώματος των μορφών, στον τρόπο με τον οποίο τα υποκείμενα υποστηρίζουν το ένα το άλλο και στην ελαφριά συνεξάρτηση μεταξύ τους, που σχεδόν δημιουργεί την αίσθηση ότι το ένα δεν μπορεί να λειτουργήσει πλήρως χωρίς το άλλο.

Ο τίτλος της έκθεσης είναι εμπνευσμένος από ένα Νιγηριανό κωμικό και τη χιουμοριστική του προσέγγιση γύρω από τις εμπειρίες των ανθρώπων. Όπως σχολιάζει "Αν περνάς πολλά, συνέχισε να τα περνάς. Κι εγώ, μόλις τώρα τα ξεπερνώ..." Ουσιαστικά, για την Segun πρέπει να εμπιστευόμαστε τη διαδικασία και να αποδεχόμαστε τις αλλαγές όπως έρχονται.

Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν με την παρουσία των καλλιτέχνιδων, στις 14/7 (7-10 μ.μ.).

Info: The Breeder | 14/7-31/8 | Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Παρ.: 11 π.μ. – 7 μ.μ., Σαβ.: 11 π.μ. – 5 μ.μ. | Είσοδος ελεύθερη

Λεζάντα φωτογραφίας εξωφύλλου: Corrine Slade, Pop, 2022, oil on canvas, 66.04 x 59.69 cm

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Τέχνες

Η Παγκόσμια Ημέρα Μνημείων στοχεύει σε μια κληρονομιά ανθεκτική σε καταστροφές και συγκρούσεις

Η Παγκόσμια Ημέρα Μνημείων, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 18/4, αποβλέπει στην ευαισθητοποίηση του κοινού στο σημαντικό θέμα της προστασίας της Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
18/04/2024

Λαϊκή ζωγραφική και νοσταλγία για την αγροτική ζωή στον καμβά της Ιωάννας Λημνιού

Πρόκειται για την πρώτη ατομική έκθεση της καλλιτέχνιδας που θα παρουσιαστεί στην The Breeder.

Δύο νέες εκθέσεις στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα

Πρόκειται για την έκθεση του Δημήτρη Ανδρεάδη με τίτλο "Engram" και της εικαστικού Κατερίνας Παπαζήση "A dancefloor of one’s own".

Δωρεά της οικογένειας Λάτση για την αναβάθμιση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου

Η δωρεά από τον Σπύρο και τη Ντόροθυ Λάτση γίνεται εις μνήμη του Ιωάννη και της Εριέττας Λάτση.

"Στρεβλή πορεία, 1960-1974": Παρουσιάζοντας την πολιτική από τη δεκαετία του '60 στη δικτατορία

Η μελέτη καλύπτει τα αίτια της απριλιανής δικτατορίας στη διάρκεια της δεκαετίας του ‘60 καθώς και την κληρονομιά της στην περίοδο της δημοκρατίας που ακολούθησε.

3 μεταφράστριες μάς συστήνουν με το δικό τους τρόπο τρία πολυσυζητημένα βιβλία ξένης λογοτεχνίας που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Μεταίχμιο

Οι Χίλντα Παπαδημητρίου, Μαρία Ξυλούρη και Στέλα Ζουμπουλάκη γράφουν για τη "Μελέτη περίπτωσης", το "Cloud Atlas" και το "Κορίτσι", τρία σημαντικά βιβλία που μετέφρασαν πρόσφατα και αξίζει να προσέξουμε.

Ο Cacao Rocks μιλά για τη νέα τοιχογραφία του στο Mitsis N’U Piraeus Port και τη σύγχρονη ελληνική street art

Μια συζήτηση με τον καταξιωμένο καλλιτέχνη για την έμπνευση πίσω από το νέο έργο που κοσμεί το ιστορικό κτίριο στον Πειραιά.